OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 20 van 1.715 resultaten
recensie
Marketing
9 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Accountable concept denken van Gaby Crucq-Toffolo en Elaine Meys gaat over het design van je product en marketing. Stel: Je hebt een leuk idee voor een bedrijf, een product of een dienst. Dat idee is dan een concept.
preview
Marketing
9 juli 2020
Sydney Brouwer
4-5 minuten leestijd
In zijn nieuwe boek 'Six Star Service' deelt Sydney Brouwer simpele maar doeltreffende inzichten om die service te verlenen. Een preview.
recensie
Marketing
8 juli 2020
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
Dat wil toch iedereen, Volle zalen trekken? Als artiest zeker, maar als organisator natuurlijk nog meer. Want jij loopt als organisator vaak het grootste risico. Jij steekt je nek uit als je een beroemde spreker, vaak uit Amerika naar Nederland haalt.
nieuws
Marketing
7 juli 2020
Ronand Jansen
2-3 minuten leestijd
Afgelopen vrijdag 3 juli, zat ik op uitnodiging van professioneel dagvoorzitter Joost Hoebink in het circulaire zaalcomplex Circl in Amsterdam. Aanleiding was de feestelijke presentatie van zijn boek Staande ovaties.
recensie
Marketing
6 juli 2020
Peter Streefkerk
6-8 minuten leestijd
Met het boek Online invloed sluiten auteurs Bas Wouters en Joris Groen nadrukkelijk aan bij het gedachtegoed van Cialdini uit de vorige eeuw en geven er een digitale invulling aan. En alleen dat al maakt dit boek een waardevolle aanvulling op het ‘online’ repertoire.
interview
Marketing
6 juli 2020
Bas Hakker
6-9 minuten leestijd
Paul Beens schreef met Impact marketing een praktisch marketinghandboek voor ondernemers. Met deze methode zouden voor kenniswerkers een veel beter bestaan kunnen opbouwen.
preview
Marketing
3 juli 2020
Paul Beens
3-5 minuten leestijd
Impact marketing begint bij de juiste mindset, het stellen van de juiste vragen, bereid zijn tot leren en verbeteren en dan uiteindelijk ook weten welke campagnes en ‘trucjes’ je het best kunt inzetten. Een preview.
recensie
Marketing
1 juli 2020
Mylene Bouwman
3-4 minuten leestijd
Een tijdje terug kwam ik via een event in aanraking met het Fogg Behavior Model, een model dat mij razend enthousiast maakte die dag. Dit model was voor mij echt de weg naar verkopen via online kanalen, als social media en e-mail.
recensie
Marketing
26 juni 2020
Dymph Neeteson
3-4 minuten leestijd
Als copywriter is je doel om zo overtuigend mogelijk te schrijven. Je bent nooit uitgeleerd en een boek als Online invloed is hierbij onmisbaar. Na een paar hoofdstukken wist ik: het is geweldig. Ik heb dit gepost op LinkedIn en kreeg meteen bijval. Het boek stond ook niet voor niks weken op nummer 1.
recensie
Marketing
25 juni 2020
Sigrid van Iersel
3-4 minuten leestijd
Invloed uitoefenen op online publiek betekent gedrag ontwerpen voor gebruikers die zelf zo min mogelijk moeite willen doen. Maak het mensen dus zo simpel mogelijk. En dat is ook precies wat Bas Wouters en Joris Groen als auteurs gedaan hebben met hun boek Online invloed: ze maken het jou als lezer ook heel gemakkelijk.
recensie
Marketing
24 juni 2020
Petra Brondgeest
3-5 minuten leestijd
De klant energieke organisatie. Dit inspiratieboek geschreven door Sonja Stalfoort kan ik iedereen aanraden die klantgericht wil ondernemen. Het idee van een duurzame, holistische aanpak om een organisatie verder te brengen, spreekt me aan.
recensie
Marketing
22 juni 2020
Henk Jan Kamsteeg
4-6 minuten leestijd
Bedrijven komen niet meer weg met ‘gewone’ klantenservice. Om exceptioneel te zijn, zijn extra stappen nodig. Gerrit Piksen laat in Ontmoet de Xceptionals zien welke.
recensie
Marketing
22 juni 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Het is inmiddels alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een veelomvattend boek die je inzicht geeft in de inmiddels brede materie van E-commerce en E-business.
interview
Marketing
19 juni 2020
Bas Hakker
7-9 minuten leestijd
Overtuigingsexpert Bas Wouters en psycholoog/user experience designer Joris Groen schreven een geweldig boek: Online invloed. Hier leggen ze op een hele duidelijke manier uit hoe je principes uit de gedragspsychologie kan toepassen op online marketing.
recensie
Marketing
17 juni 2020
Peter Streefkerk
5-7 minuten leestijd
In zijn boek Thuis ben ik niet zo leuk! laat Jos Burgers zien hoe je, zelfs als inkoper, je klanten en je leveranciers toch kunt vinden en binden met een beetje humor. Of dat bij aanbestedingen eveneens zo werkt, laten we maar even in het midden.
recensie
Marketing
12 juni 2020
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
‘Zo pas je bewezen gedragspsychologie toe voor betere online resultaten’ luidt de ondertitel van Online invloed. Op de kaft prijkt een aanbeveling van niemand minder dan Dr. Robert Cialdini: ‘A must-read for everyone in the field of online persuasion.’
nieuws
Leiderschap
12 juni 2020
Jeroen Ansink
3-5 minuten leestijd
Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
recensie
Marketing
3 juni 2020
Wieger Waardenburg
2-3 minuten leestijd
Een boek schrijven. Volgens mij staat dat bij ontzettend veel mensen wel ergens op hun bucketlist. Bij mij ook. Al een jaar of 5. Tijd om daarmee aan de slag te gaan! Maar dan natuurlijk wel goed voorbereid.
preview
Marketing
2 juni 2020
Stefan Van Rompaey
3-4 minuten leestijd
Warenhuizen danken hun ontstaan aan de eerste industriële revolutie en kwamen tot ongekende bloei in de eerste helft van de twintigste eeuw. De afgelopen decennia dreigden ze echter het slachtoffer te worden van alweer een nieuwe industriële revolutie – de digitale. Maar mogelijk biedt dit turbulente tijdperk ook uitzicht op nieuwe toekomstperspectieven.
recensie
Marketing
29 mei 2020
Elly Stroo Cloeck
Klantgericht werken is onderwerp van veel boeken, maar de auteur van De reis door het Rijk van Koning Klant geeft een interessant perspectief door eerst een aantal verschillende klantrelaties te benoemen, ontleend aan de Relational Models Theory uit 1999.