OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 499 van 19.520 resultaten
    recensie
    IT-management / ICT
    22 september 2016
    Gerhart van Dorp
    Informatietechnologie ontwikkelt zich in razend tempo, of zoals Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg in hun boek ‘CIO 3.0’, stellen: ‘technologie staat in de hoogste versnelling’. Technologie speelt een sleutelrol bij de het experimenteren met en transformeren naar nieuwe bedrijfsmodellen. De auteurs van dit boek houden een spiegel voor welke impact dit heeft op de functie van Chief Information Officer.
    recensie
    22 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Doordat de cover van dit boek mij intrigeerde, begon ik eerlijk gezegd met vrij hoge verwachtingen aan ‘Het ware verhaal van haar en mij’. Ook het thema en het feit dat het een autobiografisch verhaal betreft, zijn elementen die mijn hoop lieten groeien dat ik wellicht een juweeltje in handen had. En ach, wat een bewaarheid! ‘Het ware verhaal van haar en mij’ is een literair hoogstandje.
    column
    22 september 2016
    Michel Hoetmer
    4-6 minuten leestijd
    Stel dat u een verkoper het advies geeft: ‘Je moet vooral heel goed luisteren!’ Gerede kans dat hij u met een minachtende blik aankijkt en geïrriteerd vraagt: ‘En jij denkt dat ik dat niet wist?’ Inderdaad, het wordt verkopers met de paplepel ingegoten. Luisteren en vooral de emoties van gesprekspartners leren begrijpen is de heilige graal van de verkoop.
    recensie
    Marketing
    22 september 2016
    Rein Hof
    5-7 minuten leestijd
    In dit boek geeft David Meerman Scott zijn visie op Sales en Service, volgens nieuwe regels. De oude manier van verkopen is voorbij. Het kan en moet echt anders. De nieuwe regels van sales en service geeft een antwoord op de vraag hoe.
    column
    Economie
    22 september 2016
    Annegreet van Bergen
    3-4 minuten leestijd
    In de jaren zeventig was Jolanthe (1935) directiesecretaresse. ‘Het was toen heel onbeleefd brieven zonder aanschrijftitels te versturen. De meeste kende ik uit mijn hoofd. Als ik er niet zeker van was wat ik moest schrijven zocht ik het op in mijn agenda.’
    recensie
    21 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Op meesterlijke wijze weet Visser de sfeer op te roepen van het revolutionaire Peking. Je waant je –als lezer- aanwezig bij de parades ter ere van de Volksrepubliek en je ‘ervaart’ als het ware de hongersnood. Visser beschrijft op indrukwekkende wijze hoe de Rode Gardisten alles wat Westers is, vernielen.
    recensie
    21 september 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-3 minuten leestijd
    Mariette Zweers debuteert overtuigend met ‘Maakbaar’. De schrijfstijl van Zweers is realistisch maar vooral fraai. Alles klopt. Het verhaal is origineel en zit goed in elkaar. Bovendien weet Zweers de spanning – onder de oppervlakte en dus uiterst subtiel - heerlijk op te bouwen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 september 2016
    Annett Keizer
    2-3 minuten leestijd
    Je leert het meest door het te doen. Dat geldt zeker voor feedback geven en vragen omdat we dat ook vaak eng en confronterend vinden. Vanuit die gedachte daagt de auteur de lezer uit om vijftien dagen lang feedback te vragen aan collega’s, leidinggevenden, opdrachtgevers en jezelf.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    21 september 2016
    Remko van der Drift
    3-5 minuten leestijd
    Fouten maken moed belooft te helpen de moed te ontwikkelen om een andere mindset aan te nemen, gericht op leren en ontwikkelen. Zodat je veel meer uit jezelf gaat halen dan nu het geval is. Een preview.
    nieuws
    Coaching en trainen
    21 september 2016
    Bertrand Weegenaar
    2-4 minuten leestijd
    Een boek lezen, dat kunnen we allemaal. Elementen uit een boek toepassen, dat is even een stuk lastiger. ‘Braintrainer’ Erik Bertrand Larssen heeft er zijn beroep van gemaakt mensen te stimuleren om veranderingen te starten. Starten, beginnen, dat is het moeilijkste. In NU! sluit hij zijn persoonlijke ‘verander-drieluik’ af (De Bertrand-methode) die begon met Helweek en Genadeloos.
