OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 18 van 578 resultaten
nieuws
Internet en social media
14 januari 2015
Ger Post
1-2 minuten leestijd
Hoe vaak hebt u bij Facebook op ‘like’ gedrukt? Tien keer? Dan kent Facebook u beter dan uw naaste collega’s. Meer dan 70 keer? Dan kent het bedrijf u beter dan uw vrienden. Bij meer dan 150 likes verslaat het bedrijf uw familieleden en boven de 300 weet het bedrijf meer over u dan uw echtgenoot.
recensie
Internet en social media
31 december 2014
Angelina Hammond
2-3 minuten leestijd
Na zijn boek met de ambitieuze titel ‘Social media expert in een week’ is nu Jeroen Bertrams nieuwste pennenvrucht ‘Bedwing het social media monster’ verschenen. Een boek over de gevaren én uitdagingen voor particulaire en zakelijke gebruikers van social media.
recensie
Internet en social media
30 december 2014
Peter van der Wel
Een oude droom wordt werkelijkheid. De komst van Big Data maakt eindelijk de onderliggende patronen in de interacties tussen mensen zichtbaar. Onder Big Data wordt dan verstaan de combinatie van grote (lees: heel grote) verzamelingen gedigitaliseerde gegevens, de komst van goedkope supercomputers die zulke gigantische hoeveelheden data kunnen verwerken en de komst van slimme nieuwe algoritmen om met die gegevens om te kunnen gaan. Dit maakt het mogelijk het gedrag van groepen mensen te beschrijven en te voorspellen. Voilà de sociale fysica. Maakt Alex Pentland – de auteur van het boek ‘Sociale Big Data’ - deze claims waar?
nieuws
Internet en social media
23 december 2014
Ger Post
2-3 minuten leestijd
Dankzij de positieve vibe op het medium mag Instagram Twitter dan wel voorbij zijn wat aantal actieve gebruikers betreft, er zijn nog maar weinig boeken over het sociale medium verschenen. De tussenstand Twitter – Instagram: 9-1.
column
Internet en social media
19 december 2014
Yolanda van Heese
3-5 minuten leestijd
Kun je je nog herinneren wanneer je je eerste LinkedIn-uitnodiging kreeg en wat je toen dacht? Het is vast alweer even geleden, maar waarschijnlijk had je net als velen andere managers een lichte aarzeling om hem te accepteren. ‘Wat moet ik hier nou mee? Ik ga toch zeker niet mijn contacten openbaar maken?’
recensie
Internet en social media
25 november 2014
Wendy Reijnhoudt
Als ‘baby blogger’ is het erg belangrijk te weten wat erbij komt kijken om succesvol te bloggen. Mijn blog Gogetster is slechts drie maanden oud, en de zoektocht naar mijn ideale vertegenwoordiging op het web is in volle gang. Stephanie Duval’s boek ‘How blogs work, tips & tricks voor beginnende en ervaren bloggers’ heeft mij nog enthousiaster gemaakt om mijn blog naar het volgende niveau te brengen.
recensie
Internet en social media
24 november 2014
Jeroen Ansink
2-3 minuten leestijd
De Franse filosoof Auguste Comte (1798-1857) geniet wereldwijd faam als de oprichter van de sociologie. Hij was daarnaast ook de stamvader van de sociale natuurkunde, een discipline die gebaseerd is op het idee dat het menselijke gedrag volgens mathematische regels verloopt. Waar de sociologie uitgroeide tot een volwaardige wetenschap, leed de sociale natuurkunde bijna twee eeuwen lang een slapend bestaan, omdat het simpelweg onmogelijk was om bepaalde hypotheses proefondervindelijk te bewijzen.
recensie
Internet en social media
20 november 2014
Nico Jong
De media besteden veel aandacht aan big data. Van een hype is echter nog geen sprake. Big data vergen grote investeringen en grijpen diep in op de bedrijfsvoering, dus staan nog maar weinig organisaties te trappelen om er mee aan de slag te gaan. Wel al succesvol is het gebruik van big data in onderzoek om menselijk gedrag nauwkeuriger te begrijpen en te beïnvloeden. Alex Pentland, hoogleraar aan het Massachusetts Institute of Technology, voerde experimenten uit met behulp van big data en schreef er een helder boek over: ‘Sociale Big Data’.
interview
Internet en social media
20 november 2014
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Dankzij big data kunnen we eindelijk doorgronden wat mensen op de werkvloer werkelijk denken, zegt MIT-hoogleraar Alex Pentland in Sociale Big Data – Opkomst van de data-gedreven samenleving. Dat heeft enorme gevolgen voor ons begrip van creativiteit, samenwerking en innovatie. ‘Leiders met fusieplannen zouden eigenlijk eerst een maand lang gemonitord moeten worden.’
recensie
Internet en social media
22 oktober 2014
Corien Plaisier
1-2 minuten leestijd
Wilt u zelf een website maken in Wordpress dan is dit boek, gericht op de beginnende Wordpress gebruiker, handig om te lezen. Er staat stap voor stap, in toegankelijke taal beschreven hoe u te werk moet gaan. Wordpress is een zogenaamd ‘open source’ CMS waar inmiddels heel veel websites mee gebouwd zijn. Op de technische kant wordt niet al te diep ingegaan, vanwege de grote diversiteit aan Webhosters en de manier waarop zij technisch de site online zetten.
nieuws
Internet en social media
2 oktober 2014
Ger Post
1-2 minuten leestijd
Elke generatie is weer slimmer dan de vorige, vandaar dat intelligentietests continu worden aangepast – het gemiddelde IQ ligt steeds weer hoger. Tot nu dan, want volgens sommige onderzoekers is de toename in intelligentie gestopt. Het neemt zelfs af.
recensie
Internet en social media
20 augustus 2014
Enna van Duinen
Het ‘Handboek Google Adwords’ van Marc Castricum en Mitchell de Vries leg je gewoon open naast je neer en dan begin je stap voor stap met het aanmaken van een account bij Google Adwords. Het maakt daarnaast de structuren duidelijk, en dat was voor mij vooral een eye opener. Je raakt makkelijk verdwaald in termen, afkortingen en de verschillende lagen in Google Adwords maar dit boek neemt je stap voor stap mee. Een aanrader!
nieuws
Internet en social media
21 juli 2014
Ger Post
2-3 minuten leestijd
‘We zijn in een val geraakt. We hebben bij de belastingdienst beloofd nooit fouten te maken.’ In een interview met NRC reflecteert staatsecretaris Eric Wiebes over de problemen bij de belastingdienst.
interview
Internet en social media
10 juli 2014
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Het internet maakt ons tot een maatschappij van sociale denkers, zegt de Canadese journalist Clive Thompson in We worden steeds slimmer. Dankzij dat collectieve bewustzijn kunnen bedrijven zelfs de kennis in de hoofden van werknemers oogsten. ‘De Denker van Rodin heeft ons een slechte dienst bewezen.’
recensie
Internet en social media
26 juni 2014
Ger Post
3-5 minuten leestijd
Als we iets lezen over het effect van technologieën op hoe we denken, dan zijn er twee opties. Het is ofwel een wizzkid die vertelt hoever we achterlopen omdat we ons denken niet verrijken met de gadget die hij op dat moment in zijn handen heeft. Of we horen het relaas van een doemdenker die het allemaal maar niks vindt en in boeken als Het ondiepe of Digitale dementie schrijft dat het lezen van een langere tekst niet meer tot de mogelijkheden van de moderne mens behoort.
nieuws
Internet en social media
16 juni 2014
Ger Post
1-2 minuten leestijd
In We worden steeds slimmer betoogt Clive Thompson dat mensen met hulp van computers intelligenter worden. Maar dat gaat niet altijd op, zo blijkt uit een reeks onderzoeken naar het maken van notities. Wat betreft aantekeningen maken, gaat er niets boven pen en papier.
nieuws
Internet en social media
2 juni 2014
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Het is niet de eerste keer, en al zal zeker niet de laatste keer zijn: Amazon heeft een dispuut met een grote uitgever over het prijscontract. Dit keer moet het contract met Hachette, één van de vijf grote Engelstalige uitgevers, worden herzien.
recensie
Internet en social media
27 mei 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Social media is geen hype meer, maar onderdeel van de maatschappij. Het social media modellenboek brengt alle facetten van deze dynamische media in kaart. Het geeft een helder overzicht van de belangrijkste modellen en tools voor hoe social media ingebed kan worden binnen organisaties.
nieuws
Internet en social media
30 april 2014
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
De diagnose ‘kanker’ of het overlijden van een geliefde kan een keerpunt in iemands leven vormen. Meer collectieve ‘keerpunten’ zijn rampen als 9/11. Er zijn duizenden verhalen vastgelegd van mensen die hun leven dramatisch gewijzigd hebben na dit soort gebeurtenissen. De persoonlijke drama’s en de verhalen geven een inzicht in beweegreden en activiteiten die het veranderende leven kenmerken.
recensie
Internet en social media
17 april 2014
Laurien Jochem
2-3 minuten leestijd
In ‘De Cirkel’ van Dave Eggers, kan Mae Holland haar geluk niet op als ze wordt aangenomen bij de Cirkel, het machtigste internetbedrijf ter wereld. De persoonlijke e-mails van de gebruikers, hun sociale media, betalingsverkeer en aankopen zijn met elkaar verbonden door een universeel besturingsprogramma.