OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 520 van 19.511 resultaten
    interview
    Algemeen management
    2 juni 2016
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Jeanet Bathoorn schreef samen met Petra Iuliano 50 Verdienmodellen. Het boek gaat niet alleen over de keiharde pecunia’s maar om het verbinden van ‘het waarom van je bedrijf’ met het juiste verdienmodel.
    recensie
    Psychologie
    2 juni 2016
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    Genieën verschillen verrassend weinig van gewone stervelingen, schrijft Florida State University-psycholoog Anders Ericsson in Piek. Ze maken gebruik van een gave die iedereen heeft: de flexibiliteit van het brein. Het enige verschil is dat ze met doelbewuste training die gave beter weten te benutten.
    recensie
    Verandermanagement
    1 juni 2016
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Organisaties lijken te bestaan uit zichtbare, logische en rationele activiteiten en processen. Echter, iedereen die er werkt weet dat er ook onzichtbare, onlogische, irrationele en emotionele aspecten zijn.
    recensie
    Strategisch management
    1 juni 2016
    Peter van der Wel
    3-4 minuten leestijd
    In april van dit jaar verscheen een boek met een veelbelovende titel: The Third Wave met Steve Case als auteur. Veelbelovend omdat er al in 1980, een intussen beroemd boek verscheen met dezelfde titel.
    recensie
    Communicatie en media
    1 juni 2016
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    Betteke van Ruler heeft veertig communicatieprofessionals, wetenschappers en anderen gevraagd onder woorden te brengen wat er gaat veranderen in het communicatievak en hoe je daar richting de toekomst mee om kunt gaan.
    preview
    Marketing
    1 juni 2016
    Patrick Petersen
    4-5 minuten leestijd
    Handboek Conversie & Customer Journey Mapping biedt niet alleen theorie maar ook harde quick wins, cases en wetenschappelijke onderzoeken op gebied van online en het begrijpen van de moderne Customer Journey. Een preview.
    recensie
    Mens en maatschappij
    1 juni 2016
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Hoe zou ons leven eruit zien, als niemand meer werkt? Als al het werk is overgenomen door robots? Wat gaat u dan doen? Zo een paar vragen die opkomen bij het lezen van ‘Het einde van het midden’, door Farid Tabarki. Een technologische ontwikkeling die aan het doorzetten is, met grote sociale gevolgen. Het is een van de ontwikkelingen die Tabarki schetst in zijn blik op de toekomst.
    column
    1 juni 2016
    Michel Hoetmer
    4-5 minuten leestijd
    Stelt u zich eens voor dat u in een vliegtuig zit. De piloot lepelt via de intercom het gebruikelijke riedeltje over de reistijd en het weer op. Zijn stem is wat gehaast en gespannen. Vervolgens licht het cabinepersoneel u met een sneltreinvaart in over de veiligheidsmaatregelen aan boord. U luistert met een half oor. U bent moe en zat. Want het is ruim twee na vertrektijd.
    nieuws
    Algemeen management
    1 juni 2016
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Als de eerste scheurkalenders verschijnen, weet je dat het einde van het jaar nadert. Een traditie. Vorig jaar begon uitgever Business Contact met een zomertraditie: Vakantieboek voor managers. Hij is er weer, voor 2016. De vakantie komt eraan!
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    1 juni 2016
    Sonja de Bruin
    2-3 minuten leestijd
    Gniffelend van plezier heb ik dit kleine boekje gelezen, na een tip van een collega. Vergeet niet de recensies van lezers op de binnenflap te lezen, die zijn bijzonder vermakelijk.
    recensie
    Algemeen management
    1 juni 2016
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Het schijnt typisch Nederlands te zijn de aandacht met name te richten op dingen die niet goed gaan. Typisch calvinistisch waarschijnlijk. Dat zou kunnen verklaren waarom de positieve psychologie bij ons nog steeds geen ‘mainstream’ is geworden. De positieve psychologie richt zich niet zozeer op het oplossen van menselijke problemen, maar meer op het onderzoeken en verklaren van positieve prestaties met als voornaamste doel mensen positiever, energieker en gelukkiger te maken.
