OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 524 van 19.511 resultaten
    achtergrond
    Marketing
    13 mei 2016
    Robert Buisman
    6-9 minuten leestijd
    Niet eerder was de Business Development Manager zo belangrijk. Ook niet eerder was er zoveel verwarring over de inhoud van de functie. In dit artikel - het laatste uit de serie Uitgelegd & Uitgelicht - leg ik uit wat Business Development is, tegen het decor van de veranderende economie. Want dat is de kracht van strategische bedrijfsontwikkeling: groeistrategieën opzetten en uitvoeren die de toekomst veiligstellen.
    recensie
    Organisatiekunde
    13 mei 2016
    Henny Portman
    6-8 minuten leestijd
    Rudy Gort heeft zich met zijn boek Lean vertaald naar projecten. Samen leren bouwen aan innovatievermogen tot doel gesteld om de lezers te laten zien dat er zoveel meer te leren valt van de lean-filosofie. Oordeelt u mee.
    recensie
    Non-profit
    13 mei 2016
    Nico Jong
    Klassieke economische beleidsmodellen vertrekken of vanuit marktwerking of vanuit overheidscontrole. Deze manier van kijken en denken is nog maar beperkt bruikbaar. In heel veel gevallen is ze zelfs schadelijk en leidt ze juist af van creatieve, innovatieve beleidsoplossingen. David Colander en Roland Kupers presenteren in hun boek ‘Complexity and the Art of Public Policy’ een nieuwe, meer flexibele aanvliegroute voor beleid.
    recensie
    Strategisch management
    13 mei 2016
    Sjors van Leeuwen
    Het leven is door de economische, maatschappelijke en culturele crisis voorgoed veranderd. We hebben te maken met ‘het nieuwe normaal’ want ‘business as usual’ komt niet meer terug. Nog nooit was het zo noodzakelijk om uw organisatie klaar te stomen voor de toekomst. Deze nieuwe tijd vraagt om organisaties die even daadkrachtig zijn als wendbaar.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    13 mei 2016
    Jim Stolze
    3-5 minuten leestijd
    In De TED-methode houdt Chris Anderson het TED-gordijn opzij voor iedereen die van de besten wil leren hoe je je publiek meevoert in je verhaal. Jim Stolze, organisator van TEDx Amsterdam, vetelt over het boek.
    recensie
    Marketing
    13 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Een Marketing Superhero is een doodgewoon mens; hij doet echter ongewone dingen. Dat zal ook wel moeten, want vandaag de dag verkoopt het meest geweldige product zich niet meer automatisch.
    recensie
    Mens en maatschappij
    13 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Is er nog 'iets' na de dood? Kun je je op de dood en eventueel lijden voorbereiden? Het zijn vragen waar iedereen wel eens over nadenkt. De antwoorden op deze vragen kunnen zeer uiteenlopend zijn.
    recensie
    13 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    ‘Ritueel’ is het derde deel van de vierdelige serie ‘De Noordzee moorden’. In 2014 schrijft Isa Maron de eerste twee delen.
    recensie
    Coaching en trainen
    13 mei 2016
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    ‘Je hebt nu eenmaal niet de juiste lengte’. Wie zit te wachten op een coach die dergelijke antwoorden geeft op vragen waarmee je worstelt? Tenminste, dat zou je wellicht denken. In de provocatieve coaching is dit echter normaal.
    nieuws
    Economie
    12 mei 2016
    Jeroen Ansink
    3-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    recensie
    Leiderschap
    12 mei 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    In Boonstra vertelt reclameman Manfred Bik het verhaal van Cor Boonstra. Eén van Nederlands meest besproken, meest succesvolle en meest verguisde topmannen uit het Nederlandse bedrijfsleven. Een boeiend en leerzaam verhaal met ‘19 lessen uit het leven van Nederlands meest dwarse CEO'.
    preview
    Verandermanagement
    12 mei 2016
    Hadewych Jansen op de Haar
    6-8 minuten leestijd
    Wat doe je als de stekker uit je organisatie gaat? Hoe reageren medewerkers en managers? Er bestaan vele boeken over de juridische aspecten, maar eigenlijk niets over hoe je het eind van een organisatie aan de menskant managed. Met De Transitie kwam daar verandering in. Een preview.
    recensie
    Mens en maatschappij
    12 mei 2016
    Pierre Spaninks
    5-6 minuten leestijd
    Vanuit zijn Studio Zeitgeist doet Farid Tabarki al jaren onderzoek naar verschijnselen als ‘radicale decentralisatie’ en ‘radicale transparantie’. In Het einde van het midden focust hij op de gevolgen daarvan voor mens, bedrijf en overheid. Het onderwerp is belangrijk, zeker ook voor managers. Het boek zou echter gebaat zijn geweest bij meer oog voor de paradoxale ontwikkelingen die zich daarbij voordoen.
    interview
    Marketing
    12 mei 2016
    Peter Spijker
    5-7 minuten leestijd
    Marketing verliest terrein in ondernemingen, vanwege een gebrek aan visie en leiderschap. Samen met Henry Robben schreef Rudy Moenaert het boek Marketing met ballen waarin drie gedragskenmerken centraal staan die marketingleiderschap bepalen: ontdekken, managen en respecteren.
    recensie
    Algemeen management
    11 mei 2016
    Patrick Davidson
    4-5 minuten leestijd
    Een nieuw boek van Robert Quinn, een van de pioniers op het gebied van positiviteit binnen organisaties. Zo’n titel spreekt me natuurlijk aan en dus duik ik in de vertaling die deze winter uitkwam.
    nieuws
    Algemeen management
    11 mei 2016
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Achter elk boek zit een auteur die de tijd neemt om materiaal (visies, kennis, ideeën) aan het papier toe te vertrouwen. En een uitgever die het aandurft om dat weer te publiceren. Soms is dat een succes en wint het een prijs, maar veel vaker verdwijnt het boek op veel ongelezen stapels.
    recensie
    Coaching en trainen
    11 mei 2016
    Nico Jong
    Na het uitgebreide standaardwerk De communicatieadviseur – op een strategische positie in de organisatie is er nu ook een beknopt werkboek dat kan helpen die adviseur te worden. Winkelaar en Kossen beschrijven vier stappen om daar te komen.
    recensie
    Communicatie en media
    11 mei 2016
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    De draagwijdte van communicatie, informatie en informatievoorziening is de laatste jaren sterk toegenomen. De ontwikkelingen in de communicatiewetenschap gaan razendsnel.
    preview
    Advisering
    11 mei 2016
    Urjan Claassen
    3-4 minuten leestijd
    De samenleving verandert continu en ook de adviesmarkt moet met zijn tijd mee. Maar veel verzekeraars, intermediairs, financieel planners etc. vinden het moeilijk om hier vorm aan te geven. De toekomst van particulier advies omschrijft  de manier waarop advieskantoren zichzelf en het advies dat ze geven opnieuw moeten inrichten om bestaansrecht te behouden. Een preview.
    recensie
    Coaching en trainen
    10 mei 2016
    Corien Plaisier
    2-3 minuten leestijd
    Professioneel begeleiders zijn meestal bezig met anderen, in een hulpverlenende of coachende rol. Hun eigen wensen en behoeften schuiven ze daarbij aan de kant. Dat is niet zonder risico, een begeleider die te weinig doet aan zelfzorg kan last krijgen van lichamelijke klachten.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden