OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 673 van 19.875 resultaten
    column
    24 september 2013
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    De eerste optimisten kijken al weer naar boven, nu een half procentje groei voor 2014 in het vooruitzicht is gesteld. Het zou weer mogelijk moeten zijn als het vertrouwen van Nederlandse consumenten in de waarde van hun huis en de zekerheid over hun spaargeld toe gaat nemen. Toch denk ik dat we de komende jaren nog vooral waardevernietiging zullen zien.
    recensie
    Algemeen management
    24 september 2013
    Annegreet van Bergen
    4-6 minuten leestijd
    SHV is binnen de Nederlandse economie zo’n huishoudnaam dat je bijna zou vergeten je af te vragen waar die steenkolen en die handelsvereniging oorspronkelijk vandaan kwamen. Antwoorden op vragen die je jezelf nog nooit hebt gesteld, kunnen een heel boeiend verhaal opleveren, zo blijkt uit ‘Ik ben koopman’, het boek waarin Charles den Tex de geschiedenis van de familie Fentener van Vlissingen vertelt.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    20 september 2013
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    ‘Ok, ok, ik gooi de feiten in het publieke domein. Jullie, vrienden, zijn de juryleden.’ Bij deze woorden op zijn Facebook-pagina zette auteur Nassim Nicholas Taleb (Antifragile) een link naar een artikel op zijn website waarin hij Rolf Dobelli (De kunst van het heldere denken) beschuldigt van plagiaat.
    recensie
    Reclame en verkoop
    19 september 2013
    Bert Peene
    2-3 minuten leestijd
    Sales hoort een van de kritieke succesfactoren van organisatiebeleid te zijn, stelt Robin van der Werf in zijn boek Praktisch sales- en accountmanagement. Daarom verdient sales een plaats in het strategisch hart. Voor de salesfunctie heeft dat belangrijke consequenties: aan commerciële mensen worden nieuwe, hogere eisen gesteld. Met zijn boek wil van der Werf het vak ‘sales’ de tools bieden om optimaal aan die eisen te kunnen voldoen.
    recensie
    Advisering
    19 september 2013
    Nienke van Oeveren
    3-4 minuten leestijd
    Werken voor een opdrachtgever of manager is geen kwestie van ‘u vraagt, wij draaien’. De opdrachtgever aan het denken zetten en zo beter samenwerken, levert de organisatie en alle betrokkenen veel meer op. In Leidingnemen bieden Jan Willem van den Brink en Maarten van Os handvatten voor inhoudelijk deskundige professionals om met meer resultaat, plezier en vertrouwen samen te werken met hun opdrachtgevers en managers. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek?
    nieuws
    IT-management / ICT
    19 september 2013
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    ‘The manager's function is not to make people work, but to make it possible for people to work.’ Voor veel onervaren projectmanagers van IT professionals is het boek Peopleware (uit 1990) van Tom DeMarco en Timothy Lister een belangrijk leerboek geweest. Misschien zelfs wel het belangrijkste leerboek. Wat DeMarco beschrijft voor IT professionals, is toepasbaar voor nagenoeg alle kenniswerkers. Maar dat terzijde.
    opinie
    Algemeen management
    18 september 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Karin de Galan is oprichter van de galan school voor training en heeft vele jaren ervaring als trainer van trainers. Ze heeft een eigen methode ontwikkeld om deelnemers aan trainingen succesvol nieuwe kennis en vaardigheden te laten leren. Onlangs verscheen haar succesvolle boek Goed voor de groep. Welke boeken hebben haar geïnspireerd?
    recensie
    Algemeen management
    18 september 2013
    Wouter Fioole
    3-4 minuten leestijd
    Uw kantoor – en met name de processen in uw kantoor – zo inrichten dat het uw bedrijf in staat stelt te groeien? Processen zo inrichten dat ze – op magische wijze – zelfhelend zijn? Altijd op tijd uw werk terugsturen naar uw klant? En dat allemaal terwijl het kantoor werkt zonder management? HET KAN! Tenminste, als we de staf van The Institute for Operational Excellence – de schrijvers van het boek 'Het Kantoor dat uw bedrijf laat groeien' – mogen geloven. Dit is een doorbraak of onzin!
    nieuws
    Projectmanagement
    18 september 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    ‘Met name projecten maken we vaak onnodig ingewikkeld.’ Jan-Peter Bogers ontdekte dat dingen vaak veel simpeler kunnen. Terug naar de kern van het idee en focussen, dat is de boodschap van zijn boek Versimpelen. Hij presenteerde zijn boek afgelopen vrijdag.
    interview
    Algemeen management
    18 september 2013
    Erik de Vries
    7-9 minuten leestijd
    Ward Grootens schreef met Het recht op een baas een scherp, prikkelend en openhartig boek waarin hij leidinggeven terugbrengt tot de basis: aandacht en tijd geven aan medewerkers.
    nieuws
    18 september 2013
    Jeroen Ansink
    Burgeroorlogen, aanslagen, radicalisering, het gebruik van chemische wapens - valt er uberhaupt nog iets positiefs te melden uit het Midden-Oosten? Ja, zegt de Amerikaanse durfkapitalist Christopher Schroeder in Startup rising. Op het gebied van ondernemerschap maakt de Arabische wereld een ware bloeiperiode door.
    interview
    Advisering
    18 september 2013
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    700.000 exemplaren gingen er wereldwijd al over de toonbank van Business Model Generatie. Het lijkt erop dat men in de huidige barre tijden naarstig op zoek is naar nieuwe businessmodellen. Met een hoofdrol voor de even prettige als visuele maar vooral voor de wat langere termijn doeltreffende aanpak van Alexander Osterwalder. ‘Businessmodellen zijn als yoghurt in de koelkast. Het bederft, maar veel sneller dan tien jaar geleden’, aldus de Zwitserse goeroe.
    opinie
    Algemeen management
    18 september 2013
    Haiko van der Voort
    3-4 minuten leestijd
    In deze aflevering van Tussen Droom & Daad roept Haiko van der Voort ons op om toch vooral uit de droom van de alwetende en alomtegenwoordige toezichthouder te ontwaken.
    recensie
    Verandermanagement
    18 september 2013
    Paul Groothengel
    1-2 minuten leestijd
    Je zou er een aardig kwartetspel van kunnen maken. Mag ik van jou van de serie ‘business model fixeerders’ het geïmplodeerde Kodak? En heb jij voor mij dan IKEA, uit de serie ‘business model verfijners’? Doe mij dan van de ‘business model innoveerders’ DSM. De wijze waarop deze en andere bedrijven hun businessmodellen al dan niet aanpasten, komt uitgebreid aan bod in Re-inventing business (‘hoe bedrijven hun businessmodel innoveren’).
    nieuws
    Leiderschap
    18 september 2013
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    In History Lessons vertelt Jonathan Gifford het verhaal van bekende historische figuren, zoals Elizabeth, Ataturk, Saladin, Marco Polo, George Washington, of Lee Kuan Yew. Verhalen die de basis vormen voor belangrijke en vooral universele lessen in leiderschap.
    recensie
    Marketing
    17 september 2013
    Johan Bel RM
    'Klanten komen altijd van rechts' is het eerste boek van schrijfster Maria Boelens-Zweep. Dit boek is volledig gewijd aan klantvriendelijkheid en klantgerichtheid in de detailhandel.
    nieuws
    Strategisch management
    17 september 2013
    Bertrand Weegenaar
    2-4 minuten leestijd
    €100 miljoen voor een voetballer. $7,2 miljard voor een serie aandelen Nokia. $130 miljard ontvangt Vodafone voor haar aandeel Verizon. Onvoorstelbare bedragen. Bij al deze deals zaten er mensen om tafel om een business case op te stellen. Om een bank te overtuigen. Of om aandeelhouders te paaien. Waarom betaalt een bedrijf met al een enorm negatieve bankbalans zo veel geld voor één man? Waarom betaalt Microsoft keiharde dollars voor een slecht lopend hardware bedrijf?
    recensie
    Algemeen management
    17 september 2013
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    Wie het boek 'De zwarte zwaan' met veel interesse heeft gelezen, kan niet om dit meesterwerk van Nassim Taleb heen. Hij beschouwt 'Antifragile' zelf als zijn belangrijkste werk en daar is ook alle reden toe. De inzichten uit zijn vorige boeken komen op een prettige manier terug en er zijn veel nieuwe aspecten toegevoegd. In dit boek stelt Taleb voor om onze huidige visie op voorspellen en risicomanagement radicaal te veranderen.
    recensie
    Internet en social media
    17 september 2013
    Annemarie van Groenesteijn
    2-3 minuten leestijd
    Manfred Spitzer is vastberaden en boos. Twee heerlijke ingrediënten waarmee hij een klemmend betoog schrijft tegen destructief gebruik van digitale media. Nee, een gezellig boek is het niet. Een grafisch weergegeven gezin met )-: gezichtjes staat centraal op de kaft. Daarboven prijkt de titel 'Digitale Dementie –hoe wij ons verstand kapot maken', als een dreigende donderwolk.
    recensie
    Psychologie
    17 september 2013
    Hilde Veraart-Maas
    4-6 minuten leestijd
    'Waarom gaat het nou nooit eens vanzelf? - De mythe van het leien dakje' is het vierde deel in een serie van vijf over automatische gedachten die je kunnen belemmeren in je functioneren. Dit deel gaat over lage frustratietolerantie (LFT): de mate waarin je kunt accepteren dat je voor een belangrijk deel van je leven moeite moet doen en dat het niet altijd gaat zoals je vooraf verwacht of gewild had. Je wilt snel krijgen wat je wilt, je denkt dat je geen moeite of tegenslag kunt verdragen, want die maken je boos of teleurgesteld.

      Personen

        Trefwoorden