OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 19 van 1.715 resultaten
interview
Marketing
2 september 2020
Hans van der Klis
6-8 minuten leestijd
Zoals zovelen werd Jos Burgers dit voorjaar overvallen door de Coronacrisis. De verkoop van zijn net verschenen managementboek over humor in klantcontacten viel grotendeels stil en al zijn optredens werden afgezegd. Maar Burgers zat niet bij de pakken neer: in zes weken tijd schreef hij een nieuw boek, Wacht niet op de wind, ga roeien!, waarmee hij ondernemers de helpende hand wil bieden in de recessie.
recensie
Marketing
20 augustus 2020
Rick Lindeman
1-2 minuten leestijd
Elke manager ‘moet' tegenwoordig iets met storytelling. Een mededeling wordt immers begrepen als medewerkers worden meegenomen in de context, en de beweegredenen erachter. Een verhaal vertellen is echter nog niet zo makkelijk.
recensie
Marketing
18 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Dit boek is niet grappig, zegt auteur Jos Burgers over zijn boek Thuis ben ik niet zo leuk, het is bedoeld om je te leren hoe je humor kunt inzetten in je klantcontacten. En hoe je dat vooral niet moet doen.
recensie
Marketing
17 augustus 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een betere wereld en wil ze daarbij helpen met kennis, inspiratie en een netwerk van ambitieuze groeiondernemers.
recensie
Marketing
14 augustus 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Commercieel succes heb je zelf in de hand is mijn standpunt. Want als jij weet hoe je jezelf onderscheidend profileert op het vlak van klantgerichtheid, je verkoopvaardigheden op orde hebt én de aansluiting weet te vinden met jouw doelgroep dan is succesvol zakendoen een logisch gevolg.
preview
Marketing
5 augustus 2020
Jos Burgers
3-4 minuten leestijd
Dit voorjaar bracht hij nog een nieuw boek uit, over klanten en humor, onder de titel Thuis ben ik niet zo leuk! En dan nu alweer een nieuw boek? Is dat niet wat kort op elkaar? Auteur Jos Burgers legt uit wat hem ertoe bracht om in enkele weken tijd een nieuw boek te schrijven.
interview
Communicatie en media
4 augustus 2020
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Sydney Brouwer schreef met Six Star Service zijn tweede boek over klantgerichtheid. Kern van het boek? Dat de service dusdanig goed is dat een klant het zich jaren later nog herinnert.
preview
Marketing
31 juli 2020
Pedro van Helden
3-4 minuten leestijd
Succes, dat is niet iets wat je overkomt. Niet iets wat je aan komt waaien of wat je zomaar in je schoot geworpen krijgt. Het is iets waar je doelbewust naartoe werkt. Iets waar je elke dag bewust mee bezig bent. Alhoewel...
recensie
Marketing
31 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-5 minuten leestijd
LinkedIn is de fase van een digitale kaartenbak uitgegroeid. Mede dankzij trainers en auteurs als Marjolein Bongers ontdekken steeds meer gebruikers de waarde van het platform. Haar boek LinkedIn Power helpt (je) zeker in de verdere groei van dit wereldwijde netwerk.
recensie
Marketing
23 juli 2020
Blokhuis
4-6 minuten leestijd
Gerrit Piksen heeft een leesbaar en waardevol boek geschreven over de ontwikkeling van klantgerichtheid in Nederland. Dat doet hij op basis van zijn ervaring bij MarketResponse en de inzichten uit het jaarlijkse onderzoek Het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland.
recensie
Marketing
22 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
De bekende leerstijlen van KOLB zeggen genoeg: iedereen heeft een andere manier om het beste informatie tot zich te nemen. En ja, bij velen van ons is dit door te doen. Emile Schra beschrijft 75 werkvormen waarin we allemaal kunnen leren om verhalen te vertellen.
recensie
Marketing
21 juli 2020
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
De corona-epidemie biedt een uitgelezen mogelijkheid tot zelfverbetering, schrijft Tony Crabbe in Een nieuw begin. Hoewel de quarantaine primair is bedoeld om veilig te blijven, kunnen we deze tijd ook gebruiken om te experimenteren met een andere manier van werken en leven, zodat we deze crisis niet alleen overleven, maar er ook als beter mens uitkomen.
recensie
Algemeen management
20 juli 2020
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
De weg naar de top wordt niet bepaald door talent en goede genen, maar door mentaliteit en gericht oefenen op de juiste manier. Volgens Jeroen De Flander kun je met passie, meesterschap en veerkracht je prestaties ‘een echte boost’ geven. Uitblinken is niet aangeboren, maar aangeleerd, schrijft hij in De wetenschap van succes. En of we nou talent ergens voor hebben of niet, we zijn allemaal in staat tot grootse dingen, al helpt talent natuurlijk wel. Maar in deze tijd overschatten we de factor talent enorm.
recensie
Marketing
20 juli 2020
Dymph Neeteson
3-4 minuten leestijd
Als LinkedIn-trainer ben ik reuze benieuwd hoe andere trainers het doen. Aangezien ik niet vaak presentaties of trainingen van collega’s meemaak, is een boek als LinkedIn Power een mooi alternatief. Uiteraard was ik ook nieuwsgierig of wat ik over LinkedIn vertel, afwijkt van wat andere trainers vertellen.
recensie
Marketing
17 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Merken bouwen met content is het huwelijk tussen reclame en content, zo stelt auteur Aart Lensink! Eerst was er reclame, en pas sinds kort is er content. Maar als dat ‘merkloze’ content is, schiet het zijn doel voorbij.
recensie
Marketing
16 juli 2020
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Zijn passie voor klantgericht ondernemen spat ervan af. Eerder in zijn Klantgericht leiderschap en nu ook in zijn nieuwste boek Six Star Service. Profeet Sydney Brouwer verdient alle aandacht.
preview
Marketing
16 juli 2020
Danny Oosterveer
3-4 minuten leestijd
Data-bedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren. Een preview.
recensie
Marketing
15 juli 2020
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Veel organisaties willen hun klanten omtoveren in fans. Slechts weinigen lukt dat. Klanten worden niet zomaar fan, daar moet je wel wat voor doen. Bijvoorbeeld het leveren van een geweldige service waar klanten écht blij van worden. Sydney Brouwer schrijft in Six Star Service hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe je van klanten fans voor het leven maakt.
recensie
Marketing
13 juli 2020
Daniëlle de Jonge
3-5 minuten leestijd
Omdat ik zelf heel actief met LinkedIn bezig ben, maakte dit boek LinkedIn Power meteen nieuwsgierig. Want ja, de basis heb ik uitstekend onder de knie. Maar wat is er nog meer mogelijk?
recensie
Marketing
13 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Carlijn Postma stelt in haar boek Bingemarketing - Het beste scenario voor het bouwen van je merk een goede vraag: waarom bingewatchen we wel bij een Netflix-serie, maar niet bij de content van een merk?