OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 446 van 19.545 resultaten
recensie
Algemeen management
8 juni 2017
Freija van Duijne
1-2 minuten leestijd
Dave Gray is een creatief denker. Vooral ook een beeldend denker. Met eenvoudige tekeningen weet hij zijn verhalen kracht bij te zetten. Ik ken zijn eerdere werk en vooral de boeken Gamestorming en The connected company.
preview
Organisatiekunde
8 juni 2017
Willem Salentijn
3-4 minuten leestijd
LEAN Six Sigma voor het hoger onderwijs stippelt een helder stappenplan uit en licht uitgebreid en helder toe hoe deze complete methode in het werkveld toegepast kan worden. Een preview.
recensie
Algemeen management
7 juni 2017
Paul Misdorp
4-5 minuten leestijd
De titel van Semco in de polder verwijst naar het Braziliaanse bedrijf Semco, dat het door toedoen van zijn directeur Ricardo Semler heeft aangedurfd om van z’n 5000 medewerkers medeaandeelhouders te maken.
recensie
Algemeen management
7 juni 2017
Theo Sierhuis
3-4 minuten leestijd
Iedereen, zowel medewerkers als manager, streeft ernaar om succesvol te zijn op het werk, onder meer door goed te presteren. Toch levert slechts 1 op de 5 Nederlanders een optimale prestatie op het werk. Paul van Schaik beschrijft in 'De prestatiedoorbraak' op welke wijze je als manager het verschil kunt maken, ongeacht de bedrijfscultuur of werkwijze van je team.
recensie
7 juni 2017
Hanneke Tinor-Centi
preview
Werk en loopbaan
7 juni 2017
Fedde Monsma
3-5 minuten leestijd
Fedde Monsma geeft in Poldermodel 3.0 zijn visie en kennis op de toekomstige arbeidsmarktverhoudingen. Een preview.
preview
Organisatiekunde
7 juni 2017
Esther Gons
2-3 minuten leestijd
In plaats van zich als startups te gaan gedragen, zouden gevestigde bedrijven innovatieve ecosystemen moeten opzetten, zo staat te lezen in The Corporate Startup. Een preview.
interview
Marketing
7 juni 2017
Erik de Vries
5-7 minuten leestijd
Bedrijven zouden hun waardepropositie veel vaker tegen het licht moeten houden, meent Paul Moers. In zijn boek De wet van de paracetamol - Zo vernieuw je de waardepropositie van je aanbod, dat bol staat van de praktische modellen om innovatie tot een succes te kunnen maken, legt hij uit waarom dit moet, en hoe je dat doet.
preview
Persoonlijke effectiviteit
6 juni 2017
Robert Jan Steinmetz
1-2 minuten leestijd
Of het nu aan de bestuurstafel is, binnen een managementteam of tijdens een individuele coachingsessie: wij zien in ons werk als begeleiders van onderhandelprocessen regelmatig conflicten de kop op steken.
interview
Werk en loopbaan
6 juni 2017
Paul Groothengel
4-6 minuten leestijd
Felix Plötz werkte jaren voor een baas, maar droomde van een leven als startup-ondernemer. Hij koos voor een parttime oplossing. Dat bleek wonderwel te werken, beschrijft hij in ‘De startup van 4 uur per week’.
recensie
Marketing
6 juni 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
De wet van de paracetamol van retailexpert Paul Moers was voor mij een feest om te lezen. Paul is voor mij een zeer gerespecteerde vakbroeder dus ik was vanzelfsprekend razend nieuwsgierig naar wat hij te vertellen heeft.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
2 juni 2017
Sebastiaan van der Valk
1-2 minuten leestijd
In Jezelf de baas komt Marcel van Wiggen met zijn visie op hoe je als mens zijnde opnieuw regie neemt in je eigen leven. Hij beperkt zich niet tot een eenvoudige of summiere aanpak in het boek, maar neemt juist veel verschillende factoren en facetten van het leven mee. Juist dat maakt dit boek erg sterk!
recensie
Mens en maatschappij
2 juni 2017
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Op pakkende wijze beschrijft auteur Marc Josten in Weerwoord zijn jarenlange onderzoek naar het vroegere en hedendaagse belang van waarheidsvinding in de pers.
preview
Marketing
2 juni 2017
Jolanda Wicherson
2-4 minuten leestijd
Ik beken het. Ook ik hoorde bijna bij die 50% van alle ondernemers die binnen vijf jaar na de start van zijn onderneming afhaakt. Ik voerde supergave gesprekken, ik netwerkte me een slag in de rondte, maar er volgden geen opdrachten... Dan is het belangrijk om even stil te staan en te reflecteren: wat gaat er goed en wat gaat er niet goed?
interview
Strategisch management
2 juni 2017
Bert Peene
5-7 minuten leestijd
Bedrijven kunnen een belangrijke rol spelen in de versnelling van een transitie naar een duurzame samenleving. ‘Groen’ ondernemen en winstgevendheid staan namelijk niet met elkaar op gespannen voet, zoals vaak wordt aangenomen. In hun boek Ondernemen voor transitie (‘Ruimte maken voor fundamentele vernieuwing’) laten Michiel van Yperen, Chris Roorda en Sophie Buchel zien hoe ondernemers via de transitieaanpak in die ontwikkeling een voortrekkersrol kunnen vervullen.
recensie
Communicatie en media
2 juni 2017
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
Technologische innovatie neemt snel toe en zal onze wereld totaal veranderen. Welke krachten zitten daarachter, hoe vindt innovatie plaats en hoe kunnen we haar voorspellen?
preview
Algemeen management
1 juni 2017
Iena Pol
3-4 minuten leestijd
In Verschillen verbinden wordt uitgelegd dat we betere samenwerkingspartners kunnen worden wanneer we ons meer bewust zijn van onze onderlinge verschillen. Een preview.
recensie
Marketing
1 juni 2017
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Consumenten zijn kritischer, de concurrentie wordt heviger en producten, diensten en formules leven korter. Als je in deze turbulente tijden wilt overleven is niets doen geen optie. Bedrijven moeten sneller en vaker hun waardepropositie nieuw leven in blazen of compleet vernieuwen. Anders krijgen ze volgens Paul Moers te maken met De wet van de paracetamol.
recensie
Leiderschap
1 juni 2017
Jan Hoogstra
4-5 minuten leestijd
Toon Gerbrands, algemeen directeur van de voetbalclub PSV heeft een nieuw boek geschreven: Mijn Stijl, succesvol topsportmanagement volgens Toon Gerbrands. In het boek worden veertien veel aan hem gestelde vragen beantwoord.
preview
Marketing
1 juni 2017
Karen Kroonstuiver
3-4 minuten leestijd
Newsflash voor iedereen die graag iets wil verkopen: het draait in commerciële communicatie niet om jou. Het draait om je klant. Dat willen sales- en marketingmensen toch nog weleens (tijdelijk) vergeten. Daarom willen wij in ons nieuwe boek O, heb je het tegen mij? een lans breken voor beter doelgroepdenken.