OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 501 van 19.516 resultaten
    preview
    Algemeen management
    12 september 2016
    Ria Harmelink
    3-4 minuten leestijd
    Het boek De zeven regels van meneer Reimers komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zijn dik vijftigjarige carrière als hotelier leverden hem een schat aan ervaring op. Op geheel eigen wijze deelt hij zijn zienswijze over goed ondernemerschap. Een preview.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 september 2016
    Kirsten Cooiman
    3-5 minuten leestijd
    ‘Dat gaat waarschijnlijk niet lukken, want het is nog nooit gelukt!’ ‘Zie je, zij doet dat veel beter!’‘Ik moet het echt beter doen, dit is duidelijk niet goed genoeg…’ ‘Het is wel aardig gelukt, maar het is zeker nog niet perfect!’
    recensie
    Strategisch management
    12 september 2016
    Paul Misdorp
    3-4 minuten leestijd
    Gedrag en gedragsonderzoek mogen zich bij organisatie- en beleidsontwikkeling verheugen op een steeds grotere belangstelling.
    column
    Organisatiekunde
    12 september 2016
    Martin van Staveren
    2-3 minuten leestijd
    Stoer doen staat voor indruk willen maken, door flink en sterk te zijn. Dit is niet voorbehouden aan de leden van een motorclub. Ook veel bestuurders, managers en professionals doen stoer. Door langdurig hard werken, met weinig slaap.
    recensie
    Internet en social media
    12 september 2016
    Yolanda van Heese
    3-4 minuten leestijd
    Een goed leven - dat willen we allemaal wel. Helaas is dat niet zo eenvoudig; We hebben het druk op het werk en vragen ons af hoe we alle ballen in de lucht kunnen houden. Thuis is het ook niet altijd rozengeur en maneschijn: een ruzie in de familie, zorgen over je gezondheid. Geluk is ver te zoeken.
    column
    Mens en maatschappij
    12 september 2016
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Je kon er op wachten. Op een boek dat op ingetogen wijze vraagtekens zet bij doorgeslagen ‘positiviteitscultus’, op de losgeslagen ‘egocultuur’. Op ingeburgerde zaken kortom als positief denken, mindfulness, zelfhulp, of coaching.
    interview
    Algemeen management
    11 september 2016
    Ronald Buitenhuis
    5-6 minuten leestijd
    Flow is een onbewuste staat van euforie in het hier en nu, die leidt tot onvermoede resultaten. Flow brengt een organisatie van goed naar goud en levert winst op, stelt Marc Lammers, oud hockeycoach van onder andere de oranjedames en de Belgische herenhockeyers. ‘Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.’
    recensie
    Algemeen management
    9 september 2016
    Sylvie van der Haar
    3-4 minuten leestijd
    Wat maakt een team succesvol? In zijn bestseller De 5 frustraties van teamwork legt Lencioni aan de hand van een piramidemodel uit welke voorwaarden cruciaal zijn voor goed teamwork. Nu is er een nieuwe Lencioni.
    preview
    Verandermanagement
    9 september 2016
    Reint Jan Renes
    3-4 minuten leestijd
    Reint Jan Renes en Sander Hermsen laten in Draaiboek gedragsverandering zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Ze presenteren een compleet en praktisch model dat alle fasen van een geslaagd veranderproces in kaart brengt. Een preview.
    recensie
    Communicatie en media
    9 september 2016
    Theo Hendriks
    3-4 minuten leestijd
    Succesvolle leiders zijn ware storytellers. Maar dat is ze zelden aangeboren, meestal hebben ze zich dat aangeleerd. En net als met golf, pianospelen of skiën leer je dat niet door even een workshop te volgen en er daarna op te vertrouwen dat het allemaal vanzelf gaat. In Putting Stories to Work ontvouwt Shawn Callahan een methodiek waarmee je de vaardigheid in business storytelling stap voor stap opbouwt.
    recensie
    8 september 2016
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Een fraai boek dat voor veel lezers een mooie inleiding in de Chinese filosofie kan vormen. Hoogleraar Puett en journalist Gross-Loh beschrijven zeer treffend waarom het voor ons westerlingen zeer nuttig kan zijn om kennis te nemen van de Chinese filosofie. Een filosofie die wel overigens degelijk raakvlakken heeft met de westerse opvattingen. De essentie van dit boek is dat de vele opvattingen die we ons eigen hebben gemaakt, misschien niet juist zijn en we daarom open moeten staan om nieuwe perspectieven in te nemen.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 september 2016
    Freija van Duijne
    2-3 minuten leestijd
    Gamification, serious games. Inmiddels weten veel mensen wat het is. Maar wat we er precies mee kunnen, dat is nog niet voor iedereen even duidelijk. Het boek Gamification van Horst Streck was voor mij een eye opener voor hoe gamification werkt en wat de mogelijkheden zijn om iets wat werk heet leuker en aantrekker te maken.
    recensie
    Communicatie en media
    8 september 2016
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Volgens Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk vinden studenten het verdraaid lastig om merkpositionering onder de knie te krijgen. Het gevolg: vage of te ‘brede’ positioneringen of overaccentuering van de functionele eigenschappen van een merk. Daarom schreven zij een beknopte handleiding over het positioneren van merken onder de titel Merkpositionering.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 september 2016
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    De concurrentie in business to business markten (B2B) wordt internationaler en steeds heviger. Bedrijven moeten de relatie met hun klanten versterken om het gevecht om die klant te kunnen winnen. De invoering van key-accountmanagement ligt dan voor de hand. Het boek Key-accountmanagement laat zien hoe je dat in de praktijk brengt.
    preview
    Algemeen management
    8 september 2016
    Joris Merks-Benjaminsen
    4-5 minuten leestijd
    Joris Merks-Benjaminsen, hoofd digitale transformatie Noord-Europa van Google, laat in Digitale denkers aan het werk zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd. Een preview.
    interview
    Strategisch management
    8 september 2016
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    Strategisch gedrag is inherent aan interactie tussen mensen en organisaties, aldus Ernst ten Heuvelhof. Het is alomtegenwoordig, van alle tijden en tegelijk ongrijpbaar als een zwart gat. Voor Ten Heuvelhof geen beletsel er een genuanceerd boek over te schrijven: Strategisch gedrag in netwerken.
    recensie
    Algemeen management
    8 september 2016
    Jaap Peters
    2-3 minuten leestijd
    De ondertitel van Proceskunde vanAart Goedhart en Barbara van der Steen is ‘Een pleidooi voor werken met Aandacht’. Een boek qua vormgeving uit het boekje. Een akelig goede literatuurlijst, zo te gebruiken voor je promotieonderzoek.
    recensie
    Marketing
    7 september 2016
    Lonneke Doggen
    2-3 minuten leestijd
    Vanuit zijn werkervaringen binnen een eigen marketingbureau en later als Agile Coach voor managers en marketeers, geeft Adrie Dolman zijn visie en tips binnen het inmiddels nieuw ontstane vakgebied 'Agile werken'.
    recensie
    7 september 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Om de complexe werkelijkheid te doorgronden en daarbinnen zorgvuldig te handelen, is het nodig de aanwezige kennis en wijsheid te bundelen. Het is dus noodzakelijk om samen na te denken en met elkaar in gesprek te gaan.
    recensie
    Internet en social media
    7 september 2016
    Richard Vermeer
    4-6 minuten leestijd
    Het boek van Alex van Leeuwen begint in het eerste hoofdstuk logischerwijs met het omkaderen van de term online reputatie management. In zijn boek gaat het om de reputatie van organisaties waarbij de focus op social media platformen ligt. De definitie van een reputatie is het publieke vertrouwen dat een organisatie via social media beïnvloedt en optimaliseert.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden