OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 10 van 1.715 resultaten
recensie
Internet en social media
22 februari 2023
Elly Stroo Cloeck
3-5 minuten leestijd
Ik zit op LinkedIn, met 9 miljoen anderen. Ik lees veel posts, en natuurlijk wil ik dat anderen mijn posts lezen, ik wil een zo’n groot mogelijk bereik. Maar hoe? Ina Boer heeft met ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ een superhandig boek geschreven waarin LinkedIn functionaliteit en copywriting samenkomen. Lezenswaardig omdat je het moet lezen (nee, geen typo).
Interview
Internet en social media
15 februari 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Ina Boer was jarenlang uitgever van managementboeken, maar besloot drie jaar geleden als uitgeefcoach aan de slag te gaan. Onderdeel van haar werk is auteurs helpen bij het promoten van hun managementboek en LinkedIn is daarvoor een ideaal platform. Ze schreef een boek over hoe je dat handig aanpakt: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
preview
Marketing
9 februari 2023
Allan Dib
4-6 minuten leestijd
In ‘The Book of Survival’ schreef Anthony Greenbank het volgende: ‘Om een lastige situatie te overleven, hoef je niet te beschikken over de spierballen van Hercules of de intelligentie van Einstein. Je hoeft alleen maar te weten wat je moet doen.’
recensie
Internet en social media
9 februari 2023
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Nee, ik ben al LinkedIn-expert... Ik wist immers een paar knopjes te vinden en meende dat dat voldoende was. Maar na het lezen van het vlot geschreven ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer, ben ik daar toch anders naar gaan kijken. Het bevat zo veel praktische tips, en is zo helder geschreven dat ik mij uitgedaagd voelde om meer uit LinkedIn te halen.
recensie
Marketing
7 februari 2023
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
Het kan (lees: moet) beter wanneer het gaat om klantgerichtheid van veel bedrijven. Wie hier serieus werk van wil maken, doet er goed aan te duiken in ‘Why your customer experience program will fail’ van Friederike Niehoff en Aleksandra Pilniak.
recensie
Marketing
6 februari 2023
Ment Kuiper
3-5 minuten leestijd
Voor een marketeer kan een boek eigenlijk niet beter beginnen dan met een ondertitel waarin staat dat het boek een gids is. Een gids om je business te versterken met als uitgangspunt de keuzes die klanten maken. Ik heb het over ‘The Customer Leader - A Leadership Guide to Build Great Business through the Choices Customers Make’.
recensie
Marketing
3 februari 2023
Wim Krol
3-4 minuten leestijd
Het is steeds moeilijker om je te onderscheiden op producten alleen. Product/service combinaties en totaaloplossingen zijn voorbeelden van waardeproposities die klanten sterker binden en de druk op de prijs verminderen. Jean-Pierre Thomassen legt in ‘Handboek Strategische B2B-Marketing’ in heldere, praktische stappen uit hoe je op basis van analyse van het huidige klantenbestand interessante segmenten kunt onderscheiden en daarvoor dergelijke waardeproposities kunt ontwikkelen.
podcast
Internet en social media
2 februari 2023
Ina Boer
2-3 minuten leestijd
Ina Boer heeft 20 jaar als uitgever gewerkt en ze gaf in die hoedanigheid meer dan 500 managementboeken uit. Nu begeleidt ze (aankomende) auteurs bij het hele traject van idee tot publicatie. In een bonusaflevering van podcast De Boekenpraktijk praten we over alles wat er komt kijken bij het schrijven en uitgeven van een managementboek. Want haar eerste boek is inmiddels gepubliceerd: 'Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn'.
boekenlijst
Algemeen management
31 januari 2023
Managementboek Redactie
In 2023 wordt voor de 21ste keer het Managementboek van het Jaar gekozen. Sinds augustus bekijkt en leest de jury de oogst van 2022. Op zoek naar de boeken met inhoud: geen sterke, maar goede verhalen. Geen fabeltjes, geen mythes. Maar een theorie die de praktijk recht doet. Goed verwoord en aantrekkelijk vormgegeven.
recensie
Internet en social media
30 januari 2023
Louis Thorig
3-4 minuten leestijd
Met circa 9 miljoen gebruikers is LinkedIn het grootste zakelijke platform van Nederland. Zo leent het netwerk zich uitstekend om ondermeer de juiste baan of stageplaats te vinden, verbinding te maken, professionele relaties te versterken en vaardigheden te leren die je nodig hebt om te slagen in je carrière. Maar LinkedIn leent zich eigenlijk voor veel meer.
recensie
Marketing
20 januari 2023
Rudy Kor
4-6 minuten leestijd
Een merk dat een sterke emotionele band heeft met zijn klanten, levert de organisatie een voordeel op op zijn concurrenten. Dat is de stelling van Greg Hoffman in Het emotie effect.
Interview
Marketing
20 januari 2023
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Paul ter Heyne baarde opzien met zijn boek ‘Genoeg van reclame’. Hierin legt hij uit waarom reclame bijna geheel overbodig is in zijn ogen, maar dat er sprake is van een Prisoners Dilemma: ‘Als er eentje reclame maakt, dan moet jij het ook gaan doen.’
recensie
Internet en social media
19 januari 2023
Danny Mullenders
3-4 minuten leestijd
Ina Boer is uitgeefcoach, en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers die het voornemen hebben een boek te schrijven. Daarvoor was zij uitgever van managementboeken, waarvan overigens een behoorlijk aantal de nummer 1-plek bereikten op managementboek.nl.
recensie
Internet en social media
13 januari 2023
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Hoe val je op tussen 9 miljoen LinkedIn-gebruikers? Juist, door de perfecte post! Hoe je die maakt vertelt Ina Boer in het boek ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
recensie
Marketing
12 januari 2023
Thomas Cech
3-5 minuten leestijd
Het nieuwste boek van Jean-Pierre Thomassen is een ware aanwinst voor het B2B domein. Het boek zet op gestructureerde, onderbouwde en duidelijke wijze uiteen hoe B2B-bedrijven marketing in moeten zetten. Dat moet op integrale en strategische manier waardoor het accountable wordt en een profitcenter. Hoe je dat doet, lees je in dit boek. Een must-read voor iedere commercieel manager of directeur die werkzaam is in de B2B of deze bedrijven adviseert.
video
Marketing
11 januari 2023
De gemiddelde B2B-klant bestaat niet. Wel kun je de verschillende klantsegmenten in kaart brengen en per segment werken aan winstgevende relaties op de lange termijn. Handboek Strategische B2B-marketing biedt een praktische stap-voor-stapbenadering voor professionals en studenten. In de Bookchat vertelt auteur Jean-Pierre Thomassen wat B2B-marketing voor hem zo enerverend maakt.
preview
Marketing
11 januari 2023
3-4 minuten leestijd
Wist je dat 93% van alle CX-programma’s mislukken? In ons nieuwe boek ‘Why Your Customer Experience Program Will Fail’ onderzoeken we waardoor dat komt en geven we concrete tips om de meest gemaakte fouten te voorkomen.
recensie
Marketing
9 januari 2023
Dymph Neeteson
2-3 minuten leestijd
Enthousiaste reacties over ‘Schrijven voor het brein’ gelezen op LinkedIn, dus ik was reuze benieuwd. Ik heb snel het boek aangevraagd en handenwrijvend zitten wachten tot het bezorgd werd. De titel alleen al klinkt uitnodigend.
preview
Internet en social media
6 januari 2023
Ina Boer
3-4 minuten leestijd
Goede content voor LinkedIn... Wat is dat precies en wat zijn de ingrediënten van de perfecte post? En hoe maak je die? Ina Boer, uitgeefcoach en LinkedIn- en marketingcoach voor ondernemers, schreef er een boek over: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’. In haar preview vertelt Boer meer over haar boek, en over hoe die perfecte post er uitziet.
recensie
Marketing
3 januari 2023
Annemarie Smits
4-5 minuten leestijd
‘Schrijven voor het brein’ gaat over het schrijven van teksten zoals webpagina’s, blogs, nieuwsbrieven en e-mailings met als doel de lezer in actie te brengen. Anders dan bij het schrijven van artikelen en boeken zit de lezer niet te wachten op jouw tekst. Een goed naslagwerk, met veel praktische tips die je meteen kunt toepassen.