OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 11 van 578 resultaten
recensie
Internet en social media
21 maart 2018
Ger van den Buijs
2-3 minuten leestijd
Met 25 mei, de datum waarop de sanctionering van AVG/GDPR in werking treedt, in aantocht is Je hebt wél iets te verbergen van Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis een must read.
recensie
Internet en social media
5 maart 2018
Brigitte Koehler
1-2 minuten leestijd
In Je hebt wél iets te verbergen laten Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis zien waarom privacy het meest bedreigde mensenrecht is van deze tijd.
nieuws
Internet en social media
5 februari 2018
Bertrand Weegenaar
2-3 minuten leestijd
De invloed van de sociale media en de grote voornamelijk Amerikaanse bedrijven op onze samenleving en ons gedrag begint meer en meer een negatieve lading te krijgen. Nieuws over beïnvloeding van verkiezingen, negatieve aanpassingen van ons gedrag op sociale media en de toenemende, zeg maar verstikkende druk van Facebook, Google en Amazon op ons koopgedrag zijn symptomen. Tot aan simpelweg verslavend gedrag van sociale media. En als zelfs Roger McNamee, early investor van Facebook, zich recent negatief uitlaat over dit platform (How to Fix Facebook- before it fixes us), dan is er toch wel echt wat aan de hand.
recensie
Internet en social media
30 januari 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Google AdWords in 60 minuten geschreven door Pascal Seles, Ellen Wattel en Laura Diepeveen is weer zo’n boekje uit de 60 minuten serie dat gewoon handig is om te lezen en bij de hand te houden. In diezelfde serie kende ik al het boekje over Google Analytics waar ik al veel aan heb gehad.
recensie
Internet en social media
14 december 2017
Aukje Adams
3-4 minuten leestijd
Met een uitgekiend plan jouw online kennis delen en verkopen. Dat spreekt veel mensen aan. Hoe doe je dat? Je leest het in Verdienen met online programma’s. Mijn eerste indruk van het boek is positief: mooie vormgeving, korte hoofdstukken en makkelijk leesbaar.
nieuws
Internet en social media
1 december 2017
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Grafieken, foto's, tekeningen: zomaar een paar voorbeelden van beeldmateriaal in boeken. En dat is dan dus naast de opmaak van een boek, waarbij lettertypes, bladwijzers of simpelweg mooi opgemaakte pagina's een boek aantrekkelijk maken voor de lezer.
recensie
Internet en social media
1 december 2017
Ineke Smits
2-3 minuten leestijd
Corinne Keijzer is expert op het gebied van LinkedIn. Eerder deelde ze haar kennis al online en via e-books. Het boek Meer succes met LinkedIn is een handleiding waar menigeen op heeft gewacht en waarin ze al haar opgedane kennis en expertise deelt. Een onmisbaar boek als je alles uit het online zakelijke platform LinkedIn wilt halen.
preview
Internet en social media
15 november 2017
Nico Tempelaere
3-5 minuten leestijd
Neen, ons leven wordt er niet makkelijker op met al die digitale invasies ! Als je een management-positie bekleedt of een bedrijf leidt, kan je niet om al die digitale transformaties heen en moet je iedereen meekrijgen in een steeds veranderend verhaal.
recensie
Internet en social media
14 november 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Meer succes met LinkedIn, handleiding voor professionals, geschreven door Corinne Keijzer is een aanrader voor zowel de beginnende LinkedIn gebruiker als voor de meer ervaren gebruikers.
recensie
Internet en social media
8 november 2017
Maarten Fijnaut
3-5 minuten leestijd
Echt even helemaal zonder telefoon? Het lijkt in deze tijden haast onmogelijk. Zeker voor millennials, de generatie die is opgegroeid met schermen om hen heen.
recensie
Internet en social media
7 november 2017
Sjors van Leeuwen
8-11 minuten leestijd
We zijn aanbeland in de derde fase van digitalisering waarin artificiële intelligentie (AI) en verregaande automatisering de hoofdrol spelen. Hierdoor verschuift de relatie tussen klant en bedrijf radicaal.
nieuws
Internet en social media
3 november 2017
Karin de Zwaan
Gisteren zijn de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend gemaakt. Deze prijs voor marketingliteratuur wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt door het Platform Innovatie in Marketing. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn 10 boeken genomineerd.
recensie
Internet en social media
2 november 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Social Media smaakmakers, Hapklare recepten voor uw bedrijf geschreven door Nico Tempelaere is een boek waar volgens mij de wereld al een poosje op zat te wachten. Eindelijk een boekje dat je lekker in één dag kunt lezen om daarna weer helemaal op de hoogte te zijn.
preview
Internet en social media
26 oktober 2017
Corinne Keijzer
3-4 minuten leestijd
Stel, je hebt een zakelijke afspraak met iemand, wat doe je dan als een van de eerste dingen? Juist, hem of haar online opzoeken. Het LinkedInprofiel komt vrijwel altijd als eerste naar boven en daarmee maak je je eerste indruk.
recensie
Internet en social media
25 oktober 2017
Sjors van Leeuwen
1-2 minuten leestijd
Een goede ‘customer experience’ is een must voor het aantrekken en behouden van klanten. Met behulp van online, middelen, tools en data kun je de ‘customer journey’ in kaart brengen en de klantbeleving verbeteren. Dat schrijft Bart van der Kooi in het boekje De Customer Journey in kaart in 60 minuten.
recensie
Internet en social media
24 oktober 2017
Quintus Hegie
3-4 minuten leestijd
In sneltreinvaart een tweedeklas ritje door het landschap van de klantreis. Dat is wat het boek De Customer Journey in kaart in 60 minuten van Bart van der Kooi je naar mijn mening brengt.
preview
Internet en social media
9 oktober 2017
Steven Van Belleghem
3-5 minuten leestijd
Alle signalen wijzen in dezelfde richting. .We bevinden ons aan het begin van een nieuwe fase in de digitale evolutie. De eerste fase ging over het vrijkomen van informatie via de brede verspreiding van het internet. De tweede fase ging over mobiele technologie en nieuwe vormen van communicatie. De derde fase gaat over automatisatie en artificiële intelligentie.
preview
Internet en social media
5 oktober 2017
Bart van der Kooi
3-4 minuten leestijd
Consumenten maken gebruik van talloze kanalen, websites, media en devices. Hoe weet je wanneer ze behoefte hebben aan je product of dienst? In zijn nieuwste boek Customer Journey in kaart in 60 minuten, verschaft Bart van der Kooi een kompas om de complete klantreis voor je eigen organisatie in kaart te brengen. Een preview.
preview
Internet en social media
27 september 2017
Luc Chalmet
3-4 minuten leestijd
De sociale media zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons privéleven. In het bedrijfsleven daarentegen is e-mail nog altijd een heel belangrijk communicatiemiddel.
nieuws
Communicatie en media
25 september 2017
Denise Hulst
Op 9 oktober organiseert Denise Hulst om 20.00 uur met Nicky Corts een gratis online masterclass ‘Free publicity voor auteurs’.