OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 666 van 19.875 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    20 november 2013
    Dick Bos
    2-3 minuten leestijd
    'De theorie van Lean Six Sigma uitgelegd in een leerzaam boek' dat is - wat mij betreft -de beste wijze om het boek 'L2 Zorg, Lean leiderschap in de praktijk' van Kjeld Alij en Bas Lohman te beschrijven. De theorie wordt weggezet in een verhaal rond een Spoedeisende Eerste Hulpafdeling in een ziekenhuis. Eind van het verhaal is, wil je lean leiderschap goed laten slagen, neem er de ruimte en de tijd voor, je kunt het er niet even bij doen!
    recensie
    Financieel management
    20 november 2013
    Ron Pustjens
    Twee 'bankiers zonder bank' adviseren ondernemers hoe om te gaan met de bank in 'De bank de baas - Bepaal zelf hoe je krediet eruitziet' Banken zijn al enkele jaren erg terughoudend in het verstrekken van financieringen aan ondernemers. Ze laten zich maar lastig overtuigen.
    recensie
    Marketing
    20 november 2013
    Johan Derrez
    Alweer een boek over klantgerichtheid. 'Dienstbaar zijn is het nieuwe goud'. Eigenlijk weten we toch wel hoe het moet(?) Let op, zegt auteur Paul Moers, je moet in deze tijd niet denken in klantgerichtheid, maar in dienstbaarheid. En die is verslechterd.
    nieuws
    Internet en social media
    20 november 2013
    Jeroen Ansink
    Mr. Amazon van de Amerikaanse Bloomberg-journalist Brad Stone heeft in Londen de Financial Times en Goldman Sachs Business Book of the Year onderscheiding gewonnen. In het boek beschrijft Stone hoe de Amerikaanse ondernemer Jeff Bezos een goedbetaalde baan op Wall Street opgaf om in een garage het internetbedrijf Amazon op te bouwen.
    recensie
    Marketing
    19 november 2013
    Bart Aupers
    Toen ik het boek 'Economy of Experiences' in mijn postvakje vond, bekroop me een onbehaaglijk gevoel. Het boek deed me denken wanneer ik in mijn studententijd, altijd veel te kort voor tentamens, het door de docent voorgeschreven studiemateriaal opende. De opbouw, opmaak en zelfs de geur van het boek van Albert Boswijk, Ed Peelen en Steven Olthof brachten deze herinneringen onherroepelijk bij me naar boven.
    recensie
    Verandermanagement
    19 november 2013
    Angelina Hammond
    'Waar een wil is, is succes (Zó komt de zaak in beweging!)'van Dirk-Jan de Bruijn behandelt verandermanagement binnen organisaties en bedrijven. Al wil de auteur het woord 'verandermanagement' liever aan de wilgen hangen. Hij is namelijk van mening dat men verandering (lees: interne verandering op psychologisch vlak) niet kan sturen of afdwingen volgens de standaard managementmanieren. Dit standpunt onderbouwt hij overtuigend. Zijn verhaal is vooral voor directie en middenkader, die hun medewerkers of collega's in beweging willen brengen, een aanrader.
    recensie
    Verandermanagement
    19 november 2013
    Antonia van Houdt-Stoel
    1-2 minuten leestijd
    Waarom kopen mensen een Clocky, een wekker op wielen, in de wetenschap dat ze dan 's ochtends op handen en voeten een rondstuiterende, op hol geslagen wekker moeten vangen? Dan en Chip Heath beogen in 'Switch 'het patroon bloot te leggen waarlangs succesvolle veranderingen tot stand komen. In dit streven halen de schrijvers diverse anekdotes en spraakmakende onderzoeken aan.
    recensie
    Strategisch management
    19 november 2013
    Milou Engelaer
    2-3 minuten leestijd
    In mijn eerste week in de functie van adviseur bij Adviestalent, werd mij al de vraag gesteld die ik het meest vreesde: 'Jij hebt nog een frisse blik, hoe kijk jij daar tegenaan?' Een vraag die voor mijn gevoel eigenlijk betekende: zeg jij er eens iets creatiefs over, dat ons tot een inzicht brengt waar wij nog nooit over nagedacht hebben, dat inhoudelijk sterk en relevant is en bijdraagt aan de doelen die behaald moeten worden. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 november 2013
    Douwe Hatenboer
    Vrijdagavond half 7. Na een lange week werken zit ik in de trein terug naar huis; van plan om telefoon, laptop en andere werkgerelateerde zaken te laten liggen tot maandag. Met hoge verwachtingen sla ik het boek 'Omgaan met Draken' van Jeanne Bakker open en bijna direct gaat mijn telefoon over. 'Als het maar niet die ene persoon is.' Ik heb geprobeerd om vrolijk en enthousiast te zijn, geprobeerd om snel ter zake te komen en ik heb gevraagd naar de persoon zelf en zijn achtergrond, maar niets lijkt in dit geval te werken. Hier zit ik dus niet op te wachten zo vlak voor het weekend.
    recensie
    Marketing
    19 november 2013
    Louis Thörig
    3-4 minuten leestijd
    Een goede reputatie krijg je niet vanzelf. We leven in een uitdagende tijd. Het vertrouwen in organisaties en bestuurders staat meer dan ooit onder druk.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    19 november 2013
    Marjolein Boeren-Hermans
    'Sharing' lijkt een nieuw toverwoord. Zo kun je bij sommige organisaties gratis gebruik maken van een werkplek als je bereid bent sociaal kapitaal in te brengen. Veel mensen staan niet louter positief tegenover gratis weggeven: als ik mijn kennis en netwerk inzet, wat krijg ík er dan voor terug? Echt geven, zonder er iets terug voor te verwachten, blijkt moeilijk te zijn. Maar het kan je ook héél veel opleveren. Het addertje onder het gras? Het werkt alleen als je geeft vanuit je karakter: oprecht, betrokken en vanuit je passie. Dat is de boodschap van het boek 'Geven en Nemen, de verborgen dynamiek van succes' van Adam Grant. Maar hoe zet je je karakter om?
    interview
    Internet en social media
    19 november 2013
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Meedogenloos, innovatief, flexibel en niet bang voor de harde realiteit. In Mr. Amazon schetst de Amerikaanse journalist Brad Stone een complex beeld van superondernemer Jeff Bezos. ‘Er stroomt ijswater door zijn aderen.’
    recensie
    Marketing
    19 november 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Het is crisis, dus lopen winkeliers en andere aanbieders zich inmiddels de benen uit hun lijf voor de klant. Toch? Niets is minder waar, verzucht marketingadviseur Paul Moers in zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud. Veel personeel ziet de klant alleen als een lastpost waar ze liever niet te veel energie in steken.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 november 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Zorg dat je de juiste connectie krijgt en houdt met klanten. Werk daartoe in kleine teams die snel en wendbaar opereren met en tussen klanten. Dat is het motto van de Amerikaanse consultant Dave Gray in zijn boek De Connected Company.
    interview
    Algemeen management
    18 november 2013
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Bedrijven worden onbewust gestuurd door hun nationale erfgoed, zegt de Deense headhunter Kai Hammerich in Fish can’t see water. Deze culturele achtergrond kan een bedrijfsstrategie maken of breken. ‘Er schuilt een waarheid in nationale clichés.’
    nieuws
    Economie
    18 november 2013
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    De stapels boeken over creativiteit suggereren dat onze samenleving deze eigenschap hoog heeft zitten. De Amerikaanse journalist Thomas Frank komt tot een heel andere constatering: we houden onszelf voor de gek. Creativiteit is verworden tot ijdeltuiterij van hoogopgeleiden die bij zichzelf genialiteit vermoeden.
    column
    Non-profit
    18 november 2013
    Dirk-Jan de Bruijn
    2-3 minuten leestijd
    Meer en meer begint er een geluid door te dringen waarbij we niet meer moeten denken vanuit instituties maar vanuit het belang van het maatschappelijke vraagstuk. Weg dus met dat traditionele verticale denken in de sfeer van ‘wij weten wel wat goed voor u is’. Richt je op samenwerkingsverbanden gebaseerd op de filosofie van netwerken.
    recensie
    Werk en loopbaan
    15 november 2013
    Mark de Lange
    Ondernemer of zzp'er? Het lijken verschillende begrippen, er is dan ook nog veel onduidelijkheid en spraakverwarring over wat het precies omvat en meer nog wat het precies betekent voor jou als toekomstig ondernemer. Juist voor iedereen die nog vraagtekens heeft bij zijn of haar ondernemerschap kansen en voorbereiding, heeft Karen Romme vanuit haar eigen ervaring het boek 'Creëer zelf je ideale baan' geschreven, een boek voor iedereen die overweegt ondernemer of zzp'er te worden.
    recensie
    Financieel management
    15 november 2013
    Hanneke Tinor-Centi
    Auteurs Fons Huijgens en Bart Niesten zijn twee mannen die hun sporen in het bankwezen meer dan verdiend hebben. Sinds een aantal jaren zijn zij bankiers zonder bank. Vanuit hun eigen adviespraktijk helpen zij mkb-bedrijven bij het verkrijgen van bankkrediet. Met 'De bank de baas' bieden zij ondernemers (in spé) een uiterst heldere kijk op het bankwezen waar zij zoveel jaar werkzaam in zijn geweest. Zij schromen niet een kritische noot te kraken en maakten er een heldere en transparante handleiding van.
    recensie
    Strategisch management
    15 november 2013
    Robert Buisman
    De eerste zin van dit boek is veelbetekenend: 'Wij zijn gefascineerd door organisaties die echt verschil maken voor klanten, aandeelhouders en medewerkers'. Het is de kern van het boek 'Briljante businessmodellen – Een bijzondere benadering voor betere business' van Kemperman, Geelhoed en Op 't Hoog. De auteurs hebben, met bijdragen van twaalf andere case-auteurs, een werk samengesteld dat zowel een conceptueel kader geeft als praktische verhalen biedt over succesvolle bedrijven.

      Personen

        Trefwoorden