OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 601 van 19.599 resultaten
    recensie
    Internet en social media
    10 maart 2015
    Linda Poort
    ‘SEO voor webprofessionals’ is een must voor iedereen die voor eens en voor altijd wil begrijpen wat SEO precies is. Het boek is geschikt voor lezers met enige achtergrondkennis, maar ook voor leken. SEO voor webprofessionals is echter geen praktisch handboek, daarvoor is de materie te uitgebreid en complex. SEO voor webprofessionals gaat namelijk breed in op alle onderdelen van SEO, waardoor het een ongeschikte bron is voor een gespecialiseerde lezer die op slechts één bepaald onderdeel de diepte in wil duiken. SEO voor webprofessionals is echter een zeer goed startpunt.
    interview
    Marketing
    10 maart 2015
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Het internet geeft bedrijven een totaal nieuwe mogelijkheid om merkloyaliteit op te bouwen, zegt de Amerikaanse denker Nir Eyal. In Hooked legt hij uit hoe ondernemingen klanten verslingerd kunnen maken door op een verantwoorde wijze in te spelen op dezelfde psychologische factoren die gokken ook zo verslavend maken. ‘Facebook of Instagram hoeven geen cent uit te geven aan marketing.’
    interview
    Marketing
    9 maart 2015
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Auteur, docent, ondernemer en spreker Patrick Petersen spreekt bij zijn lezingen en cursussen weleens managers die de weg kwijt lijken te zijn in het nieuwe marketinglandschap. Maar pasklare antwoorden zijn er helaas niet. Het is anno 2015 een constant schakelen voor de marketeer waarbij het draait om content, beleving en engagement in plaats van producten met gekochte aandacht door de strot van een consument douwen.
    recensie
    Economie
    9 maart 2015
    Peter van den Boom
    3-5 minuten leestijd
    Joris Luyendijk interviewde een paar honderd medewerkers van banken in de Londense City. Het resultaat beschrijft in hij in Dit kan niet waar zijn. Als antropologisch opgeleide journalist ging hij op pad en viel van de ene verbazing in de volgende. Kuifje bij de bankiers.
    recensie
    9 maart 2015
    Peter Vermeulen
    Na de drie boeken van Bram Moszkowicz (‘Liever rechtop sterven dan op je knieën leven’, ‘Onkruid’ en ‘Maffiamaat’) in een ruk uitgelezen te hebben verrast ook zijn door velen verguisde broer Robert Moszkowicz mij met zijn verhaal.
    preview
    Algemeen management
    9 maart 2015
    André Troost
    3-4 minuten leestijd
    André Troost noemt zichzelf klantengek. In zijn DNA zit de klant onder zijn huid. Dat schreef hij al in zijn bestseller De klant is GEEN koning. Nu presenteert Retaildenkers zijn nieuwe boek: Aan tevreden klanten heb je niets.
    nieuws
    Strategisch management
    6 maart 2015
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    In het februarinummer van Managementboek Magazine boden BiTS in Business en Managementboek een gratis coachingsessie met Frans de Groot aan degene met het spannendste, interessantste of leukste doel voor die sessie. Inmiddels is de inzending gesloten, en hebben we een selectie gemaakt.
    recensie
    Internet en social media
    6 maart 2015
    Peter Streefkerk
    LinkedIn is een van de meest succesvolle zakelijke sociale netwerken op het internet. Wereldwijd had het netwerk eind oktober vorig jaar 50 miljoen deelnemers. Inmiddels zal dat aantal weer enorm gegroeid zijn, want het laatste miljoen werd in 12 dagen gerealiseerd. Dat rechtvaardigt de vraag of je op LinkedIn aanwezig moet zijn en zo ja, of je alle mogelijkheden wel voldoende benut? In het boek ‘Hoe LinkedIn nu echt gebruiken’, gaat auteur Jan Vermeiren daar uitgebreid op in.
    recensie
    Algemeen management
    6 maart 2015
    Peter Streefkerk
    3-4 minuten leestijd
    Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar ‘Animal Firm’ als boektitel is slim gekozen. Het lijkt qua naam op het boek Animal Farm dat jarenlang op veel literatuurlijsten het meest voorkomende Engelstalige boek was. Niet omdat iedereen zo geïnteresseerd was in wat die dieren daar op de boerderij allemaal uitspookten. Nee, het was zo’n lekker dun boekje.
    recensie
    Strategisch management
    6 maart 2015
    Robert Buisman
    ‘Eén keer in de zoveel tijd verandert er zo veel fundamenteels op zo veel terreinen dat we niet spreken van een tijdperk van verandering, maar van een verandering van tijdperk.’ Rotmans’ stelling: ‘we leven nu weer in zo’n overgangsperiode. Een periode waarin niet alleen de samenleving, maar ook de economie ingrijpend en onomkeerbaar verandert.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    6 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    Regie (terug) pakken in je eigen leven, daar gaat ‘Fluitend veranderen’ over. Je kunt alles veranderen als je er maar zelf voor gaat staan en keuzes maakt. Niet alles tegelijkertijd aanpakken maar rustig aan, stap voor stap. Want dan worden de veranderingen duurzaam en kun je het volhouden om te veranderen.
    interview
    Organisatiekunde
    6 maart 2015
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    We kunnen veel leren van oude stammen uit verre landen. Op kantoor voeren we dagelijks letterlijk stammenstrijdjes uit, bedrijfsfeesten lassen we kostentechnisch af terwijl het juist hét moment is om weer even tot elkaar te komen. Zoals ze bij de slachting van een varkentje in de Filippijnen doen.
    achtergrond
    Leiderschap
    6 maart 2015
    Jaap Boonstra
    8-12 minuten leestijd
    In het veranderparadigma van de georganiseerde reis wordt een verandering gezien als een reis met een bekend vertrekpunt en een duidelijke eindbestemming. De vertrekdatum is bekend, net zoals het vervoermiddel. Er is een reisleider die de plekken kent die je gaat bezoeken. Het aantal dagen wordt vooraf afgesproken en je weet ook wanneer het weer afgelopen is.
    interview
    Algemeen management
    6 maart 2015
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Soms zijn we op ons best als we iets voor de eerste keer doen, zegt Liz Wiseman in Rookie Smarts. Beginnelingen zijn niet alleen onbevangener, energieker en wendbaarder dan oude rotten, ze zijn ook meer genegen om de hulp van anderen in te roepen. Mensen die op de toppen van hun kunnen presteren zijn bovendien collegialer en melden zich minder vaak ziek. ‘Het tegengif tegen een burnout is niet een lagere werkdruk, maar juist moeilijker werk.’
    opinie
    Algemeen management
    5 maart 2015
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Ellen de Bruin is psycholoog en wetenschapsjournalist, schrijft artikelen en columns voor NRC Handelsblad en nrc.next, vooral over psychologie en menselijk gedrag. Ze vertelt over haar favoriete boeken.
    recensie
    Advisering
    5 maart 2015
    Peter Streefkerk
    4-5 minuten leestijd
    Sprookjes bestaan niet en professionals op witte paarden ook niet. Of het zouden Jeroen Dubbeldam, Anky van Grunsven of Edward Gal moeten zijn, maar dan hebben we het over een andere tak van sport, over een andere kleur paard en over een echte sport.
    recensie
    Verandermanagement
    5 maart 2015
    Peter Streefkerk
    Hoe vaak heb je dit zelf wel niet uitgeroepen over de collega’s binnen je organisatie. Wat hebben ze nú weer bedacht. Terecht staan er in de titel een vraagteken en een uitroepteken.
    nieuws
    Algemeen management
    5 maart 2015
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Ook dit jaar doet Managementboek mee met de Boekenweek. De Boekenweek, die in 2015 haar 80-jarig jubileum viert, loopt van 7 maart tot 15 maart 2015 en heeft als thema ‘waanzin’ gekregen.
    opinie
    Economie
    5 maart 2015
    Martijn Leijten
    3-4 minuten leestijd
    Managers en de organisaties waarvoor ze werken willen vaak best erkennen dat ze niet alles kunnen en dat incompetentie in hun vakgebied bestaat. Het probleem is alleen dat het voor ieder mens per definitie onmogelijk is de eigen incompetentie te herkennen.
    preview
    Financieel management
    5 maart 2015
    Wil Wurtz
    4-6 minuten leestijd
    ‘Ken uw klant’ is een motto dat zo langzamerhand door alle commerciële organisaties wordt onderschreven. Klantfocus, customer engagement, customer centricity en nog veel meer klantgerelateerde buzzwords zijn de afgelopen tien tot vijftien jaar op ons afgekomen.

      Personen

        Trefwoorden