OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 15 van 578 resultaten
opinie
Internet en social media
2 mei 2016
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Marco Frijlink is mede-eigenaar van Budeco, the business development company: een bureau gespecialiseerd in online marketing. Hij is gefascineerd door de vraag: waarom? Waarom gedragen mensen zich zoals ze doen en wat kan je doen om dat te beïnvloeden. Drie boeken die een begin van een antwoord geven:
preview
Internet en social media
29 april 2016
Gerrit Heijkoop
2-3 minuten leestijd
Managementboeken zijn saai, is de overtuiging van Gerrit Heijkoop en Paula Vos. Dus toen socialmediaexpert Gerrit zijn kennis over social media wilde delen met de wereld, besloot hij dit te doen in de vorm van een roman. ‘In de wereld die we hebben gecreëerd zie je precies wat in de praktijk werkt, en hóe het werkt. Bovendien lees je het boek in een ruk uit, volgens de lezers.’ Een preview.
recensie
Internet en social media
28 april 2016
Mark Buck
2-3 minuten leestijd
E-mail is altijd bij ons. We staan er mee op, gaan er mee naar bed, lezen het tijdens het ontbijt, in de trein of in de file. Ons werk wordt voor een groot deel afgehandeld in e-mails en ook voor het organiseren van je privéleven wordt e-mail steeds belangrijker.
recensie
Internet en social media
17 maart 2016
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Social media is één van de belangrijkste ontwikkelingen van de laatste jaren. Niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Steeds meer bedrijven zetten social media in. Voor branding, klantenservice, promotie, samenwerking, verkoop en wat al niet meer. Voor de Stichting Management Studies reden om een boek uit te geven over de lessons learned van de afgelopen jaren.
recensie
recensie
Algemeen management
10 maart 2016
Patrick Davidson
8-11 minuten leestijd
‘Every moment in business happens only once', zo luidt de krachtige openingszin van Zero to one - Creëer de toekomst. Als lezer val je er dan meteen goed in.
recensie
Internet en social media
9 maart 2016
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
De komst van social media maakt het onze klanten en stakeholders bijzonder gemakkelijk om ons dag en nacht te bereiken. Dat niet alleen, bovendien is alles openbaar en voor iedereen dus zichtbaar.
recensie
Internet en social media
3 maart 2016
Henk van Tent Becking
Jamie Bartlett wil in ‘Dark Net’ met de lezer ‘afdalen in de digitale onderwereld van hackers, seks, Bitcoins en wapens’. Zijn voornaamste doel was licht werpen op een wereld waarover vaak wordt gepraat, maar die weinigen uit eigen ervaring kennen.
recensie
Internet en social media
2 maart 2016
Corien Plaisier
Bent u werkzaam in een grotere organisatie die nog geen beleid op het gebied van sociale media heeft? Dan is Sociale Mediastrategie in 7 stappen wellicht iets voor u. Het boek is vooral gericht op overheidsorganisaties, maar als u werkzaam bent in een groter bedrijf wat op zoek is naar strategisch beleid dan kan u er ook voldoende informatie in vinden.
recensie
Algemeen management
2 maart 2016
Hanneke Tinor-Centi
2-3 minuten leestijd
Opvallend veel bedrijven besteden opvallend weinig tijd aan het structureel en gestructureerd testen van e-mailuitingen! Met het heldere stappenplan van Marc Borgers en Frans Reichardt zullen de resultaten van e-mailcampagnes snel en grondig verbeteren.
recensie
Internet en social media
9 februari 2016
José Otte
Het aantal malen dat ik mijn studenten heb laten zoeken naar informatie die verder gaat dan Wikipedia is ontelbaar inmiddels. Toch blijven veel beginnende onderzoekers, wat de studenten die ik begeleid zijn, tegen het feit aanlopen dat het zoeken met b.v. Google, lastig en tijdrovend is.
preview
Internet en social media
8 februari 2016
Alex van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Reputatie is alles! Reputatiemanagement wordt steeds meer een essentieel aspect van bijna elke business. Maar hoe hou je grip op je reputatie? Alex van Leeuwen schreef er een boek over: Online reputatiemanagement. In deze preview geeft hij een korte rondleiding in zijn boek.
recensie
Internet en social media
4 februari 2016
Ineke Smits
1-2 minuten leestijd
In 60 minuten je kennis verbreden over een onderwerp dat voor iedere ondernemer interessant is. Klinkt aanlokkelijk nietwaar? Ik ben de uitdaging aangegaan en heb Facebookmarketing in 60 minuten ter hand genomen.
recensie
Internet en social media
29 januari 2016
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Ieder zichzelf serieus nemend bedrijf weet dat het gebruik van social media broodnodig is. Dus zorgt u er maar beter voor dat u het optimaal inzet. Op zo’n manier dat het bijdraagt aan de doelstellingen die u met uw organisatie voor ogen heeft.
recensie
Internet en social media
20 januari 2016
Marjolijn Vlug
Een van de meest unputdownable managementboeken ooit, vind ik ‘Trending Topic’. Het is eigenlijk niet eens een managementboek, maar een managementroman.
recensie
Internet en social media
19 januari 2016
Nerys van Tent Becking
3-5 minuten leestijd
In het digitale tijdperk is het moeilijk om als zzp’er op te vallen. Om uzelf te online bekend te maken kan een blog bijhouden het verschil maken. Maar een goede blog is niet vanzelfsprekend. Karin Ramaker van ‘Opkrabbelen’ en ‘Gewoon Single’ geeft in haar verfrissende doe-boek ‘Beter Bloggen’ handvatten en uitleg hoe u een blog levendig kan houden, en hoe u de balans tussen persoonlijk en zakelijk bloggen kunt vinden.
recensie
Internet en social media
13 januari 2016
Marjolijn Vlug
Over sociale media wordt veel getweet, gepraat en geblogd. In het HR-vak denk je daarbij al snel aan ontwikkelingen en toepassingen in recruitment en wellicht arbeidsmarktcommunicatie: het twitteren van vacatures en het profileren van je organisatie op LinkedIn. Maar er is veel meer mogelijk. Op Twitter en Facebook, maar bijvoorbeeld ook met blogs en YouTube.
recensie
Internet en social media
5 januari 2016
Mireille Schrijnemaekers
3-4 minuten leestijd
Andrew Keen heeft een messcherp manifest geschreven waarin hij de lezer kennis laat maken met de andere kant van het internet. In Internet is niet het antwoord toont hij aan dat internet –sinds de Industriële Revolutie- de grootste ontwrichtende verandering in onze maatschappij in gang heeft gezet.
preview
Internet en social media
22 december 2015
Antina van der Veen-Meijer
2-4 minuten leestijd
In Webcare in de praktijk biedt Antina van der Veen handvatten aan mensen die binnen een organisatie verantwoordelijk worden gesteld voor webcare. In het boek wordt uitgelegd hoe webcare intern goed georganiseerd of naar een hoger plan getild kan worden. In deze preview laat ze aan de hand van voorbeelden zien wat webcare inhoudt en welke organisatorische vraagstukken er bij deze vorm van klantenservice komen kijken.
preview
Internet en social media
11 december 2015
Marco Frijlink
2-3 minuten leestijd
Dit boek is de langverwachte wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te verwezenlijken. Waarom dat werkt leggen de auteurs uit in hun preview op Zakelijke doelen bereiken met social media.