OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 21 van 578 resultaten
nieuws
Algemeen management
11 september 2013
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Biografieën. Wie is er niet gek op. Op het gebied van management beland je al snel in de levens van grote leiders, zoals dat van Steve Jobs of dat van Rockefeller (Titan). De Nederlandse tycoon van dit moment is Joop van den Ende. En ook de ‘powerhouses’ worden onder de loep genomen, zo is de biografie van de hand van Charles den Tex van de familie Fentener van Vlissingen inmiddels afgeleverd.
recensie
Internet en social media
9 september 2013
Jeroen Ansink
3-5 minuten leestijd
Web 2.0. Wordt geen dinosauriër. Engage or die! Het zijn zomaar wat kreten waarmee marketinggoeroes de afgelopen jaren het belang van sociale media hebben onderstreept. Hoewel de buzzwoorden van expert tot expert verschillen is de boodschap telkens dezelfde: dankzij nieuwe media als Youtube, Facebook, of Twitter kan iedereen rijk, beroemd of succesvol worden, terwijl bedrijven zonder een actieve aanwezigheid op het internet ten dode zijn opgeschreven.
interview
Economie
4 september 2013
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Sociale media hebben geen nieuw tijdperk ingeluid, zegt BJ Mendelson in Social media is bullshit. De marketingregels van weleer zijn nog steeds van kracht, en er is niets nieuws onder de zon. ‘Twitter-volgers, pageviews en Faceboek-vrienden hebben geen enkele zin als ze zich niet vertalen in meer omzet.’
recensie
Internet en social media
9 juli 2013
Daniëlle de Jonge
'Via social media naar de netwerksamenleving'. Alleen al deze zin op de cover van het boek 'Durf te doen', geschreven door Petra de Boevere, trekt mijn aandacht. Want social media is in mijn beleving een uitstekende manier van eigentijds contact leggen en onderhouden. Een makkelijke en snelle manier, die ons helpt om zeker in drukke tijden toch veel sociale contacten te hebben. Een heel leuke manier, bovendien. En ik geloof sterk in de netwerksamenleving. Kijk om u heen en u ziet er vast voorbeelden van. We kunnen elkaar versterken, iets wat past bij de nieuwe manier van zakendoen.
recensie
Internet en social media
5 juni 2013
Tanja Beugelsdijk
Al in 2000 schreef Steve Krug zijn meesterwerk(je) met de titel 'Don't make me think'. Dit boek heeft de status van 'Usability Bijbel' verworven. In 2005 heeft hij in navolging van zijn eigen advies – dus op basis van een gebruikerstest – een tweede editie uitgebracht. Op basis van de uitkomsten van dezelfde gebruikerstest heeft hij ook een tweede boek uitgebracht in 2010 met als titel 'Rocket surgery made easy'. Dit tweede boek leert je om zelf usability tests uit te voeren. Beide boeken kunnen prima los van elkaar gelezen worden.
recensie
Internet en social media
21 mei 2013
Dirk Houtgraaf
3-4 minuten leestijd
Misschien heeft u één of enkele van de vele, uitgebreide recensies over de Engelse versie van 'Wat zou Google doen?' van Jeff Jarvis al gelezen en gedacht: 'nu weet ik het wel' en daarom besloten het boek zelf niet meer te lezen. Vaak werkt deze tactiek. Maar wij raden u aan het tóch te lezen. Het lezen is u bovendien nog wat makkelijker gemaakt, want het boek is ook in het Nederlands verschenen.
nieuws
Internet en social media
13 mei 2013
Jeroen Ansink
1-2 minuten leestijd
Het kan toeval zijn of een blijk van een hernieuwd optimisme, maar in de Verenigde Staten komen opvallend veel managementboeken uit die hun blik naar voren richten. De toekomst is een hot item.
nieuws
Internet en social media
8 mei 2013
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Met meer dan 30 miljoen Twitter en Facebook followers heeft Stefani Joanne Angelina Germanotta, alias Lady Gaga, een zeer invloedrijke groep aanhangers gecreëerd. In een tijdspanne van vijf jaar. Lady Gaga (en haar mannelijke evenknie Justin Bieber) gebruiken sociale media optimaal. Hun schare fans is ook goed verdeeld over de hele aarde.
nieuws
Internet en social media
3 mei 2013
Jeroen Ansink
1-2 minuten leestijd
Aan boeken over hoe internetgigant Google de wereld wil veranderen geen gebrek. Punt was alleen dat die altijd vanuit het perspectief van een buitenstaander zijn geschreven. Daar kwam deze week verandering in. In The New Digital Age kijkt voormalig Google-topman Eric Schmidt samen met whizzkid Jared Cohen in een kristallen bol om hún visie op de toekomst te ontvouwen.
nieuws
Internet en social media
26 april 2013
Bertrand Weegenaar
1-2 minuten leestijd
Er zijn veel managementboektitels met uren en minuten in de titel. Timothy Ferriss heeft met zijn Een werkweek van 4 uur een slimme marketingtrend in werking gezet. Je kunt heel veel uit een werkdag, van 9 to 5, halen! Onderstaand een samenstelling voor een leerzame en afwisselende dag:
interview
Internet en social media
25 april 2013
Paul Groothengel
7-10 minuten leestijd
Wat hebben websites als marktplaats.nl en booking.com gemeen? Ze zijn simpel en succesvol. Ze maken deel uit van een kleine voorhoede, die ver voor ligt op een groot peloton van matige, ondoorgrondelijke en te overdadige websites, die eerder irritatie dan extra afzet opleveren. Hoe je websites verbetert, beschrijft internetcopywriter Aartjan van Erkel in Verleiden op internet.
interview
Internet en social media
25 april 2013
Jeroen Ansink
12-17 minuten leestijd
Een futuroloog wil hij zich niet noemen, maar ontwikkelingen ziet hij al ver van tevoren aankomen. De Canadese managementdenker Don Tapscott houdt zich zijn carrière lang al bezig met het beschrijven van de toekomst. ‘Mijn trainingsfilosofie bestaat uit drie woorden: iedereen moet twitteren.’
recensie
Internet en social media
24 april 2013
Peter Jansen
Bedrijven besteden meer en meer van hun tijd en budget aan social media. Maar om welke reden gebruiken zij social media eigenlijk? Zijn social media een doel op zich? Op welke wijze pakt men social media aan? Is de wijze waarop social wordt ingezet media effectief? Of komt het bedrijf er een jaar na het opzetten achter dat het budget eigenlijk in een bodemloze put is gegooid? Sjef Kerkhofs en Robbert Gangadin geven in het boek 'Social Media Marketing – Van strategie naar operatie' een zeer goede handleiding voor het opzetten van een social media strategie, zodat deze vervolgens succesvol in praktijk kan worden gebracht.
opinie
Financieel management
19 april 2013
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Jeanet Bathoorn is spreker en auteur op het terrein van sociale media als Facebook, LinkedIn en Twitter. Zij ontdekt de vele mogelijkheden van internet graag. Vanuit passie en deskundigheid vertelt ze hierover aan anderen. Daarnaast verzorgt ze trainingen en presentaties over social media. Wat leest zij? Dit is haar top 3.
recensie
Internet en social media
9 april 2013
Max Kohnstamm
Erwin Boogert heeft een praktisch en lekker toegankelijk boekje geschreven. Verwacht geen diepgravende analyses. 'Scoren met social media' is duidelijk gericht op 'social media starters' en zeker voor deze groep is het een prima boek.
recensie
Internet en social media
9 april 2013
Max Kohnstamm
De vierde editie van 'Internet Marketing' is al in 2009 verschenen, maar blijft tot dusverre vrijwel het enige boek dat het gehele terrein van internet marketing behandelt. Op internationaal gebied is het zonder meer het bekendste boek op dit terrein. Het Nima heeft het boek dan ook terecht op de verplichte literatuurlijst voor het nieuwe Nima e Marketing B examen gezet. Kortom er zijn voldoende goede redenen het boek alsnog te recenseren. De belangrijkste vraag hierbij is: Kan 'Internet Marketing' nu ook als de Kotler van online marketing worden beschouwd? Is dit het boek dat alle traditionele marketeers moeten lezen om bijgepraat te worden?
recensie
Internet en social media
9 april 2013
Nick van Loendersloot
1-2 minuten leestijd
Wie in de jaren negentig geen internet strategie had, werd afgerekend met lagere beurskoersen, het geld kon niet op. Tot na de internetbubble het geld op was. En vandaag de dag word je op zijn minst voor asociaal uitgemaakt als je niet iets in social media doet. Maar hoe weet je of je je marketing geld goed besteedt? Dat online activiteiten beter zijn te meten dan offline is geen nieuws. Maar ook in internetland is de heilige graal in de vorm van een integraal effectiviteitmodel dat de investeringen afzet tegen opbrengsten helaas nog niet gevonden.
recensie
Internet en social media
29 maart 2013
Rick van Midde
Personal branding is iets waar veel professionals zich niet genoeg mee bezig houden. Een compact boek dat de potentiële waarde van online netwerken aantoont, je motiveert om op zoek te gaan naar jouw personal brand en je een opstapje geeft om jouw personal brand binnen de juiste netwerken uit te dragen zal ik dan ook altijd toejuichen. Volg je me nog?
recensie
Internet en social media
26 maart 2013
Tanja Beugelsdijk
De tweede editie van het handzame & fraai vormgegeven 'Succesvol met nieuwe media' van Stefaan Lammertyn is (terecht) al verschenen. In bloemrijk Vlaams en tegelijk met vaart weet Lammertyn de lezer te verleiden zich te verdiepen in de kansen van social media voor de eigen organisatie. Zelfs in geval van weerstand tegen het medium. De voorbeelden die hij gebruikt zijn vaak persoonlijk, zeer gevarieerd en overtuigend.
recensie
Internet en social media
19 februari 2013
Jeroen Medema
3-4 minuten leestijd
'Wij moeten iets met social media.' De eerste zin in de inleiding van 'Social media op het werk' van Jeanet Bathoorn. Deze situatie komt helaas maar al te vaak voor. Bedrijven horen links en rechts over de successen en het enorme potentieel dat verschillende social media met zich meebrengen. Dat willen zij ook. Dus moeten ze iets met social media. Vervolgens beschrijft Bathoorn dat er wordt besloten om een stagiair in te huren die dit klusje wel even gaat klaren. Hoewel dit natuurlijk het schoolvoorbeeld is van hoe het niet moet, kom ik als organisatieadviseur deze situatie ook tegen. Het is mede daarom dat ik zeer geïnteresseerd was in dit boek over social media op het werk.