OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 498 van 19.520 resultaten
    recensie
    26 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-3 minuten leestijd
    ‘Beet’ is een indrukwekkende verhaal over liefde, verlies en rouw. Auteur Sietske Scholten heeft voor ‘Beet’ haar persoonlijke, heftige ervaringen als basis gebruikt. Wat begon als een blog, voornamelijk om de emoties van zich ‘af te schrijven’, werd uiteindelijk een boek. ‘Beet’ was daar.
    preview
    Algemeen management
    26 september 2016
    Tjip de Jong
    4-5 minuten leestijd
    Tenenkrommende strategiedagen, complexe verantwoordingsdocumenten, nutteloze vergaderingen. Organisaties zijn verslaafd. Maar er is wat aan te doen schrijft Tjip de Jong in Verslaafd aan organiseren. Een preview.
    opinie
    Internet en social media
    26 september 2016
    Haiko van der Voort
    3-4 minuten leestijd
    In deze rubriek analyseren bestuurskundigen van de TU Delft patronen en wetmatigheden waar veel managementboeken soms wat lichtvoetig aan voorbij gaan, of gewoon voor vanzelfsprekend aannemen. In deze aflevering belicht Haiko van der Voort big data en het principe double contingency.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    26 september 2016
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    Succesvol beïnvloeden is niet alleen een kwestie van wát je zegt, maar ook wannéér je het zegt, zegt Robert Cialdini in Pre-suasion. In zijn eerste solo-boek in dertig jaar beschrijft de Amerikaanse psycholoog de onderliggende principes van voorbereidende overtuiging, en corrigeert hij tegelijkertijd een lacune in zijn eigen gedachtegoed.
    interview
    Verandermanagement
    26 september 2016
    Bert Peene
    7-9 minuten leestijd
    Zonder meer stellen dat planned change op z’n retour is, gaat misschien wat ver, maar de overtuiging dat organisatieontwikkeling een proces is dat geen projectmatige aanpak verdraagt, wint toch wel steeds meer terrein. Veranderen doe je samen, van begin tot eind en dan weet je niet wat je onderweg zoal tegenkomt. Zorg er daarom voor dat je met elkaar in gesprek blijft: dat is zo’n beetje het belangrijkste advies voor een geslaagde procesbenadering. In hun boek Waarderend veranderen (‘Appreciative Inquiry in de dagelijkse praktijk van managers’) laten Saskia Tjepkema, Luc Verheijen en Joeri Kabalt zien hoe deze op samenwerking gerichte manier van veranderen werkt.
    recensie
    Algemeen management
    24 september 2016
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    Het Dodo-effect van Gyuri Vergouw laat zich het best lezen als een fenomenologie van de irrationele gedragingen binnen organisaties. Zoals Vergouw terecht stelt, is er relatief weinig aandacht voor de onzichtbare aspecten van het menselijk functioneren binnen organisaties, oftewel de onderstroom.
    recensie
    Ondernemen
    23 september 2016
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    De betekeniseconomie en betekenisvolle merken winnen aan kracht. Gelukkig maar want het streven naar maatschappelijk toegevoegde waarde levert de mensheid meer op dan het blind najagen van financieel eigengewin en aandeelhouderswaarde. Het Handboek betekenisvol ondernemen biedt daarvoor een mooie leidraad.
    recensie
    Projectmanagement
    23 september 2016
    Henny Portman
    1-2 minuten leestijd
    Tanja van den Akker heeft een PRINCE2 foundation lesboek geschreven. Het boek volgt, zoals vele andere (les)boeken over PRINCE2 de hoofdstukindeling van het officiële PRINCE2 manual. Het boek leest vlot weg.
    recensie
    23 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Het boekje ‘Teksten redigeren’ is weliswaar bescheiden van omvang, maar zeker niet qua inhoud. Daniels biedt zijn lezers een bijzonder handig naslagwerk. Een aanrader voor iedereen die teksten redigeert en/of schrijft.
    recensie
    Strategisch management
    23 september 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Een van de karakteristieken die de mens van de dieren onderscheidt, is het vermogen tot strategisch gedrag. Mensen gedragen zich onderling vaak strategisch. Dat kan het vertrouwen ernstig schaden, of het kan irrationele uitkomsten van besluitvorming verklaren.
    interview
    Marketing
    23 september 2016
    Pierre Spaninks
    7-10 minuten leestijd
    Veel bedrijven zijn minder winstgevend dan zou kunnen. Hoogleraar marketing en innovatie Stefan Stremersch daagt ondernemers uit meer ambitie aan de dag te leggen en helpt hen die ook waar te maken. In Kiezen voor winst stelt hij een leiderschapsmodel voor dat een structurele oplossing belooft voor drie klassieke strategische dilemma’s.
    preview
    Leiderschap
    23 september 2016
    Annemarijke van Etten
    3-4 minuten leestijd
    Aan vrouwelijk leiderschap is grote behoefte. Maar vrouwen in leidinggevende posities twijfelen erg over hun kunnen, en veel talent haakt vroegtijdig af. Annemarijke van Etten schreef Elke dag champagne, waarin ze vrouwen helpt om hun typische talenten optimaal in te zetten. Een preview.
    recensie
    Marketing
    23 september 2016
    Martijn Anderson
    Een paar simpele handelingen op de smartphone uitvoeren. Meer hoeft een gast of klant van uw organisatie niet te doen om zijn ongezouten mening over uw organisatie de wereld in te sturen. Het drenken van uw product (diensten, goederen) in een alles lekker makende marketingsaus gaat daarom al een tijdje niet meer op.
    recensie
    23 september 2016
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    Succesvol beïnvloeden is niet alleen een kwestie van wát je zegt, maar ook wannéér je het zegt, zegt Robert Cialdini in Pre-suasion. In zijn eerste solo-boek in dertig jaar beschrijft de Amerikaanse psycholoog de onderliggende principes van voorbereidende overtuiging, en corrigeert hij tegelijkertijd een lacune in zijn eigen gedachtegoed.
    opinie
    Algemeen management
    23 september 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Als businesscoach hielp Laura Babeliowsky de afgelopen 13 jaar met haar Bouw een bloeiend bedrijf-programma duizenden zzp’ers aan meer klanten, meer geld en meer plezier. Ze vertelt over haar favoriete boeken.
    recensie
    Projectmanagement
    22 september 2016
    Henny Portman
    2-3 minuten leestijd
    Boeken voor projectondersteuners, projectassistenten, PMO’ers zijn er niet veel. Het PMO als pop-up shop zou je daaronder kunnen rangschikken. Het boek Het projectassistentboek. Jouw rol en positie in projecten geschreven door Pieter Hoekstra, Peter Vos en Jakob Zwinderman past prima in dit rijtje.
    interview
    Communicatie en media
    22 september 2016
    Bert Peene
    4-6 minuten leestijd
    Aan marketingboeken geen gebrek, maar wie het naadje van de kous wil weten over Merkpositionering, heeft heel wat minder keus. Zeker als zo’n boek ook voorzien moet zijn van praktische tools, denk aan toetsvragen of aan cases om te oefenen. Merkpositionering van Karel Jan Alsem (Lector Marketing en universitair docent) en Erik Kostelijk (docent en onderzoeker HBO) voorziet in die behoefte en kan daarom een belangrijke kennisbron zijn voor zowel studenten als professionals.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    22 september 2016
    Yolanda Buchel
    4-5 minuten leestijd
    Generatie V is een boek voor veertigers en vijftigers. De generatie die op een kruispunt staat en de balans opmaakt van het leven tot nu toe. Een preview.
    recensie
    Communicatie en media
    22 september 2016
    Alice de Groot
    1-2 minuten leestijd
    Natuurlijk, elke leraar, elke coach, teamcoach, organisatie-verandermanager, iedereen werkt met verhalen. We noemen dat nu allemaal storytelling, als een soort wondermiddel. Als Storytelling Atlas echter iets duidelijk maakt, dan is het wel dat storytelling niet zomaar een vaardigheid is, maar een echte eigen methodiek kent. En vooral: dat het een professional vereist om er goed, deskundig en effectief mee te kunnen werken.
    recensie
    22 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Dit vierde deel van de serie ‘Barbara politievrouw’ van Carla Vermaat boeit zeker niet minder dan de vorige drie. Het is Vermaat opnieuw gelukt een heerlijke politiethriller af te leveren met Rechercheur Barbara Roorda in de hoofdrol. Roorda is een personage dat je in je hart sluit. Toegegeven, ze piekert wat veel. De volharding waarmee ze de zaken aanpakt en naar haar hand zet zijn echter weer heerlijk en bewonderenswaardig. Juist de tegenstellingen in het karakter van Roorda, maken haar zo boeiend én zijn uitstekend uitgewerkt door de auteur.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden