OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 560 van 19.511 resultaten
recensie
Marketing
21 oktober 2015
Peter Streefkerk
3-5 minuten leestijd
Met tevreden klanten schiet je weinig op. Dat lijkt zo op het eerste gezicht een paradox, maar dat is het niet. Volgens Jos Burgers althans, want het is de titel van zijn laatste productie.
recensie
Communicatie en media
20 oktober 2015
Mariska Fennema
2-3 minuten leestijd
Heb je ook weleens meegemaakt dat je jouw visie, idee of oplossing niet zo goed over kon brengen als je zou willen? Je deed je best, had er goed over nagedacht en kende de feiten, maar toch kwam het voor je gevoel niet zo sterk over als je zou willen? Of je schreef een sollicitatiebrief die op zich correct was, maar je had een knagend gevoel dat er nog iets aan ontbrak, maar kwam er niet achter wat dat was? Volgens Bas Mouton kun je dit oplossen door magie in je communicatie te brengen. Hij gaat daarbij uit van: IK zeg IETS tegen JOU.
recensie
Ondernemen
20 oktober 2015
Angelina Hammond
2-3 minuten leestijd
Michiel Muller, auteur van Ondernemen is een ABC'tje, is een ondernemer in hart en nieren. Kom niet bij hem met wensverhalen of droombeelden, want hij is van ‘niet lullen, maar poetsen’.
recensie
Advisering
20 oktober 2015
Nico Jong
1-3 minuten leestijd
‘Als je intern adviseert, zet je jezelf niet in het licht op basis van pikorde of eigendunk. Je draagt bij aan het geheel vanuit de schaduw, met hard werken en veel verantwoordelijkheidsbesef.’ Zo opent Paul Kloosterboer zijn nieuwe boek over intern adviseren. Interne adviseurs horen erbij, maar tegelijkertijd is het heel lastig voor hen om serieus genomen te worden.
recensie
Verandermanagement
20 oktober 2015
Louis Thorig
Bij dissonantie in organisaties is de balans verstoord tussen de marktvraag en het aanbod dat de organisatie kan leveren.
preview
Algemeen management
19 oktober 2015
Thom Verheggen
3-4 minuten leestijd
Ontmanagen voor managers gaat niet óver de manager of over organisaties in het algemeen, maar is geschreven vóór de manager, dóór een manager. Die laatste is Thom Verheggen, en in deze preview vertelt hij waarom hij het boek schreef.
column
Psychologie
19 oktober 2015
Roos Vonk
2-4 minuten leestijd
Onlangs was het weer zover bij de overheid: de Joint Strike Fighter blijkt ietsje (een schamele 550 miljoen euro) duurder te worden dan verwacht. Het is de gewone gang van zaken: een mega-overschrijding van de geplande tijd en kosten. De vraag dient zich aan hoe dat bij toekomstige projecten te voorkomen is. Kunnen we leren van onze fouten?
preview
Internet en social media
16 oktober 2015
Diana Russo
4-6 minuten leestijd
De impact van sociale media op organisaties – en HR in het bijzonder – is groot. Toch zijn er weinig boeken specifiek voor HR-Managers geschreven. Met HR & Social Media komt daar verandering in. In deze preview leggen de auteurs uit waarom HR de rol van gebruiker, business partner & change agent moet nemen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 oktober 2015
Mark Raijmakers
Succesgeneration.nl bood mij de kans om dit boek te lezen en recenseren. Ik was geïntrigeerd door de titel en dus naar de blijkbaar in dit boek opgetekende lessen die ik zou kunnen leren van dieptepunten van het leven. Net als ieder ander heb ik hierin al wat mee gemaakt, en ik wilde weten wat de auteur Marja den Boer hierover te vertellen had. Na lezing van het boek bleek ik door de titel enigszins op een verkeerd been te zijn gezet. Niettemin heeft het geschrevene me onderhouden, en was het goed vertoeven in de verhalen van het boek.
recensie
Werk en loopbaan
16 oktober 2015
Hanneke Tinor-Centi
1-3 minuten leestijd
Volgens Tim Leberecht laten mensen hun passie en betrokkenheid te veel en te vaak thuis als ze naar hun werk gaan. Deze constatering was voor Leberecht reden om ‘De businessromanticus’ te schrijven. In zijn boek geeft hij zijn ‘rules for enchantment' en geeft de lezer inzicht in hoe zij de huidige heersende demotivatie het beste de baas kunnen worden.
interview
Algemeen management
15 oktober 2015
Bert Peene
6-9 minuten leestijd
Volgens sommige organisatiedeskundigen bestaat ‘de organisatie’ niet. Er zijn slechts interacties tussen mensen. Daarin lijken Monic Bührs en Elisa de Groot zich wel te kunnen vinden en zij voegen er nog een belangrijke dimensie aan toe: de aard van die interacties worden grotendeels door mannen bepaald, feminiene kwaliteiten tellen in de meeste organisaties niet mee. Drie boeken schreven zijn daar tot nu toe over. Met hun vierde, Vrouwen bluffen niet laten zij mannen kennismaken met vijftien typisch vrouwelijke spelregels en hoe waardevol die kunnen zijn. Ter leringh ende vermaeck. Ze hebben het boek namelijk in verhaalvorm geschreven.
nieuws
15 oktober 2015
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Bij wereldliteratuurreiziger, liefhebber en ook voormalig directeur van Nederlands Letterenfonds Pieter Steinz werd in 2013 ALS geconstateerd. Een langzaam slopende ziekte die Steinz er niet onder lijkt te krijgen. Getuige zijn recentste boek Lezen met ALS (‘Literatuur als levensbehoefte’). In het voorjaar verscheen al STEINZ - Gids voor de wereldliteratuur dat hij samen met zijn dochter Jet heeft samengesteld. Een schitterend boek!
recensie
14 oktober 2015
Hanneke Tinor-Centi
Tijdens een zomervakantie met man en kinderen in de Provence, ontmoet Liza, Alain Versteeg. Alain is een charismatisch en invloedrijk man. De twee hebben onmiskenbaar gevoelens voor elkaar ondanks het feit dat ze beiden getrouwd zijn. Liza wil echter haar huwelijk met haar man Cas niet op het spel zetten.
recensie
Strategisch management
14 oktober 2015
Robert Buisman
Mijn eerste indruk bij ‘Beyond MBA’ van Huib Broekhuis was er een van ‘het zoveelste MBA-achtige managementboek’. Op dat soort boeken ben ik inmiddels uitgekeken en - ik denk - velen met mij. Hoe verrassend was het, al na tien pagina’s, te merken dat dit werk van een heel ander soort is.
preview
Persoonlijke effectiviteit
14 oktober 2015
Hans Faas
3-4 minuten leestijd
In Verkopen met mensenkennis geeft Hans Faas een beter inzicht in 'de mens' achter uw klant en reikt hij de tools aan om uw klant beter te kunnen bedienen. In deze preview pleit Faas ervoor om te stoppen met uit de losse pols te verkopen.
recensie
Organisatiekunde
14 oktober 2015
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
Anderhalf jaar na het verschijnen van Reinventing organizations, is er nu een Nederlandse vertaling van dit prachtige boek over veranderende paradigma’s en bijbehorende organisatiemodellen.
recensie
Marketing
14 oktober 2015
Angelique Bemelmans
Het Handboek Engaging Content sluit naadloos aan op het Handboek Content Strategie, maar legt de focus op engagement. Hoofdstuk 2 van het boek Engaging Content zal lezers van het Handboek Content Strategie misschien niks nieuws bieden, maar verdient toch een plek in het boek om de eerste hoofdstukken met elkaar te verbinden.
recensie
Marketing
14 oktober 2015
Sjors van Leeuwen
Het bieden van een goede klantervaring wordt steeds belangrijker. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zo blijkt uit de wereldwijde Customer Experience Index 2014 van Forrester dat slechts 22 procent van de consumenten een goede tot excellente service krijgt.
recensie
Marketing
14 oktober 2015
Anoniem
‘De Business Compositie’ van Floris Hurts is een geweldig interessant boek dat je meeneemt in de wereld van de muziek om je verrijkt terug te laten keren in de zakenwereld.
recensie
Strategisch management
14 oktober 2015
Anoniem
2-3 minuten leestijd
‘De Business Compositie’ van Floris Hurts is een geweldig interessant boek dat je meeneemt in de wereld van de muziek om je verrijkt terug te laten keren in de zakenwereld.