OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    Pagina 24 van 695 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    13 maart 2017
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Technologische ontwikkelingen en digitalisering zetten de wereld op tal van manieren op zijn kop. De impact van de snel veranderende samenleving is groot zowel voor organisaties als voor het communicatievak. Zo typeert Vera de Witte het huidige tijdgewricht.
    preview
    Communicatie en media
    11 maart 2017
    Vera de Witte
    3-4 minuten leestijd
    De nieuwe communicatieprofessional introduceert een nieuwe communicatiefunctie. Met nieuwe aandachtsgebieden, met bekende aandachtsgebieden die anders worden ingevuld en met nieuwe werkwijzen. Een preview.
    recensie
    Algemeen management
    6 maart 2017
    Theo Sierhuis
    2-3 minuten leestijd
    Medewerkers in organisaties zijn 80% van hun werktijd in gesprek. Het is de verantwoordelijkheid van iedereen dat die gesprekken van topkwaliteit zijn en daadwerkelijk iets bijdragen voor de organisatie.
    recensie
    Algemeen management
    27 februari 2017
    Frank van Kuijck
    3-4 minuten leestijd
    Een praktisch werkboek over hoe gesprekken in organisaties beter kunnen. Na het lezen van het boek De gespreksfluisteraar zijn diverse handige tips en suggesties bijgebleven om gesprekken direct effectiever te maken.
    preview
    Communicatie en media
    17 februari 2017
    Sandra Hertogh
    2-3 minuten leestijd
    In Giftige communicatie beschrijven Sandra Hertogh en Annemarie van der Wel hoe we elkaar vaak het leven zuur maken. Bedoeld en onbedoeld schieten we met gifpijlen. In deze preview geven de auteurs een voorproefje hoe je om kunt gaan met je eigen en andermans giftige communicatie.
    recensie
    Algemeen management
    10 februari 2017
    Leike van Oss
    1-2 minuten leestijd
    Vroeger, in mijn lagereschooltijd, had je het Zomerboek en het Winterboek. Vakantie-doe-boeken die hoorden bij de (educatieve) bladen waar je als basisschoolkind op geabonneerd was.
    recensie
    Communicatie en media
    1 februari 2017
    Dave van Ooijen
    13-18 minuten leestijd
    Zowel de oude media (kranten, radio, televisie) als de nieuwe media (Google, Facebook, BuzzFeed) hebben één met elkaar ding gemeen. Dat is dat ze om aandacht vragen. Niet voor een bepaald 'nieuwsfeit' of een redactioneel standpunt.
    recensie
    Communicatie en media
    16 januari 2017
    Veronique Kilian
    2-3 minuten leestijd
    Gallo heeft nagedacht over de volgorde van zijn tekst. Er zit lijn in zijn hoofdstukken. Er zit een leeswijzer in zonder dat hij het kopje ‘leeswijzer’ hoeft te gebruiken. Hij schrijft alsof hij met je praat. Dit boek geeft sleutels voor een TED-waardige presentatie.
    recensie
    Communicatie en media
    10 januari 2017
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    De belangstelling voor interculturele communicatie is toegenomen, vanwege de groei van massacommunicatiemiddelen, de globalisering en integratie. Cultuur en communicatie zijn nauw met elkaar verweven.
    opinie
    Communicatie en media
    24 november 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Leontine van Hooft is samen met haar man eigenaar van GreenDreamCompany BV, dat werkt vanuit een visie op People, Planet, Profit, Passion & Pleasure aan recreatieve en toeristische gebiedsontwikkelingen in met name Afrikaanse landen. Ze is de auteur van De weg naar Bruto Mondiaal Geluk.
    recensie
    Algemeen management
    15 november 2016
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Het succes van een organisatie is afhankelijk van de kwaliteit van haar relaties met de stakeholders. Een sterk netwerk wordt verdiend door heel gericht duurzame relaties met de juiste mensen op te bouwen.
    preview
    Advisering
    11 november 2016
    Peter van Loevezijn
    3-4 minuten leestijd
    'Als adviseur wil je maar één ding: dat een interne of externe klant het door jou uitgebrachte advies met overtuiging overneemt.' Dat staat te lezen op het omslag van de herziene editie van Wat is nu eigenlijk het probleem? Een preview.
    recensie
    Algemeen management
    7 november 2016
    Theo Sikkema
    3-4 minuten leestijd
    Is Stakeholdermanagement nou een thema waar nóg een boek over geschreven moet worden? Toch voegt Paul Stamsnijder iets toe aan de bestaande Literatuur over ‘de omgeving’ en hoe daarin te acteren; in één boek weet hij theorie, tools en praktijktips tot een congruent beeld te verweven.
    preview
    Communicatie en media
    3 november 2016
    Renée van Zijl
    2-3 minuten leestijd
    Moderne mediaplanning gaat uit van touchpoints, een breed begrip dat bijdraagt aan de integratie van media, middelen en kanalen. Renée van Zijl schreef er een boek over: De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning. Een preview.
    nieuws
    Communicatie en media
    3 november 2016
    Jeroen Ansink
    4-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    nieuws
    Communicatie en media
    28 oktober 2016
    Justin van Lopik
    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 bekend gemaakt. Vorig jaar won het boek Online Brand Identity van Joris Merks-Benjaminsen.
    interview
    Algemeen management
    26 oktober 2016
    Bert Peene
    6-8 minuten leestijd
    Toekomstbestendigheid en meerwaardecreatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een organisatie die geen meer waarde levert, is uiteindelijk gedoemd ten onder te gaan. Tot zo ver niets nieuws. Nieuw lijkt echter nog steeds het besef te zijn dat je als bedrijf niet eenzijdig je meerwaarde kunt proclameren; het zijn je stakeholders die bepalen of je daadwerkelijk waardevol bent of niet. In zijn nieuwste boek, Stakeholdermanagement begint met wie beschrijft Paul Stamsnijder hoe je stakeholdermanagement tot een succes kunt maken.
    recensie
    Communicatie en media
    25 oktober 2016
    Fred Rutgers
    3-4 minuten leestijd
    Behoor jij ook tot die groep ondernemers die denken dat ze totaal oninteressant zijn voor de pers? Nou, dan is het de hoogste tijd om Experttips voor free publicity te lezen!
    recensie
    Communicatie en media
    19 oktober 2016
    Louis Thorig
    3-4 minuten leestijd
    Accountability - niet alleen het ‘afrekenen’ of ‘verantwoording afleggen over’ maar ook de ‘verantwoordelijkheid nemen voor iets’ - is in onze steeds transparantere netwerkmaatschappij in allerlei sectoren een snel aan populariteit winnend fenomeen.
    recensie
    Communicatie en media
    11 oktober 2016
    Désirée Wassing-Boerema
    2-3 minuten leestijd
    Netwerken, we ontkomen er niet aan. Hoewel veel mensen denken dat dit alleen belangrijk is voor ondernemers, is het zeker ook heel waardevol voor iedereen die in loondienst of werkzoekend is. Netwerken is voor iedereen belangrijk.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden