OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 568 van 19.515 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    7 september 2015
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    De wereld van het bedrijfsleven is voortdurend in beweging. In de afgelopen jaren hebben we te maken gehad met een aantal schandalen in het bedrijfsleven en met een wereldwijde financiële crisis, die beide een grote impact hebben gehad niet alleen op het handelsklimaat voor veel bedrijven maar ook op het gebied van corporate communicatie en reputatiemanagement. Daarnaast eisen stakeholders steeds meer inzicht, informatie en transparantie over het reilen en zeilen van organisaties. Het basisidee achter Cornelissens ‘Corporate Communication’ is eigenlijk om de lezer een up-to-date begrip aan te reiken over moderne theoretische concepten, modellen en praktische instrumenten die binnen corporate communicatie momenteel zijn te vinden.
    recensie
    Marketing
    7 september 2015
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    Jean-Noël Kapferer is ongetwijfeld ’s wereld bekendste merkprofessor. Zijn Strategic Brand Management waarvan de eerste editie in 1994 verscheen, geldt nog steeds als internationaal standaardwerk en is dus een must read voor iedere professional die merkmanagement als zijn specialisme beschouwt.
    recensie
    Algemeen management
    7 september 2015
    Maarten Janson
    Uit onderzoek blijkt dat ons gedrag naar schatting voor 95% onbewust en volautomatisch tot stand komt. Dit onbewuste gedrag bepaalt voor een groot deel de kwaliteit van ons leven. De overige 5% is bewust gedrag. We stellen onszelf doelen, maken een planning en werken vervolgens hard om die doelen te bereiken. Maar wie zegt ons dat we dit ook slim doen? Waarom doe je wat je doet? En welke route bewandel jij om jouw doelen te bereiken? In het boek ‘Smartcuts’ daagt Snow de lezer uit om over deze vragen anders na te denken. Smartcuts is geen hoe-moet-ik-boek, maar is geschreven voor mensen met ambities die geen zin hebben om het traditionele pad te volgen.
    preview
    Strategisch management
    7 september 2015
    Floris Hurts
    3-4 minuten leestijd
    Muziek als inspiratiebron voor organisaties die indrukwekkende klantervaringen willen realiseren. Dat is wat Floris Hurts met De Business Compositie aanboort. In deze preview laat hij zien hoe dat kan en werkt.
    recensie
    Algemeen management
    4 september 2015
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    De eerste keer dat ik Remco Claassen zag was op een congres over Beïnvloeden, waar onder andere Robert Cialdini sprak. Remco maakte een grote indruk op mij vanwege zijn appearance, energie en het feit dat hij je gedurende zijn hele spreektijd geboeid kon houden. Door het lezen van zijn boek Spreken met impact weet ik nu hoe...
    recensie
    Internet en social media
    3 september 2015
    Eric Tiggeler
    2-3 minuten leestijd
    In de Formule 1-race tussen contentmanagementsystemen neemt WordPress de afgelopen jaren een grote voorsprong. Van oorsprong was WP vooral geschikt voor weblogs, maar het wordt steeds meer een allround-cms, waarmee je allerlei soorten websites bouwt. Als jij een site wil, is WordPress dan ook voor jou het meest geschikte systeem?
    recensie
    Strategisch management
    3 september 2015
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Hoe blijft de zorg ook in de toekomst betaalbaar? Over dit vraagstuk buigt een groot aantal deskundigen zich al jaren het hoofd. Zo ook de auteurs van het boek Briljante Businessmodellen in de Zorg. Zij hebben gezocht naar organisaties in de zorg die het ‘goed’ gedaan hebben en het nu goed doen. En ‘goed doen’ vertalen de drie auteurs in het leveren van betere en betaalbare zorg. Wat doen zij dan precies en wat kunnen we van deze organisaties leren?
    recensie
    Communicatie en media
    3 september 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Merkcultuur is feitelijk een stappenplan voor het verbinden van mensen en merken’. In het boek beschrijven Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg hoe je de mensfactor in het merk kunt versterken en met mensen het verschil kunt maken.
    recensie
    Algemeen management
    3 september 2015
    Jan Hoogstra
    Net als veel andere managers geef ik leiding aan zogenaamde Young Professionals. Diverse keren heb ik mijzelf de vraag gesteld of mijn aanpak de juiste is, er lijkt immers een belevingsverschil te zijn tussen de jongere en de oudere garde. De titel ‘Hoe manage ik mijn Young Professionals?’ sprak mij dan ook zeer aan. Maar na het lezen van dit boek blijft mijn vraag onbeantwoord…
    recensie
    Algemeen management
    3 september 2015
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    De wereld om ons heen verandert steeds sneller en de impact van de veranderingen is steeds groter. Des te belangrijker is het voor organisaties om ‘in control’ te zijn. Maurice Franssen en Michelle Arets schreven er een eigentijds boek over: Management control.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 september 2015
    Gerrit de Jong
    Goed nieuws is geen nieuws. Zo lijkt het wel als je een aandachtige krantenlezer bent of het nieuws volgt op de sociale media die via het internet tot ons komen. Nog steeds wordt de stroom berichten over managers van ondernemingen die zich schaamteloos verrijken niet ingedamd.
    preview
    Verandermanagement
    3 september 2015
    Wendy Nieuwland-Hill
    3-4 minuten leestijd
    Hoe kun je ervoor zorgen dat organisatieveranderingen wél succesvol zijn? Veranderen 3.0 belooft antwoord op die vraag. In deze preview gaan de auteurs kort in op de 7 principes waar hun boek op stoelt.
    preview
    Marketing
    3 september 2015
    Jan Dijkgraaf
    3-5 minuten leestijd
    Marketeers zijn consumenten meer en meer als wandelende portemonnees gaan zien en passen werkelijk élke methode toe om ze leeg te kloppen. Eerlijke methodes én verborgen methodes. Die methodes behandelen Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf in hun boek Voodoo marketing. In deze preview vertellen ze over het waarom van hun boek.
    recensie
    Coaching en trainen
    2 september 2015
    Peter de Roode
    Over het onderwerp ‘rollenspellen’ is relatief weinig geschreven en dat terwijl er toch veel vaardigheidstrainingen worden verzorgd waarin het rollenspel een prominente plaats inneemt. De Galan vult deze lacune prima op door dit zeer overzichtelijke en bovenal praktische boek. Een must-have voor elke trainer die op regelmatige basis rollenspellen aanbiedt.
    recensie
    Personeelsmanagement
    2 september 2015
    Peter de Roode
    In dit boek staat de auteur expliciet stil bij de effecten die oudere generaties hebben op jongere. Het blijkt dat natuurlijke krachten in 80% van Nederlandse organisaties ongewild en onbewust geremd worden. Seniore medewerkers zouden verouderde gedragspatronen opdringen aan jongere medewerkers,waardoor innovatie onder druk komt te staan. Het perspectief om organisaties vanuit generaties te beschouwen biedt daarmee een interessante en verfrissende lens om zowel vergrijzing tegen te gaan als ook om groei te kunnen realiseren.
    recensie
    Personeelsmanagement
    2 september 2015
    Peter de Roode
    In dit boek doen de auteurs een geslaagde poging inzicht te krijgen in de vraag waarom talenten succesvol kunnen zijn. Zij onderzoeken aan de hand van interviews wanneer de basis wordt gelegd voor karakter- en gedragsvorming die leiden tot bekendheid en succes. Het boek is een stap in de goede richting om het begrip ‘talent’ toegankelijker te maken omdat er over dit onderwerp veel onduidelijkheid is.
    recensie
    Personeelsmanagement
    2 september 2015
    Dick Bos
    Lees je door het chauvinisme van het boek heen, dan staan in het boek: ‘Op zoek naar de nieuwe Steve Jobs’ van Nolan Bushnell best aardige levenslessen. Het boek leest makkelijk weg en is gelardeerd met herkenbare voorbeelden.
    recensie
    Leiderschap
    2 september 2015
    Dick Bos
    Een klein handzaam boekje met tien simpele regels voor echte leiders, dat is het boek ‘Gezond verstand management’ van Mathieu Siemons. Leuk om tussendoor te lezen, zonder dat het hoogdravende nieuwe inzichten geeft.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    2 september 2015
    Jeroen Rycken
    3-4 minuten leestijd
    Genadeloos. Niet meteen een woord waarmee ik mij identificeer, maar na het lezen van het boek van Erik Bertrand Larssen blijft het woord hangen. In eerste instantie lijkt het een oproep om jezelf fysiek en mentaal uit te dagen.Ik bespeurde bij mijzelf een negatieve associatie met het woord, maar anders dan de titel doet vermoeden ademt het boek een positieve motivatie en passie.
    recensie
    IT-management / ICT
    2 september 2015
    Marloes Hoekman
    Je hebt het vast wel eens gehad, suggesties voor nieuwe contacten op LinkedIn of Facebook via de ‘People You May Know’-functie. Of een stapje verder, wie weet heb je wel eens gehoord van sensoren in tanks van vrachtwagens die vrachtwagenchauffeurs informatie geven over waar, wanneer en hoeveel brandstof ze moeten tanken zodat het zo min mogelijk kosten met zich meebrengt.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden