The Price is Wrong
Understanding What Makes a Price Seem Fair and the True Cost of Unfair Pricing
Samenvatting
De auteur Sarah Maxwell is een pionier op het gebied van het vaststellen van goede prijzen - een kwestie die ons allemaal treft, of wij nu consumenten of handelaars zijn. De laatste jaren heeft zij gezien wat voor invloed prijzen in de praktijk hebben op ons dagelijks leven. Prijzen van de meest uiteenlopende branches: van mobiele telefoons en vliegtickets tot aan medicijnvoorschriften en benzine. In 'The Price Is Wrong' deelt Maxwell haar diepste inzicht over deze kwestie en onderzoekt zowel de psychologische als sociologische basis van fair pricing.
Trefwoorden
prijsbeleid eerlijke prijzen prijsperceptie consumentengedrag klantgerichtheid psychologie marketing sociale normen financieel management strategie prijsdiscriminatie consumentenpsychologie klanttevredenheid economie emoties vertrouwen klantloyaliteit machtsverhoudingen consumentenrecht consumentenreacties prijsstrategieën bedrijfsethiek waardecreatie culturele verschillen concurrentiestrategieën
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Acknowledgements
About the Author
Part One Background
Chapter 1 Introduction: 'Play fair or I quit!'
Chapter 2 History: 'A 'just' price is not God-given!'
Part Two Model
Chapter 3 Model: 'Now I'm not just annoyed, I'm furious!'
Chapter 4 Norms: 'That's wrong, and we all know it!'
Chapter 5 Emotions: 'You're not being fair and I hate you!'
Chapter 6 Expectations: 'That price is a rip off!'
Chapter 7 Outcomes: 'You should get what you pay for!'
Chapter 8 Attributions: 'The seller is to blame!'
Chapter 9 Process: 'Ya gotta play by the rules!'
Chapter 10 Punishment: 'Revenge is sweet!'
Chapter 11 Power: 'Beware a customer wronged!'
Chapter 12 Trust: 'Fair price? I doubt it!'
Part Three Applications
Chapter 13 Modifications: 'Sorry The rules have changed!'
Chapter 14 Tipping: 'Just don't stiff the waiter!'
Chapter 15 Discrimination: 'It's unfair to charge me more than others!'
Chapter 16 Negotiations: 'Split the difference That's fair!'
Chapter 17 Taxes: 'Paying taxes is as American as disliking taxes!'
Chapter 18 Culture: 'But I never ordered any bread!'
Chapter 19 Strategy 'So how can a company price fairly?'
Appendix A The Price is Unfair! A Conceptual Framework of Price Fairness Perceptions
Appendix B Price Fairness
Notes
References
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht