OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 10 van 578 resultaten
preview
Communicatie en media
23 november 2018
Koen Jordaans
2-3 minuten leestijd
Nieuwe tijden en/of communicatie middelen, vragen om nieuwe manieren van denken. Koen Jordaans, auteur van Social shift: van social media naar social thinking had nooit gedacht dat hij dankzij een Tweet een opdracht zou binnenhalen. Maar het heeft hem wel aan het denken gezet!
preview
Internet en social media
16 november 2018
Ben Koppenens
3-4 minuten leestijd
Op dit moment zijn er in Nederland ongeveer 80.000 webshops actief. Met één webwinkel op iedere 214 Nederlanders kun je spreken van een concurrerende markt. Is het dan nog wel slim om nog een nieuwe webshop te starten? Of is overname van een bestaande webwinkel een beter idee?
recensie
Internet en social media
16 november 2018
Sylvie van der Haar
3-4 minuten leestijd
De titel laat er geen twijfel over bestaan: dit is een urgent boek. En goed onderbouwd bovendien, want tien argumenten, dat klinkt serieus.
recensie
Internet en social media
23 oktober 2018
Jacques Koster
4-5 minuten leestijd
Gezeteld op het puntje van mijn ‘Bright Day’-stoel kijk ik in november 2017 gefascineerd naar wat Christiaan Triebert – vooraanstaand lid van het internationale onderzoekscollectief Bellingcat – te vertellen heeft over zijn werk als onderzoeker in het journalistieke veld.
preview
Communicatie en media
15 oktober 2018
Peter de Ruiter
3-4 minuten leestijd
Ook al bestaat de podcast reeds sinds het begin van de eeuw, hij staat pas de laatste jaren echt in de belangstelling. De omstandigheden voor 'popularisering' van de podcast zijn immers pas sinds kort echt gunstig te noemen.
preview
Internet en social media
15 oktober 2018
Perry van Beek
1-2 minuten leestijd
Verkopers hebben leads nodig. Dat is niets nieuws. Wat wel veranderd is, is de manier waarop verkopers nieuwe leads krijgen. In 1995 was koud bellen nog hot.
recensie
Internet en social media
5 oktober 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Het geheim van bol.com is een prachtig jongensboek. Ik werd er helemaal blij van. Het is een heerlijk boek over drie jonge honden die een prachtig bedrijf uit de grond stampen. Er wordt voortdurend gepionierd.
recensie
Internet en social media
27 juli 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Dit is een geweldig boek. De aanprijzing Beste Businessboek van het jaar door Financial Times is helemaal terecht. Hoewel ik nooit echt fan ben geweest van Amazon of Jeff Bezos, was het boek de moeite van het lezen meer dan waard.
recensie
Internet en social media
19 juli 2018
Jan Hoogstra
3-4 minuten leestijd
In zeer korte tijd, binnen 20 jaar, is de smartphone een onlosmakelijk iets in ons bestaan geworden. Men spreekt nu zelfs als van telefoonverslaving en afkickmethoden. Catherine Price beschrijft in Ik maak het uit! hoe je in 30 dagen tot een gezonde relatie met je smartphone komt.
recensie
Internet en social media
16 juli 2018
Gabriëlle de Sain
1-2 minuten leestijd
Wie zijn social media bereik wil vergroten, zal inhakers aan zijn content mix moeten toevoegen. Het is een beproefde manier om bij de klant of consument in beeld te komen.
recensie
Internet en social media
5 juli 2018
Carla Verwijs
3-4 minuten leestijd
De zorgen over ons telefoongebruik nemen toe. Sla de (online) krant er maar op na en je leest een artikel over wat de smartphone met ons, en onze kinderen doet. Smartphones zijn verslavend, maken ons dom en gestrest.
recensie
Internet en social media
4 juli 2018
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Zeg eens eerlijk, kun jij zonder je mobieltje? Zonder Facebook, Instagram, WhatsApp? Of, nog een stapje verder: zou je helemaal offline kunnen gaan? Johan van Houten probeerde dat voor een jaar en beschrijft zijn ervaringen in 366 dagen Digiminderen.
preview
Internet en social media
19 juni 2018
Djoea van Zanten
3-4 minuten leestijd
Vrijwel alles gaat online en we besteden onze aandacht en tijd ook steeds meer online. Maar de basis is nog altijd hetzelfde. Mensen doen zaken met mensen. Dat gaat altijd om vertrouwen. Precies om die reden houden we er niet zo van om iets ‘verkocht te krijgen’. Dat vindt niemand fijn, maar stiekem doen we het zelf wel, wanneer we iets te verkopen hebben.
interview
Internet en social media
25 mei 2018
Patrick Davidson
5-7 minuten leestijd
Door de komst van de smartphone duiken we massaal in onze schermen. Elke dag weer, met alle gevolgen van dien. Journalist Wouter van Noort(NRC, 1Vandaag) beschreef in zijn leuke boekje Is daar iemand? heel eerlijk hoe de smartphone zijn leven beïnvloedt en wat je er tegen kunt doen.
preview
Internet en social media
17 mei 2018
Stéphan Lam
2-3 minuten leestijd
Veel bedrijven zeggen dat ze social media inzetten, in werkelijkheid is het maar weinig ‘social’. Content wordt bedacht op de marketingafdeling, terwijl er diepgaande vakkennis beschikbaar is in de rest van de organisatie. In deze preview pleit Stéphan Lam om ‘social’ terug in social media te stoppen, middels de persoonlijke netwerken van de medewerkers.
recensie
Internet en social media
20 april 2018
Jessie van Loon
3-4 minuten leestijd
Je herkent inhakers als je ze tegenkomt. Door de voorbeelden die Thijs Waardenburg en Komala Mazerant geven in Inhaken met sociale media in 60 minuten pingpongen de ideeën al tijdens het lezen door je hoofd.
recensie
Internet en social media
11 april 2018
Aukje Adams
3-5 minuten leestijd
Mijn inbox is vol, hoe lean omgaan met e-mail? van Luc Chalmet is een prima hulpmiddel voor organisaties om naar een nieuw e-mail beleid toe te werken. De inbox wordt weer een geordende plek om je werk te doen en je te focussen op wat ertoe doet.
nieuws
Economie
5 april 2018
Bertrand Weegenaar
2-3 minuten leestijd
Nederlandse burgers zijn slachtoffer van een macro-economische trend die in de jaren zeventig is ingezet en na de jaren tachtig tot grote wasdom is gekomen: het overhevelen van publieke taken van de overheid naar de markt, op advies van de neoliberale econoom Milton Friedman.
preview
Internet en social media
29 maart 2018
Thijs Waardenburg
2-3 minuten leestijd
Organisaties strijden constant om aandacht van consumenten. Zo ook op sociale media. De virtuele ruimte is daar weliswaar oneindig, maar de aandacht van consumenten is beperkt.
interview
Internet en social media
23 maart 2018
Patrick Davidson
10-14 minuten leestijd
Vorige week verscheen het nieuwe boek van Andrew Keen ook in Europa. How to Fix the Future is de hoopvol klinkende titel van de in Californië woonzame Brit die we kennen van zijn kritische boek The Internet is Not the Answer.