OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 604 van 19.867 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    12 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Iedereen kent het blikje met daarop een verpleegster die een dienblad vasthoudt met daarop een blikje. enzovoorts. Daar moest Ik aan denken bij dit boek: het heet 'een ijzersterk verhaal' en het is een Ijzersterk verhaal - over het maken van een Ijzersterk verhaal. Het boek maakt je enthousiast om overtuigende PowerPointpresentaties te maken. Organiseer je verhaal in een storyboard.
    recensie
    Psychologie
    12 mei 2015
    Peter Streefkerk
    Waarom denken wij dat we gelijk hebben als wij feedback geven, terwijl het vaak verkeerd voelt als wij feedback krijgen. Wees eens eerlijk: we vragen vaak om feedback, maar we zijn tegelijkertijd bang om het te ontvangen. Terwijl het zoveel voordelen heeft als je er op de goede manier mee omgaat. Feedback ontvangen, een bijzonder fenomeen dat nu voor het eerst in 430 pagina’s van alle kanten wordt belicht door de auteurs Douglas Stone en Sheila Heen in hun boek ‘Feedback is een cadeautje’.
    recensie
    Organisatiekunde
    12 mei 2015
    Wanda Zoet
    3-4 minuten leestijd
    De belofte van lean is aantrekkelijk: sneller leveren, met een hogere kwaliteit en tegen lagere kosten. Maes en Wiegel zijn enthousiast over wat lean een organisatie kan brengen, maar erkennen ook de ‘weerbarstige praktijk’ die een geborgd resultaat vaak belemmert. De auteurs hebben brede ervaringen met lean-implementaties in verschillende sectoren en geven u in ‘Succesvol lean’ praktische handreikingen die de kans op een succesvolle lean-implementatie vergroten.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 mei 2015
    Jan Boerstra
    2-3 minuten leestijd
    Wie in een onderhandeling de ander wil overtuigen moet eerst zichzelf weten te overtuigen. Op basis van dit inzicht schrijft William Ury het ontbrekende deel van zijn 35 jaar geleden gepubliceerde bestseller ‘Excellent onderhandelen’. Vaak werpen we onze eigen blokkades op en frustreren we onbewust onze eigen belangen. In dit nieuwe ‘Persoonlijk onderhandelen’ wijst Ury in zes stappen hoe de weg naar zelfinzicht en zelfbeheersing naar het beste resultaat voor alle partijen kan leiden.
    recensie
    Werk en loopbaan
    12 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    1-2 minuten leestijd
    Als je op maandag alweer naar het weekend verlangt, dan is er iets mis. Maar als naar een andere baan vluchten niet kan, vechten niet slim is en lijdzaam afwachten je ding niet is… wat dan? Dan is dít je boek om vol geïnspireerd ertegen aan te gaan om (weer) iets van je (werk)leven te maken.
    recensie
    Marketing
    12 mei 2015
    Sjors van Leeuwen
    Reclame is steeds minder effectief. Consumenten worden dagelijks blootgesteld aan duizenden reclameprikkels en zien door de bomen het bos niet meer. Mensen houden steeds minder van dit soort ‘interruptiemarketing’ en ontlopen de vaak irritante reclames steeds meer. Dus zoeken bedrijven naar nieuwe manieren om hun organisatie, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Een nieuwe marketingtechniek die steeds populairder wordt, is ‘contentmarketing’.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    12 mei 2015
    Corien Plaisier
    Het leven begint bij veertig! Voor mijn veertigste dacht ik altijd heel positief over deze zin. Nu ik inmiddels vijftig ben, snap ik wat men ermee bedoelt. Je bent niet te jong meer, maar zeker ook niet te oud.
    recensie
    Reclame en verkoop
    12 mei 2015
    Corien Plaisier
    1-2 minuten leestijd
    Wordt uw omzet grotendeels behaald door dienstverlening? Levert u een complexe dienst waar u een uitgebreide opleiding voor nodig hebt en permanente bijscholing noodzakelijk is? Dan heeft u waarschijnlijk een zogenaamd vrij beroep. Heeft u ook nog behoefte aan meer inzicht in het verkoopproces voor uw beroepsgroep, of zoekt u inspiratie dan moet u ‘Verkoop voor vrije beroepen’ echt lezen.
    nieuws
    12 mei 2015
    Ger Post
    8-11 minuten leestijd
    Tot niet zolang geleden moesten we onze emoties managen. Inmiddels komen steeds meer denkers erachter dat we beter ons verstand in toom kunnen houden, omdat dit vaak onze emoties aanwakkert.
    recensie
    Internet en social media
    12 mei 2015
    Jeroen Ansink
    3-4 minuten leestijd
    Google is een van de meest begeerde werkgevers ter wereld. In De toekomst van werk beschrijft ‘personeelschef’ Laszlo Bock hoe de technologiegigant zijn mensen motiveert.
    recensie
    Leiderschap
    11 mei 2015
    Wim Oolbekkink
    Het boek is niet af, het is ´onderweg´ Dat is een kenmerkende zin uit het begin van Zelfsturing of Samensturing? van Kees Schilder en Joop Boukes. Daarmee is de pretentie om verlossende antwoorden te geven vermeden. Geen verlossende antwoorden dus. Wel vragen. Vanuit de gedachte: Verandering begint met jezelf vragen te stellen. Was het wel zo leuk wat ik deed vandaag?
    preview
    Internet en social media
    11 mei 2015
    Bart van der Kooi
    2-3 minuten leestijd
    Voor managers is niets is zo waardevol als het realiseren van business impact. Vaak stuiten we nog op het meetbaar maken van de oorzaken van deze impact. Sociale media zijn daar een sprekend voorbeeld van. Bart van der Kooi geeft aanknopingspunten.
    preview
    11 mei 2015
    Justin van Lopik
    3-5 minuten leestijd
    Jacques Brinkman vertaalde de lessen uit zijn topsportcarrière in combinatie met zijn ervaringen als zelfstandig ondernemer in de Topsport APK. Tien topsportprincipes zijn de basis voor excelleren in topsport, bedrijfsleven, onderwijs, zorg en overheid. Jacques Brinkman licht toe.
    recensie
    Marketing
    8 mei 2015
    Daniëlle de Jonge
    ‘Welk boek ben je aan het lezen?’, ‘Cex Sells.’, ‘Haha, huh wat?!’. Dit is zo ongeveer de reactie die u mag verwachten: een lach en vervolgens een vragende blik met nieuwsgierig randje. En dat is ook wat u wilt bereiken met de profilering van uw bedrijf.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 mei 2015
    Martin van Staveren
    Meer in control door minder controle klinkt even tegenstrijdig als aantrekkelijk. Dit is toch te mooi om waar te zijn? Niet volgens het empirische onderzoek van een viertal bestuurskundigen van de TU Delft. In hun boek 'Within control' geven ze hiervan een zeer leesbare onderbouwing. Wel een waarschuwing voor de traditionele risicomanager: er wordt nogal wat aan de instrumentele risicobenadering gesleuteld.
    recensie
    Non-profit
    8 mei 2015
    Brigitte Koehler
    2-3 minuten leestijd
    Als je de behoefte hebt om eens uit je dagelijkse praktijk te stappen en de theorie in te duiken dan is het ‘Overheidsbeleid’ onder redactie van prof. Dr. A. Hoogerwerf en prof.dr. M. Herweijer echt een boek voor jou.
    recensie
    Mens en maatschappij
    7 mei 2015
    Martin van Staveren
    De risico-regelreflex is bezig met een gestage opmars binnen bestuurlijk Nederland, evenals de bestrijding ervan. Politicologe Margot Trappenburg gaf deze term in 2010 aan de reflexmatige reactie om snel en (ogenschijnlijk) daadkrachtig ‘iets te regelen’ na optreden van een risico.
    recensie
    Economie
    7 mei 2015
    Rudy van Stratum
    3-5 minuten leestijd
    Dit boek kun je lezen als het complement van de bestseller Dit kan niet waar zijn van Joris Luyendijk. Misschien zijn de getoonde inzichten van Briljante businessmodellen in finance nog wel belangrijker.
    recensie
    Marketing
    7 mei 2015
    Eric van Arendonk
    Ik moet zeggen dat de titel inclusief de ondertitel de lading van ‘Managing Private Labels - Sharing knowledge from research and practice’ méér dan dekt, van dit uiterst praktische boek met betrekking tot het managen van private labels. Koen de Jong is er prima in geslaagd om een totaal overzicht te geven van dit uiterst actuele onderwerp.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 mei 2015
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Ideeën gebaseerd op nieuwe technologieën leiden tot nieuwe verdienmodellen. Die bestaande markten kunnen ontwrichten. Er valt iets op aan de groeifactor van deze bedrijven. Schaalbaarheid is het kernwoord. De opbrengst is tenminste tien keer groter dan in een lineaire organisatie. Door impact of output.

      Personen

        Trefwoorden