OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 22 van 578 resultaten
nieuws
Internet en social media
18 februari 2013
Bertrand Weegenaar
Verne Harnish staat bekend als groeigoeroe. Geïnspireerd door de biografie Titan van Ron Chernow over het leven en werk van John D. Rockefeller schreef hij het boek De Rockefeller-strategie. Verne ontwikkelde de Gazelle methode, een groeifilosofie en groeimethode voor kleine bedrijven. Verne is ook inspirator geweest voor de FD Gazelle Award. Elk jaar organiseert hij de Leadership Summit en omringt zich met gelijkgestemde vrienden.
recensie
Internet en social media
12 februari 2013
Dick Bos
Mocht u ooit overwegen een webwinkel te gaan openen, dan is dit boek een absolute aanrader! Het bevat tips en truuks van bestaande webwinkels, maar er wordt ook aandacht besteed aan zaken die niet direct voor de hand liggen. 'Maak van je webwinkel een succes' van Annelies Verhelst is dus een aanrader!
recensie
Internet en social media
8 februari 2013
Daniëlle de Jonge
De snelheid waarmee social media zich ontwikkelt is soms niet bij te houden. Er een boek over schrijven kan dus knap lastig zijn. Gelukkig is er ook een onderdeel van social media wat niet zo snel verandert en dat is het bepalen van een strategie.
nieuws
Internet en social media
8 februari 2013
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
Inc (‘small business resources for the entrepreneur’) publiceert op haar website een lijst van tien management (business) boeken die de wereld hebben veranderd. Of dat zo is, daar zullen de meningen over verschillen, temeer omdat er een paar ‘unusual suspects’ op staan: boeken waar u waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord. En misschien wel van gehoord, maar dan zeker niet gelezen!
interview
Internet en social media
30 januari 2013
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
Stond er in de titel van zijn vorige boek Het einde van winkels? nog een vraagteken, de titel van het nieuwe boek van Cor Molenaar, Red de winkel!, schreeuwt om een uitroepteken, en die staat er dan ook. Behalve beleving zullen fysieke winkels internettechnologie moeten integreren als zij overeind willen blijven. ‘De smartphone gaat de winkel redden.’
achtergrond
Advisering
29 januari 2013
Pierre Pieterse
7-10 minuten leestijd
Scrum is de meest recente, Beleggen een van de best verkopende (van dit moment), Boekhouden op voorhand de saaiste, en NLP de exoot te midden van zo veel managerial geweld. We hebben het hier natuurlijk over de ‘Voor Dummies’ reeks!
opinie
Internet en social media
25 januari 2013
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
Tom Gouman is socioloog en organisatieadviseur bij Twynstra Gudde op het gebied van Web 2.0 en sociale media. In zijn dagelijks werk helpt hij organisaties om échte waarde te halen uit hun online netwerken. Wat leest hij het liefst?
achtergrond
Internet en social media
23 januari 2013
Pierre Pieterse
7-10 minuten leestijd
Social media is ‘hot’. Niet meer zo ‘red hot’ als een tijdje geleden maar nog altijd ‘hot’. De mystieke waas eromheen is afgelegd en wat dan overblijft, is een nuttig maar ook tamelijk lastig instrument. Vier proto-typische social media boeken langs de meetlat.
recensie
Internet en social media
21 januari 2013
Tanja Beugelsdijk
Het is duidelijk dat Sjef Kerkhofs en Robbert Gangadin weten waar ze het over hebben. Ze zijn van social media pioniers met lef doorgegroeid naar social media professionals. Presentatietalent, daar twijfel ik niet aan. Goed advies of inspiratie bieden, ook dat komt goed met deze heren. Een managementboek schrijven is een ander vak. De theoretische juweeltjes komen naar mijn smaak onvoldoende uit de verf. Daar ligt nog een uitdaging. De nuchtere benadering van de auteurs is echter verfrissend.
recensie
Internet en social media
20 december 2012
Linda Poort
3-4 minuten leestijd
Facebook is voor velen van ons een erg vermakelijk en tijdrovend tijdverdrijf. Tijdens het lezen van 'Jonge heersers' zul je echter voor het eerst écht beseffen wat zich allemaal achter deze website afspeelt.
interview
Internet en social media
5 oktober 2012
Pierre Spaninks
7-9 minuten leestijd
Met meer dan 900 miljoen gebruikers waarvan zeven miljoen in Nederland, lijkt de positie van Facebook onaantastbaar. Geen ander medium weet zo veel van ons, zelfs Google niet. Marketeers verdringen elkaar om die schat aan gegevens af te tappen. Maar dat succes brengt ook risico’s met zich mee, laat Peter Olsthoorn zien in De macht van Facebook.
recensie
Internet en social media
20 juli 2012
Louis Thorig
2-3 minuten leestijd
Ontwikkelingen op het gebied van social media verlopen in een razend tempo. Nieuwe sociale netwerken kunnen in minder dan een jaar uitgroeien tot wereldspelers. Vrijwel iedereen komt dagelijks in aanraking met één of meer sociale netwerken of maakt gebruik van de vele sociale tools en apps.
recensie
Internet en social media
18 mei 2012
Joris Arts
#Volgjemenog? is anders dan andere boeken over social media. Geen instructies hoe je je moet inschrijven op Facebook, geen vergelijking tussen Twitter en Yammer. Tom Gouman belicht juist een aantal (sociologische) onderwerpen die ik nog niet was tegengekomen in de toch al behoorlijke stapel boeken die ik in de kast heb staan over dit onderwerp. Niet onverwacht: de auteur is socioloog en organisatieadviseur.
recensie
Internet en social media
18 mei 2012
Amber Zwartbol
'Onze grootste armoede is wellicht dat we onze rijkdom niet eerlijk kunnen verdelen'. De eerste woorden die een van de auteurs, Roemen, tot zijn lezers richt, nog voordat 'Durftevragen' goed en wel is begonnen. Mijn interesse is gewekt. Delen om te vervolgens te vermenigvuldigen!
interview
Internet en social media
2 mei 2012
Erwin Blom
7-10 minuten leestijd
Alles en iedereen staat altijd en overal met elkaar in contact. Dat is internet anno nu. Communicatie zonder grenzen, nieuwsverspreiding met de snelheid van het licht. Twitter is de hub die alle data, communicatie en informatie aan elkaar knoopt, en daarmee symbool is voor wat Erwin Blom in zijn gelijknamige boek De Realtime Revolutie noemt. De permanente connectie van mens en apparaat heeft ingrijpende gevolgen voor maatschappij en bedrijfsleven. Voor Managementboek Magazine zet hij een aantal gevolgen op rij.
recensie
Internet en social media
24 april 2012
Nico Jong
1-3 minuten leestijd
Stemmingen kunnen gemakkelijk overslaan op andere mensen als we hen ontmoeten. Die ervaring heeft vrijwel iedereen. Minder bekend is echter dat stemmingsbesmetting ook op afstand plaats kan vinden, via organisaties en media.
recensie
Internet en social media
2 april 2012
Aart G. Broek
3-5 minuten leestijd
Jaap van Ginneken bezigt een verleidelijke beeldspraak met zijn 'enthousiasmevirus'. Daarmee geeft hij echter slechts gedeeltelijk een antwoord op de vraag 'hoe gevoelens zich explosief verspreiden nu iedereen online is'. Aan het eind van 'Het enthousiasmevirus' weten we vooral dat we nog niet zo heel veel weten van ons wereldwijde sociaal-psychologische reilen en zeilen. Die boodschap is overigens waardevol genoeg om tot ons te nemen.
interview
Internet en social media
20 maart 2012
Erik de Vries
5-7 minuten leestijd
Wie Het einde van de privacy heeft gelezen, het nieuwe boek van Adjiedj Bakas, ziet plots overal om hem heen de bewijzen voor de stelling die in de titel besloten ligt. Recente berichten over e-mailuitval bij grote providers en geruchtmakende bedrijfsovernames krijgen ineens een heel andere dimensie.
recensie
Internet en social media
20 maart 2012
Ander Opmeer
Het was een wonderlijke gewaarwording om het boek 'De Nieuwe Regels van Social Media' te lezen, als schrijvend redacteur van een journalistiek medium. Want ik leerde vooral veel over hoe het voorheen ging. Ik had geen idee dat PR en marketing als dusdanig gescheiden werelden kunnen functioneren. Wat dat betreft is de Engelse titel eigenlijk beter: 'The new rules of marketing and PR'. Want hadden social media wel óude regels dan?
recensie
Internet en social media
14 maart 2012
Erik de Vries
1-2 minuten leestijd
Adjiedj Bakas’ recente en uitvoerige verkenning van de IT-wereld heeft geresulteerd in zijn nieuwe boek Het einde van de privacy. De boodschap die in het bonte, kleurrijk uitgegeven werk besloten ligt, is er niet direct een om vrolijk van te worden, zo veel maakt de titel wel duidelijk.