    interview
    Marketing
    1 juni 2016
    Bert Peene
    7-10 minuten leestijd
    Hoe kunnen organisaties zich op een natuurlijke manier transformeren tot bezielde merkorganisaties? Die vraag staat centraal in Verhalen om niet te verdwalen (‘De reis van de merkorganisatie’) van Jan Spackler en Ruud Heijenga. Geen boek, maar een ‘Bookazine’: een gevarieerd geheel van beschouwende, verhalende, verklarende en inspirerende teksten en heel veel beeldmateriaal. Prikkelend kortom in toon en beeldtaal of, zoals de auteurs het zelf noemen: ‘de zakelijkheid vermenselijkt’. Managementboek Magazine ging met ze mee op reis.
    recensie
    Marketing
    31 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    4-5 minuten leestijd
    De reclamewereld heeft af te rekenen met een geloofwaardigheidsprobleem dat is veroorzaakt door het veelvuldig doen van loze beloftes. De kritische en mondige consument van tegenwoordig reageert daarop met... wantrouwen.
    recensie
    Personal finance
    31 mei 2016
    Brigitte Koehler
    2-3 minuten leestijd
    Met Het plakbandpensioen zet Gerhard Hormann je aan het denken over pensioenen. Je hoeft helemaal niet rijk te zijn om te gaan rentenieren. Of 65 –plusser te zijn om met pensioen te gaan. Wil jij hier meer van weten? Dan is dit een boek voor jou!
    preview
    Leiderschap
    31 mei 2016
    Charlotte Staats
    3-5 minuten leestijd
    Wie was voor jou ooit een excellent leidinggevende? Anja Hilgers en Charlotte Staats vroegen het de deelnemers van hun workshops. Daarna interviewden ze de meest in het oog springende leiders die werden aangedragen en vonden vijf thema’s waarop deze leiders zich onderscheiden. Een preview.
    preview
    Algemeen management
    31 mei 2016
    Agnes Siegerink
    3-5 minuten leestijd
    Doorzien van Agnes Siegerink belooft te laten zien hoe je zicht krijgt op je wezenlijke kijk op zaken. Want te vaak reageren we op de automatische piloot. In haar preview gaat ze kort in op een aantal aspecten van haar boek.
    preview
    Communicatie en media
    30 mei 2016
    Betteke van Ruler
    2-3 minuten leestijd
    Heb je voor Communicatie gekozen als studie? Studeert je dochter of zoon of kleinkind Communicatie? Weet je eigenlijk niet wat dat vak inhoudt? Wat je ermee kunt worden? Dan is Communicatie is een vak precies voor jou. Een preview.
    recensie
    Strategisch management
    30 mei 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Nog steeds mislukt het merendeel van alle nieuwe producten, diensten en oplossingen. Succesvol innoveren is moeilijker dan je denkt. Veel bedrijven worstelen met innovatie en hoe ze een succesvol innovatietraject kunnen opzetten. Voor hen is er nu het boek Het innovatiedoolhof. Het boek laat zien hoe organisaties kunnen ontsnappen uit het innovatiedoolhof en met meer succes innovaties op de markt kunnen brengen.
    recensie
    Coaching en trainen
    30 mei 2016
    Yolanda van Heese
    Vaak letten leidinggevenden meer op mogelijke verbeterpunten dan op aanwezige talenten. Kijken ze meer naar wat er niet goed gaat, dan naar wat er wel goed gaat. Een gemis, want dat gaat ten koste van je plezier en energie, en uiteindelijk het resultaat.
    recensie
    30 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    In ‘Veenbrand’ vertelt auteur Karen Fossum het verhaal van de moord op een jonge vrouw en haar zoontje. De lichamen worden gevonden in een oude caravan op het terrein van een boer. De twee zijn door messteken om het leven gebracht.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden