OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 470 van 19.533 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 februari 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Eat that frog door Brian Tracy is wereldwijd een bestseller. Maar liefst meer dan 1,5 miljoen verkochte exemplaren, dat is ongehoord veel voor een managementboek.
interview
Werk en loopbaan
9 februari 2017
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Het vermogen tot intense concentratie is een verloren vaardigheid die dringend moet worden hersteld, zegt Cal Newport in Diep werk - Werken met aandacht in een wereld vol afleiding. Continue afleiding heeft de kennissector uitgehold en kan op den duur zelfs de arbeidsproductiviteit in gevaar brengen. ‘Leer verveling te omarmen.’
preview
Leiderschap
9 februari 2017
Els De Geyter
3-4 minuten leestijd
Uit de gesprekken die ik had met 'nieuwe' leiders in groeibedrijven kwam naar voren dat één element cruciaal is bij het uitbouwen van een wendbare organisatie: 'Wendbaar leiderschap'.
recensie
Marketing
9 februari 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Big data is één van de grootste buzzwords van de laatste jaren. Het belooft gouden bergen, maar wat is big data nu precies en wat kun je er mee? Het boek Big Data Marketing licht een tipje van de sluier op en laat zien hoe je big data kunt toepassen binnen de commerciële processen van een bedrijf.
recensie
Leiderschap
8 februari 2017
Dave van Ooijen
3-5 minuten leestijd
De prijs van alles, en de waarde van niets is een boek van nog geen 120 pagina's dat je na lezing sprakeloos en in verwarring achter laat. Niet omdat het boek met een hoogst originele visie komt waarmee je als manager de weerbarstige praktijk van alledag te lijf kan.
recensie
Mens en maatschappij
8 februari 2017
Peter de Roode
2-3 minuten leestijd
Dit boek van Campbell is een van zijn meeste bekendste werken. Het heeft vele mensen worldwide geïnspireerd tot bezinning op zijn vakgebied de mythologie waarin hij hoogleraar was.
recensie
8 februari 2017
Peter de Roode
2-4 minuten leestijd
Storytelling in twaalf stappen van Mieke Bouma is gebaseerd op het beroemde boek van Joseph Campbell The hero with a thousand faces. In dat boek maakt de held een reis in twaalf stappen. Bouma heeft een heldere methodiek ontwikkeld om storytelling te baseren op Campbells inzichten. Zo koppelt zij het moderne en populaire ‘storytelling’ aan oeroude inzichten.
recensie
recensie
Coaching en trainen
8 februari 2017
Barbera Silvis- de Heer
3-5 minuten leestijd
De schrijver van het boek Dit zijn wij! zet in zijn hele boek de kracht van de ontmoeting centraal. Lieuwe Koopmans schreef dit boek voor coaches en andere professionals.
achtergrond
8 februari 2017
Ger Post
4-5 minuten leestijd
Empathie kan niet verder tellen dan één, is bevooroordeeld en zet ons niet
aan tot het verbeteren van de wereld – integendeel zelfs. Daarom moet empathie
zo goed mogelijk de kop worden ingedrukt, betoogt een professor psychologie.
preview
Algemeen management
8 februari 2017
Marleen Vangrinsven
3-4 minuten leestijd
Tussen samen aan het werk zijn en samenwerken, zit een groot verschil. Wij beschrijven in Kracht in samenwerken wat nodig is om tot echt samenwerken te komen met een team, met een groep. Een preview.
recensie
Non-profit
8 februari 2017
Anouk Folstar
2-3 minuten leestijd
Superschool is een combinatie tussen een gepassioneerd betoog over onderwijs en de herinneringen aan een zwaarbevochten strijd die nog niet ten einde is. Want als één ding duidelijk wordt in het boek: gemakkelijk was én is het niet.
recensie
Leiderschap
7 februari 2017
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
‘Dat is logisch’, dacht ik bij herhaling toen ik Factor MOED! aan het lezen was. Of was het toch niet zo logisch en denk ik dat het logisch was? Het boek zet je aan tot reflectie over jezelf. Wat is er voor nodig om zaken voor elkaar te krijgen?
recensie
Non-profit
7 februari 2017
Arie Buvens
3-4 minuten leestijd
Waarom is de zorg zo ingewikkeld? Vooral het zorgsysteem. Om dat te verduidelijken, schrijft Johan Faber, moet je denken aan een spel, waarbij niet alleen het speelveld zelf voortdurend verandert, maar ook het aantal spelers en de spelregels, die op hun beurt weer verschillend worden geïnterpreteerd door meerdere scheidsrechters.
nieuws
7 februari 2017
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
We
zijn er inmiddels gewend aan: grote bedrijven die hun intellectueel eigendom
beschermen of te gelde maken. Met grote en gecompliceerde rechtszaken tot gevolg:
Apple versus Samsung, Apple versus Microsoft, enzovoort. Maar zo nieuw is dat
niet.
interview
Strategisch management
7 februari 2017
Ronald Buitenhuis
5-7 minuten leestijd
Slechts negen procent van de medewerkers in Nederland is emotioneel betrokken bij de organisatie. Bijna negentig procent is dus niet betrokken. Burn out klachten nemen jaarlijks toe. TNO beraamde dat dit werkgevers jaarlijks €1,8 miljard kost. En dus is het volgens Esther Sluijs tijd voor De Feel Good-factor. Meer aandacht voor emotie en gedrag want: emotie is business. ‘Het moet goed voelen.’
preview
Inkoop en logistiek
7 februari 2017
Arjan van Weele
3-4 minuten leestijd
Inkoop in strategisch perspectief is een leerboek dat jarenlang leidend is geweest in het hbo en het academisch onderwijs. De nieuwe editie bespreekt de inkoopfunctie op eigentijdse wijze. De focus ligt op inkopen voor organisaties. Een preview.
recensie
Coaching en trainen
7 februari 2017
Annett Keizer
3-4 minuten leestijd
Hoe reageer je als coach wanneer een cliënt weinig of geen contact maakt met zijn emoties? Wat doe je als je het gevoel hebt dat je ‘er niet doorheen komt’ omdat je cliënt niet in staat is om te reflecteren op zijn eigen gedrag?
recensie
Non-profit
6 februari 2017
Simon van der Veer
4-6 minuten leestijd
Het boek Aanstekelijk veranderen van de populaire auteur Jeroen Busscher doet de belofte een volstrekt frisse kijk te bieden op het leidinggeven aan veranderingen.
recensie
Algemeen management
6 februari 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Het lijkt een paradox. In een wereld die snel digitaliseert neemt de behoefte aan persoonlijke ontmoetingen toe en wordt de kwaliteit van het persoonlijk contact steeds belangrijker. Vooral voor dienstverlenende organisaties en wie is dat tegenwoordig niet? Het boek Gastgevers in Geluk neemt je mee op reis en ontrafelt het mysterie van hartverwarmende gastvrijheid met teruglustige gasten.