

Indira Reynaert is oprichter van Existenz Media Consultancy. Zij geeft advies en is de co-creatieve sparringspartner bij de ontwikkeling van crossmediale concepten. Daarnaast geeft zij workshops, gastcolleges en masterclasses. Verder ontwikkelt zij in samenwerking met de klant opleidingstrajecten met betrekking tot crossmediastrategie en -concepting. Zij blogt op crossmedialog.nl
Meer over de auteursBasisboek crossmedia concepting
Samenvatting
Steeds vaker worden diverse mediakanalen ingezet voor een bepaalde communicatiedoelstelling, waarbij gebruik gemaakt wordt van de specifieke kenmerken en mogelijkheden van deze kanalen en het mediagebruik en de participerende houding van de consument. 'Basisboek crossmedia concepting' geeft een eerste aanzet tot crossmediale theorievorming. Uitgebreid aan de orde komen de speerpunten van het crossmediaconcept: storytelling, usability, cocreatie, mediumspecificiteit en relevantie.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen een transmediaal (autonoom) concept en een geïntegreerd (afhankelijk) concept. Ook is er veel aandacht voor de sociale media en de betrokkenheid van de huidige mediaconsument. De vele casestudy's in het boek en het materiaal op de website bij dit boek helpen bij het ontwikkelen van een crossmediaal concept.Het betreft een volledig geactualiseerde druk, met veel nieuwe cases en praktijkvoorbeelden, zoals 'The Voice of Holland' en 'The Blackbeard Connection'.
Trefwoorden
crossmedia concepting storytelling mediumspecificiteit transmedia storytelling communicatie sociale media usability co-creatie relevantie participatiecultuur marketing strategie branding cross-overs transmediaal concept geïntegreerd concept doelgroepbenadering creativiteit mediaconvergentie internet brandutility pervasive games second screen mash-ups innovatie projectmanagement mobiele media medialandschap interactiviteit
Trefwoorden
Specificaties
Over Daphne Dijkerman
Inhoudsopgave
1. Wat is crossmedia concepting?
1.1 Het precrossmediale tijdperk
1.2 De term crossmedia
1.3 Crossmedia en concepting
1.4 Crossmediaal denken
2. De speerpunten van een crossmediastrategie
2.1 Een sterk concept
2.2 Checklists
3. Crossmediale conceptvormen
3.1 Een crossmediaal concept
3.2 De aard van crossmedia
3.3 De drijfveren van crossmedia
3.4 Het transmediale en het geïntegreerde concept
3.5 Checklists
4. Sociale media
4.1 De consument centraal
4.2 Sociale media
4.3 Cocreatie online
4.4 Sociale media als strategisch middel
4.5 Checklists
5. Crossmedia concepting
5.1 Het conceptuele creatieve proces
5.2 Het briefingsproces
5.3 Informatie verzamelen en analyseren
5.4 Strategie bepalen
5.5 De creatieve briefing
5.6 Ideeën genereren
5.7 Een sterk concept neerzetten
5.8 Crossmediale conceptvormen
5.9 Een coherente stijl creëren
5.10 Het projectvoorstel opstellen
5.11 Het concept pitchen
5.12 Checklists
Bijlagen
Literatuur
Begrippenlijst
Register
Over de auteurs
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Net verschenen
Rubrieken
- aanbestedingsrecht
- aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht
- accountancy
- algemeen juridisch
- arbeidsrecht
- bank- en effectenrecht
- bestuursrecht
- bouwrecht
- burgerlijk recht en procesrecht
- europees-internationaal recht
- fiscaal recht
- gezondheidsrecht
- insolventierecht
- intellectuele eigendom en ict-recht
- management
- mens en maatschappij
- milieu- en omgevingsrecht
- notarieel recht
- ondernemingsrecht
- pensioenrecht
- personen- en familierecht
- sociale zekerheidsrecht
- staatsrecht
- strafrecht en criminologie
- vastgoed- en huurrecht
- vreemdelingenrecht