OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 614 van 19.868 resultaten
    recensie
    IT-management / ICT
    13 maart 2015
    Margot van Trier
    3-4 minuten leestijd
    Over ieder onderwerp is wel een ‘voor Dummies’ te koop. Toch kreeg ik het voor elkaar nog nooit een boek uit de zelfhulpserie gelezen te hebben. Het boek ‘WordPress voor Dummies’ van Lisa Sabin-Wilson was mijn vuurdoop en had de belangrijke taak om een goed beeld over de inhoudelijke kwaliteit van de serie neer te zetten. En, om me helemaal zelfstandig WordPress te laten installeren en inrichten.
    interview
    13 maart 2015
    Justin van Lopik
    8-12 minuten leestijd
    Wat beweegt de leerkracht ten diepste? Docent en theoloog drs. Bill Banning miste binnen het onderwijs de reflectie op die vraag, en ging zelf op onderzoek uit. Dat resulteerde in een proefschrift: Leraren, wat boeit jullie?
    interview
    Algemeen management
    12 maart 2015
    Paul Groothengel
    8-11 minuten leestijd
    Na achttien maanden schrijven ‘in een spartaanse ruimte’, verrast antropoloog en journalist Joris Luyendijk met zijn boek Dit kan niet waar zijn. Het boek was direct een onverbiddelijke bestseller. Zijn conclusies zijn schokkend. ‘Bankiers hebben echt het idee dat ze 120 rijden op een snelweg waar je maximaal 120 mag rijden.’
    recensie
    Leiderschap
    12 maart 2015
    Yolanda van Heese
    Met ‘Kets de Vries over mindfulness’ zet Manfred Kets de Vries zijn inzichten over coaching op basis van zijn loopbaan van tientallen jaren op een rij. Hij verwijst naar onderzoek en geeft praktijkvoorbeelden, afgewisseld met anekdotes uit de recente en oude geschiedenis. Boeiend voor ieder die zich richt op persoonlijke groei!
    preview
    Algemeen management
    11 maart 2015
    Erik Peekel
    5-8 minuten leestijd
    Met een goed evenement kun je collega’s betrekken bij de nieuwe strategie, nieuwe klanten aantrekken en je zichtbaarheid in de markt vergroten. Je kunt mensen verrassen, activeren, verbinden en inspireren. Hoe zorg je ervoor dat genodigden uitzien naar je evenement en er nog lang over napraten? In het boek Het evenement dat niemand wil missen bundelde Erik Peekel (Aaaaha! the Actor Factory) praktische tips om meer resultaat te halen uit je evenement. Alvast vijf tips voor jouw evenement-dat-niemand-wil-missen.
    recensie
    Organisatiekunde
    11 maart 2015
    Dick Bos
    ‘Handboek Lean Management’ van Marcel F. van Assen, geeft precies dat wat op de kaft wordt aangeboden. Een boek waarin uitvoerig de aanpak van Lean wordt beschreven, terwijl het daarnaast ook concepten en modellen bevat. Geen boek wat je even snel doorleest. Wel een boek wat een uitgebreid inzicht in Lean verschaft en een heldere waarschuwing aan het einde bevat.
    recensie
    IT-management / ICT
    11 maart 2015
    Peter van der Wel
    2-3 minuten leestijd
    Als futuroloog en voormalig directeur van het Platform voor de Informatiesamenleving is een boek met titel Wij Zijn BIG DATA en met als ondertitel ‘de toekomst van de informatiesamenleving’ natuurlijk een uitdaging om te lezen. Maken de auteurs (Sander Klaus en Nart Wielaard) deze uitdaging waar? Geven zij een goed beeld van de toekomst van de Informatiesamenleving? En zijn WIJ Big Data? Het antwoord is JA. Hoewel er natuurlijk altijd wel het een en ander is aan te merken op titel en inhoud is het boek een uitstekende inleiding over dit heel actuele verschijnsel.
    recensie
    Verandermanagement
    11 maart 2015
    Nico Jong
    Opnieuw een boek uit de stal van Leike van Oss en Jaap van ’t Hek. ‘Onderweg - Pragmatisch veranderen in robuuste organisaties’ is een handboek voor pragmatisch veranderen in robuuste organisaties.
    interview
    Algemeen management
    11 maart 2015
    Hans van der Klis
    9-13 minuten leestijd
    Vastgoedtycoon en luchtvaartondernemer Erik de Vlieger was hard op weg de Nederlandse Richard Branson te worden, totdat het Openbaar Ministerie hem op de korrel nam voor een afpersingszaak. Onterecht, bleek later. Hij kreeg een excuusbrief van het OM en werd gezuiverd van alle blaam. Maar de schade was al geleden: minimaal 80 miljoen euro lichter heeft hij nu een autobiografie geschreven: Tot hier en nu verder. ‘Ik zit soms tegen het hysterische aan.’
    column
    Economie
    11 maart 2015
    Annegreet van Bergen
    3-4 minuten leestijd
    Twee neanderthalers zijn met elkaar in gesprek. ‘Dat vind ik nou zo raar,’ zegt de een tegen de ander, ‘we eten biologisch, onze lucht is schoon en toch worden we niet ouder dan dertig jaar.’
    recensie
    Internet en social media
    10 maart 2015
    Linda Poort
    ‘SEO voor webprofessionals’ is een must voor iedereen die voor eens en voor altijd wil begrijpen wat SEO precies is. Het boek is geschikt voor lezers met enige achtergrondkennis, maar ook voor leken. SEO voor webprofessionals is echter geen praktisch handboek, daarvoor is de materie te uitgebreid en complex. SEO voor webprofessionals gaat namelijk breed in op alle onderdelen van SEO, waardoor het een ongeschikte bron is voor een gespecialiseerde lezer die op slechts één bepaald onderdeel de diepte in wil duiken. SEO voor webprofessionals is echter een zeer goed startpunt.
    interview
    Marketing
    10 maart 2015
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Het internet geeft bedrijven een totaal nieuwe mogelijkheid om merkloyaliteit op te bouwen, zegt de Amerikaanse denker Nir Eyal. In Hooked legt hij uit hoe ondernemingen klanten verslingerd kunnen maken door op een verantwoorde wijze in te spelen op dezelfde psychologische factoren die gokken ook zo verslavend maken. ‘Facebook of Instagram hoeven geen cent uit te geven aan marketing.’
    interview
    Marketing
    9 maart 2015
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Auteur, docent, ondernemer en spreker Patrick Petersen spreekt bij zijn lezingen en cursussen weleens managers die de weg kwijt lijken te zijn in het nieuwe marketinglandschap. Maar pasklare antwoorden zijn er helaas niet. Het is anno 2015 een constant schakelen voor de marketeer waarbij het draait om content, beleving en engagement in plaats van producten met gekochte aandacht door de strot van een consument douwen.
    recensie
    Economie
    9 maart 2015
    Peter van den Boom
    3-5 minuten leestijd
    Joris Luyendijk interviewde een paar honderd medewerkers van banken in de Londense City. Het resultaat beschrijft in hij in Dit kan niet waar zijn. Als antropologisch opgeleide journalist ging hij op pad en viel van de ene verbazing in de volgende. Kuifje bij de bankiers.
    recensie
    9 maart 2015
    Peter Vermeulen
    Na de drie boeken van Bram Moszkowicz (‘Liever rechtop sterven dan op je knieën leven’, ‘Onkruid’ en ‘Maffiamaat’) in een ruk uitgelezen te hebben verrast ook zijn door velen verguisde broer Robert Moszkowicz mij met zijn verhaal.
    preview
    Algemeen management
    9 maart 2015
    André Troost
    3-4 minuten leestijd
    André Troost noemt zichzelf klantengek. In zijn DNA zit de klant onder zijn huid. Dat schreef hij al in zijn bestseller De klant is GEEN koning. Nu presenteert Retaildenkers zijn nieuwe boek: Aan tevreden klanten heb je niets.
    nieuws
    Strategisch management
    6 maart 2015
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    In het februarinummer van Managementboek Magazine boden BiTS in Business en Managementboek een gratis coachingsessie met Frans de Groot aan degene met het spannendste, interessantste of leukste doel voor die sessie. Inmiddels is de inzending gesloten, en hebben we een selectie gemaakt.
    recensie
    Internet en social media
    6 maart 2015
    Peter Streefkerk
    LinkedIn is een van de meest succesvolle zakelijke sociale netwerken op het internet. Wereldwijd had het netwerk eind oktober vorig jaar 50 miljoen deelnemers. Inmiddels zal dat aantal weer enorm gegroeid zijn, want het laatste miljoen werd in 12 dagen gerealiseerd. Dat rechtvaardigt de vraag of je op LinkedIn aanwezig moet zijn en zo ja, of je alle mogelijkheden wel voldoende benut? In het boek ‘Hoe LinkedIn nu echt gebruiken’, gaat auteur Jan Vermeiren daar uitgebreid op in.
    recensie
    Algemeen management
    6 maart 2015
    Peter Streefkerk
    3-4 minuten leestijd
    Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar ‘Animal Firm’ als boektitel is slim gekozen. Het lijkt qua naam op het boek Animal Farm dat jarenlang op veel literatuurlijsten het meest voorkomende Engelstalige boek was. Niet omdat iedereen zo geïnteresseerd was in wat die dieren daar op de boerderij allemaal uitspookten. Nee, het was zo’n lekker dun boekje.
    recensie
    Strategisch management
    6 maart 2015
    Robert Buisman
    ‘Eén keer in de zoveel tijd verandert er zo veel fundamenteels op zo veel terreinen dat we niet spreken van een tijdperk van verandering, maar van een verandering van tijdperk.’ Rotmans’ stelling: ‘we leven nu weer in zo’n overgangsperiode. Een periode waarin niet alleen de samenleving, maar ook de economie ingrijpend en onomkeerbaar verandert.’

      Personen

        Trefwoorden