    nieuws
    Algemeen management
    20 september 2016
    Bertrand Weegenaar
    Patrick Lencioni is auteur van een reeks van fabels en parabels over leiderschap en teamwerken. Titels als De vijf frustraties van teamwork en het recent verschenen De 3 kenmerken van een ideale teamspeler. De kern zijn werk heeft Lencioni een paar jaren geleden beschreven in De beslissende voorsprong Een gezonde organisatie als basis voor duurzaam succes. Geen fabel, wel veel praktijkervaringen.
    interview
    Leiderschap
    20 september 2016
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Superbazen zijn niet de makkelijkste personen om voor te werken, maar voor mensen die professioneel willen groeien zijn ze een geschenk uit de hemel, stelt Dartmouth-hoogleraar Sydney Finkelstein in Superbosses. Over Koesteraars, Iconoclasten en Glorieuze Hufters. ‘Superbazen kijken naar ruw talent, niet naar leeftijd.’
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    20 september 2016
    Rogier van Hoorn
    3-4 minuten leestijd
    Rogier van Hoorn is fysiotherapeut en executive coach en geeft je in 10 gezonde werkgewoontes inzichten en praktische tips over hoe je in kleine stapjes jouw wensen kunt realiseren en hoe je gezond gedrag volhoudt. Een preview.
    nieuws
    Psychologie
    19 september 2016
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Wat moeten we met de toename in zelfhulpboeken? Jop de Vrieze (coauteur van het onlangs verschenen De karakterman (‘Een nuchtere kijk op de mannelijke lifestyle’) onderzoekt die vraag.
    preview
    Marketing
    19 september 2016
    Stefan Stremersch
    3-5 minuten leestijd
    Kiezen voor winst laat je kennismaken met organisaties die winnen en legt uit hoe ze dat doen. De vele voorbeelden inspireren en versterken jouw ambitie om te sturen naar meer winst. Het toont hoe je de juiste keuzes maakt en hoe je mensen meekrijgt in de juiste richting. In deze preview licht Stefan Stremersch een tipje van de sluier.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    19 september 2016
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Een goed idee, dat hebben de meesten van ons regelmatig. Maar dat idee vervolgens oppakken en daar een kans van maken, dat is even andere koek. Vorige week overleed Arthur del Prado op 84-jarige leeftijd, oprichter van ASM, de voorloper van ASML. De ‘chip-bakkers’. Hij zag een kans, deed onderzoek en nam de grote sprong. Veel mensen zouden hem dat niet nadoen. Bang om te beginnen. Bang om te falen.
    recensie
    Algemeen management
    19 september 2016
    Mathijs Oosterhuis
    1-3 minuten leestijd
    Het onderwerp van deze biografie is de voormalig topman van mijn eerste werkgever, namelijk KPN. In eerste instantie was ik bang dat het boek te veel over KPN zou gaan, maar de schrijver, René van Rooij, heeft er zorg voor gedragen dat het boek echt over Ad Scheepbouwer gaat.
    preview
    Marketing
    19 september 2016
    Zanna van der Aa
    3-4 minuten leestijd
    Klantsignaalmanagement is een methodiek die klantbeleving bestuurbaar maakt op klanttevredenheid én op kosten. Zanna van der Aa schreef er een boek over. In haar preview legt ze uit waarom je pas succesvol kunt zijn met klantbeleving als je de taal van de organisatie spreekt.
    recensie
    IT-management / ICT
    19 september 2016
    Melle de Vries
    3-5 minuten leestijd
    Het is geen nieuws dat we leven in een zeer dynamisch tijdperk met een steeds belangrijkere rol voor ICT. Organisaties hebben mensen nodig die de hiermee gepaard gaande transities kunnen vormgeven om succesvol te zijn.
    preview
    Non-profit
    17 september 2016
    Erik Gerritsen
    6-8 minuten leestijd
    Een cruciale motor voor de noodzakelijke transformatie van de zorg voor de jeugd is de energie van professionals. Zij staan het dichtst bij kinderen en gezinnen en hebben daarom zicht op de mogelijkheden die daar kunnen ontstaan.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden