OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    637 resultaten
    preview
    Communicatie en media
    27 mei 2024
    Lukas Burgering
    2-3 minuten leestijd
    In ‘Door de ogen van je stakeholders’ presenteer ik een methode om het draagvlak bij jouw stakeholders te vergroten door niet uit te gaan van wat jij wil, maar door te kijken door de ogen van je stakeholders. Als je je realiseert wat zij willen, wat zij van jou denken en hoe zij de door jouw gewenste veranderingen zien, is het eenvoudiger om een strategie te bedenken en resultaten te boeken.
    recensie
    Communicatie en media
    24 mei 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    5-6 minuten leestijd
    Naast boeken kunnen ook kaartspelen een geweldig middel zijn voor groei en (zelf)reflectie. Matthijs Steeneveld en Tomer Kedar maakten het ‘Verwonderkaartspel’. Voor wie durft.
    recensie
    Communicatie en media
    23 mei 2024
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Of het nu omgevingsproces, stakeholderdialoog of participatie heet, het wordt steeds belangrijker in de complexe en dynamische samenleving van nu. Het onderwerp wordt op verschillende manieren belegd in organisaties. Soms bij omgevingsmanagers, maar ook bij communicatieprofessionals.
    preview
    Communicatie en media
    22 mei 2024
    Malinca Verwiel
    2-3 minuten leestijd
    Omdat ik wil dat jíj impact maakt. Omdat je met humor juíst gezien wordt als competenter en capabeler. Omdat je zelf niet per se grappig hoeft te zijn om humor te gebruiken in je keynote. Omdat je élk onderwerp met humor kan benaderen. Omdat je als spreker met humor onvergetelijk wordt en je toehoorders ambassadeur worden van je verhaal.
    recensie
    Communicatie en media
    17 mei 2024
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    De term crisis wordt veel gebruikt, maar voor Tom Compaijen is het pas crisis als er sprake is van een dreiging: gevaar voor mensen, milieu of materiële zaken. Als het urgent is en je heel snel moet handelen. En als veel onzeker is en je het moet doen met te weinig informatie. Voor dergelijke situaties schreef hij zijn boek ‘Klaar voor elke crisis’.
    recensie
    Communicatie en media
    9 mei 2024
    Helmar Niemeijer
    3-4 minuten leestijd
    Als de buitenkant van een boek iets roept over communicatie, minimalistisch, met aandacht, dan heb je mij al snel. Want met gemiddeld zo’n 5 verschillende opdrachtgevers op 6 aandachtsgebieden, 7 mailboxen, 3 websites, zie ik door alle communicatiebomen het bos niet altijd meer. Vol met goede zin dook ik dan ook in ‘I am tao’ van Arjan Broere.
    interview
    Communicatie en media
    8 mei 2024
    Jeroen Ansink
    7-10 minuten leestijd
    In een wereld waarin alles met elkaar is verbonden is het niet meer de vraag óf een organisatie met een crisis te maken krijgt, maar wannéér. In ‘Klaar voor elke crisis’ schrijft communicatie-expert Tom Compaijen hoe bestuurders en PR-medewerkers zich kunnen voorbereiden voor als de pleuris eenmaal uitbreekt. ‘Geef eerst de emotie de ruimte, dan pas dan de ratio.’
    Interview
    Communicatie en media
    29 april 2024
    Kim Buitenhuis
    8-12 minuten leestijd
    Slechts een derde van de personen in de media is vrouw. En áls vrouwen aan het woord komen, lopen ze risico op stereotype framing. Vaker in de Media-directeur en publiciteitsexpert Janneke van Heugten hoopt hier met haar mediaplatform en haar boek ‘Vaker in de media’ verandering in te brengen.
    recensie
    Communicatie en media
    17 april 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Alle leidinggevenden en bedrijven zouden een goed verhaal moeten kunnen vertellen. En waarom hiervoor niet in de leer gaan bij storytellers uit Holywood? Herman Wegter schreef het leuke boek ‘Goed verhaal!’ en neemt ons mee in zeven cruciale stappen die een goed verhaal garanderen.
    preview
    Communicatie en media
    5 april 2024
    Herman Wegter
    4-6 minuten leestijd
    Storytelling is de sleutel tot succes voor jou als leider, team en organisatie. Met een goed verhaal krijg je de neuzen dezelfde kant op, beweeg je medewerkers en stakeholders richting een nieuwe visie of strategie en creëer je een hechter en succesvoller team. Maar wat is een goed verhaal?
    podcast
    Communicatie en media
    4 april 2024
    Tom Compaijen
    1-2 minuten leestijd
    Elke organisatie krijgt vroeg of laat te maken met een crisis. Maar de echte crisis voor jouw organisatie is niet wat je overkomt, maar hoe jij reageert. Deze gedachte is de basis van 'Klaar voor elke Crisis',  het boek van crisiscommunicatie-expert Tom Compaijen. In podcast De Boekenpraktijk bespreken we actuele casussen aan de hand van nieuwe managementboeken. De communicatie rondom een acute crisis zien we in het nieuws regelmatig mis gaan.
    preview
    Communicatie en media
    4 april 2024
    Wouter Colpaert
    3-4 minuten leestijd
    ‘Lang leve de vraag’ van Wouter Colpaert is tegelijk een oproep tot en een praktische handleiding voor een nieuwe (zelf)kritische houding waarin het persoonlijke en het andere niet conflicteren maar optellen. In zijn preview vertelt de auteur waarom dat belangrijk is.
    nieuws
    Communicatie en media
    2 april 2024
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York. Deze maand: Nieuwe boeken van Cal Newport en Charles Duhigg.
    recensie
    Communicatie en media
    27 maart 2024
    Roy van den Anker
    1-2 minuten leestijd
    Professionele boeken over het schrijven van (marketing)teksten zijn er genoeg. Net zoveel boeken als mijn eigenwijsheid groot is. Van mijzelf vind ik dat ik in de loop van de jaren best het één en ander heb opgestoken over dit onderwerp. Hoe verrassend is het dan om toch weer een lesje te leren.
    preview
    Communicatie en media
    27 maart 2024
    Chris Fenning
    3-4 minuten leestijd
    De eerste minuut is een stap-voor-stap gids voor bondige en heldere communicatie in dagelijkse werkgesprekken. In het boek laat Chris Fenning zien hoe je de eerste minuut goed doorkomt, en waarom dat cruciaal is voor heldere communicatie. Hij vertelt erover in zijn preview.
    recensie
    Communicatie en media
    26 maart 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Hoe gaan we om met veranderde normen? Wat vroeger nog kon (of werd getolereerd), is tegenwoordig not done. In ‘Kan ik dat nog wel zeggen?’ legt Taha Riani uit hoe we met elkaar in gesprek kunnen blijven.
    Interview
    Communicatie en media
    22 maart 2024
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Binnen organisaties komt er steeds meer aandacht voor praktische filosofie. En daarmee ook voor het socratisch gesprek, een gespreksmethode waarbij kritisch doorvragen leidt tot meer verdieping en verbinding. Daarbij helpt ‘Socrates op sneakers’, de bestseller waarmee theatermaker en praktisch filosoof Elke Wiss een ‘filosofische gids biedt voor het stellen van goede vragen’. 
    recensie
    Communicatie en media
    14 maart 2024
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Janneke van Heugten heeft een missie: het is tijd dat er meer vrouwen in de media komen. Ze vertaalde haar ervaring met haar bedrijf Vaker in de Media naar een inzichtrijk en praktisch boek met dezelfde titel. Hierin deelt zij haar kennis over media, PR en gender, aangevuld met ervaringen en tips van deskundigen, politici, redacteuren en journalisten. Een onmisbaar boek voor alle vrouwen die iets te melden hebben! 
    preview
    Communicatie en media
    11 maart 2024
    Tom Compaijen
    5-7 minuten leestijd
    Een crisis is een gebeurtenis die lange termijn impact heeft op jouw organisatie. Als je crisiscommunicatie niet op orde is, verliezen klanten, medewerkers of zelfs de hele samenleving het vertrouwen. Crisiscommunicatie-expert Tom Compaijen heeft 15 jaar ervaring met crisis en media en was actief in vele crisisteams. In ‘Klaar voor elke crisis’ deelt hij zijn kennis in zeven principes. Een preview.
    preview
    Communicatie en media
    8 maart 2024
    Janneke van Heugten
    3-4 minuten leestijd
    Vrouwelijke experts zeggen ‘nee’. Althans, dat zeggen redacties. Journalisten en redacteuren blijven hengelen in dezelfde vijver, vastgeroest in hun bekende werkwijze. Hun eigen vijver die al decennia lang overbevolkt is door mannelijke experts. De hijgende deadline in hun nek doet ze angstvallig vastklampen aan het bekende. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden