OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 557 van 19.511 resultaten
    preview
    Communicatie en media
    4 november 2015
    Jan Hille Noordhof
    3-4 minuten leestijd
    Effectieve gesprekken belooft vele voorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing, naast een praktische cursus RET. In deze preview laat Jan Hille Noordhof zien hoe we onszelf in onze gesprekken vaak in de weg staan.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 november 2015
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Het actievliegwiel in organisaties gaat steeds sneller draaien. Doen wordt beloond, denken niet. Terwijl het juist die actiegerichtheid is die voor alleen maar meer van hetzelfde zorgt, en dus voor herhaling of verergering van de problemen die we ermee menen te bestrijden.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    4 november 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Een citaat uit de Volkskrant van zaterdag 1 november: ‘Ik moest iets maken dat urgent en noodzakelijk voor me was, zoals de kunstenaars die ik bewonder. Het is gek dat iets zo belangrijk voor je kan zijn, ook als er niemand het goedkeurt - nóg niet. En ik dacht: deze roman is dan wel niet publicabel, ik moet hem toch schrijven voor een denkbeeldige lezer.’ Aldus Garth Risk Hallberg, auteur van Stad in brand.
    recensie
    Leiderschap
    4 november 2015
    Paul Schollaardt
    Job Christians en Jan Heijmans schrijven het voorwoord van ‘Leiding geven aan …’ en hebben negen auteurs bereid gevonden een hoofdstuk te schrijven.
    recensie
    Strategisch management
    3 november 2015
    Nico Jong
    De term Thought leadership komt de laatste paar jaar regelmatig voorbij. Is dit de nieuwste hype in het communicatievak of is er sprake van een serieuze strategie die helpt het hoofd te bieden aan de alsmaar toenemende complexiteit en dynamiek waar organisatie mee te maken hebben vandaag de dag?
    recensie
    Organisatiekunde
    3 november 2015
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Kent u dat gevoel, dat u iets wilt veranderen binnen uw organisatie, dat u er alles aan doet om de boel in beweging te krijgen, en dat de weerstand alleen maar groter wordt? Dan gaat u zich helemaal begrepen voelen door Arend Ardon. En wat meer is: met Ontketen vernieuwing! helpt hij u nog verder ook.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 november 2015
    Irna van der Molen
    Risicogestuurd werken in de praktijk is een welkome aanvulling op bestaande literatuur. Een van de belangrijkste belemmeringen voor risicomanagement (namelijk constant tijdgebrek) wordt hierin expliciet benoemd, evenals de constatering dat organisaties constant aan verandering onderheving zijn, en dat ook dit gepaard gaat met grote onzekerheden. 
    recensie
    IT-management / ICT
    3 november 2015
    Peter Streefkerk
    3-5 minuten leestijd
    Inkopers worstelen nog wel eens met het uitwerken van ICT-contracten. Dat is niet voor niets en de inkopers staan daarin niet alleen. Hoewel ICT-contracten juridisch gezien niet anders zijn dan andere contracten, komt er toch iets meer bij kijken.
    interview
    Marketing
    3 november 2015
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Alles is dus marketing, in ieder mogelijk klantcontact, constateert Truus Koppelaar. Na bijna twintig jaar als directeur marketing & communicatie te hebben gewerkt bij AFAS Software, bundelde ze haar ervaringen en opvattingen over haar vak in Alles is Marketing.
    column
    Psychologie
    3 november 2015
    Roos Vonk
    1-2 minuten leestijd
    Het woord 'passie' wordt te pas en te onpas gebruikt. Connie Palmen zei laatst: 'Passie is lijden.' Dus is het een beetje raar om passie te gebruiken voor je werk. Bijvoorbeeld 'passie voor IT' in je CV. Of 'passie voor klantcontact' in een vacature. Maar hoe je het ook wilt noemen (bevlogenheid, inspiratie, betrokkenheid), hoe kom je eraan?
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    3 november 2015
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    Hoe kun je iemand ‘nee’ verkopen? In de klassieker People Skills: Het geheim van helder en overtuigend communiceren beschrijft Robert Bolton zeven manieren. ‘Kies een bondige weigering die bestaat uit één zinnetje en gebruik alleen die zin, wat de ander ook zegt of doet.’
    preview
    Leiderschap
    2 november 2015
    Dominique Haijtema
    3-5 minuten leestijd
    In 2010 verscheen de eerste editie van Dominique Haijtema’s Leiderschap is een keuze. Vijf jaar later is er veel veranderd. Haijtema gaf in die tijd zelf leiding, en ontmoette een aantal nieuwe leiders. Tijd dus voor een nieuwe editie. In deze preview vertelt Haijtema hoe haar perspectief veranderde.
    recensie
    Organisatiekunde
    2 november 2015
    Robert Paul Schwippert
    2-3 minuten leestijd
    Organisaties zien als sociale constructies die constant hun eigen realiteit creëren door verhalen, gesprekken en beelden - dat is het hart van Dialogische Organisatie ontwikkeling zoals beschreven in Dialogic Organization Development.
    interview
    Advisering
    2 november 2015
    Bert Peene
    5-8 minuten leestijd
    Interne adviseurs hebben het niet gemakkelijk. Ze worden geacht bruikbare adviezen uit te brengen in een organisatie waar ze zelf bij horen. Maar waar horen ze precies bij: bij de top of bij de werkvloer? Waar ligt hun loyaliteit of waar hoort die te liggen? Voor Paul Kloosterboer is dat al lang geen vraag meer: een interne adviseur is loyaal aan zijn of haar organisatie en zijn rol is die van verbinder. ‘Vitaal adviseren’ noemt Kloosterboer het. Of, conform de titel van zijn nieuwste boek, Adviseren vanuit het geheel.
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    30 oktober 2015
    Siets Bakker
    3-4 minuten leestijd
    Systemisch wijzer is het eerste praktische handboek waarin de kennis uit familie en organisatieopstellingen op een heldere en nuchtere manier wordt vertaald naar de werkvloer. Auteurs Leanne Steeghs en Siets Bakker leggen in deze preview uit waarom dat belangrijk is.
    recensie
    Werk en loopbaan
    30 oktober 2015
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Sollicitanten zijn soms net als de deelnemers van Ik vertrek, vindt Freek van Kraaikamp. Ze bereiden zich bijna niet voor, ze snappen de cultuur en de regeltjes niet - weten eigenlijk nauwelijks waar ze aan beginnen.
    nieuws
    Algemeen management
    30 oktober 2015
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Zelforganisatie is al een paar jaar een trend onder managers. ‘Maar daaruit kun je niet concluderen dat zelforganisatie de ideale manier is om de samenleving in te richten.’
    nieuws
    Algemeen management
    29 oktober 2015
    Pierre Pieterse
    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft 21 oktober de nominaties voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur bekend gemaakt. Uit meer dan vijftig marketingboeken zijn elf boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2015.
    preview
    Advisering
    29 oktober 2015
    Ard-Pieter de Man
    3-4 minuten leestijd
    De adviesmarkt is sterk in beweging. Nieuwe bureaus komen op; bestaande bureaus transformeren. Technologie maakt andere vormen van werken mogelijk. Adviesklanten stellen andere eisen. Nieuwe business modellen in consulting belooft dit alles in kaart te brengen. In deze preview stipt Ard-Pieter de Man een paar veranderingen aan.
    column
    Psychologie
    29 oktober 2015
    Roos Vonk
    1-2 minuten leestijd
    Slecht leiderschap is niet alleen rot voor medewerkers, het kost bedrijven ook geld. Denk maar even aan ziekteverzuim en verloop. Bovendien gaan werknemers met een slechte baas zich zelf ook minder productief en coöperatief gedragen. In NRC stond hierover afgelopen weekend een artikel, naar aanleiding van een proefschriftonderzoek van Stacey Sanders.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden