OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 388 van 19.869 resultaten
    nieuws
    Communicatie en media
    7 juni 2018
    Pierre Pieterse
    Betteke van Ruler is benoemd tot Fellow bij de International Communication Association (ICA), de internationale vereniging van communicatiewetenschappers, zo meldt BBuziness. De Fellow-status is vooral een erkenning van de bijzondere wetenschappelijke bijdragen aan het brede onderzoeksgebied van de communicatie.
    recensie
    Mens en maatschappij
    7 juni 2018
    Aart G. Broek
    3-4 minuten leestijd
    Rails worden stevig door dwarsliggers. Dit geldt ook voor onze samenleving in het algemeen en organisaties in het bijzonder. Dwarsliggers zijn een absolute noodzaak. Een tegendraads geluid laten horen, is echter niet zo eenvoudig.
    achtergrond
    Leiderschap
    7 juni 2018
    Jaap Boonstra
    6-9 minuten leestijd
    Op LinkedIn plaatste ik een hulpvraag om tot een beter woord te komen voor interventies. Daarop kwamen honderden reacties en de discussie werd door meer dan 50.000 mensen bekeken. Hieronder een reflectie op de bijdragen en een nieuw woord voor interventies.
    recensie
    Algemeen management
    7 juni 2018
    Rijk Binnekamp
    3-5 minuten leestijd
    Een praktijkboek voor zelforganisatie, dat is het door Hans Begeer geschreven Doe-het-zelf leiders – De hiërarchie voorbij. De naam ‘praktijkboek’ zegt het al, vooral gericht op de praktijk, minder gericht op de theorie. Het is een compact geschreven boek waarin heel veel informatie is verwerkt.
    preview
    Verandermanagement
    7 juni 2018
    Gerard van Vliet
    3-5 minuten leestijd
    Hoe makkelijk is het om los te breken van het aloude ‘veranderingsmanagement’ nu we, in plaats van het hiërarchisch gestuurde ‘Command & Control’, het op flexibiliteit en samen leren gebaseerde ‘Chance & Change’ aan het omarmen zijn?
    recensie
    Communicatie en media
    6 juni 2018
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Huib Koeleman schrijft als eerste in Nederland vanaf 1992 uitgebreid over Interne communicatie. Na zes edities van Interne communicatie als managementinstrument is de 7e druk een compleet nieuw boek geworden, met als titel Interne communicatie.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 juni 2018
    Dick Bos
    3-4 minuten leestijd
    Twee boeken van Taco Oosterkamp: ‘Schaamteloos Delegeren’ en ‘Elke dag je hoofd en inbox leeg’, misschien ongebruikelijk om twee boeken in een recensie op te nemen, maar ze lijken naadloos op elkaar aan te sluiten.
    recensie
    Algemeen management
    6 juni 2018
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Kennismanagement leek langzaam aan een vergeten gebied te worden. Nu bedrijven zich steeds meer realiseren dat kennis hun belangrijkste asset is, kent kennismanagement weer een opleving.
    nieuws
    Algemeen management
    6 juni 2018
    Pierre Pieterse
    Dinsdag 5 juni maakten de juryleden tijdens het Boek&Festival bekend dat het Handboek Teamcoaching van Martijn Vroemen de titel ‘Ooa-boek van het Jaar 2018’mag dragen. Volgens de jury is het ‘Handboek Teamcoaching naar de inhoud niet heel vernieuwend, maar de relativeringen die de auteur plaatst zijn dat zeker wel. De ironie werkt bemoedigend. En we hadden best nog meer praktijkervaringen willen lezen, in die buitengewoon goede schrijfstijl van Vroemen’.
    preview
    Reclame en verkoop
    6 juni 2018
    Richard Lopes-Slot
    4-5 minuten leestijd
    Het verlenen van Excellente Klantbediening wordt steeds belangrijker. Richard Lopes-Slot, sinds 20 jaar professioneel adviseur en specialist in excellent klantcontact, geeft met dit praktijkgerichte boek alle adviseurs en verkopers de mogelijkheid ook een pro te worden op dit gebied! Een preview.
    interview
    Algemeen management
    6 juni 2018
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Het succes van de iPhone is allesbehalve vanzelfsprekend, stelt de Amerikaanse technologie-journalist Brian Merchant in Het almachtige apparaat. Apple heeft veel te danken aan de rebellie van een groepje medewerkers, waaronder de Nederlandse software-designer Bas Ording. ‘De Nederlandse bijdrage aan de iPhone mag best wel wat meer aandacht krijgen.’
    recensie
    Financieel management
    6 juni 2018
    Saskia Gervink
    3-5 minuten leestijd
    Ik ben een zogenoemde ‘non-financial’, maar heb op mijn werk vaak te maken met financiën en financiële processen. Door Customer profitability te lezen hoopte ik mijn basiskennis van financiële termen/processen net iets meer op te krikken. Een gedegen basiskennis lijkt mij een goede investering voor de rest van mijn carrière. Ofwel, een hoge return on investment!
    interview
    Marketing
    6 juni 2018
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Het concept The day after tomorrow kennen we al van Peter Hinssen en Steven Van Belleghem (Customers the day after tomorrow). Hun netwerkpartner Rik Vera, CEO van nexxworks, heeft het schema nu toegepast op de vraag wat managers kunnen doen in de veranderende wereld, Managers The Day After Tomorrow. ‘De one-million-dollar question heb ik expres uit mijn boek gelaten.’
    recensie
    Algemeen management
    6 juni 2018
    Sandra Kok
    4-5 minuten leestijd
    Het boek Vind je Waarom helpt je om jouw Waarom te ontdekken op een praktische manier. Het is een werkboek gebaseerd op het boek Start with Why (Begin met het Waarom) van Simon Sinek.
    recensie
    Coaching en trainen
    5 juni 2018
    Rudy Kor
    3-4 minuten leestijd
    De twee auteurs zijn er in geslaagd een goed leesbaar en praktisch toepasbaar boek te schrijven. Het boek is een mooie combinatie van de verschillende competenties van de twee auteurs: lean en procesverbetering enerzijds en anderzijds coaching.
    recensie
    Algemeen management
    5 juni 2018
    Elly Stroo Cloeck
    4-6 minuten leestijd
    Korte rokjes en voetballers die niet weten welk doel van hen is….dit zijn niet bepaald de onderwerpen die je verwacht in een boek over compliance. Edgar Karssings nieuwste boek Als de oplossing het probleem is is dan ook veel breder dan ‘regeltjes maken om boetes te voorkomen’.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 juni 2018
    Dave van Ooijen
    6-9 minuten leestijd
    Er worden tal van onzinnige managementboeken uitgegeven waarin wordt verkondigd dat iedereen succesvol kan worden door een paar simpele stappen op te volgen. Dat geldt wat mij betreft niet voor het boek Essentialisme. Niet meer alles moeten van Greg McKeown, een van de populairste bloggers voor Harvard Business Review.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    5 juni 2018
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Er zijn legio zogenaamde ‘geluksboeken’ op de markt. Is dát niet wat je zoekt, maar wil je op een realistische wijze aan de slag met het bevorderen van je persoonlijke tevredenheid?
    recensie
    Algemeen management
    5 juni 2018
    Maarten Fijnaut
    nieuws
    Ondernemen
    5 juni 2018
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    De auteurs Willemijn Verloop, Mark Hillen en Kaat Peeters hebben bewezen in hun werkzame leven dat sociaal ondernemen en succesvol zijn kan. Betekenis geven aan werk, aan de samenleving en aan mensen. Waarde toevoegen en impact creëren naast of soms in plaats van geld. Onder aan de streep. Zaken die je raken (‘Hoe sociaal ondernemers maatschappelijke verandering creëren’) leest als een staalkaart van tientallen voorbeelden in Nederland en België.

      Personen

        Trefwoorden