OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Internet en social media
Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
Pagina 23 van 578 resultaten
recensie
Internet en social media
14 maart 2012
Brigitte Koehler
Elke keer als je je bonuskaart gebruikt, je hotmail checkt of een website bezoekt, laat je een spoor van gegevens achter. Op zichzelf lijken deze gegevens misschien onbelangrijk, maar als deze gegevens worden gecombineerd dan geef je veel meer prijs dan je misschien zou denken. In zijn boek 'De Datameesters' laat Stephen Baker zien hoe wiskundigen en computerwetenschappers bezig zijn om wiskundige modellen te maken om ons gedrag in kaart te brengen. En wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
recensie
Internet en social media
22 februari 2012
Annemarie van Groenesteijn
3-4 minuten leestijd
Buiten fluiten de vogels, de eerste zomerse dag op een terrasje in hartje Utrecht, een hele dag niets ingepland, een kop koffie en een de zaterdagkrant om te lezen. Geen wolkje aan de lucht.
Ik sla de pagina om naar de boekrecensies en stuit op een interview met Sherry Tuckle over haar net uitgekomen boek 'Alone together – why we expect more from technology and less from each other'. Alone together, dat klinkt eenzaam… de lucht betrekt iets.
recensie
Internet en social media
3 februari 2012
Linda Poort
'Durftevragen' is een enorm inspirerend naslagwerk voor iedereen die fan is van de kracht van sociale overwaarde. Tegelijkertijd is het ook een zeer goede omschrijving van durftevragen voor iedereen die nog niet met dit internetfenomeen bekend is. Met behulp van sociale media als Twitter en de hashtag #durftevragen worden vraag en antwoord aan elkaar geknoopt. Als je met ideeën, problemen of niet van de grond komende plannen rondloopt, weet je na het lezen van dit boek zeker weer welke kant je uit moet.
recensie
Internet en social media
19 januari 2012
Jan Boerstra
3-4 minuten leestijd
De grens tussen de reële en de virtuele wereld vervaagt. We communiceren steeds vaker en sneller via sociale media. Toch lijken we minder tijd en oprechte interesse voor elkaar te hebben. Zelfs op kwetsbare levensgebieden als liefde, opvoeding en zorg winnen digitale communicatiemiddelen en sociale robots steeds meer terrein. MIT-onderzoeker en klinisch psycholoog Sherry Turkle doet in 'Alone Together' indrukwekkend verslag van haar onderzoek onder de bewoners van het digitale universum. Ze waarschuwt voor de emotionele verschaling als gevolg van het toenemend gebruik van elektronische surrogaten voor het intieme en betrokken menselijke contact.
recensie
Internet en social media
27 december 2011
Brigitte Koehler
In hun boek 'Hoe LinkedIn nu echt gebruiken' geven Jan Vermeiren en Bert Verdonck inzicht in de voordelen van het online netwerken. Maar boven alles laten zij zien hoe krachtig LinkedIn kan zijn als je het op de goede manier aanpakt. Hoe je dat nu precies kunt doen laten de auteurs zien in een zeer compleet en leesbaar boek.
recensie
Internet en social media
8 december 2011
Paul Groothengel
3-4 minuten leestijd
Social media, we steken er steeds meer tijd in. We twitteren, houden nauwgezet onze profielen bij, en storten ons vol overgave in allerlei online communities. Maar halen we er wel uit wat er in zit, in die social media? Organisatieadviseur Tom Gouman beschrijft in zijn boek #Volg je me nog? hoe mensen sociale media kunnen inzetten bij het ontwikkelen van hun personal brand.
recensie
Algemeen management
16 november 2011
Hans van der Klis
1-2 minuten leestijd
Kennelijk voelt ook de eerste golf succesondernemers op internet de behoefte zijn inzichten in boekvorm te delen met de volgende generatie. Arko van Brakel was met Iedereen ondernemer een van de eersten, dit jaar volgde Raymond Spanjar van Hyves met Van 3 naar 10.000.000 vrienden en nu is het de beurt aan Kees Zegers, medeoprichter van Nu.nl en nog vijftien internetbedrijven.
recensie
Internet en social media
14 november 2011
Louis Thorig
5-7 minuten leestijd
'Basisboek social media' is het eerste boek in Nederland dat kennis over social media uit wetenschap en beroepspraktijk samenbrengt tot één overzichtelijk verhaal. De samenstellers Désirée van Osch en Renée van Zijl zijn er, door hun keuze voor deskundige auteurs, prima in geslaagd om een volledig beeld te schetsen van de ontwikkelingen op social mediagebied.
recensie
Internet en social media
10 november 2011
Marion Duits
Anno 2011 moét u als bedrijf of zelfstandige wel inspelen op de steeds verder ontwikkelende trend van sociale media. Ongeacht leeftijd, opleidingsniveau of geslacht: uw klant 'twittert, 'Hyvet' en 'Facebookt' er driftig op los. Maar wat als u zich nog niet eerder in deze nieuwe marketingtools hebt verdiept? Waar moet u beginnen in die sociale media jungle, die nog iedere dag groeit? Cor Hospes biedt met ''Geld verdienen met sociale media' een goede inleiding van wat de waarde van sociale media kan zijn voor uw bedrijf.
recensie
Internet en social media
10 november 2011
Joris Arts
1-2 minuten leestijd
In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen.
recensie
Internet en social media
10 november 2011
Joris Arts
1-2 minuten leestijd
In 'Get social' van Jeanet Bathoorn lijkt de ondertitel 'Online netwerken voor beginners' mij iets te kort door de bocht. Ik classificeer mij niet als beginner, maar heb dit boek met erg veel plezier gelezen en veel nieuwe dingen geleerd. Het boek is dus zeker niet alleen voor beginners, maar kan ook de al wat gevorderde social media-gebruiker veel brengen.
interview
Internet en social media
10 november 2011
Paul Groothengel
2-3 minuten leestijd
Social media, we steken er steeds meer tijd in. We twitteren, houden nauwkeurig onze profielen bij en storten ons vol overgave in allerlei online communities. Maar, halen we er wel uit wat er in zit, in die social media? Organisatieadviseur Tom Gouman beschrijft in zijn boek #Volgjemenog? hoe mensen sociale media kunnen inzetten bij het ontwikkelen van hun personal brand.
nieuws
Algemeen management
9 november 2011
Nienke van Oeveren
1-2 minuten leestijd
‘Ondernemerschap in zijn puurste vorm’, volgens de jury van Ondernemersboek van het Jaar. Met Ondernemerslessen van een InternetCowboy wint Ronnie Overgoor deze prijs. De redactie van tijdschrift Sprout reikte deze vanmiddag voor de tweede keer uit tijdens de Challengerday.
recensie
Internet en social media
3 november 2011
Brigitte Koehler
2-3 minuten leestijd
'Get Social' van Jeanet Bathoorn neemt je mee langs verschillende online netwerken. Een praktisch boek voor iedereen die wel eens gehoord heeft van social media maar geen idee heeft hoe het precies werkt en wat je er mee kunt doen.
recensie
Internet en social media
3 november 2011
Brigitte Koehler
2-3 minuten leestijd
'Get Social' van Jeanet Bathoorn neemt je mee langs verschillende online netwerken. Een praktisch boek voor iedereen die wel eens gehoord heeft van social media maar geen idee heeft hoe het precies werkt en wat je er mee kunt doen.
recensie
Internet en social media
26 september 2011
Dorien van Doorn
Wie wil je zijn op internet? Sommige mensen starten enthousiast op allerlei sociale media, maar ook veel mensen schromen om hun eigen ideeën en gedachten te uiten op het net. Meestal omdat de gedachte dat iedereen meekijkt en kritiek uit kan oefenen, hen afschrikt. En juist daarvoor geeft het toegankelijke boekje 'Ik.nl' van Carlijn Postma handvatten.
recensie
Internet en social media
23 september 2011
2-3 minuten leestijd
In 'Social Media Marketing. Strategies for Engaging in Facebook, Twitter & Other Social Media', geeft auteur Liana 'Li' Evans met haar boek een praktische handreiking om succesvol te zijn als organisatie met sociale media. Het is eenvoudig te lezen, doordrenkt met bevlogenheid en doorspekt met praktijkvoorbeelden. Een boek dat zeker gelezen moet worden.
recensie
Internet en social media
29 augustus 2011
Birgit Zuurveld
Eigenlijk is het natuurlijk een beetje krom. Lezen over het onderwerp 'Schrijven voor het web en sociale media' in een ouderwets boek. Maar, ondanks mijn liefde voor online houd ik ook erg van boeken, dus ik geef dit boek van Annelies Verhelst en Victor Peters een kans. Ik ben benieuwd wat ik er van op zal steken.
recensie
Internet en social media
11 augustus 2011
Linda Poort
2-3 minuten leestijd
'Get Social' van Jeanet Bathoorn is een handige gids voor mensen met voldoende achtergrondkennis van internet, die erover nadenken om gebruik te gaan maken van social media, maar nog niet precies weten hoe de vork in de steel zit. Het boek is aantrekkelijk vormgegeven en met duidelijke uitleg komen beginners hiermee een heel eind.
recensie
Internet en social media
11 augustus 2011
Linda Poort
2-3 minuten leestijd
'Get Social' van Jeanet Bathoorn is een handige gids voor mensen met voldoende achtergrondkennis van internet, die erover nadenken om gebruik te gaan maken van social media, maar nog niet precies weten hoe de vork in de steel zit. Het boek is aantrekkelijk vormgegeven en met duidelijke uitleg komen beginners hiermee een heel eind.