OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Internet en social media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Internet en social media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
    Pagina 28 van 578 resultaten
    recensie
    Internet en social media
    13 november 2007
    Eric van Arendonk
    3-4 minuten leestijd
    De 'balanced scorecard' is mij niet vreemd, maar de 'internet scorecard' was nieuw voor mij. Inderdaad: was! Nu ik het boek 'De Internet Scorecard' van Geert-Jan Smits en Joost Steins Bisschop gelezen heb, kan ik ook deze 'scorecard' uitstekend plaatsen. En ook kan ik zeggen dat deze 'scorecard' even praktisch is als het origineel, de 'Balanced Scorecard' dus van Norton & Kaplan.
    recensie
    Internet en social media
    1 november 2007
    Marco Baak
    4-6 minuten leestijd
    Internetmarketing is sinds de introductie van de term 'web 2.0' weer helemaal 'hot'. Niet alleen marketing gerelateerde websites, weblogs en fora staan er vol mee, ook het aantal boeken dat het laatste jaar over dit onderwerp op de markt is gekomen, liegt er niet om. Om nog maar te zwijgen van de talloze workshops en trainingen die rond het fenomeen 'internetmarketing' worden gehouden. Wat vaak ontbreekt aan de mooie verhalen, is een praktische insteek die een marketeer de gereedschappen geeft om zijn prestaties te meten en verbeteren. Het boek 'De Internet Scorecard' spreekt daarom meteen tot de verbeelding.
    recensie
    Internet en social media
    14 augustus 2007
    Carla Verwijs
    Jenny Preece ken ik als auteur van een aantal goede boeken over 'usability' en 'user-interface design'. Het verbaasde me dan ook te zien dat zij een boek had geschreven over 'online communities', en nog meer dat ze in dat boek schrijft dat ze al vanaf 1996 doceert over dit onderwerp. Hoe kan me dat zijn ontgaan?! In elk geval had ik met het uitkomen van de herdruk van haar Engelstalige boek 'Online Communities' de kans te lezen hoe Preece tegen dit onderwerp aankijkt. Vanuit haar achtergrond is het dan weer niet verbazingwekkend dat dit boek geschreven is voor ontwerpers van 'communities' en verder voor iedereen die in dit onderwerp is geïnteresseerd.
    recensie
    Internet en social media
    14 juni 2007
    Mariska Fennema
    Hoe werken zoekmachines? Welke zijn de grootste? Hoe zit het met de navigatie van uw website? Hoe optimaliseert u uw teksten op de site? Hoe kiest u de beste zoekwoorden zodat u de relevantie van uw site verhoogt in de zoekmachines? Hoe zit het met uw zoekvolume en met het zoekvolume van uw concurrenten? Wat levert een online advertentiecampagne u eigenlijk op? Dit is slechts een kleine greep uit de onderwerpen die in het 'Handboek Zoekmachinemarketing' van Keesjan Deelstra aan de orde komen.
    recensie
    Algemeen management
    7 maart 2007
    Pierre Pieterse
    Overal lezen we dat de wereld om ons heen verandert. De wereld is plat geworden, aldus Thomas Friedman. Samenwerken heeft een geheel andere betekenis gekregen, aldus de auteurs van Wikinomics. Daniel Pink gaat in zijn boek A whole new mind nog een stapje verder. We gaan in de toekomst meer de rechterhelft van onze hersenen gebruiken, meent hij. De logische, lineaire vermogens die we in het 'Informatietijdperk' nodig hadden, worden vervangen door empatische, creatieve vermogens in wat hij het 'Conceptuele tijdperk' noemt. Slecht nieuws dus voor eenieder die zich heeft omgeschoold tot programmeur of net z'n MBA heeft gehaald: in de toekomst is er namelijk juist behoefte aan artiesten, ontwerpers, verhalenvertellers, die gebruik maken van de rechterhersenhelft.
    recensie
    Internet en social media
    26 januari 2007
    Yousri Mandour
    Enkele jaren na het instorten van de 'internet bubble' kunnen we niet anders dan constateren dat internet zich bijzonder snel heeft ontwikkeld tot een volwassen informatie-, communicatie- en distributiekanaal. Zo volwassen dat werkelijk geen enkele organisatie het zich kan permitteren dit kanaal links te laten liggen. En internetmarketing is inmiddels zo'n wezenlijk onderdeel van marketing geworden dat ook geen enkele marketeer die zijn vak serieus neemt, hier nog met een grote bocht omheen kan. Wat is dan een betere eerste stap dan het bestuderen van het boek 'Internet Marketing' van Dave Chaffey cum suis? En bestuderen is het juiste woord, want bij het lezen ervan waande ik mij weer terug op de universiteit. Een bijna onuitputtelijke stroom van stroomschema's, opsommingen, samenvattingen, discussie topics, voorbeeld examenvragen, en zelfs een 'guided tour' wordt over de lezer uitgestort. Werkelijk indrukwekkend. En ook niet verbazingwekkend, want studenten zijn de primaire doelgroep voor dit boek.
    recensie
    Internet en social media
    26 januari 2007
    Yousri Mandour
    Enkele jaren na het instorten van de 'internet bubble' kunnen we niet anders dan constateren dat internet zich bijzonder snel heeft ontwikkeld tot een volwassen informatie-, communicatie- en distributiekanaal. Zo volwassen dat werkelijk geen enkele organisatie het zich kan permitteren dit kanaal links te laten liggen. En internetmarketing is inmiddels zo'n wezenlijk onderdeel van marketing geworden dat ook geen enkele marketeer die zijn vak serieus neemt, hier nog met een grote bocht omheen kan. Wat is dan een betere eerste stap dan het bestuderen van het boek 'Internet Marketing' van Dave Chaffey cum suis? En bestuderen is het juiste woord, want bij het lezen ervan waande ik mij weer terug op de universiteit. Een bijna onuitputtelijke stroom van stroomschema's, opsommingen, samenvattingen, discussie topics, voorbeeld examenvragen, en zelfs een 'guided tour' wordt over de lezer uitgestort. Werkelijk indrukwekkend. En ook niet verbazingwekkend, want studenten zijn de primaire doelgroep voor dit boek.
    recensie
    Internet en social media
    26 januari 2007
    Yousri Mandour
    Enkele jaren na het instorten van de 'internet bubble' kunnen we niet anders dan constateren dat internet zich bijzonder snel heeft ontwikkeld tot een volwassen informatie-, communicatie- en distributiekanaal. Zo volwassen dat werkelijk geen enkele organisatie het zich kan permitteren dit kanaal links te laten liggen. En internetmarketing is inmiddels zo'n wezenlijk onderdeel van marketing geworden dat ook geen enkele marketeer die zijn vak serieus neemt, hier nog met een grote bocht omheen kan. Wat is dan een betere eerste stap dan het bestuderen van het boek 'Internet Marketing' van Dave Chaffey cum suis? En bestuderen is het juiste woord, want bij het lezen ervan waande ik mij weer terug op de universiteit. Een bijna onuitputtelijke stroom van stroomschema's, opsommingen, samenvattingen, discussie topics, voorbeeld examenvragen, en zelfs een 'guided tour' wordt over de lezer uitgestort. Werkelijk indrukwekkend. En ook niet verbazingwekkend, want studenten zijn de primaire doelgroep voor dit boek.
    recensie
    Internet en social media
    27 juli 2006
    H.E. Weenink
    Goede kans dat de startpagina van de internetbrowser op uw computer standaard staat ingesteld op www.google.nl. En waarschijnlijk maakt u, evenals ikzelf, dagelijks vele malen gebruik van de zoekfuncties van Google. Een nieuwe vraag, probleem, moeilijk woord, even een adres of telefoonnummer nodig. Het is om het even, we vinden het op Google. Dat Arjan Dasselaar in zijn 'Handboek Internetresearch' bij vrijwel elk onderwerp veel aandacht geeft aan de functies van Google is dan ook zeer begrijpelijk. Het is simpelweg de grootste zoekmachine op Internet. Hij beschrijft niet alleen de meest voor de hand liggende mogelijkheden van de Google, van andere zoekmachines, en van directories (lijsten op Internet gesorteerd per onderwerp). Hij gaat ook uitvoerig in op alternatieve zoekmogelijkheden en diept de verschillende mogelijkheden uit, voorzien van voorbeelden, adviezen en tips: het gebruik van Usenet, of RSS, zoeken in het 'diepe' web, de verborgen informatie in emailberichten, IP-nummers, enzovoort.
    recensie
    Internet en social media
    27 juli 2006
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Het internet blijkt steeds meer een parallelle dimensie die net als de eerste dimensie regelmatig een geheel herziene routekaart nodig heeft. Waar je tien jaar geleden nog rustig direct aan het strand met een glas wijn mijmerde bij een ondergaande zon, daar blijkt bij hernieuwd bezoek het oprukkende toerisme zijn desastreuze werk te hebben gedaan. Zo erg is het gelukkig niet in de parallelle dimensie, zo blijkt uit de derde, geheel geactualiseerde editie van het Handboek Internetresearch van Arjan Dasselaar. Eigenlijk is er niet veel veranderd, er is alleen veel meer. Veel meer rotzooi vooral, dus wat dat betreft lijkt internet in de pas te lopen met de ontwikkelingen in de eerste dimensie. Al het goede is er nog, je moet alleen wat beter zoeken.
    recensie
    Internet en social media
    16 juli 2006
    Remko van der Honing
    2-3 minuten leestijd
    Het is de bekendste zoekmachine ter wereld, het bedrijf lijkt alleen maar fans te hebben, en er is zelfs een werkwoord ontleend aan de bedrijfsnaam: inderdaad, ik heb het over Google. Het is de American Dream: twee slimme jongens die samen een bedrijf oprichten dat inmiddels miljarden dollars waard is. Het boek 'Google, het verhaal achter het mediasucces' van David Vise en Mark Malseed belooft een unieke kijk in de keuken van een bruisend bedrijf, gebaseerd op onderzoek en onbelemmerde toegang tot de archieven van Google.
    achtergrond
    internet en social media
    26 maart 2006
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Misschien dat de meeste mensen het zich niet realiseren, maar het commerciële Internet is pas 10 jaar oud. Begon het met linkpages, banners, de zoekmachinemarketing is nog jonger. De grote aanjager van deze discipline is natuurlijk Google. Het boek Search: How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed our Culture geschreven door John Battelle is een uitstekende gids om zicht te krijgen op deze, inmiddels miljarden-industrie. (De vertaling verschijnt in mei onder de titel ZOEK bij Business Contact) Bedrijven betalen letterlijk miljoenen om bovenaan de Google PageRanking te komen. Zie ook: Google Het verhaal
    recensie
    internet en social media
    3 augustus 2005
    Seán-Michael Franssen
    6-8 minuten leestijd
    Er zijn vele tientallen boeken verschenen over internetbedrijven, E-commerce, nieuwe economie, dotcoms en E-business. Door de mogelijkheden van het internet zijn vele veranderingen in gang gezet op maatschappelijk, sociaal en economisch vlak waardoor bedrijven zich moeten gaan instellen op een andere manier van zakendoen. Nieuwe en andere producten en diensten worden aangeboden die andere organisatievormen vereisen. Internettechnologie dient hierbij vooral als facilitator voor deze veranderingen en creëert nieuwe mogelijkheden die leiden tot een verandering in de bestaande organisatie en in de relaties tussen de organisaties.
    recensie
    Internet en social media
    4 juli 2005
    Edwin van de Wiel
    Ondanks het uit elkaar spatten van de internet zeepbel is het web niet meer weg te denken uit de samenleving en nemen de toepassingsmogelijkheden en het gebruik nog altijd sterk toe. Ook online marktonderzoek neemt aan populariteit toe en wordt steeds meer als een serieus onderzoekskanaal gezien. Goed dat er daarom een boek is dat ingaat op deze vorm van marktonderzoek.
    recensie
    internet en social media
    6 maart 2005
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    'Bedrijfsvoering en ICT op een lijn' heeft een interessant uitgangspunt door een drietal bedrijfskundige aspecten, functionaliteit, kwaliteit en kosten toe te passen op een viertal ICT-thema's die bij de meeste bedrijven in de belangstelling zullen staan: Enterprise Resource Planning (ERP), outsourcing, e-business en Customer Relation Management (CRM).
    recensie
    internet en social media
    4 januari 2004
    Remko van der Honing
    1-2 minuten leestijd
    Nog maar een paar geleden kenden we het fenomeen, internetgekte. Elk bedrijf moest miljoenen investeren in internet en via beursgangen overstegen kleine bedrijfjes in de nieuwe economie de multinationals uit de oude economie. Alle ontwikkelingen uit de beginperiode van internet en de ontstane hype zijn beschreven in het boek met de toepasselijke titel 'Gekte.com'.
    achtergrond
    internet en social media
    9 april 2003
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    internet en social media
    9 april 2003
    Alex Stoter
    5-7 minuten leestijd
    achtergrond
    internet en social media
    9 april 2003
    Petra van Krugten-Elgersma
    6-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Internet en social media
    11 november 2002
    Henk Adam
    6-9 minuten leestijd

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden