OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 599 van 19.599 resultaten
    interview
    Communicatie en media
    24 maart 2015
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Kiki Verbeek helpt zelfstandige professionals overtuigend onder woorden te brengen wie zij zijn en wat zij te bieden hebben. In Waarom iedereen luistert als je over seks praat beschrijft zij alvast tien manieren waarop dat kan.
    preview
    Verandermanagement
    23 maart 2015
    Kilian Bennebroek Gravenhorst
    3-4 minuten leestijd
    Mijn boek De Veranderversneller is verschenen. Het gaat over het maken en vertellen van veranderverhalen. Want een goed verhaal maak je niet zomaar even, dat vraagt denkwerk en puzzelen. Met een mooi woord heet dat veranderkundig redeneren. De vijf veranderkundige vragen zijn de puzzelstukjes die je in elke verandering opnieuw kunt gebruiken.
    recensie
    Mens en maatschappij
    23 maart 2015
    Martin van Staveren
    ‘Het verlangen naar voorkomen’. Dat is de paradoxale titel van dit sterke en actuele boek van politiek filosoof en bestuurskundige Rik Peeters. Verlangen staat immers voor iets willen. Dit boek gaat over het tegenovergestelde, over wat we als burgers niet willen, zoals ongelukken of rampen, criminaliteit en ziekte. En over de toenemende rol die de overheid daarin de laatste jaren speelt, met de beste bedoelingen. Moeten we dat wel willen?
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    23 maart 2015
    Nico Jong
    Als we sterk op iets focussen, zullen we een aantal dingen niet zien. Iedereen ziet essentiële feiten over het hoofd en daarom is het belangrijk om onze waarneming te verbreden. Volgens gedragspsycholoog Max Bazerman kunnen we vaardigheden ontwikkelen om de natuurlijke beperkingen van het menselijk gewaar zijn te overwinnen. Zijn ‘Zien wat anderen niet zien’ gaat over zaken die ons ontgaan.
    recensie
    Marketing
    23 maart 2015
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    ‘Het antwoord op e-commerce’, zo beweert de omslag van Gino van Ossels Omnichannel in retail. Daar zit iets van een tegenstrijdigheid in. Omnichannel is volgens Eric van Arendonk gebruikmaken van alle kanalen waar dan ook e-commerce bijhoort, terwijl het daar een antwoord op gaat geven. Maar goed, laten we daar niet te lang bij stilstaan, gewoon lezen!
    interview
    Leiderschap
    23 maart 2015
    Bert Peene
    5-7 minuten leestijd
    De roep om een krachtiger en meer dienstverlenende overheid stelt hoge eisen aan leidinggevenden in alle echelons. Volgens Henk Doeleman, Herman Fijn, Nico Helder en Jos Kok zal het bekende instrumentarium dan ook grondig herzien moeten worden. In hun boek Leiderschap in de publieke sector (‘Over richting geven en ruimte laten bij verandering’) geven zij de handvatten die nodig zijn om zowel individueel als collectief de huidige en komende uitdagingen aan te gaan.
    recensie
    Coaching en trainen
    20 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    Coaching is hot, er wordt dan ook veel geschreven over coaches en coachen. ‘Iedereen Coach’ van Jef Clement laat alle moeilijkheid van coachen los en is voor iedereen toegankelijk. Het is bedoeld voor Jan en alleman die coachingsvaardigheden wil inzetten in het gewone leven. Tijdens het sporten, in je relatie, op het werk, noem maar op.
    recensie
    Projectmanagement
    20 maart 2015
    Jan Hoogstra
    De titel ‘De kleine prinses en de chaos in het project’ van Nicoline Mulder en Fokke Wijnstra klinkt niet als de titel van een managementboek, toch gaat het boek over het managen van projecten. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld bieden de auteurs een beeldend verhaal over projectmanagement. Een aantal punten zoals filosofie, Agile en Scrum worden behandeld.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    20 maart 2015
    Lisa Niehoff
    Het eerste wat ik bedenk als ik de samenvatting van Daniel Levitins ‘Een opgeruimde geest’ lees: dit boek komt als geroepen. We willen met dezelfde hersencapaciteit steeds meer informatie tot ons nemen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    20 maart 2015
    Lisa Niehoff
    4-6 minuten leestijd
    Het eerste wat ik bedenk als ik de samenvatting van Daniel Levitins ‘Een opgeruimde geest’ lees: dit boek komt als geroepen. We willen met dezelfde hersencapaciteit steeds meer informatie tot ons nemen.
    preview
    Algemeen management
    20 maart 2015
    Oscar Bulthuis
    6-9 minuten leestijd
    Als ondernemer bruis je van de ideeën. Je wilt je bedrijf laten groeien en nieuwe kusten ontdekken, maar de waan van de dag zorgt ervoor dat je het maar niet van de grond krijgt. Oscar Bulthuis, auteur van Ondernemen is net reizen, biedt handvatten.
    recensie
    Non-profit
    20 maart 2015
    Christel Deckers
    3-4 minuten leestijd
    ‘Zo werkt de zorg in Nederland’ is een overzichtelijk boek over hoe de zorg in 2015 in Nederland werkt; welke partijen hierbij betrokken zijn; welke wetten van toepassing zijn en hoe de zorg met ingang van 2015 bekostigd wordt.
    recensie
    Werk en loopbaan
    20 maart 2015
    Arie Buvens
    Mario Draghi, president van de Europese Centrale Bank, voert een financieel beleid dat de inflatie in de Eurozone moet aanwakkeren. Christine Lagarde, algemeen directeur van het Internationaal Monetair Fonds noemt deflatie een monster en ondersteunt dit beleid. Gerhard Hormann beweert in ‘De omgekeerde werkweek’ juist dat dat net zo’n mythe is als het verhaal dat je van ‘sparen’ armer wordt.
    nieuws
    Psychologie
    20 maart 2015
    Ger Post
    3-4 minuten leestijd
    Bedrijven als Airbnb en Uber drijven op de eerlijke recensies van klanten én dienstverleners. De trend dat de bedrijven ook klanten kunnen recenseren, zorgt voor hogere evaluaties van de diensten, zo blijkt uit recent onderzoek.
    nieuws
    19 maart 2015
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    De Woordenaar van Sandra Langereis is het levensverhaal van Christoffel Plantijn, ’s wereld grootste drukker en uitgever. Uitgegeven in de fraaie Sleutelfigurenreeks van uitgeverij Balans in samenwerking met het Prins Bernard Cultuurfonds. Deze Sleutelfigurenreeks is een serie biografieën over acht Nederlanders van grote historische betekenis. Sandra Langereis heeft een mooi boek geschreven over een markant persoon.
    nieuws
    Psychologie
    19 maart 2015
    Ger Post
    3-4 minuten leestijd
    Actrice Julianne Moore bedankte de Academy onlangs voor het verlengen van haar leven met vijf jaar. Onderzoek had namelijk uitgewezen dat Oscar-winnaars langer leven.
    nieuws
    Algemeen management
    18 maart 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    In het boek met de gelijknamige titel Startupland van Mikkel Svane (CEO Zendesk.com) en Carlye Adler (de schrijfster) wordt het verhaal verteld van de moeilijke maar uiteindelijk gewonnen strijd om het bedrijf zendesk.com in de lucht te krijgen.
    interview
    Organisatiekunde
    18 maart 2015
    Justin van Lopik
    7-10 minuten leestijd
    ‘Elke branche of organisatie met onzekerheden, veranderingen en een overkill aan protocollen heeft baat bij risicogestuurd werken.’ Aldus Martin van Staveren, auteur van het boek Risicogestuurd werken in de praktijk. Maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, niet in de laatste plaats omdat ‘risico’ een subjectieve perceptie is. Wat voor de een een risico is, is voor de ander een kans. Maar zo betoogt Van Staveren, door nu het begrip risico centraal te stellen, ontloop je die subjectiviteit en kun je er objectief omgaan.
    interview
    IT-management / ICT
    18 maart 2015
    Pierre Spaninks
    6-9 minuten leestijd
    ‘Hoe meer data we bereid zijn te delen, hoe meer mogelijkheden er komen om de wereld te verbeteren,’ denkt Sander Klous, hoogleraar Big Data aan de Universiteit van Amsterdam. Hij gelooft heilig in de potentie van zijn onderwerp. Maar van de bedreigingen die ervan uitgaan, is hij zich ook terdege bewust. In Wij zijn Big Data beschrijft hij mogelijke oplossingen voor deze problematiek.
    recensie
    Marketing
    18 maart 2015
    Johan Bel RM
    De titel van ‘De marketing monnik’ prikkelde mij om dit boek direct te bestellen, want het impliceert de dualiteit die er bestaan kan tussen commercie en ethiek. De schrijver Klaas Klunder doet dan ook een goede poging om dit in beeld te brengen. Ik was vooraf erg benieuwd naar de boodschap van het boek, want zou het niet mooi zijn om zuiver ethisch te handelen en daarmee (of desondanks) een waardevol bedrijf op te kunnen zetten?

      Personen

        Trefwoorden