OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 488 van 19.530 resultaten
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    8 november 2016
    Richard Wolfe
    2-3 minuten leestijd
    Speedmailing van Richard Wolfe belooft een handige en makkelijk hanteerbare methode om met grote hoeveelheden mail om te gaan. In zijn preview licht Wolfe een tipje van de sluier hoe dat in zijn werk gaat.
    recensie
    Economie
    8 november 2016
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    We delen, lenen, ruilen en helpen dat het een lieve lust is. Die eeuwenoude traditie krijgt met de komst van de deeleconomie een enorme impuls. Denk aan het succes van Airbnb, SnappCar, Peerby, Thuisafgehaald en WeHelpen. In Share lees je meer over de kansen en uitdagingen van de deeleconomie, want die is ‘here to stay’ en zal nog heel wat sectoren op zijn kop gaan zetten.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    8 november 2016
    Sandra Kok
    In het boek Samen is Beter wordt een prachtige, inspirerende metafoor gelegd naar bedrijfsculturen. Simon Sinek gebruikt veel open deuren in dit boek. Door de verhalende schrijfwijze zal het echter ook veel ogen openen.
    recensie
    Strategisch management
    8 november 2016
    Rein Hof
    5-6 minuten leestijd
    Al in 2014 publiceerden de auteurs Jo Caudon en Dado Van Peteghem het boek met de duidelijke titel Digital transformation. Bereid je organisatie voor op de toekomst.
    preview
    Algemeen management
    7 november 2016
    Jeroen Kemperman
    3-4 minuten leestijd
    In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Vandaag: De toekomst.
    recensie
    Algemeen management
    7 november 2016
    Theo Sikkema
    3-4 minuten leestijd
    Is Stakeholdermanagement nou een thema waar nóg een boek over geschreven moet worden? Toch voegt Paul Stamsnijder iets toe aan de bestaande Literatuur over ‘de omgeving’ en hoe daarin te acteren; in één boek weet hij theorie, tools en praktijktips tot een congruent beeld te verweven.
    recensie
    Non-profit
    7 november 2016
    Bert Thiel
    nieuws
    Psychologie
    7 november 2016
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Met 17 herdrukken, een compleet herziene editie en 90.000 verkochte exemplaren kan het boek Zo ben ik nu eenmaal met recht een evergreen worden genoemd. Afgelopen weekend vierde auteur Willem van de Does het 12,5 jarig jubileum van zijn boek.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    7 november 2016
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Ons denkvermogen is onvoldoende meegegroeid met de eisen van het informatietijdperk, stelt University of Michigan-psycholoog Richard Nisbett in Denkkracht. Daardoor kunnen zelfs weldenkende mensen er stompzinnige ideeën op nahouden. ‘Bepaalde vormen van domheid hebben niets met IQ te maken.’
    recensie
    Marketing
    4 november 2016
    Fred Rutgers
    2-4 minuten leestijd
    Lucas Verwey is een echte design goeroe. Hij heeft een fiks trackrecord in de designindustrie. Niet alleen als ontwerper, maar ook als docent speelt design een leidende rol in zijn leven.
    recensie
    Verandermanagement
    4 november 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Snel en wendbaar ondernemen is de trend. Aan de stroom boeken over wendbare organisaties, agile en scrum kan het boek Move before you’re ready toegevoegd worden. Het boek beschrijft hoe je veranderingen succesvol kunt doorvoeren door continu te verbeteren.
    recensie
    Marketing
    4 november 2016
    Wieger Waardenburg
    1-2 minuten leestijd
    Het levenswerk van Patrick Petersen. Inmiddels is de vijfde editie van zijn Handboek Online Marketing (HOM5) verschenen. Het resultaat? Een hardcover boek van rond de 600 pagina’s met vele online aanvullingen.
    interview
    Algemeen management
    4 november 2016
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Margaret Heffernan werd geboren in de VS, groeide op in Nederland en studeerde aan Cambridge. Ze leidde diverse bedrijven en schreef meerdere boeken. In Voorbij het meetbare, met als verklarende ondertitel ‘de grote impact van kleine veranderingen’, pleit ze voor beter luisteren, voor praten over fouten en voor verbeelding in plaats van gehoorzaamheid.
    column
    Coaching en trainen
    3 november 2016
    Yvonne Burger
    5-8 minuten leestijd
    Hoe blijf je als coach overeind in de machtsdynamiek en de spanningen die spelen tussen mensen in de top van maatschappelijke organisaties? Yvonne Burger geeft antwoord.
    interview
    Non-profit
    3 november 2016
    Erik de Vries
    6-9 minuten leestijd
    Zinloze handelingen op de werkvloer, rituelen die worden uitgevoerd ‘omdat we dat hier nu eenmaal zo doen’: Organisaties blijken eraan verslaafd, concludeert Tjip de Jong in zijn boek Verslaafd aan organiseren.
    preview
    Communicatie en media
    3 november 2016
    Renée van Zijl
    2-3 minuten leestijd
    Moderne mediaplanning gaat uit van touchpoints, een breed begrip dat bijdraagt aan de integratie van media, middelen en kanalen. Renée van Zijl schreef er een boek over: De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning. Een preview.
    recensie
    Algemeen management
    3 november 2016
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Een vlag die de lading dekt. In tegenstelling tot veel boeken met export als thema gaat Export is mensenwerk niet om strategische of operationele zaken rond export, maar om de menskant van het vak.
    recensie
    Marketing
    3 november 2016
    Kevin Huizer
    3-4 minuten leestijd
    Wanneer een bedrijf contact heeft met klanten –op welke manier dan ook, kunnen daar signalen uitkomen. Zowel positief, als negatief. Een klantsignaal is dan ook een onderdeel van de klantbeleving. De grote vraag blijft: op welke manier kan de klantbeleving meetbaar inzichtelijk gemaakt worden?
    interview
    Psychologie
    3 november 2016
    Yolanda van Heese
    4-6 minuten leestijd
    Geluk: dat willen we allemaal wel. We doen mee aan de loterij en lezen de nodige zelfhulpboeken op dat terrein, op zoek naar meer geluk. Onlangs verscheen een nieuw boek over geluk: Geluk is D.O.M., geschreven door Patrick van Hees, ook wel bekend als De Geluksprofessor. Een gesprek.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    3 november 2016
    Irene van Gameren
    3-4 minuten leestijd
    Laat je inspireren door de businessroman Puur Meesterwerk en krijg NLP-handvatten om jouw weg met plezier en lef vorm te geven. Een preview.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden