OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 429 van 19.551 resultaten
    preview
    Algemeen management
    7 september 2017
    Toine van Helden
    3-4 minuten leestijd
    Uw organisatie kan beter presteren terwijl het bovendien voor iedereen binnen de organisatie prettiger werken is. Toine van Helden schreef hierover het boek Succesvol doelen bereiken. Een preview.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 september 2017
    Annemarie de Martines
    Het boek Angstcultuur – Krijg grip op angst in organisaties is een verhelderend boek voor iedereen die meer wil weten over het fenomeen angstcultuur. De auteur weet duidelijk uiteen te zetten wat angstcultuur wel en niet is en hij leert ons hoe relatief gemakkelijk angstcultuur kan ontstaan.
    nieuws
    7 september 2017
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Adfo Groep en Managementboek hebben hun samenwerking uitgebreid. De krachten van beide partijen worden gebundeld in Adfoshop.nl; dé online shop voor de beste boeken op het gebied van marketing en communicatie.
    recensie
    7 september 2017
    Rik Lammers
    3-4 minuten leestijd
    Dit is een belangrijke publicatie. Onderwerp is een radicaal andere aanpak voor IT Operations waarin bij Google hoog gekwalificeerde engineers worden ingezet in plaats van operators op Level 1 niveau. 
    recensie
    Financieel management
    6 september 2017
    Marjolein Boeren-Hermans
    3-4 minuten leestijd
    In Het familiestatuut wordt uitgebreid belicht waarom een familiebedrijf een goed ontwikkeld statuut op zou moeten stellen, en hoe je dat dan aanpakt. Naast uitgebreide tips en stap voor stap toelichting en achtergronden, geven de auteurs tal van voorbeelden uit het bedrijfsleven. Het boek leest makkelijk en lekker, maar wat opvallend is: ik was enorm geboeid, en wilde het boek graag lezen. En ik héb helemaal geen familiebedrijf.
    recensie
    Verandermanagement
    6 september 2017
    Sjors Meekels
    3-5 minuten leestijd
    Redenen voor organisatieveranderingen zijn er genoeg en de gevraagde verandersnelheid moet verder omhoog. Hoe krijg je dit binnen je eigen organisatie voor elkaar? In het boek Alles draait om verandering beschrijft Edwin Tuin zijn model om organisaties te helpen veranderen. Zijn veranderwiel stelt organisaties in staat om met nieuwe ogen naar verandermechanismen te kijken.
    interview
    Coaching en trainen
    6 september 2017
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Elke organisatie zou een formeel mentoringprogramma moeten hebben, stelt de Amerikaanse leiderschapsdeskundige Ken Blanchard in De One Minute Mentor. Dergelijke relaties hoeven niet veel tijd te kosten, en leiden bijna altijd tot een win-win-situatie. ‘Managers die tevens mentor zijn hebben een zes keer grotere kans om promotie te maken.’
    recensie
    Algemeen management
    6 september 2017
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Vancouver, Olympische Spelen in 2010. De piloot van de 4mansbob van het Nederlands Olympisch team moet beslissen: doen de 4 mee aan de wedstrijd, of niet? Er is grote kans op een medaille, dat zou voor het eerst zijn!
    recensie
    Coaching en trainen
    6 september 2017
    Marjolein Boeren-Hermans
    2-3 minuten leestijd
    'De ultieme gids voor het realiseren van ijzersterke mentorrelaties' staat er op de achterkant van het boekje ' De One Minute Mentor' van Ken Blanchard en Claire D'iaz-Ortiz. Daarmee scheppen ze hoge verwachtingen.
    recensie
    Marketing
    5 september 2017
    Sigrid van Iersel
    2-3 minuten leestijd
    Leiders inspireren alleen als ze persoonlijke verhalen vertellen, betogen Raf Stevens en Reinier Rombouts in hun boek Raak! Hoe geloofwaardiger en eerlijker, hoe beter. Zij presenteren daarom in dit boek een praktisch model om het publiek echt te raken.
    preview
    Leiderschap
    5 september 2017
    Bene Bailleul
    3-4 minuten leestijd
    Dit boek beschrijft in detail de IMPACT-methode die bestaat uit zes stappen of delen. De uitleg is zo praktisch mogelijk, zodat jij direct kan toepassen wat je leest. De bonus bij dit boek zorgt voor een extra hulp. Hier doorloop ik in het kort jouw zes succesfactoren.
    recensie
    Organisatiekunde
    5 september 2017
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Techniek speelt een steeds grotere rol in ons leven en maakt het mogelijk continu in verbinding te staan met anderen. Ondanks die technologische ontwikkelingen zijn we steeds drukker.
    recensie
    5 september 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    5 september 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Marketing
    5 september 2017
    Rob van Nes
    3-4 minuten leestijd
    Sportmarketing gaat over de marketing van sport, niet over sport als marketinginstrument. Niet over sportsponsoring dus maar hoe sport, actief en passief, te vermarkten aan en bij gebruikers/afnemers.
    recensie
    Algemeen management
    4 september 2017
    Fred Rutgers
    2-3 minuten leestijd
    Denk als een startup, Negen manieren om slimmer en innovatiever te ondernemen door Mike Hoogveld wakkert het ondernemersvlammetje weer flink aan bij menig lezer. Wat een lekker inspirerend boek!
    column
    Organisatiekunde
    4 september 2017
    Bert Overbeek
    3-4 minuten leestijd
    Diversiteit is helaas maar al te vaak een papieren tijger. Met de mond belijden we dat we graag gebruik willen maken van de variatie in kwaliteiten die we hebben in onze organisaties.
    recensie
    Algemeen management
    4 september 2017
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    We worden overspoeld met managementideeën. Van Total Quality Management (TQM) tot zelfsturing, van Balanced Scorecard (BSC) tot Agile en van Customer Relationship Management (CRM) tot Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).
    recensie
    Organisatiekunde
    4 september 2017
    Nico Jong
    recensie
    4 september 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    ‘Bestemming onbekend’ begint met meteen knallend. Met een explosie. Hoofdpersoon Iskander Bregt blijft als enige gast over op terras van Hotel Metropole in Brussel. Wanneer hij een mysterieuze figuur in het zwart gewaar wordt, besluit hij deze man te volgen. Enkele uren later ontwaakt Iskander in zijn restaurant in Noord-Spanje.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden