OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Internet en social media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Internet en social media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
    Pagina 16 van 578 resultaten
    preview
    Internet en social media
    9 december 2015
    James Durkin
    2-3 minuten leestijd
    Beter bloggen belooft een inspirerend en motiverend doe-boek te zijn voor iedereen die overweegt zakelijk te gaan bloggen maar niet weet waar te beginnen, of die ermee is begonnen maar vastloopt. In deze preview legt de auteur uit hoe ze dat doet.
    recensie
    Internet en social media
    3 december 2015
    Richard Vermeer
    2-3 minuten leestijd
    Hoe zorg je ervoor dat de inzet van social media een succes wordt, welke fasen doorloop je als onderneming in deze ontwikkeling en hoe werkt social media bij verschillende organisaties en bedrijfsprocessen? Social media? Social business! geeft hierin inzicht door de uitvoer van een literatuurstudie, casestudies en interviews.
    preview
    Internet en social media
    30 november 2015
    Gerrita van der Veen
    3-4 minuten leestijd
    Social media is één van de belangrijkste recente ontwikkelingen die effect hebben op de bedrijfsvoering. Stichting Management Studies liet er daarom onderzoek naar doen, en dat resulteerde in Social media? Social business! Een preview.
    interview
    Internet en social media
    27 november 2015
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Samen met de consument een nieuwe biersmaak bedenken, ijssmaken van Ben & Jerry’s van de graveyard terughalen, koeien en consumenten die in het weiland een yoghurtsmaak bepalen. Social media is social business. Ook interne social media kan geld opleveren, al is dat lastiger meetbaar. Dit en meer blijkt uit het boek Social media? Social business! Een onderzoek in opdracht van de Stichting Management Studies. Wij spraken Han Gerrits, een van de auteurs/onderzoekers.
    recensie
    Internet en social media
    20 november 2015
    Hugo-Jan Ruts
    Ondernemen als eenpitter is gemakkelijk vandaag de dag. Via social media kun je in contact komen met de hele wereld, jezelf profileren en gemakkelijk acquireren. Toch? Zo eenvoudig is dat nu ook weer niet. Veel zelfstandigen, zeker wie niet van jongs af aan is opgegroeid met social media, raken nogal eens verdwaald in de vele mogelijkheden. Velen starten bijvoorbeeld wel op Twitter, maar raken snel weer af. Vaak door een gebrek een idee wat je nu precies met social media kan.
    recensie
    Internet en social media
    19 november 2015
    Peter van den Boom
    2-3 minuten leestijd
    Hoe ziet de toekomst van werk eruit? Laszlo Bock geeft ons daar zicht op aan de hand van de inzichten van Google die, zoals de ondertitel zegt, je kijk op het leven veranderen.
    recensie
    Internet en social media
    18 november 2015
    Ingelise de Vries
    2-3 minuten leestijd
    ‘Het is bijna tien jaar geleden dat ik begon met bloggen en ruim veertien jaar geleden dat ik mijn eerste website bouwde. Dan ken je alle in’s en out’s van het bloggen wel, zou je denken. Alle regels, de tips, de tricks. Maar is dat wel zo? Het Wetboek voor bloggers van Charlotte Meindersma laat zien dat dat misschien toch niet zo is.
    recensie
    Internet en social media
    16 november 2015
    Kristel Beerling
    2-3 minuten leestijd
    Online valt veel winst te behalen, ook zonder enorme budgetten. Met die overtuiging in haar achterhoofd schreef Elja Daae het praktische boekje Zet je zaak op de kaart in 60 minuten, speciaal voor lokaal georiënteerde bedrijven.
    nieuws
    Internet en social media
    9 november 2015
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Als één ding duidelijk werd tijdens de presentatie van het boek Social media? Social business! op het hoofdkantoor van SNS, was het wel dat het geen vraag of is ‘of’ social media een belangrijk issue is, maar dat bedrijven domweg geen keuze meer hebben. Over koeien die bepalen welke yoghurt er komt, een concert van de Foo Fighters, en de graveyard van Ben en Jerry’s.
    recensie
    Internet en social media
    26 oktober 2015
    Angelina Hammond
    2-3 minuten leestijd
    ‘Social media marketing voor Dummies’ van Shiv Singh is een boek voor degenen die social media als een zakelijk (marketing) communicatiemiddel willen inzetten. En die het marketingspel met social media als inzet willen spelen. Enige voorkennis is daarom vereist.
    column
    Internet en social media
    22 oktober 2015
    Yolanda van Heese
    6-8 minuten leestijd
    Nog niet eens zo heel lang geleden wisten veel leidinggevenden niet hoe zij met email moesten omgaan. De manager dicteerde de tekst en liet zijn secretaresse het verder uitwerken. Dat zul je vandaag de dag niet meer tegen komen. Wel hebben veel leidinggevenden last van een ander obstakel: de inzet van social media.
    recensie
    Internet en social media
    21 oktober 2015
    Angelina Hammond
    1-2 minuten leestijd
    Social media is ‘hot’ en is een blijvertje, zeker nu we steeds meer online zijn. Via onze computer, maar vooral via tablet en telefoon. Ook als je persoonlijk niks met social media doet, kan het je niet ontgaan zijn dat talloze mensen zich met social media bezig houden. Zowel privé als zakelijk.
    preview
    Internet en social media
    16 oktober 2015
    Diana Russo
    4-6 minuten leestijd
    De impact van sociale media op organisaties – en HR in het bijzonder – is groot. Toch zijn er weinig boeken specifiek voor HR-Managers geschreven. Met HR & Social Media komt daar verandering in. In deze preview leggen de auteurs uit waarom HR de rol van gebruiker, business partner & change agent moet nemen.
    preview
    Internet en social media
    2 oktober 2015
    Patrick Petersen
    3-4 minuten leestijd
    Engaging content als succesfactor van werkende content marketing. Het lijkt weer zo'n stelling met een hoog bullsh*tbingo-gehalte. In deze preview op zijn Handboek engaging content legt Patrick Petersen uit waarom dat niet zo is.
    recensie
    Internet en social media
    3 september 2015
    Eric Tiggeler
    2-3 minuten leestijd
    In de Formule 1-race tussen contentmanagementsystemen neemt WordPress de afgelopen jaren een grote voorsprong. Van oorsprong was WP vooral geschikt voor weblogs, maar het wordt steeds meer een allround-cms, waarmee je allerlei soorten websites bouwt. Als jij een site wil, is WordPress dan ook voor jou het meest geschikte systeem?
    recensie
    Internet en social media
    2 september 2015
    Peter van der Wel
    2-3 minuten leestijd
    Iedereen kent Google (aka Alphabet) als een innovatief, succesvol, extreem winstgevend, relatief jong, etc. etc. bedrijf. We kennen allemaal ook de verhalen over 20% vrij te besteden werktijd voor iedere werknemer en gratis maaltijden en massages op de werkplek. Maar wat gaat er schuil achter dit succes? In het boek: ‘De toekomst van werk’, beschrijft Laszlo Bock (hoofd People Operations van Google) het geheim achter dit succes: een uitgekiend personeelsbeleid.
    nieuws
    Algemeen management
    8 juli 2015
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    In 2010 verscheen van de hand van auteur William Powers een filosofisch boek over de smartphone en ons menselijk gedrag met de ondertitel ‘A practical philosophy for building a good life in the digital age’.
    column
    Internet en social media
    29 juni 2015
    Roos Vonk
    3-4 minuten leestijd
    Als we slijmen en ‘kontlikken’ zo verfoeilijk vinden, waarom gebeurt het dan zo vaak? Roos Vonk deed er onderzoek naar. En de HR-baas van Google gebruikt dat om te voorkomen dat hij ‘slijmerds’ in huis haalt en promotie geeft.
    recensie
    Internet en social media
    10 juni 2015
    Brigitte Koehler
    Heb je een iPad? Wil je deze zakelijk gebruiken en ben je op zoek naar een boek dat helderheid schept in het enorme aanbod apps? Maar wil je ook efficiënter werken, toegang hebben tot al je informatie en daarom minder of zelfs geen papier meer hoeven te gebruiken? Dan is Peter van Loevezijns boek ‘Je iPad als mobiel kantoor’ echt iets voor jou!
    recensie
    Internet en social media
    4 juni 2015
    Hans van der Loo
    5-7 minuten leestijd
    Stel je bent HR-directeur van een exponentieel groeiende organisatie die behoefte heeft aan duizenden nieuwe medewerkers. Wat doe je dan? Zoveel mogelijk talenten binnen harken?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden