OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 756 van 19.542 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    27 juni 2011
    José Otte
    2-3 minuten leestijd
    In de vorm van een roman laat Eliyahu Goldratt ons zien hoe we processen beter kunnen laten verlopen in een industriële omgeving. 'Het doel' is Goldratts eerste boek over zijn Theory of Constrains-methode.
    recensie
    Internet en social media
    27 juni 2011
    Dorien van Doorn
    1-2 minuten leestijd
    Een waardevol boek voor de beginners in online netwerken. 'Get Social' bestrijkt werkelijk alle aspecten van sociale netwerken op dit moment; van het meest zakelijke tot het meest vluchtige netwerk. De speelsheid en directheid waarmee de wetenswaardigheden van internet worden beschreven, maken het een aangenaam boek.
    recensie
    Internet en social media
    27 juni 2011
    Dorien van Doorn
    1-2 minuten leestijd
    Een waardevol boek voor de beginners in online netwerken. 'Get Social' bestrijkt werkelijk alle aspecten van sociale netwerken op dit moment; van het meest zakelijke tot het meest vluchtige netwerk. De speelsheid en directheid waarmee de wetenswaardigheden van internet worden beschreven, maken het een aangenaam boek.
    recensie
    Strategisch management
    27 juni 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Het boek Corporate Effectuation van Thomas Blekman wordt aardig gehypt. Getipt als Managementboek van het Jaar zelfs. De lat ligt dus hoog.
    recensie
    Advisering
    27 juni 2011
    Rob van Buuren
    De adviseur die dit boek niet leest, gaat failliet. Een to-the-point concluderende titel. Dat is één van de dingen die je leert uit het boek 'En?'. Het boek is een handleiding voor de adviseur die echt professioneel wil adviseren. Edwin Schouten komt zakelijk, strak en snel tot de kern. Het is een frisse, verhelderende boodschap, van een ervaren adviseur die weet waar hij het over heeft.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2011
    Jolanda Verbraak
    Mensen die hardhorend zijn, willen niet luisteren. Mensen die met hun hart horen, kunnen écht luisteren. Vanuit die gedachte schreef Harry van de Pol het boek 'Harthorend'. Het maakt mij bewust van deze boodschap, maar oefening is zeker nodig.
    recensie
    Algemeen management
    24 juni 2011
    Robert Haringsma
    2-3 minuten leestijd
    Personal branding heeft in Nederland enigszins een slechte naam. Het wordt geassocieerd met dikdoenerij, spierballenvertoon en andere 'Amerikaanse' praktijken. In 'Opmerkelijke ik' legt Cees Harmsen uit dat veel van die vooroordelen niet noodzakelijkerwijs waar zijn. Met behulp van de positieve psychologie legt hij een grondige basis voor personal branding. Daarnaast legt hij uit waarom het onderwerp juist nu zo belangrijk is.
    interview
    Algemeen management
    24 juni 2011
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Op papier was Ronnie Overgoor multimiljonair. Hij liftte mee als directeur van internetbedrijven op het succes van de IT-revolutie, maar was terug bij af toen de zeepbel uiteen spatte. In Ondernemerslessen van een InternetCowboy vertelt hij openhartig over zijn ondernemerslessen. Over zijn pieken en dalen en het sprookje van Tim en Beer.
    recensie
    Leiderschap
    24 juni 2011
    Paul Schollaardt
    3-4 minuten leestijd
    In 'de essentie van vrouwelijk leiderschap' neemt Karin Jironet je mee op een ontwikkelingsreis. Anders dan de titel doet vermoeden is het een boek over leiderschap en de ontwikkeling daarvan. De schrijfster is psychologe, theologe en executive coach. Deze achtergrond komt in het boek tot uiting in een spirituele ontwikkelingstocht langs zonden en deugden, welke verbonden worden met praktische aspecten van leiderschapsontwikkeling. Jironet laat zien dat leiderschapsontwikkeling vooral persoonlijke ontwikkeling is. Dat zij de oplossing voor de huidige vraagstukken in de samenleving ziet in vrouwelijk leiderschap, doet wat gekunsteld aan. Dit neemt niet weg dat 'de essentie van vrouwelijk leiderschap' een uitstekend boek is voor wie wil werken aan persoonlijke of leiderschapsontwikkeling.
    interview
    Marketing
    24 juni 2011
    Hans van der Klis
    3-5 minuten leestijd
    Jan van Setten is terug, en wel in de huid van ‘De klantenfluisteraar’. In de enthousiaste no-nonsense Van Setten-stijl die we kennen uit zijn bestseller ‘Hoe krijg ik ze zover?’ leert hij zijn lezers beter te luisteren naar hun klanten. ‘Volgens de Dikke Van Dale is de betekenis van het begrip "klant" uitgegroeid tot iemand die "op enig moment een koper" is. Niet veel meer dan een potentiële zak Euros. Daar word ik niet blij van.’
    interview
    Algemeen management
    24 juni 2011
    Pierre de Winter
    3-4 minuten leestijd
    In het boek Opmerkelijke ik probeert Cees Harmsen de Nederlander te leren zichzelf beter te verkopen, door zich met name op de psychologie van personal branding te richten. ‘Het zou mooi zijn als mensen zichzelf meer als autonome professional gaan zien.’
    recensie
    Algemeen management
    23 juni 2011
    Bert Peene
    3-5 minuten leestijd
    Een goede manager is een ‘control freak’ die van resultaatgerichtheid zijn beroep heeft gemaakt. De ‘balanced scorecard’ is zijn bijbel, bijdragen aan ‘shareholders value’ zijn voornaamste recht van bestaan. Mocht u dit beeld wat ongenuanceerd vinden, slaat u dan de literatuur er maar eens op na en u zult zien dat managers al jaren het mikpunt zijn van ongezouten kritiek. Zonder vuur geen rook, oordeelt Norbert Greveling in zijn pas verschenen boek De ondernemende manager nuchter. Maar wat kun je met die kritiek? Massaal managers ontslaan is geen optie, dus laten we eens kijken of die kritiek ‘ons’ ook iets leert. Of zij bijvoorbeeld kan leiden tot een ander perspectief waarmee managers voortaan kritiek in de kiem kunnen smoren.
    recensie
    Strategisch management
    23 juni 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Een strategie ontwikkelen is één. Een strategie implementeren is iets heel anders. En juist daar gaat het vaak verkeerd. In Strategiehelden vertelt Vlaming Jeroen De Flander hoe het wel moet, dat implementeren.
    recensie
    22 juni 2011
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Had u voorheen al eerder vernomen van de machtige familie: Fentener van Vlissingen? Of kent u hen alleen van de Quote 500 topnotering? Hoe kan het eigenlijk dat we zo weinig weten van deze machtige familie? Het blijkt namelijk dat deze niet op de voorgrond tredende familie in veel bekende bedrijven een vinger in de pap heeft. Auteur Mathijs Smit geeft in: 'Filosoof - miljardair' met als subtitel: 'de ongeautoriseerde biografie van Paul Fentener van Vlissingen (1941-2006)' een kijkje in de keuken van deze miljonairsfamilie, en dan met name de keuken van Paul. Smit schroomt echter niet om alle keukenkastjes te openen.
    recensie
    Algemeen management
    22 juni 2011
    Peter Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Paul Fentener van Vlissingen. Een naam die sommigen vaag een bel doet rinkelen. Maar voor de fervente FD- of Quote-lezer een bekende. We weten echter weinig over deze in augustus 2006 overleden machtig en groot zakenman. Hoewel Paul Fentener van Vlissingen niet vaak op de voorgrond trad, heeft hij veel wijsheden nagelaten. Zo ook in de nieuwe uitgave van zijn boek met de originele titel 'Ondernemers zijn ezels'. Hierin geeft hij u veel wijsheden mee over hoe u een bedrijf moet aansturen zonder zich twee keer aan de bekende steen te stoten.
    recensie
    Coaching en trainen
    22 juni 2011
    Claudia Broeke
    3-4 minuten leestijd
    'Het groot coachboek' is een bijzonder compleet boek over coaching. De schrijfsters Dirkse en Talen zijn erin geslaagd om theoretische context te combineren met hele praktische informatie en concrete werkvormen. Een leuk boek voor de professionele coach die hier nieuwe ideeën kan opdoen. Maar ook mensen die minder frequent coachen – docenten, managers, trainers – kunnen een groot aantal heel toepasbare handreikingen vinden in dit boek. Niet voor niets is de ondertitel van het boek 'Inspiratieboek voor iedereen die coacht'.
    recensie
    Marketing
    22 juni 2011
    Eric van Arendonk
    'De duurzame kracht van relaties met klanten en medewerkers', dat is de ondertitel van dit boek. 'De merkmotor' gaat inderdaad over relaties en welke invloed deze hebben op merken. Met de inhoud van het boek ben ik het volledig eens met René Herremans. Ik ben echter wel van mening dat de titel iets te pretentieus gekozen is. Door de nadruk op de relatie tussen medewerkertevredenheid en je merk is dit boek waardevoller voor de HRM-specialist dan voor de marketeer.
    recensie
    Leiderschap
    22 juni 2011
    Belia van den Berg
    'Het Westen' kan veel leren van de Afrikaanse manier om tot oplossingen voor problemen te komen, schrijft Willem de Liefde. In zijn boek 'African tribal leadership voor managers' beschrijft hij deze manier van dialoog, ook wel Kgotla genoemd, en de verschillen met hoe we in het Westen gewend zijn tot besluiten te komen.
    recensie
    Algemeen management
    22 juni 2011
    Martin van Staveren
    3-4 minuten leestijd
    We leven in een maatschappij waarin onzekerheden al snel als risico's worden beschouwd. Terwijl onzekerheden ook een positieve kant hebben. Het boek 'Managen van onzekerheden' is in 2007 verschenen, ruim voor de financiële en andere crises.
    recensie
    Non-profit
    22 juni 2011
    Enrico Sterken
    Het boek 'Als vriendelijk nou belangrijk is…' van Frank Faber biedt concrete handvatten om publieke dienstverlening klantgericht te maken.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden