OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Internet en social media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Internet en social media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
    Pagina 7 van 578 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    15 april 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    2-3 minuten leestijd
    Eerder deed ik al wat stuntelige pogingen vlogs te maken. Maar eerlijk gezegd, weet ik niet of het helemaal mijn ding is. Ben toch iets vlotter met een pen (lees: laptop) of gewoon als spreker, dan wanneer ik met een iPhone op selfiestand een praatje moet houden.
    column
    Internet en social media
    8 april 2020
    Bertrand Weegenaar
    4-5 minuten leestijd
    In 2006, op zijn 19de schreef Zuckerberg de visie en functionaliteiten van TheFacebook op in The Book of Change. Een notitieboek dat hij zelf inmiddels kwijt was. In 2019 confronteerde journalist Steven Levy hem met zijn aantekeningen: ‘As he swipes the pages, a rhapsodic smile spreads across his face. It’s as if he has been suddenly reunited with his earlier self: the fresh-faced founder, unacquainted with regulators, haters, and bodyguards, blissfully parsing his visions to a team that would alchemize them into software, and then change the world in the very best way.’ En de rest is…
    achtergrond
    Internet en social media
    7 april 2020
    Elly Stroo Cloeck
    6-9 minuten leestijd
    Een kijkje in het hoofd van programmeurs - de machtigste beroepsgroep ter wereld. Dat is de ondertitel van De Coders, van Clive Thompson, een mix van interessante informatie over software, de grote platforms en AI enerzijds en de invloed van karakters èn diversiteit van programmeurs daarop anderzijds.
    nieuws
    Algemeen management
    30 maart 2020
    Pierre Pieterse
    7-9 minuten leestijd
    De shortlist is bekend! Onderstaande vijf boeken zijn genomineerd voor voor de uitverkiezing van het Managementboek van het Jaar 2020. De jury is inmiddels vol bezig met de discussie welk van deze boeken de winnaar zal worden. De winnaar zal op 16 april 2020 bekend worden gemaakt.
    recensie
    Internet en social media
    26 maart 2020
    Elly Stroo Cloeck
    4-6 minuten leestijd
    Je zou zeggen dat er al genoeg geschreven is over platformen à la Airbnb en Facebook, maar Alles transactie van Chiel Liezenberg, Douwe Lyckelama en Shikko Nijland bewijst het tegendeel.
    preview
    Communicatie en media
    4 maart 2020
    Corinne Keijzer
    5-7 minuten leestijd
    Corinne Keijzer bracht haar boekenreeks rond LinkedIn begin 2020 weer helemaal up-to-date. Ter gelegenheid daarvan schreef ze een blog over medewerkers als ambassadeurs.
    preview
    Internet en social media
    26 februari 2020
    Astrid van Kollenburg
    2-3 minuten leestijd
    Het starten van een webwinkel is niet moeilijk. Het winstgevend maken daarvan is echter een ander verhaal. Veel webwinkeleigenaren kunnen zichzelf nauwelijks een salaris uitbetalen. Om daar verandering in te brengen schreef e-commerce expert Astrid van Kollenburg Meer verdienen met je webshop.
    column
    Algemeen management
    24 februari 2020
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Toen ik de longlist onder ogen kreeg, was mijn eerste reactie ‘daar valt een degelijke shortlist uit te distilleren'. En ook bij nadere analyse blijft die conclusie fier overeind. Wat vinden we zoal op deze eerste schifting van het boekenjaar 2019?
    recensie
    Internet en social media
    19 februari 2020
    Mylene Bouwman
    1-2 minuten leestijd
    Als je denkt dat Facebook zakelijk niks meer oplevert, dan heb je het mis. Om het tij te keren kun je gaan adverteren , of een Facebookgroep starten. Bij dat laatste helpt Kim Buining je in haar boek In 10 stappen een winstgevende Facebookgroep.
    recensie
    Communicatie en media
    17 februari 2020
    Fred Rutgers
    1-2 minuten leestijd
    Voor velen, net als ik, is het al een poosje duidelijk. We moeten aan de commerciële video's. Je hoort en ziet het steeds meer op vooral social media, video heeft veel meer impact dan gewoon een tekstboodschap. Maar dat is wél gemakkelijker gezegd dan gedaan!
    recensie
    Internet en social media
    11 februari 2020
    Sippy van Akker
    4-5 minuten leestijd
    In 2019 publiceerde Stikker Het internet is stuk; maar we kunnen het repareren. Het gaat over privacy, dataverzameling, de macht van de Big Tech bedrijven, waar we allemaal 'klant' (of 'product'?) van zijn en hoe het internet eigenlijk weer van iedereen moet worden.
    preview
    Internet en social media
    10 februari 2020
    Patrick Petersen
    3-4 minuten leestijd
    Sociale media zijn na de intreding van de algoritmische filters niet meer wat ze geweest zijn. Het is hard werken om in menig tijdlijn te verschijnen. Ook de doelgerichte creatie van engagement vergt een professionele aanpak.
    recensie
    Internet en social media
    7 januari 2020
    Fred Rutgers
    3-4 minuten leestijd
    25 jaar online winkelen in Nederland van Wijnand Jongen en Wilbert Schreurs is weer zo'n boek dat zeker een plaats verdient in de boekenkast van iedere ondernemer die iets te maken heeft met on- en offline winkelen.
    recensie
    Internet en social media
    7 januari 2020
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG wetgeving en bijbehorende processen, is er overgegaan tot de orde van de marketingdag.
    nieuws
    Internet en social media
    11 december 2019
    Bertrand Weegenaar
    3-5 minuten leestijd
    Met haar verschijning in The Great Hack (Netflix, 2019) over het gebruik van big data bij onder andere de Brexit en Amerikaanse verkiezingen in 2017 werd Brittany Kaiser het gezicht van Cambridge Analytica. De reportage toonde aan welke effecten het gebruik van psychografische microtargeting en het slim personaliseren van boodschappen via sociale media kan hebben op stemmers.
    preview
    Internet en social media
    3 december 2019
    Patrick Mackaaij
    3-4 minuten leestijd
    Pas op je passwords van Patrick Mackaaij geeft je achtergrondinformatie over het waarom en het hoe van een wachtwoordmanager. Een preview.
    recensie
    Internet en social media
    20 november 2019
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    Mensen zijn groepsdieren en hebben elkaar nodig, vandaar dat de behoefte aan groepen, aan communities sterk is gegroeid. Maartje Blijleven heeft er vanuit haar praktijk en passie een boek over geschreven.
    nieuws
    Internet en social media
    6 november 2019
    Bertrand Weegenaar
    3-4 minuten leestijd
    Huub Modderkolk heeft een bloedserieus en super actueel boek geschreven. Het is oorlog maar niemand die het ziet is al weken een seller. Het is te hopen dat dit boek, en de boodschap, zijn weg gaat vinden naar beslissers, politici en belanghebbenden die zich zorgen zouden moeten maken over onze cyber-veiligheid.
    recensie
    Internet en social media
    24 oktober 2019
    Carla Verwijs
    2-4 minuten leestijd
    Als je De achterkant van Facebook van Sjarrel de Charon leest, val je van de ene verbazing in de andere. Kan het nog erger?, denk je dan. Ja, het kan nog erger. Er zijn zoveel dingen die misgaan bij het werk als content moderator van Facebook. Een ontluisterend verhaal.
    recensie
    Internet en social media
    22 oktober 2019
    Rick Lindeman
    Op een gegeven moment staat Huib Modderkolk in Anapa (Rusland) voor de deur van een grote Hacker. Die doet niet open. Maar de hacker weet natuurlijk al lang dat hij er is. Veilig op het vliegveld meldt Modderkolks hotel zich. De vrienden van de Hacker waren langs gekomen....

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden