OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    Pagina 24 van 706 resultaten
    interview
    Communicatie en media
    31 mei 2017
    Bert Peene
    5-6 minuten leestijd
    Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties met interne én externe groepen. Communicatie kan daarbij een cruciale rol vervullen, mits het vak voldoende meebeweegt met de eisen van een veranderende maatschappij. En dat blijkt niet eenvoudig. In haar boek De nieuwe communicatieprofessional (‘Communicatie als succesfactor voor organisaties’) beschrijft Vera de Witte uitvoerig hoe de communicatiefunctie daadwerkelijk die belangrijke rol kan vervullen.
    preview
    Communicatie en media
    26 mei 2017
    Philip Corsius
    3-4 minuten leestijd
    'Het is het bekende verhaal.' 'Druk dat verhaal de kop in!' 'Welk verhaal gaat er naar buiten?' In de praktijk heet een korte beschrijving, een gerucht of nieuwtje al gauw een verhaal.
    recensie
    Communicatie en media
    24 mei 2017
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    ‘Een verandering van tijdperk’, zo duidt transitieprofessor Jan Rotmans de fundamentele verandering die onze samenleving momenteel ondergaat, ingegeven door tal van ontwikkelingen op uiteenlopende gebieden. De impact van deze verandering is groot, zowel voor organisaties in het algemeen als voor het communicatievak in het bijzonder. Daarom zal het communicatievak volgens VNG-communicatiedirecteur Vera de Witte een grote omslag moeten maken. Specialiseren is een must, net als experimenteren en lef. De communicatieprofessional is dood, lang leve de nieuwe communicatieprofessional!
    recensie
    Communicatie en media
    18 mei 2017
    Louis Thörig
    3-4 minuten leestijd
    Narratologie is de leer van het vertellen en een storyteller kan veel leren van hoe de Griekse filosoof Aristoteles zijn verhalen opbouwde. Maar er zijn ook andere goeroes die een eigen opvatting hebben over de structuur en opbouw van een beklijvend verhaal.
    interview
    Communicatie en media
    10 mei 2017
    Glenn van der Burg
    Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Vera de Witte, auteur van De nieuwe communicatieprofessional.
    recensie
    Communicatie en media
    24 april 2017
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Met haar boek De nieuwe communicatieprofessional introduceert Vera de Witte een nieuwe communicatiefunctie. Met nieuwe aandachtsgebieden en werkwijzen.
    preview
    Communicatie en media
    12 april 2017
    Christian Kromme
    3-4 minuten leestijd
    De wereld waarin we leven verandert in een exponentieel tempo. In de komende 5 tot 10 jaar gaan we waarschijnlijk meer technologische doorbraken zien, dan in de afgelopen 100 jaar.
    interview
    Communicatie en media
    7 april 2017
    Glenn van der Burg
    Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Annemarie van der Wel, auteur van Giftige communicatie.
    recensie
    Algemeen management
    7 april 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Er is zijn steeds meer communicatiekanalen beschikbaar voor de professional. Toch zijn medewerkers gemiddeld 80% van hun tijd 'ouderwets' in gesprek. Het boek De gespreksfluisteraar biedt handvatten om die gesprekken beter te voeren. 
    interview
    Communicatie en media
    3 april 2017
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Het boek Giftige communicatie gaat over de verbale stekeligheden die worden uitgewisseld tussen mensen en in groepen. Dat genre communicatie kan de sfeer enorm verpesten en trainers Sandra Hertogh en Annemarie van der Wel beschreven hoe je daarmee aan de slag kan.
    recensie
    Communicatie en media
    31 maart 2017
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Communicatie is niet meer de functie die boodschappen zendt en de reputatie van de organisatie bewaakt. In het huidige tijdperk zorgt communicatie voor interactie met de buitenwereld die de koers, de werkwijze en de cultuur van de organisatie mede bepaalt.
    recensie
    Communicatie en media
    13 maart 2017
    Louis Thörig
    3-4 minuten leestijd
    Technologische ontwikkelingen en digitalisering zetten de wereld op tal van manieren op zijn kop. De impact van de snel veranderende samenleving is groot zowel voor organisaties als voor het communicatievak. Zo typeert Vera de Witte het huidige tijdgewricht.
    preview
    Communicatie en media
    11 maart 2017
    Vera de Witte
    3-4 minuten leestijd
    De nieuwe communicatieprofessional introduceert een nieuwe communicatiefunctie. Met nieuwe aandachtsgebieden, met bekende aandachtsgebieden die anders worden ingevuld en met nieuwe werkwijzen. Een preview.
    recensie
    Algemeen management
    6 maart 2017
    Theo Sierhuis
    2-3 minuten leestijd
    Medewerkers in organisaties zijn 80% van hun werktijd in gesprek. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen dat die gesprekken van topkwaliteit zijn en daadwerkelijk iets bijdragen voor de organisatie.
    recensie
    Algemeen management
    27 februari 2017
    Frank van Kuijck
    3-4 minuten leestijd
    Een praktisch werkboek over hoe gesprekken in organisaties beter kunnen. Na het lezen van het boek De gespreksfluisteraar zijn diverse handige tips en suggesties bijgebleven om gesprekken direct effectiever te maken.
    preview
    Communicatie en media
    17 februari 2017
    Sandra Hertogh
    2-3 minuten leestijd
    In Giftige communicatie beschrijven Sandra Hertogh en Annemarie van der Wel hoe we elkaar vaak het leven zuur maken. Bedoeld en onbedoeld schieten we met gifpijlen. In deze preview geven de auteurs een voorproefje hoe je om kunt gaan met je eigen en andermans giftige communicatie.
    recensie
    Algemeen management
    10 februari 2017
    Leike van Oss
    1-2 minuten leestijd
    Vroeger, in mijn lagereschooltijd, had je het Zomerboek en het Winterboek. Vakantie-doe-boeken die hoorden bij de (educatieve) bladen waar je als basisschoolkind op geabonneerd was.
    recensie
    Communicatie en media
    1 februari 2017
    Dave van Ooijen
    13-18 minuten leestijd
    Zowel de oude media (kranten, radio, televisie) als de nieuwe media (Google, Facebook, BuzzFeed) hebben één met elkaar ding gemeen. Dat is dat ze om aandacht vragen. Niet voor een bepaald 'nieuwsfeit' of een redactioneel standpunt.
    recensie
    Communicatie en media
    16 januari 2017
    Veronique Kilian
    2-3 minuten leestijd
    Gallo heeft nagedacht over de volgorde van zijn tekst. Er zit lijn in zijn hoofdstukken. Er zit een leeswijzer in zonder dat hij het kopje ‘leeswijzer’ hoeft te gebruiken. Hij schrijft alsof hij met je praat. Dit boek geeft sleutels voor een TED-waardige presentatie.
    recensie
    Communicatie en media
    10 januari 2017
    Louis Thörig
    4-5 minuten leestijd
    De belangstelling voor interculturele communicatie is toegenomen, vanwege de groei van massacommunicatiemiddelen, de globalisering en integratie. Cultuur en communicatie zijn nauw met elkaar verweven.

      Personen

        Trefwoorden