OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 671 van 19.875 resultaten
    nieuws
    Leiderschap
    9 oktober 2013
    Jeroen Ansink
    Ooit vond hij Apple een van de meest fantastische bedrijven ter wereld. Maar na het lezen van de biografie van oprichter Steve Jobs (Steve Jobs de biografie van Walter Isaacson) besloot hedgefonds-miljardair Julian Robertson al zijn aandelen Apple te verkopen.
    nieuws
    Reclame en verkoop
    9 oktober 2013
    Justin van Lopik
    Een onderzoek van marketing- en communicatiebureau MarkC en Managementboek naar de ‘Rotste marketingklus van Nederland’ brengt een aantal interessante patronen aan het licht. Acquisitie – de toekomst van uw bedrijf – eindigt bijvoorbeeld op nummer 1 op de lijst van klussen die blijven liggen.
    recensie
    Werk en loopbaan
    9 oktober 2013
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Els Ackerman maakt korte metten met 30 mythes over werk en loopbaan in 'Ik zoek mijn passie'. De eerste druk dateert van 2010. Een aantal verhalen, vragen en columns is eerder gepubliceerd op de website van Intermediair. Helaas is het boek wat verouderd en niet erg vernieuwend.
    column
    Algemeen management
    9 oktober 2013
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Pas achteraf kun je beoordelen of iemand een ‘grote’ is of toch een eendagsvlieg. Deze universele waarheid ligt ten grondslag aan onze serie portretten van de grondleggers van management. En aan de beslissing om deze Galerij der Groten in boekvorm uit te geven. Pas achteraf werd duidelijk dat het gekozen perspectief iets toevoegt dat boven de gangbare portretten (de obligate goeroegids) uitstijgt.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 oktober 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Zorg dat je de juiste connectie krijgt en houdt met klanten. Werk daartoe in kleine teams die snel en wendbaar opereren met en tussen klanten. Dat is het motto van de Amerikaanse consultant Dave Gray in zijn boek The connected company; 16 oktober verschijnt de Nederlandse vertaling.
    nieuws
    Psychologie
    8 oktober 2013
    Jeroen Ansink
    ‘Denken is moeilijk. Nadenken over sommige problemen is zo moeilijk dat alleen al het denken over het denken eraan je hoofdpijn kan bezorgen.’ Zo begint de Amerikaanse filosoof Daniel C. Dennett (1942) zijn boek Gereedschapskist voor het denken dat zojuist in Nederlandse vertaling is verschenen.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 oktober 2013
    Richard van der Lee
    2-3 minuten leestijd
    Na het lezen van het boek 'Slow banking' is de eerste vraag die bij mij opkwam of auteur Hans Kwakman de doelgroep voor zijn boek wel juist heeft ingeschat door met deze titel te werken. De beschreven en herkenbare worsteling, in relatie tot begrippen als verbinding, vertrouwen en controle, is namelijk niet alleen zichtbaar in bankenland maar ook bij talloze andere organisaties in de publieke en private sector. 
    recensie
    Coaching en trainen
    8 oktober 2013
    Annett Keizer
    Iedereen maakt fouten. Meestal balen we daarvan en hebben we het gevoel dat we falen. Remko van der Drift leert ons anders aankijken tegen het maken fouten. Fouten maken is namelijk onvermijdelijk. Sterker nog, fouten maken is relatief en nuttig. Daarom is het van belang om onze mindset te veranderen en ons lerend vermogen vergroten. Niet makkelijk, wel noodzakelijk om succesvol te kunnen zijn. Niet voor niets luidt de ondertitel van dit inspirerende boek 'Durf het beste uit jezelf en je team te halen'.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 oktober 2013
    Louis Thörig
    Waarom zijn zoveel organisaties vandaag de dag continu overbelast? Hoe ga je om met een overdosis aan informatie en krijg je een beter inzicht hoe bestaande bedrijfsmiddelen, energie en tijd efficiënt te verdelen? Hoe herken je stapelgedrag? Hoe kun je in vijf stappen organisatiecapaciteit vrijmaken en benutten? Dit zijn thema's waar auteur Frans van Loef met zijn boek 'Stoppen met stapelen' een antwoord op probeert te geven.
    opinie
    Algemeen management
    4 oktober 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Wilfrid Opheij is bestuursadviseur en als partner verbonden aan Twynstra Gudde, Adviseurs en Managers. Hij promoveerde in 2008 in Tilburg op de betekenis van bestuurders voor samenwerken. Samen met Edwin Kaats schreef hij het Managementboek van het Jaar van 2013: Leren samenwerken tussen organisaties. Hier sluit zijn top 3 van managementboeken naadloos op aan.
    recensie
    Marketing
    4 oktober 2013
    Johan Derrez
    We belanden in een nieuw tijdperk waarin kennis en creativiteit de belangrijkste productiefactoren zijn. Daarin kenmerkt zich ondernemerschap door onderscheidend vermogen, opvallen, out-of-the-box denken en een gigantische invloed van de digitale wereld op ons handelen en denken, beweert Jack Braeken in de inleiding van 'Commercieel excelleren in een digitale wereld'. De ondernemer en spreker belooft in te gaan op een aantal trends en inzichten om zelf trends te voorspellen.
    recensie
    Ondernemen
    4 oktober 2013
    Roel Beugels
    1-2 minuten leestijd
    Als bankier ben ik iedere dag in gesprek met ondernemers. Daarbij zijn de diverse gespreksitems vaak terug te herleiden tot onderwerpen als betalingsverkeer, overtollige spaargelden of financieringsverzoeken. Dit laatste heeft bijvoorbeeld betrekking op vervangings- of uitbreidingsinvesteringen, extra werkkapitaal of op geheel nieuwe initiatieven.
    nieuws
    Algemeen management
    4 oktober 2013
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Het geheim achter het succes van Ikea beschreef Rüdiger Jungbluth al eerder (in IKEA, het geheim van het succes). In Psychologie Magazine staat deze maand een artikel over hoe Ikea ons brein verleidt. Volgens omgevingspsycholoog Alan Penn is IKEA zelfs ‘de sterkste impulsverleider ter wereld’. Maar liefst 60 procent van de aankopen bij IKEA zijn impulsaankopen, stelde Penn vast.
    interview
    Algemeen management
    4 oktober 2013
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    In De firma neemt de Amerikaanse journalist Duff McDonald ons mee achter de schermen van het legendarische adviesbureau McKinsey. Ondanks blunders en criminele werknemers ziet hij de toekomst van 's werelds machtigste consultancy zonnig in. ‘McKinseys grootste uitdaging is het managen van haar eigen groei.’
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    3 oktober 2013
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Commercieel succesvol zijn is geen gave, maar een vaardigheid die geleerd kan worden. Wie zijn effectiviteit als verkoper wil verbeteren, heeft dan ook een ruime keus aan cursussen, trainingen en boeken waarin precies uit de doeken gedaan wordt hoe dat gaat: een commercieel contact tot een goed einde brengen. Scoren dus. Commerciële vaardigheden van Johan van Kooten is de jongste bijdrage aan deze rijke verzameling.
    recensie
    Verandermanagement
    3 oktober 2013
    Sietse Rauwerdink
    2-3 minuten leestijd
    'Verandermanagement in 28 lessen' is een onmisbaar en uniek werk in de wereld van verandermanagement. Verwacht geen wetenschappelijke onderbouwing, maar wel een complete en persoonlijke inkijk in de veranderpraktijk van één van Neerlands meest ervaren veranderexperts: Jaap Boonstra.
    recensie
    Projectmanagement
    3 oktober 2013
    Martin Walraven
    Veel projecten slagen niet. Nicoline Mulder verwijt dat aan het feit dat men in die projecten gebruik maakt van een aanpak die niet geschikt is voor dat type project. Juist vage, complexe, innovatieve projecten hebben baat bij een andere manier van projecten leiden. Value-based Project Management biedt die andere manier, belooft ze in haar gelijknamige boek. Alleen zullen we nog veel ervaring met Value-based Project Management moeten opdoen om deze manier van werken tot gemeengoed te maken.
    column
    2 oktober 2013
    Michel Hoetmer
    3-4 minuten leestijd
    Het is u vast niet ontgaan: de economie zit een beetje tegen en bedrijven lijken bij bosjes om te vallen. Er schijnt een heuse kaalslag gaande te zijn onder bijvoorbeeld modewinkels. Ook in de reisbranche vallen harde klappen. Zelfs traditionele familiebedrijven vallen om. Wellicht denk u: tja, nogal wiedes dat er tijdens een recessie veel bedrijven sneuvelen.
    interview
    Algemeen management
    2 oktober 2013
    Jeroen Ansink
    8-11 minuten leestijd
    Hij is 83, maar piekert er niet over om met pensioen te gaan. Als man achter de teamrollentheorie is Meredith Belbin dé expert op het gebied van samenwerking op de werkvloer. Gevormd door de Tweede Wereldoorlog wil hij van de wereld vooral een betere plek maken. ‘Het Rijnlandmodel is effectiever dan de Angelsaksische manier van managen.’
    recensie
    Organisatiekunde
    1 oktober 2013
    Joost Naafs
    Gebrek aan kwaliteit herkennen we vrij gemakkelijk, bijvoorbeeld een niet schone hotelkamer of onvriendelijke bediening in een restaurant, maar kwaliteit precies definiëren is des te moeilijker. Gaat het bijvoorbeeld om de kwaliteit, de technische levensduur, van een product of stellen we de waarde voor de gebruiker veel meer centraal? Dat laatste is in de loop der jaren steeds nadrukkelijker op de voorgrond getreden. Kwaliteit is dan het voldoen aan de verwachtingen van de klant. Dat is het uitgangspunt van 'IKZ - Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement'

      Personen

        Trefwoorden