OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 630 van 19.595 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    13 juni 2014
    Eric van Arendonk
    Dat dit boek verkozen is tot Managementboek van het Jaar 2014 is mij na het lezen ervan volstrekt duidelijk. Het boek is boeiend, inspirerend en als dit boek je niet tot denken aanzet dan doet geen enkel boek dat meer.
    interview
    Strategisch management
    13 juni 2014
    Bert Peene
    6-9 minuten leestijd
    Cultuurverandering in organisatie is alleen mogelijk door de organisatiecultuur te negeren. Tot die opmerkelijke conclusie komt Rudy Snippe in zijn boek Doorbreek uw bedrijfscultuur (‘Hoe managers organisatieontwikkeling tegenhouden’). Snippe bepleit een paradigmashift die ontwikkeling en innovatie een grotere kans van slagen moet geven dan de tot nu toe meest gangbare benaderingswijzen.
    nieuws
    Algemeen management
    12 juni 2014
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    De vakjury van de Orde van Organisatiedeskundigen en –Adviseurs (OOA) heeft Value-based Project Management van Nicoline Mulder verkozen tot beste boek over organisatieadvies van het jaar 2013. Volgens het juryrapport biedt het boek ‘een nieuwe stap in het denken over projectmanagement’.
    recensie
    Organisatiekunde
    12 juni 2014
    Sonja de Bruin
    2-3 minuten leestijd
    Op aanraden van een vriendin, die er erg enthousiast over was, heb ik het boek ‘Verwaarloosde organisaties’ van Joost Kampen gelezen en ik kan haar alleen maar gelijk geven; het is uitermate interessant en boeiend onderwerp.
    recensie
    Algemeen management
    12 juni 2014
    Eric van Arendonk
    Het vorige boek van de auteurs Berry Veldhoen en Stephan van Slooten, De 9 + organisatie, haalde de shortlist van de verkiezing van het Managementboek van het Jaar 2011. Naar mijn mening een terechte nominatie. In hun nieuwe Klanthelden in de 9+ organisatie maakt het auteursduo nu een verdiepingsslag, dit maak ik tenminste op uit de ondertitel: ‘excelleren in emotionele klantbeleving’.
    nieuws
    Leiderschap
    12 juni 2014
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Wat is het verschil tussen het leger en het bedrijfsleven? In het leger worden medailles toegekend aan mensen die zichzelf opofferen. In het bedrijfsleven geven we bonussen aan mensen die anderen opofferen. Dat is althans de mening van de Britse denker Simon Sinek, bekend van de bestseller Begin met het Waarom. In zijn nieuwe boek Een voor allen, allen voor een maakt Sinek gehakt van de gangbare bedrijfscultuur die de leider op een voetstuk plaatst en de rest van de organisatie daaraan ondergeschikt maakt.
    recensie
    Marketing
    11 juni 2014
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Klantervaring als spil van uw bedrijf, als dat de marketeer niet aanspreekt dan weet ik het niet meer. Uiteindelijk draait het in ons vak daarom. Hier kan ik nooit genoeg van weten. Zo startte ik met het lezen van ‘Customer experience in de praktijk’ van Manfred van Gurchom.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juni 2014
    Michel Hoetmer
    3-5 minuten leestijd
    In zijn nieuwste boek Drive roert Daniel H. Pink een interessant onderwerp aan. Een van de centrale vragen in het boek is de volgende: ‘Zetten beloningen aan tot betere prestaties?’ Nou... nee… niet bepaald.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 juni 2014
    Bas van Vlierden
    2-3 minuten leestijd
    Na zijn bestseller komt Daniel Pink wederom met een boek met bestsellerpotentie: 'Drive'. Pink schrijft in zijn nieuwe boek over intrinsieke motivatie. Hoewel de gedragswetenschap al decennia lang aandacht vraagt voor deze drijfveer, geeft het bedrijfsleven hier tot op heden geen gehoor aan. Wellicht dat Drive hier verandering in kan brengen.
    recensie
    Algemeen management
    11 juni 2014
    Martin van Staveren
    Risk readiness is de rode draad in het boek Alert op risico. Het is geschreven door de managementadviseurs en trainers Thinka Bor-Reijinga en Gert van der Kolk.
    nieuws
    Algemeen management
    10 juni 2014
    Ger Post
    1-3 minuten leestijd
    Van de Duitse psycholoog Gerd Gigerenzer is onlangs het boek Risk Savvy uitgekomen. Het boek is een volgend hoofdstuk in de vete met de vermaarde psycholoog Daniel Kahneman en consorten. Inzet: hoe komt een mens tot de beste beslissing?
    interview
    Algemeen management
    10 juni 2014
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    Bedrijven zouden zich meer moeten toeleggen op het creëren van toegevoegde waarde, aldus Kasper Klaarenbeek. Wie dit te vaag in de oren klinkt, pakt zijn boek Ben jij wel MerkWaardig genoeg? erbij waarin hij stap voor stap (inclusief oefeningen!) uitlegt hoe je dit bereikt.
    recensie
    Algemeen management
    6 juni 2014
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Grondlegger van de kernkwadranten en bestsellerauteur Daniel Ofman verbaast zich over de ‘bewusteloosheid’ waarmee managers de ene na de andere nieuwe benadering klakkeloos accepteren en proberen in te voeren.
    nieuws
    Leiderschap
    5 juni 2014
    Bertrand Weegenaar
    Van psycholoog Manfred Kets de Vries (Leiderschap ontraadseld) is bekend dat hij veelvuldig wandelend coacht. Los komen van alle gewone werkzaamheden en dagelijkse beslommeringen. Kijkers van het KRO programma ‘De Wandeling’ zullen dit beeld herkennen: na een wandelperiode komen de wandelgasten los. Geen onverstandige keuze voor managers. Eens wandelen. Alleen om rust en diepgang in het leven te ervaren. Of met een collega of partner om in alle rust te praten en een band op te bouwen.
    recensie
    Leiderschap
    5 juni 2014
    Nico Jong
    Recente crises, maar ook de dagelijkse berichten in de media tonen aan dat we niet goed bezig zijn met onze wereld. We zullen daarom op zoek moeten naar nieuwe wegen. Om daarbij te helpen schreven Paulien Assink en Hein Gubbels ‘Een wereld vol mogelijkheden’.
    interview
    Marketing
    5 juni 2014
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Onderzoek naar klanttevredenheid? Neem met een ruime voldoende geen genoegen, maar ga voor een negen of hoger. Dat adviseren de consultants Berry Veldhoen en Stephan van Slooten in hun nieuwe boek Klanthelden in de 9+ organisatie. Daarin schetsen zij waarom en hoe je moet excelleren in ‘emotionele klantbeleving’.
    recensie
    Verandermanagement
    4 juni 2014
    Carla Verwijs
    Mijn eerste indruk van ‘Innovate or die’ is: wat een mooi boek! Kleurrijk, verschillende fonts, mooie foto’s en vormgeving. En ik ben helemaal weg van de radiatorontwerpen, dus Kriekels maakt met dit boek ook goede reclame voor zijn bedrijf Jaga.
    recensie
    Algemeen management
    4 juni 2014
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Nu traditionele organisaties steeds harder in hun voegen beginnen te kraken en bubbels en crises het besef doen groeien dat er het nodige moet veranderen, is Unboss een welkome aanwinst.
    recensie
    Verandermanagement
    4 juni 2014
    Antonia van Houdt-Stoel
    Door de drie decentralisaties bij de overheid is het voor vrijwel alle organisaties in het sociale domein op dit moment alle hens aan dek. Ze maken zowel een change door als een transitie. Maar wat is het verschil tussen de beide begrippen? En waarom wordt juist het teweeg brengen van de transitie vaak als lastig en ongrijpbaar gezien?
    recensie
    Strategisch management
    4 juni 2014
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Organisatieverandering kan sneller en met meer succes, concludeert Rudy Snippe in zijn boek Doorbreek uw bedrijfscultuur! (‘Hoe managers organisatieontwikkeling tegenhouden’). Dat vereist echter wel een paradigmashift: gedrag in organisaties wordt niet door mensen teweeg gebracht maar door de interacties tussen die mensen. Daarop moeten verandermanagers dus hun aandacht richten.

      Personen

        Trefwoorden