OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    Pagina 27 van 695 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    21 december 2015
    Louis Thorig
    Succesvolle organisaties raken hun medewerkers, klanten, hun stakeholders en de maatschappij met een inspirerend verhaal en laten zien wat hun toegevoegde waarde is. Storytelling kan daarbij helpen.
    recensie
    Communicatie en media
    26 november 2015
    Louis Thorig
    1-2 minuten leestijd
    Organisatieverandering is aan de orde van de dag in bedrijven en andere organisaties. Elke organisatie maakt heel dringende of juist kleine veranderingen door. Verandercommunicatie kan daarbij helpen, en daarover gaat Veranderen. Zo communiceer je dat! van Vincie van Gils.
    recensie
    Communicatie en media
    17 november 2015
    Margreet Noordanus
    Presenteren is niet makkelijk! Als je regelmatig presenteert ga je ervaring opdoen en ervaren dat het je gaandeweg al makkelijker afgaat. De presentaties pas je steeds opnieuw aan, aan publiek, omstandigheden en het onderwerp. Wellicht heb je zelfs een cursus presenteren gevolgd. Misschien vraag je na een presentatie feedback en neem je jezelf op als je aan het oefenen bent.
    recensie
    Communicatie en media
    5 november 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    Storyteling is hét instrument voor de leiders van deze eeuw, althans dat is de visie van Raf Stevens. In zijn boek ‘Sterke verhalen sterke leiders tracht hij zijn lezers hiervan te overtuigen en rekent hij af met de weerstand die er tegen storytelling bestaat.
    preview
    Communicatie en media
    4 november 2015
    Jan Hille Noordhof
    3-4 minuten leestijd
    Effectieve gesprekken belooft vele voorbeelden en wetenschappelijke onderbouwing, naast een praktische cursus RET. In deze preview laat Jan Hille Noordhof zien hoe we onszelf in onze gesprekken vaak in de weg staan.
    recensie
    Communicatie en media
    20 oktober 2015
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    Heb je ook weleens meegemaakt dat je jouw visie, idee of oplossing niet zo goed over kon brengen als je zou willen? Je deed je best, had er goed over nagedacht en kende de feiten, maar toch kwam het voor je gevoel niet zo sterk over als je zou willen? Of je schreef een sollicitatiebrief die op zich correct was, maar je had een knagend gevoel dat er nog iets aan ontbrak, maar kwam er niet achter wat dat was? Volgens Bas Mouton kun je dit oplossen door magie in je communicatie te brengen. Hij gaat daarbij uit van: IK zeg IETS tegen JOU.
    recensie
    Communicatie en media
    13 oktober 2015
    Nico Jong
    Traditionele communicatie-instrumenten en –aanpakken werken steeds minder. Zij horen bij het piramidale denken uit de vorige eeuw met de bijbehorende gedachtegang dat de wereld maakbaar is met behulp van lineaire organisatie- en managementmethoden.
    recensie
    Communicatie en media
    12 oktober 2015
    Peter van der Wel
    2-3 minuten leestijd
    Iedereen moet af en toe spreken in het openbaar en wie kent niet de spanning die dat soms met zich mee brengt? Durven we wel voor zo’n grotere groep te spreken? Vergeten we niet de helft van onze tekst? Gaan we niet opeens hakkelen? Krijgen we geen black-out? Het boek: ’Spreek als TED. De negen geheimen van de beste sprekers ter wereld’ van Carmine Gallo lijkt op het eerste gezicht weer zo’n Amerikaans zelfstudie boek in 9 lessen. Het is echter veel meer dan dat. Het is een gedegen boek vol nuttige tips een aanwijzingen hoe je iedere presentatie kunt verbeteren.
    opinie
    Communicatie en media
    29 september 2015
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Alette den Exter is communicatietrainer en tekstexpert. Zij traint professionals de optimale vertaalslag naar lezersgerichte teksten te maken. Ze vertelt over haar top 3 managementboeken.
    recensie
    Communicatie en media
    18 september 2015
    Angelina Hammond
    Voor mij, als PR- en communicatieprofessional, is het extra interessant om ‘In de media’ te lezen. Zal Marike Timmermans erin slagen om op een laagdrempelige manier de ondernemer te helpen om ‘nieuwswaardig’ over te komen? Met een compact boekje met de titel ‘In de media’ slaagt zij daar makkelijk in.
    recensie
    Communicatie en media
    17 september 2015
    Tom Gommans
    2-3 minuten leestijd
    Als beginnend adviseur zit ik nog met regelmaat in de vakliteratuur te neuzen, zeker als een probleem is ontstaan waarbij een directe oplossing niet voorhanden is.
    interview
    Communicatie en media
    15 september 2015
    Jeroen Ansink
    5-6 minuten leestijd
    Effectieve sprekers worden gemaakt en niet geboren, zegt de Amerikaanse communicatiespecialist Carmine Gallo in Spreek als TED. Hij neemt het stramien van de befaamde TED-talks als voorbeeld. ‘Powerpoint is niet de vijand.’
    recensie
    Communicatie en media
    7 september 2015
    Louis Thorig
    2-3 minuten leestijd
    De wereld van het bedrijfsleven is voortdurend in beweging. In de afgelopen jaren hebben we te maken gehad met een aantal schandalen in het bedrijfsleven en met een wereldwijde financiële crisis, die beide een grote impact hebben gehad niet alleen op het handelsklimaat voor veel bedrijven maar ook op het gebied van corporate communicatie en reputatiemanagement. Daarnaast eisen stakeholders steeds meer inzicht, informatie en transparantie over het reilen en zeilen van organisaties. Het basisidee achter Cornelissens ‘Corporate Communication’ is eigenlijk om de lezer een up-to-date begrip aan te reiken over moderne theoretische concepten, modellen en praktische instrumenten die binnen corporate communicatie momenteel zijn te vinden.
    recensie
    Communicatie en media
    3 september 2015
    Hanneke Tinor-Centi
    ‘Merkcultuur is feitelijk een stappenplan voor het verbinden van mensen en merken’. In het boek beschrijven Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg hoe je de mensfactor in het merk kunt versterken en met mensen het verschil kunt maken.
    preview
    Communicatie en media
    19 augustus 2015
    Joris Merks-Benjaminsen
    3-5 minuten leestijd
    Over vijf tot tien jaar zal de meerderheid van alle reclame, inclusief TV, Radio, Print en Outdoor digitaal en volledig geautomatiseerd worden ingekocht. Wat betekent dat voor uw merk- en reclamestrategie? Joris Merks-Benjaminsen – Head of Digital Transformation bij Google – beantwoordt deze vraag in zijn Online Brand Identity, dat deze maand verschijnt. In deze preview licht Merks alvast een tipje van de sluier.
    preview
    Communicatie en media
    10 juli 2015
    Marike Timmermans
    3-4 minuten leestijd
    90% van de persberichten wordt ongelezen weggegooid. Maar dat hoeft niet uw persbericht te zijn! Marike Timmermans deelt in In de Media haar ervaringen en praktische handvatten en tips. In deze preview gaat ze er alvast kort op in.
    preview
    Communicatie en media
    3 juli 2015
    Chris Kersbergen
    2-4 minuten leestijd
    De waarde van organisaties wordt tegenwoordig grotendeels bepaald door de ‘living assets’: het merk en de medewerkers. Maar hoe kunnen organisaties de kracht en de talenten van hun mensen nu beter verbinden met hun (merk) ambities? Het nieuwe Merkcultuur beoogt deze, en andere, vragen te beantwoorden. De auteurs lichten in deze preview vast een tipje van de sluier.
    nieuws
    Communicatie en media
    29 juni 2015
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    Empathisch management is in. En dat betekent: eerst flink meevoelen en dan denken. Filosofen denken daar anders over.
    nieuws
    Communicatie en media
    15 juni 2015
    Jeroen Ansink
    2-3 minuten leestijd
    Effectief speechen is te leren. In Spreek als TED legt de Amerikaanse communicatie/adviseur Carmine Gallo uit hoe.
    recensie
    Communicatie en media
    10 juni 2015
    Nico Jong
    Betteke van Ruler, de Grande Dame van het communicatievak, heeft na twee jaar opnieuw honderd professionals, wetenschappers, docenten en studenten weten te bewegen een tweede editie te produceren van het grootboek van het communicatievak. 'Communicatie NU #2' is een koffietafelboek in de vorm van een glossy magazine.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden