OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Internet en social media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Internet en social media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
    Pagina 27 van 578 resultaten
    achtergrond
    Algemeen management
    30 oktober 2008
    Hans van der Klis
    4-5 minuten leestijd
    Nog een paar dagen en dan is duidelijk of de Amerikanen ook in de beslotenheid van de stemhokjes hun verlangen naar verandering uitspreken. Maar afgezien van de uitslag van de komende presidentsverkiezingen kan nu al vastgesteld worden dat Barack Obama een nieuwe standaard heeft gesteld voor het voeren van politieke campagnes. Zonder sociale netwerken kom je er niet meer.
    recensie
    Internet en social media
    30 september 2008
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Hoe veranderen digitale netwerken onze contacten, samenwerking en organisaties? Een antwoord op deze vraag is de belofte die 'Iedereen' op de omslag doet. Wanneer een individu zijn netwerkcontacten raadpleegt en die raadplegen op hun beurt ook hun contact en zo verder, gaat het razendsnel. Je krijgt dan de combinatie van een olievlekwerking en een lopend vuurtje. Clay Shirky beschrijft niet alleen de techniek van het inzetten van digitale netwerken, maar ook de verrassende mogelijkheden ervan.
    recensie
    internet en social media
    28 september 2008
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    In het begin van de jaren '90 zag Don Tapscott een verandering in het gedrag van zijn kinderen. Ze begonnen snel de wereld van internet (en daarna de mobiele wereld) op te nemen in hun dagelijkse leven. Hij bestempelde ze als de 'Net Generation', om ze te onderscheiden van hun ouders, 'Generation X', en hun grootouders, de 'Baby Boomers'. Tapscott legde zijn ervaringen en onderzoeksresultaten met jonge 'Netters' vast in het klassieke boek Growing up Digital (uit 1996). Een boek met een boodschap die, zeker voor Nederland, zijn tijd ver vooruit was. Het vervolg, na twaalf jaar, heet: Grownup Digital.
    nieuws
    Internet en social media
    26 september 2008
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Internet heeft een nauwelijks te onderschatten invloed op sociale structuren. Dat is de overtuiging van Clay Shirky, internetdenker en professor aan de New York University. De centrale these van zijn onlangs verschenen boek Iedereen: groepsactie is gemakkelijker geworden.
    recensie
    Algemeen management
    25 september 2008
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Het boek Wij weten meer dan ik staat vol met inspirerende voorbeelden van de bijdrage van ‘de massa’ aan het bedrijfsproces. Dit boek is dan ook geschreven door Barry Libert, Jon Spector ‘en duizend anderen’.
    recensie
    Internet en social media
    30 juli 2008
    Carla Verwijs
    Het voordeel van online kopen, via een webwinkel, was mij jaren geleden al vrij snel duidelijk. Niet gebonden aan sluitingstijden van de 'gewone' winkel, van achter de computer, kopje koffie erbij... ideaal. En ik ben niet de enige, steeds meer mensen kopen online via een webwinkel. Een bekend voorbeeld is de site waar u deze recensie leest, Managementboek.nl. Er is in de loop der jaren wel een en ander veranderd aan deze winkelsites. De eerste keer dat ik mijn vakantie online boekte (1996), heb ik voor de zekerheid ook maar naar de reisorganisatie gebeld. De dame aan de andere kant van de lijn schoot lichtelijk in paniek - er was waarschijnlijk niet op gerekend dat iemand via internet een reis zou (durven) boeken-, om vervolgens al mijn gegevens nog eens in te voeren. Zoiets is nu ondenkbaar geworden.
    recensie
    Internet en social media
    30 juli 2008
    Carla Verwijs
    Het voordeel van online kopen, via een webwinkel, was mij jaren geleden al vrij snel duidelijk. Niet gebonden aan sluitingstijden van de 'gewone' winkel, van achter de computer, kopje koffie erbij... ideaal. En ik ben niet de enige, steeds meer mensen kopen online via een webwinkel. Een bekend voorbeeld is de site waar u deze recensie leest, Managementboek.nl. Er is in de loop der jaren wel een en ander veranderd aan deze winkelsites. De eerste keer dat ik mijn vakantie online boekte (1996), heb ik voor de zekerheid ook maar naar de reisorganisatie gebeld. De dame aan de andere kant van de lijn schoot lichtelijk in paniek - er was waarschijnlijk niet op gerekend dat iemand via internet een reis zou (durven) boeken-, om vervolgens al mijn gegevens nog eens in te voeren. Zoiets is nu ondenkbaar geworden.
    nieuws
    Internet en social media
    30 juli 2008
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Op 25 juli overleed Randy Pausch (47) aan kanker. Pausch was computerwetenschapper en specialist op het terrein van 'Virtuele werelden'.
    achtergrond
    Algemeen management
    18 juli 2008
    Bertrand Weegenaar
    4-6 minuten leestijd
    Een bekende leugenaar komt naar je toe en zegt: 'Wat ik nu ga zeggen, is de waarheid!' Hoeveel vertrouwen hecht je aan zijn volgende verhaal? Dit schoot door mijn hoofd bij het lezen van de laatste bladzijde van Keen’s pamflet De @-cultuur.
    achtergrond
    Internet en social media
    26 mei 2008
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Een beetje vreemde titel natuurlijk, maar we zijn zo gewend dat een boek van papier is dat ik het extra wil benadrukken. Het gaat namelijk slecht in de uitgeefwereld van het papieren boek. Kranten hebben het zwaar (lees onder andere Venerable newspapers face extinsion), maar in de boekenwereld is ook zwaar weer op komst.
    recensie
    Internet en social media
    23 mei 2008
    Mark Murkes
    In de verzadigde markt van E-business boeken, is het met een lantaarntje zoeken naar dat ene boek dat toegevoegde waarde biedt. Kan 'E-business your business' van Boudewijn Raessens het lichtpuntje zijn waar iedereen naar zoekt?
    recensie
    Internet en social media
    23 mei 2008
    Mark Murkes
    In de verzadigde markt van E-business boeken, is het met een lantaarntje zoeken naar dat ene boek dat toegevoegde waarde biedt. Kan 'E-business your business' van Boudewijn Raessens het lichtpuntje zijn waar iedereen naar zoekt?
    recensie
    Internet en social media
    13 mei 2008
    Erik-Jan Bulthuis
    1-2 minuten leestijd
    Meerdere films gaan over het bevriezen van mensen die pas jaren later weer 'tot leven geroepen worden'. Stel nu dat ik iemand uit mijn vrieskast zou pakken die ik daar een jaar of 10 geleden in heb gestopt. Hoe zou deze persoon zijn weg vinden in de samenleving? Hoe zou hij zich handhaven in het bedrijfsleven? Eén van de zaken die hem zal opvallen zijn de enorme communities die ontstaan zijn op internet. Op Hyves kun je blogs van iedereen lezen, via Marktplaats ben je zo van je oude spullen af en Wikipedia is een enorme bron van informatie, verzameld door een groep fanatiekelingen.
    recensie
    internet en social media
    13 mei 2008
    Erik-Jan Bulthuis
    1-2 minuten leestijd
    Meerdere films gaan over het bevriezen van mensen die pas jaren later weer 'tot leven geroepen worden'. Stel nu dat ik iemand uit mijn vrieskast zou pakken die ik daar een jaar of 10 geleden in heb gestopt. Hoe zou deze persoon zijn weg vinden in de samenleving? Hoe zou hij zich handhaven in het bedrijfsleven? Eén van de zaken die hem zal opvallen zijn de enorme communities die ontstaan zijn op internet. Op Hyves kun je blogs van iedereen lezen, via Marktplaats ben je zo van je oude spullen af en Wikipedia is een enorme bron van informatie, verzameld door een groep fanatiekelingen.
    recensie
    Internet en social media
    8 mei 2008
    Mark Murkes
    Tegenwoordig zit het bij iedere onderneming wel tussen de oren dat het internetkanaal niet meer te verwaarlozen valt. De mogelijkheden van digitale interactie zijn echter zo breed, dat het moeilijk is om het complete speelveld te overzien. Zeker op het gebied van e-marketing lijken de mogelijkheden onbeperkt. Een effectieve inzet is dan ook een complexe aangelegenheid. Valt deze uitgebreide materie samen te vatten in een boekje van amper 150 pagina's? Pieter de Nijs, Menno Heling en Michiel van Gaalen doen een dappere poging.
    nieuws
    Internet en social media
    20 april 2008
    Bertrand Weegenaar
    Me the Media Past, present and future of the third Media Revolution is een boek en film. Transparant en tweewegs. Directe interactie. Geschreven door Jaap Bloem, Sander Duivestein en Menno van Doorn, allen werkzaam voor VINT, Sogeti Group’s New Technology Research Institute.
    achtergrond
    Internet en social media
    10 april 2008
    Bertrand Weegenaar
    1-3 minuten leestijd
    Een 'movel' is een samentrekking van de woorden 'mobile' en 'novel'. In Japan is de 'movel' ('keitai shousetsu') al een paar jaar een grote hit, vooral onder 'mobiele jongeren'. De populaire titels zijn dan ook geschreven door jonge auteurs, en wel op hun mobiele telefoons. In tweede instantie zijn 'movels' pas als boek uitgegeven.
    achtergrond
    Internet en social media
    10 april 2008
    Bertrand Weegenaar
    De documentaire 'Wiki's Waarheid' van de VPRO geeft een goed overzicht van de voor- en tegenstanders van open publicatie op sites als Wikipedia.com.
    recensie
    Internet en social media
    26 november 2007
    Hans van der Loo
    4-5 minuten leestijd
    Don Tapscott en medeauteur Anthony D. Williams stellen in hun boek 'Wikinomics' dat nieuwe vormen van virtuele samenwerking de economie in snel tempo op zijn kop zetten. Als lichtend voorbeeld van de eigentijdse 'wikinomics' (het woord 'wiki' is afkomstig uit Hawaï en betekent 'snel') is 'Wikipedia', een enorme uit ruim vijf miljoen artikelen bestaande kenniscontainer waar meer dan 75 000 mensen op vrijwillige basis aan hebben bijgedragen. 
    recensie
    Internet en social media
    13 november 2007
    Eric van Arendonk
    3-4 minuten leestijd
    De 'balanced scorecard' is mij niet vreemd, maar de 'internet scorecard' was nieuw voor mij. Inderdaad: was! Nu ik het boek 'De Internet Scorecard' van Geert-Jan Smits en Joost Steins Bisschop gelezen heb, kan ik ook deze 'scorecard' uitstekend plaatsen. En ook kan ik zeggen dat deze 'scorecard' even praktisch is als het origineel, de 'Balanced Scorecard' dus van Norton & Kaplan.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden