OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    Pagina 28 van 695 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Heerlijk – een glossy! Wat bij mijn weten geheel nieuw is in het serieuze communicatievak is een leuk en vrolijk tijdschrift óver het communicatievak. Bladeren, kopje koffie erbij en een uurtje later weet je alle ins en outs over het vak en ken je diegenen die ertoe doen.
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Na Communicatie NU is er nu (voorjaar 2015) een opvolger. Opnieuw een leuk en vrolijk tijdschrift óver het communicatievak. Verschil met deel 1: aandacht voor nieuwe businessmodellen en de gevolgen van digitalisering.
    recensie
    Communicatie en media
    27 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Heerlijk – een glossy! Wat bij mijn weten geheel nieuw is in het serieuze communicatievak is een leuk en vrolijk tijdschrift óver het communicatievak. Bladeren, kopje koffie erbij en een uurtje later weet je alle ins en outs over het vak en ken je diegenen die ertoe doen.
    recensie
    Communicatie en media
    12 mei 2015
    Marjolein te Kolsté
    Iedereen kent het blikje met daarop een verpleegster die een dienblad vasthoudt met daarop een blikje. enzovoorts. Daar moest Ik aan denken bij dit boek: het heet 'een ijzersterk verhaal' en het is een Ijzersterk verhaal - over het maken van een Ijzersterk verhaal. Het boek maakt je enthousiast om overtuigende PowerPointpresentaties te maken. Organiseer je verhaal in een storyboard.
    recensie
    Communicatie en media
    7 mei 2015
    Nienke van Oeveren
    ‘Kun je als ondernemer over jezelf en je bedrijf praten alsof je over seks praat? Met dezelfde aantrekkingskracht, dezelfde impact, dezelfde sprankeling?’ Meteen in haar Voorwoord legt Kiki Verbeek de titel uit. Ze belooft in ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’ 10 manieren om jezelf krachtig te profileren. Daarmee ga ik graag aan de slag!
    recensie
    Communicatie en media
    29 april 2015
    Martin van Staveren
    Wat doet een superpromotor? Waarschijnlijk meer dan je in eerste instantie denkt. Bijdragen aan risicobeheersing, bijvoorbeeld. Of helpen met informatieverspreiding tijdens rampen en crises. Dit wordt zeer toegankelijk en praktisch uitgelegd in het boekje 'Superpromotors in risico- en crisiscommunicatie'. Een must read, bijvoorbeeld voor de afdeling communicatie in elke organisatie, publiek of bedrijf.
    nieuws
    Communicatie en media
    21 april 2015
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    ‘Communicatie is niet meer alleen van de afdeling communicatie.’ Betteke van Ruler lanceerde haar nieuwe boek: Communicatie NU 2. ‘Het zijn gouden tijden voor het communicatievak.’
    recensie
    Communicatie en media
    8 april 2015
    Sjors van Leeuwen
    De meeste communicatie schiet zijn doel voorbij. Postbus-51 spotjes leiden niet tot een gezondere leefstijl en collega's reageren niet op jouw interne mail. De oorzaak is simpel: we houden te weinig rekening met het brein van de ontvanger. Het boek ‘Stop met communiceren!’ van Harrie van Rooij geeft de oplossing.
    opinie
    Communicatie en media
    2 april 2015
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Betteke van Ruler is emeritus hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij heeft een lange carrière achter de rug, eerst als communicatieprofessional, daarna als docent communicatie in het hbo en sinds 1996 als wetenschapper. Ze vertelt over haar 3 favoriete boeken.
    interview
    Communicatie en media
    24 maart 2015
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Kiki Verbeek helpt zelfstandige professionals overtuigend onder woorden te brengen wie zij zijn en wat zij te bieden hebben. In Waarom iedereen luistert als je over seks praat beschrijft zij alvast tien manieren waarop dat kan.
    recensie
    Algemeen management
    3 maart 2015
    Pierre Spaninks
    2-3 minuten leestijd
    Zelfstandige professionals vinden het nog wel eens lastig zichzelf kort en krachtig te presenteren. In Waarom iedereen luistert als je over seks praat laat Kiki Verbeek zien dat het zo moeilijk niet hoeft te zijn.
    recensie
    Communicatie en media
    2 maart 2015
    Elske Verbeek
    Niet heel verwonderlijk natuurlijk, dat ik dit boek als eerste uit de kast pak om te recenseren. Wat dat betreft heeft het zijn doel direct bereikt. Maar juist de ’10 andere manieren om jezelf krachtig te profileren’ uit de subtitel, waar ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’ logischerwijs echt over gaat, komen op een goed moment. Na een driejarig traineeship tot organisatie-adviseur zijn dat toch de vragen die je bezighouden: waar sta ik voor? Waar ben ik goed in? Waar kunnen mensen mij voor vragen?
    nieuws
    Communicatie en media
    25 februari 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Mensen beoordelen elkaar in een paar seconden. Betrouwbaarheid en vertrouwen, ze worden in een paar tellen geschonken of niet. Dagelijks maken we momenten mee dat het belangrijk is dat we er staan. Bij presentaties, vergaderingen, sollicitaties, of gesprekken met nieuwe klanten. Allemaal kansen voor de sales tijgers. Voor de meesten van ons zijn dit echter gruwelijke momenten.
    recensie
    Communicatie en media
    28 januari 2015
    Nico Jong
    Overheidsorganisaties zijn nog altijd traditioneel, hiërarchisch en in silo’s georganiseerd. Zij zijn sterk gericht op planning en beheersing, wat leidt tot veel regels, procedures en bureaucratie. Dat moet anders, en daarom schreef Vera de Witte ‘De gemeente centraal’.
    recensie
    Communicatie en media
    26 januari 2015
    Nico Jong
    In ‘Kleur bekennen’ beschrijven Guido Rijnja en Vera de Witte de actuele stand van zaken in de overheidscommunicatie. Zij doen dit aan de hand van vijf trends die beschreven worden als spanningsbogen. Of dit daadwerkelijk trends zijn, is twijfelachtig, maar de spanningsbogen die samen het dak van de overheidscommunicatie vormen, zijn wel een mooie metafoor om een aantal recente ontwikkelingen in de overheidscommunicatie te bundelen.
    opinie
    Communicatie en media
    30 december 2014
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Kim Ravers is visueel schrijver, ze schrijft in beelden. Ze helpt bedrijven en organisaties om abstracte concepten of strategieën te concretiseren in één beeld. Kim heeft een eenvoudige missie: minder kletsen, meer zeggen! Ze vertelt over haar 3 favoriete boeken.
    nieuws
    Communicatie en media
    16 december 2014
    Nienke van Oeveren
    3-4 minuten leestijd
    ‘We later de computer het shitty werk doen en doen zelf het fun werk.’ Dat is de ultrakorte samenvatting van de masterclass van Steven Van Belleghem, de laatste uit een reeks van vijf masterclasses over Marketing 3.0. Van Belleghem geeft prachtige, soms wat beangstigende voorbeelden van hoe de wereld eruit gaat zien. ‘Hoe ver gaat de digitalisatie? En wat is de rol van mensen?’
    nieuws
    Communicatie en media
    8 december 2014
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Uit de shortlist van drie boeken die streden om de titel Communicatieboek is gekozen voor Bouwen aan organisatie identiteit van Tibor van Bekkum. Volgens de jury verdiend, ‘omdat dit boek het meeste bijdraagt aan de ontwikkeling van het vak’.
    recensie
    Communicatie en media
    8 december 2014
    Anouk Folstar
    ‘Luisteren is gewoon hard werken waarbij je ook nog eens vieze handen kunt krijgen’, de schrijver van ‘Ongehoord’ windt er geen doekjes om! Rik Siere bedoelt hiermee dat diepgaand luisteren het nodige graafwerk vergt.
    recensie
    Communicatie en media
    2 december 2014
    Annett Keizer
    Wanneer je de ander niet behandelt zoals jij zelf behandeld wilt worden, is er al snel sprake van miscommunicatie. In een coachrelatie, waar alles draait om wederzijds vertrouwen, is dat funest. Het Process Communication Model belooft een direct toepasbare methode en taal om de communicatie met cliënten optimaal af te stemmen. Een methode die is gebaseerd op Transactionele Analyse waarbij iemands levensposities als ‘Ik ben (niet) ok, jij bent (niet) ok centraal staan.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden