OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 450 van 19.545 resultaten
    recensie
    18 mei 2017
    Freija van Duijne
    3-4 minuten leestijd
    De meest ultieme toekomstdroom is die van het eeuwige leven. Onsterfelijk zijn zoals de goden. De wens om het natuurlijke ritme van leven en dood te overwinnen heeft de mensheid door de eeuwen heen bezig gehouden. Nu met al onze technologische vooruitgang lijkt dit toekomstperspectief dichterbij dan ooit.
    preview
    Algemeen management
    18 mei 2017
    Peter Hagedoorn
    3-4 minuten leestijd
    Velen van ons zijn het zich nog niet bewust, maar er komt een digitale samenleving tot stand met een totaal ander karakter dan de klassieke samenleving die iedereen kent. De globalisering en digitalisering zorgen ervoor dat de ‘echte’ en de ‘virtuele’ wereld samenvloeien en die ‘nieuwe wereld’ functioneert totaal anders de klassieke samenleving. Dit vraagt om andere structuren en regels, zo bepleit Peter Hagedoorn in zijn boek De vloeibare samenleving. Een preview.
    recensie
    Marketing
    17 mei 2017
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Dat uw gedrag bepalend is voor de mate van succes in verkopen en waardevolle klantcontacten, staat buiten kijf. Alle verkooptechnieken ten spijt, wie niet de juiste connectie maakt met klanten krijgt het heel lastig.
    recensie
    17 mei 2017
    Dave van Ooijen
    5-7 minuten leestijd
    We leven in een tijd waarin tal van zekerheden op losse schroeven zijn komen te staan. Hierdoor is de behoefte aan pragmatisch leiderschap toegenomen. Niet alleen in het bedrijfsleven, maar ook in de politiek.
    recensie
    17 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    17 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    nieuws
    Organisatiekunde
    17 mei 2017
    Pierre Pieterse
    De beste boeken op het vlak van management en organisatieadvies streden de afgelopen weken om de titel ‘Ooa Boek van het Jaar 2016’. De zevenkoppige vakjury maakte tijdens het Boek & Lentecongres bekend dat het boek Trauma in organisaties van Philippe Bailleur tot winnaar is gekozen. De jury prees het boek omdat het vanuit een heel nieuwe invalshoek aandacht vraagt voor onderwerpen die er nogal eens bekaaid vanaf komen.
    recensie
    17 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    Algemeen management
    17 mei 2017
    Paul Misdorp
    4-6 minuten leestijd
    Het probleem van leiderschap, namelijk slecht leiderschap, is volgens Joep Schrijvers, ten onrechte een verwaarloosd thema. Het is hoog tijd de ‘gestoordheid van het alledaagse’ onder ogen te zien en niet mee te gaan in het positieve intentiedenken dat verhindert de vinger op de zere plek te leggen.
    interview
    Marketing
    17 mei 2017
    Ger Post
    5-7 minuten leestijd
    Influencer marketing is trending. Maar waar vind je Influencers en hoe kun je via hen een boodschap verspreiden? Carole Lamarque schreef Influencers: ‘Je kunt influencers niet aan of uit zetten als dat jou uitkomt.’
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    17 mei 2017
    Marjolein Diks
    4-5 minuten leestijd
    Het Groot ABC voor Blijer Presenteren helpt sprekers van hun podiumvrees af, een eigen presentatiestijl te vinden en een goed verhaal te vertellen. Een preview.
    recensie
    Verandermanagement
    16 mei 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Formele verandertrajecten werken niet omdat ze formeel zijn. Dat betekent dat ze geen rekening houden met en onvoldoende aansluiten bij de bestaande informele organisatie en netwerken. Formele structuren hebben de neiging zichzelf in de loop van de tijd vast te zetten.
    recensie
    16 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    16 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    column
    Strategisch management
    16 mei 2017
    Gijs van Wulfen
    3-4 minuten leestijd
    Innoveren is een hele krachttoer. Niet alleen om inhoudelijk het nieuwe product, de nieuwe dienst, jouw nieuwe proces of de nieuwe experience te bedenken. Maar vooral ook omdat je een hoop energie moet steken in de interne acceptatie van jouw nieuwe concept.
    recensie
    Organisatiekunde
    16 mei 2017
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    ‘Niet lullen, maar poetsen.’ Treffender kon Jan Jonker de huidige stand van zaken op het gebied van duurzaam ondernemen niet weergeven. Want er wordt heel wat afgepraat over fundamentele vernieuwing, de circulaire economie of schoon, mensvriendelijk en winstgevend ondernemen. Dat leverde bijvoorbeeld nog niet zo heel lang geleden een ambitieus programma getiteld ‘Nederland circulair in 2050’ op, waarin vijf transitieagenda’s zijn opgenomen: biomassa, bouw, maakindustrie, kunststoffen en consumptiegoederen.
    recensie
    16 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    recensie
    16 mei 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    In ‘Beperkt en toch genieten’ toont Claessens overduidelijk, vanuit zijn eigen ervaring, aan dat het heel goed mogelijk is om, met een beperking, toch van het leven te genieten. Hij vertelt in dit tweede boek over een verzorgde groepsreis waar hij aan deelnam. Niet alleen de vakantiegangers maar ook twee van de begeleiders hebben een beperking. Desondanks hebben zij de tijd van hun leven; ook de begeleiders die veel bevrediging putten uit het plezier van hun gasten.
    preview
    Strategisch management
    16 mei 2017
    Agnes Willenborg
    3-4 minuten leestijd
    Shake it! is een praktisch Design Thinking-spel voor managers, ondernemers, trainers, coaches, docenten en studenten die met hun team of organisatie snel tot innovatieve ideeën voor verandering willen komen. Een preview.
    recensie
    Marketing
    16 mei 2017
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    De ontwikkelingen van de laatste jaren hebben grote invloed op het inkoop- en verkoopproces van bedrijven. Om te kunnen overleven moeten bedrijven hun commerciële proces volledig op de schop nemen. Hoogste tijd voor een boek over De commerciële revolutie.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden