OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 298 van 19.689 resultaten
    recensie
    Leiderschap
    7 november 2019
    Louis Thörig
    3-5 minuten leestijd
    We leven in het tijdperk van de digitale revolutie met al zijn disruptieve effecten. Dankzij digitalisering is disruptie het nieuwe normaal geworden. In Leiderschap in de digitale wereld onderzoeken Ralf Knegtmans en Ylva Poelman wat de gevolgen zijn voor organisaties en hun leiders.
    recensie
    Mens en maatschappij
    6 november 2019
    Freija van Duijne
    1-2 minuten leestijd
    Iedereen die de afgelopen tien, vijftien jaar regelmatig in Amsterdam is geweest, heeft de stad kunnen zien veranderen. Het meest zichtbare is de groei van het toerisme geweest en de internationalisering van de stad met kenniswerkers uit de hele wereld.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 november 2019
    Gerda Visser
    1-2 minuten leestijd
    Profileren zonder Opscheppen ziet er mooi uit qua vormgeving en de opgenomen foto's. Theorie wordt afgewisseld door leuke opdrachten die je aan het denken zetten. Bijzonder zijn de citaten van directeuren, CEO's en coaches die vertellen hoe zij zich hebben geprofileerd gedurende hun loopbanen.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    6 november 2019
    Eva Brouwer
    3-4 minuten leestijd
    Eva Brouwers boek In 10 stappen je podium pakken leert je stap voor stap hoe je succesvol presenteert voor publiek en keer op keer wordt (terug)gevraagd. In haar preview komt Brouwer met de ultieme checklist voor een goede dagvoorzitter, presentator of host.
    interview
    Marketing
    6 november 2019
    Bas Hakker
    7-9 minuten leestijd
    Met Aandachtsmarketing schreef Klaas Weima een boek voor marketeers en ondernemers die graag hun klanten willen bereiken. Hoe je dat doet? Dan let je op de zes aandachtstrekkers en volg je de stappen van het Verdiende aandacht Canvas.
    preview
    Marketing
    6 november 2019
    MT/Sprout
    1-2 minuten leestijd
    Hij is er, het nieuwste deel in de serie Sprout Groeigidsen: Zo bouw je een Killer Groeistrategie. Een handzame gids voor ondernemers die de sokken erin willen zetten. En dat begint natuurlijk met een sterke strategie. Geen wonder dat ook deze gids een instant bestseller zal worden.
    nieuws
    Internet en social media
    6 november 2019
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Huub Modderkolk heeft een bloedserieus en super actueel boek geschreven. Het is oorlog maar niemand die het ziet is al weken een seller. Het is te hopen dat dit boek, en de boodschap, zijn weg gaat vinden naar beslissers, politici en belanghebbenden die zich zorgen zouden moeten maken over onze cyber-veiligheid.
    preview
    Leiderschap
    6 november 2019
    Petra Otten
    2-3 minuten leestijd
    Leiderschap is in deze turbulente tijd niet langer gebaseerd op macht, maar op betekenis en gedeeld leiderschap. Wat vraagt dit van de hedendaagse leider? Leiderschaps- en teamcoach Petra Otten schreef er een boek over: Leiders van betekenis. Een preview.
    recensie
    Organisatiekunde
    5 november 2019
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Onze hersenen zijn een grote remmende kracht bij het leren! In Breinopeners legt hersendeskundige Ria van Dinteren uit hoe dat komt, en gelukkig ook wat je kunt doen om je hersenen wél in de leerstand te krijgen.
    preview
    Algemeen management
    5 november 2019
    Jeroen Busscher
    3-4 minuten leestijd
    Uiteindelijk zijn we allemaal het meest bang om fouten te maken. Waarom gaan anders evaluaties altijd over wat fout ging en voelen voortgangsgesprekken altijd als beoordelingsgesprekken? Waarom blijft dat compliment niet hangen en die kritische opmerking wel?
    recensie
    Marketing
    5 november 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Stop met het uitstrooien van online content op media die niet van jezelf zijn. Leid je publiek naar je eigen contentplatform met verhalen die er toe doen. Dat is de boodschap van Cor Hospes in De power van een contentplatform.
    preview
    Personeelsmanagement
    5 november 2019
    Oene Bouman
    3-4 minuten leestijd
    Vind je het lastig om een (integriteits)kwestie bespreekbaar te maken op de werkvloer? Dan is deze praktijkgids iets voor jou. Oene Bouman schreef er een boek over: Praktijkgids voor leidinggevenden bij signalen van een (integriteits)kwestie. Met name leidinggevenden bij de overheid kunnen dit boek direct in de praktijk hanteren.
    preview
    Psychologie
    4 november 2019
    Justin van Lopik
    3-4 minuten leestijd
    U denkt waarschijnlijk dat u weet wat waar en wat niet waar is. Dat dat wat u ziet, voelt en denkt op de werkelijkheid gebaseerd is en dat u uw eigen beslissingen neemt. Ik moet u helaas teleurstellen: U leeft in een illusie en in HersenHack zult u dit ervaren.
    recensie
    Verandermanagement
    4 november 2019
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    Organisatieverandering is geen doelgericht en georganiseerd proces. Daarover laten de auteurs van Engage! (‘Reisgids voor veranderavonturen’) geen twijfel bestaan. Diepgaande verandering vereist een avontuurlijke mentaliteit. Onzekerheid is in onze VUCA-samenleving immers troef! Maar wie het boek leest, zal zich mogelijk niet aan de indruk kunnen onttrekken dat je nog best van mening kunt verschillen over wat ‘avontuurlijk’ precies inhoudt. Heb je bijvoorbeeld voor een avontuur een reisgids nodig?
    recensie
    Organisatiekunde
    4 november 2019
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Er zijn veel boeken over klant centraal stellen, customer experience en andere vormen van klantgericht ondernemen. De boeken van de Haan en Thomassen passen in deze filosofie. In Excelleren in service presenteren ze een totale commerciële strategie.
    preview
    Algemeen management
    4 november 2019
    Jitske Kramer
    3-4 minuten leestijd
    Word een beetje antropoloog en ontdek hoe dat wat vreemd is, vertrouwd kan worden. En dat wat vertrouwd is vreemd. Dat is wat de belofte is van het nieuwe boek va Jitske Kramer: Voodoo. Een preview.
    column
    Economie
    3 november 2019
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Zet niet langer een stip op de horizon maar haal de horizon naar je toe. Zo mag je het vlammende betoog van ex-consultants Hans van der Loo en Patrick Davidson in hun boek Werkvuur wel samenvatten. Al zeggen zij het natuurlijk heel anders. Op de bijvoorbeeld heel prangende vraag of de overal opduikende ‘Chief Happiness Officers’ heeft geholpen, of al die aandacht voor duurzame inzetbaarheid, voor vitaliteit op de werkvloer, voor mindful kauwen op een rozijn iets heeft bijgedragen, zegt Hans van der Loo: ‘Al die blijmoedigheid op congressen en seminars over vitaliteit, werkgeluk en employee journeys, het klinkt allemaal prachtig maar ik vind het voor een groot deel gebakken lucht.’
    preview
    Algemeen management
    1 november 2019
    Pauline Voortman
    3-4 minuten leestijd
    ‘Vertrouwen is voor ons geen issue' hoor ik vaak. Of ‘we hebben eerst nog wat brandjes te blussen.' Terwijl vertrouwen altijd een issue is en preventief hieraan werken juist brand voorkomt. Creativiteit ontplooien, vakmanschap ontwikkelen en innoveren gaan hand in hand met een cultuur van vertrouwen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    1 november 2019
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    De titel en het omslag van Verpak je succes van Sascha Bertus roepen bij mij meteen de associatie op a la: ‘een boek over de do's en dont's van zakelijke kleding. Er staan immers nogal wat mensen in pak op de foto.
    preview
    Verandermanagement
    1 november 2019
    Freija van Duijne
    2-3 minuten leestijd
    De toekomst klinkt redelijk vaag voor de meesten van ons. Intuïtief weten we wel dat de toekomst anders zal zijn dan nu. Digitalisering, klimaatverandering, energietransitie, vergrijzing en tal van andere trends maken dat ons speelveld in de toekomst anders is dan nu.

      Personen

        Trefwoorden