OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 551 van 19.511 resultaten
    recensie
    1 december 2015
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Vroeger, thuis, bij mijn ouders, was Toon Hermans van de grote drie van destijds de minst gewaardeerde. Wim Kan was het helemaal en Wim Sonneveld kon na zijn vroegtijdige overlijden niet meer stuk.
    recensie
    Mens en maatschappij
    1 december 2015
    Jan Boerstra
    In World Order verklaart de oud-minister van Buitenlandse Zaken Henry Kissinger aan de hand van voorbeelden uit de wereldgeschiedenis hoe conflicten tussen landen en regio’s zijn ontstaan en opgelost. Op basis daarvan geeft hij aan wat nodig is voor het creëren van een internationale orde die zorgt voor stabiliteit en vrede.
    recensie
    Mens en maatschappij
    1 december 2015
    Jan Boerstra
    2-3 minuten leestijd
    In World Order verklaart de oud-minister van Buitenlandse Zaken Henry Kissinger aan de hand van voorbeelden uit de wereldgeschiedenis hoe conflicten tussen landen en regio’s zijn ontstaan en opgelost. Op basis daarvan geeft hij aan wat nodig is voor het creëren van een internationale orde die zorgt voor stabiliteit en vrede.
    nieuws
    Advisering
    1 december 2015
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    De speurtocht naar het nieuwe Managementboek van het Jaar is in volle gang. Pierre Spaninks houdt een blog bij over zijn ervaringen. Vorige week liet hij juryvoorzitter Mirella Visser aan het woord over wat zij van een managementboek verwacht. Deze week: Leike van Oss.
    recensie
    30 november 2015
    Peter van der Wel
    2-3 minuten leestijd
    Wie is er niet benieuwd hoe het er in 2025 uit zal zien? Hoe het dan zal zijn met zijn of haar werk of bedrijf? Hiermee komen we op het terrein van de toekomstverkenning ofwel futurologie. Deze wetenschap is intussen het stadium van de glazen bol of het trendwatchen allang ontstegen. The Future of Business - met bijdragen van meer dan 60 toekomstverkenners uit meer dan 20 landen onder redactie van Rohit Talwar - is een ware schatkamer vol inzichten over de mogelijke toekomst.
    preview
    Internet en social media
    30 november 2015
    Gerrita van der Veen
    3-4 minuten leestijd
    Social media is één van de belangrijkste recente ontwikkelingen die effect hebben op de bedrijfsvoering. Stichting Management Studies liet er daarom onderzoek naar doen, en dat resulteerde in Social media? Social business! Een preview.
    interview
    Marketing
    30 november 2015
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Branding is hot, maar dat leidt niet automatisch tot betekenisvolle merken. Niet zelden lijkt een middagje brainstormen genoeg om de merkidentiteit vast te leggen. Zonde van alle tijd en moeite, oordeelt merkadviseur Michel Jansen. Als de identiteit op een meer onderbouwde wijze tot stand komt, valt er veel meer uit het merk te halen. Met zijn nieuwste boek, De vijf stappen naar een betekenisvol merk (‘Ontdek de kracht van archetypen’) reikt hij communicatie- en marketingprofessionals, maar vooral ook management teams, handvatten aan om vanuit een sterk merk de markt te bewerken.
    recensie
    Verandermanagement
    27 november 2015
    Lieke Hoogerwerf
    7-10 minuten leestijd
    Een verfrissend en tegelijk uiterst vakkundig betoog over strategische samenwerking. Daniël Wolfs is in Magic makers glashelder over ‘wat verbindt’ en wat verbondenheid inhoudt.
    recensie
    Algemeen management
    27 november 2015
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    De boodschap van Paul Verburgt in Minimal Management: geef medewerkers hun vrijheid en eigen verantwoordelijkheid terug en beperk management tot het uiterste minimum. Wat vinden de klanten van Managementboek.nl van dit boek?
    recensie
    Leiderschap
    27 november 2015
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Neuro is momenteel hot binnen marketing. De neurowetenschap opent nieuwe inzichten voor de marketeer. Menig marketeer kijkt er naar als een kind naar de snoeppot. Is er een soort koopknop waarmee we iedere consument kunnen beïnvloeden? Er is al menig boek over volgeschreven en ik heb er zelf aan een meegewerkt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    27 november 2015
    Dick Bos
    Mindfulness, kleine oefeningen voor meer ontspanning van Gill Hasson, is een ontzettend leuk boek om te lezen. Het zet je even stil en doet je beseffen dat er meer is dan een jachtig leven leiden en dat het wenselijk, nee zelfs noodzakelijk is om in het hier en nu te leven.
    recensie
    Reclame en verkoop
    27 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    Wanneer je regelmatig presentaties geeft of gaat geven en je jouw ‘pitch-skills’ wilt verbeteren, dan is ‘Pitch’ echt iets voor jou. Met een uitgebalanceerde en aansprekende pitch haal je namelijk opdrachten binnen! Je zet je zelf (of jouw organisatie) in de schijnwerpers en maakt een onuitwisbare indruk op (aspirant)opdrachtgevers. Ook wanneer je weinig tijd of ruimte krijgt om je verhaal te vertellen, kun je glansrijk pitchen.
    interview
    Internet en social media
    27 november 2015
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Samen met de consument een nieuwe biersmaak bedenken, ijssmaken van Ben & Jerry’s van de graveyard terughalen, koeien en consumenten die in het weiland een yoghurtsmaak bepalen. Social media is social business. Ook interne social media kan geld opleveren, al is dat lastiger meetbaar. Dit en meer blijkt uit het boek Social media? Social business! Een onderzoek in opdracht van de Stichting Management Studies. Wij spraken Han Gerrits, een van de auteurs/onderzoekers.
    nieuws
    Leiderschap
    27 november 2015
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    recensie
    Communicatie en media
    26 november 2015
    Louis Thorig
    1-2 minuten leestijd
    Organisatieverandering is aan de orde van de dag in bedrijven en andere organisaties. Elke organisatie maakt heel dringende of juist kleine veranderingen door. Verandercommunicatie kan daarbij helpen, en daarover gaat Veranderen. Zo communiceer je dat! van Vincie van Gils.
    column
    Leiderschap
    26 november 2015
    Mirella Visser
    4-6 minuten leestijd
    Sinds de verschijning van De zijderoute naar de top (in 2009) is er weinig veranderd in de bestuurskamers. In 2013 werd een wettelijk streefcijfer ingevoerd van minstens 30% mannen en 30% vrouwen in de top. Maar vandaag de dag voldoet geen enkele onderneming hieraan. Nederland loopt ook achter in Europa. Waarom lukt het in een aantal andere landen wel? Welke instrumenten worden succesvol ingezet door internationale ondernemingen? Wat kunnen we leren van innovatieve aanpakken uit het buitenland? Dit zijn kernvragen tijdens het seminar Gender-Balanced Company Boards op 9 december.
    recensie
    Organisatiekunde
    26 november 2015
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    In Positieve organisaties bouwt Robert Quinn voort op zijn eerdere werken. Het thema van de ‘positieve organisatie’ is daaraan toegevoegd en geeft een krachtige richting aan de lezer. Hoewel het boek weinig nieuwe inzichten biedt, is het van hoge kwaliteit. Dat komt door de eenvoud, de schrijfstijl, de verhalen en de ondersteunende instrumenten.
    recensie
    Organisatiekunde
    26 november 2015
    José Otte
    Een boek over toezicht geschreven aan de hand van ervaringen van toezichthouders door de mensen achter Toezicht met Pit.
    recensie
    26 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Stem!’ verhaalt over twee volkomen tegengestelde vrouwen. Enerzijds is daar de onopvallende, teruggetrokken Trudy en anderzijds Senna, de populaire zangeres én jurylid van talentenjacht ‘Stem!’.
    recensie
    Organisatiekunde
    26 november 2015
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    ‘Geen enkele organisatie kan de grote private en publieke vraagstukken van deze tijd alleen oplossen,’ schrijven Edwin Kaats en Wilfred Opheij in hun boek Leren samenwerken tussen organisaties (‘Samen bouwen aan allianties, netwerken, ketens en partnerships’). ‘Of het nu gaat om innovatie, goede zorg, economische ontwikkeling, duurzaamheid, openbare orde en veiligheid, het te boven komen van een recessie; samenwerken is altijd nodig.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden