OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 19 van 578 resultaten
recensie
Internet en social media
31 maart 2014
Linda Poort
2-3 minuten leestijd
Een filosofische roman over de toekomst van technologie en het internet, zo zou ik 'De Cirkel' van Dave Eggers willen noemen. Een roman die als een speldje in je brein prikt om je te laten nadenken over je mobiele internetgebruik en je privacy die je steeds meer weggeeft. Dit verhaal over technologiebedrijf De Cirkel is misschien geen meesterwerk, maar het is zeer vermakelijk en stemt zeker tot nadenken.
recensie
Internet en social media
27 maart 2014
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
We willen transparantie van informatie op Internet. Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkelingen met ‘Open Overheid’. Hoe ver willen we echter gaan in openheid en waar ligt de grens met privacy? Dit zijn vragen die Dave Eggers stelt in ‘De Cirkel’. Niet direct, maar door het verhaal te vertellen van de jonge en naïeve Mae, die gaat werken bij het bedrijf ‘De Cirkel’.
recensie
Internet en social media
20 maart 2014
Alexander Knijff
Sociale media hebben een revolutie veroorzaakt in ons gedrag. Uitwisseling van informatie gaat veel sneller dan voorheen en loopt over heel andere schijven. Klanten krijgen door sociale media steeds meer macht. Het is van groot belang dat organisaties daarop inspelen. Het boek ‘Sociale media strategie in 60 minuten’ van Jarno Duursma geeft daartoe een aanzet. Het boek is concreet genoeg om de inhoud in praktijk te kunnen brengen.
nieuws
Internet en social media
17 maart 2014
Bertrand Weegenaar
2-3 minuten leestijd
Deze week dook ‘privacy’ als onderwerp even onverwacht als heftig de kop weer op. De ING heeft namelijk ontdekt dat de burger de bank ziet als een niet betrouwbare partner, als om het beheer van ‘onze’ bankgegevens gaat. Een storm van verontwaardiging stak op toen ING voorstelde om, met toestemming weliswaar, transactie gegevens te verstrekken zodat wij, de klant, aanbiedingen op maat zouden kunnen krijgen.
nieuws
Internet en social media
11 maart 2014
Jeroen Ansink
1-2 minuten leestijd
Maakt het internet ons dommer of juist slimmer? Met het Atlantic Monthly-artikel Is Google Making Us Stupid? en het daaruit voortvloeiende boek Het Ondiepe ontketende de Amerikaanse IT-journalist Nicholas Carr enkele jaren geleden een wereldwijde discussie over de effecten van ons online gedrag.
interview
Internet en social media
26 februari 2014
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Dominantie op de smartphone-markt is maar één aspect in het bikkelharde gevecht tussen tech-giganten Apple en Google, zegt de Amerikaanse Wired-journalist Fred Vogelstein in Titanenstrijd - Apple vs Google en de revolutie in de mediatechnologie. Met een gezamenlijk vermogen van 200 miljard dollar in cash staan er veel grotere belangen op het spel. ‘Het gaat in essentie om het bouwen van het televisienetwerk van de 21e eeuw.’
column
Algemeen management
25 februari 2014
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
De longlist die via de shortlist uiteindelijk leidt tot het Managementboek van het Jaar is altijd een weerspiegeling van dat boekenjaar. En die weerspiegeling laat zien dat de crisis het boekenvak niet heeft overgeslagen. De tijd dat gegarandeerde winnaars al in de voorfase over elkaar heen buitelden, ligt even achter ons.
column
Internet en social media
24 februari 2014
Jarno Duursma
2-3 minuten leestijd
Vorige week werd het nieuws bekend dat Whatsapp is overgenomen door Facebook voor het duizelingwekkende bedrag van 13,8 miljard euro. Deze overname zou op zich al column waard zijn, bijvoorbeeld over het strategische belang van Whatsapp voor Facebook. Maar goed, daar wil Jarno Duursma het in deze column niet over hebben. Wel over Telegram de schijn van privacy.
nieuws
Internet en social media
17 februari 2014
Ger Post
1-2 minuten leestijd
Blijkbaar. Nieuw onderzoek naar koppen op Twitter en FINN, de Noorse versie van marktplaats.nl, stelt dat koppen met een vraagteken en een verwijswoord naar de lezer aanzienlijk meer aangeklikt worden.
recensie
Internet en social media
14 februari 2014
Nienke van Oeveren
3-4 minuten leestijd
In 'Slimmer online werken in 60 minuten' beschrijft lifehackingexpert Stephan ten Kate honderden tips en tools waarmee u makkelijker en sneller kunt werken. Vier lezers geven hun mening.
recensie
Internet en social media
13 februari 2014
Hedwyg van Groenendaal
recensie
Internet en social media
12 februari 2014
Ferry Juddho de Haas
'Efficiënt werken met gratis webtools' is een praktisch werkboek voor iedereen die meer uit het internet wil halen en dit wil combineren met haar of zijn werk, studie of zelfs op sociaal vlak meer en beter wil samenwerken. Carolien Kok vertelt over diverse webtools en exact stap voor stap hoe ermee gewerkt kan worden. Dat betekent dat je dit boek niet alleen leest maar vooral doet!
recensie
Internet en social media
22 januari 2014
Laura Arends
2-3 minuten leestijd
Zelf ben ik geen e-commerce ondernemer en die wens heb ik ook nooit gehad, maar als online marketeer heb ik het boek 'Webhelden' met veel plezier en interesse gelezen. 'Webhelden' is een boek voor de echte ondernemer die zijn business online wil starten of uitbreiden. In het eerste hoofdstuk van dit boek maakt Suzan Eikelenstam meteen duidelijk dat dit boek alleen nuttig is voor de serieuze ondernemer en niet voor diegene die, zoals zij zegt, webwinkeltje willen spelen.
interview
Internet en social media
21 januari 2014
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
In De Twitter Story beschrijft New York Times-journalist Nick Bilton de onwaarschijnlijke ontstaansgeschiedenis van een van ‘s werelds meest succesvolle internetbedrijven. Ondanks interne gevechten en verraad groeide Twitter binnen zeven jaar uit van een vaag concept tot een wereldbedrijf met een beurswaarde van 35 miljard dollar. ‘De chaos van Twitter vormde de basis voor het succes.’
recensie
Internet en social media
21 januari 2014
Hanneke Tinor-Centi
Er komen steeds meer uitstekende online tools op de markt die het leven van de (startende) ondernemer kunnen vergemakkelijken. Het is echter lastig kiezen omdat er enorm veel keuze is. '#12 online tools voor de ambitieuze ondernemer' van Sophie Fischer biedt uitkomst! Zij belicht op uiterst heldere wijze 12 online tools en geeft daarbij een onderbouwd advies.
recensie
Internet en social media
20 januari 2014
Marjolein te Kolsté
Een boze tweet of een vernietigende reactie op Facebook en binnen een uur kan dat uitgebreid zijn tot honderden of duizenden negatieve reacties. Wat moet je dan doen? Het boek #Fail gaat over online reputatiemanagement in de breedste zin. Auteur Ronald van der Aart gaat diep in op klagende klanten en hoe daarmee om te gaan. Wat mij betreft een must read voor iedereen in het communicatievak.
column
Internet en social media
3 januari 2014
Pierre Pieterse
2-3 minuten leestijd
Spannende tijden. Niet alleen vanwege de woekerende crisis die menig ondernemer of manager de handen in de lucht doet gooien maar vooral omdat we toeschouwer zijn in een toneelstuk dat we zelf schrijven. Waar we als actieve figuranten de voortgang van het script zelf bepalen. Waar we als coauteur realtime digitaal even terug lezen. En waar we als consument streaming de cliffhanger naar morgen bekijken. Op het apparaat dat onmiskenbaar de katalysator en aanjager tegelijk is van al die veranderingen die zich op het wereldpodium voltrekken. De iPad dus.
recensie
Internet en social media
27 december 2013
Hans van der Loo
4-5 minuten leestijd
Don Tapscott en medeauteur Anthony D. Williams stellen in hun boek 'Wikinomics' dat nieuwe vormen van virtuele samenwerking de economie in snel tempo op zijn kop zetten. Als lichtend voorbeeld van de eigentijdse 'wikinomics' (het woord 'wiki' is afkomstig uit Hawaï en betekent 'snel') is 'Wikipedia', een enorme uit ruim vijf miljoen artikelen bestaande kenniscontainer waar meer dan 75 000 mensen op vrijwillige basis aan hebben bijgedragen.
recensie
Internet en social media
27 december 2013
Hans van der Loo
4-5 minuten leestijd
Don Tapscott en medeauteur Anthony D. Williams stellen in hun boek 'Wikinomics' dat nieuwe vormen van virtuele samenwerking de economie in snel tempo op zijn kop zetten. Als lichtend voorbeeld van de eigentijdse 'wikinomics' (het woord 'wiki' is afkomstig uit Hawaï en betekent 'snel') is 'Wikipedia', een enorme uit ruim vijf miljoen artikelen bestaande kenniscontainer waar meer dan 75 000 mensen op vrijwillige basis aan hebben bijgedragen.
nieuws
Internet en social media
4 december 2013
Bertrand Weegenaar
3-4 minuten leestijd
Modellen die de industrie definitief veranderen. Zonder dat we er echt bij stiltaan, leven we al tien jaar in een bijzonder tijdperk. Google heeft de manier waarop we informatie zoeken veranderd. Apple’s smartphones en tablets hebben de manier waarop we media consumeren definitief gewijzigd. En Amazon heeft de retail industrie op haar grondvesten laten schudden.