OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 21 van 1.715 resultaten
    preview
    Marketing
    13 mei 2020
    Bas Jacobs
    4-5 minuten leestijd
    Door het slim toepassen van gedragspsychologie haal je veel meer resultaat uit je website, app of online campagne. In Online invloed leggen psycholoog en webdesigner Joris Groen en overtuigingsgoeroe Bas Wouters haarfijn uit wat werkt, wat niet werkt, en waarom. Een preview.
    recensie
    Marketing
    12 mei 2020
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Je kent het vast wel... Je zit aan tafel bij een potentiële klant. Je vertelt hem over jullie perfecte oplossing voor zijn probleem, de bijbehorende USP's en argumenten waarom jullie bedrijf een goede keuze is. Maar de klant lijkt het niet helemaal te begrijpen.
    recensie
    Marketing
    7 mei 2020
    Peter Streefkerk
    5-7 minuten leestijd
    Een boekrecensie over een reisboek, die zag je vast niet aankomen als (regelmatige) lezer van boekrecensies op www.managementboek.nl ? En dan met zo'n raadselachtige lettercombinatie als CX in de titel, het roept vast nog meer vragen op.
    recensie
    Marketing
    30 april 2020
    Ment Kuiper
    1-2 minuten leestijd
    ‘Alles is energie', zei Albert Einstein. Een mooie metafoor om te kijken hoe de klantenergie optimaal gebruikt kan worden. Compliment voor Sonja Stalfoort die deze metafoor op een duidelijke en constructieve manier heeft vertaald naar een klant-energiek stroomschema.
    interview
    Marketing
    20 april 2020
    Peter Spijker
    4-5 minuten leestijd
    Organisaties moeten momenteel alle zeilen bijzetten om snel en adequaat in te kunnen spelen op de voortdurend veranderende klantbehoefte. Ze hebben andere bronnen van energie nodig om het tempo van de marktontwikkelingen bij te houden. Temeer daar in de eigen organisatie ook nog eens veel energie weglekt. Sonja Stalfoort, auteur van De klant energieke organisatie raadt organisaties aan om klant-energie aan te boren als een nieuwe, onuitputtelijke bron van energie. De auteur, die speciaal voor haar boek het klant-energieke onderzoek liet uitvoeren, adviseert organisaties ook om energielekken te signaleren en het energieverlies tot een minimum te beperken.
    recensie
    Marketing
    15 april 2020
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Seth Godin schrijft sneller dan menigeen leest. En dit zonder dat hij begint te vervelen. Ook zijn Dit is nu marketing is een boek dat door iedere marketeer en communicatiemedewerker gelezen moet worden. Al is het - voor iedereen die al zijn andere boeken wel lazen - alleen al voor de kracht van herhaling.
    recensie
    Marketing
    13 april 2020
    Peter Streefkerk
    5-8 minuten leestijd
    Als je De power van een contentplatform van auteur Cor Hospes leest, is het net alsof hij je persoonlijk toespreekt. Zoals in één van zijn video's of bij één van zijn vele spreekbeurten, spatten de energie en de passie er vanaf.
    preview
    Marketing
    8 april 2020
    Tom Spanjaard
    1-2 minuten leestijd
    Het Handboek creatieve marketingwerkvormen is een praktische handleiding voor studenten en (young) professionals die door middel van interactieve marketingwerkvormen hun marketingkwaliteiten willen verbeteren.
    interview
    Marketing
    6 april 2020
    Paul Groothengel
    9-12 minuten leestijd
    Prominent op het tableau van marketingwetenschappers staat Peter Leeflang, ruim drie decennia marketinghoogleaar aan de Rijksuniversiteit Groningen. Als we met hem het vakgebied overzien, valt op dat marketing eigenlijk een amalgaam is van consumentengedrag, onderzoek, cocreatie, digitaal pionieren en innovatie
    recensie
    Marketing
    3 april 2020
    Ment Kuiper
    2-3 minuten leestijd
    De ontvangst van het boek De CX Travel Guide van Nienke Bloem, Eveline van Damme & Karolien van der Ouderaa was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting achter ons huis gegooid.
    recensie
    Marketing
    30 maart 2020
    Rick Lindeman
    1-2 minuten leestijd
    Dat faciliteren een essentiële rol kan spelen in het ontwerpen van marketingstrategieën is bij velen bekend. Het wordt echter zelden expliciet benoemd, of meegenomen in opleidingen . Het Handboek creatieve marketingwerkvormen wil hierin verandering in brengen.
    recensie
    Marketing
    27 maart 2020
    Fred Rutgers
    2-3 minuten leestijd
    De klant energieke organisatie, dat is geschreven door Sonja Stalfoort is zo'n boek dat eigenlijk een vaste plek verdient op de hoek van je bureau.
    interview
    Marketing
    18 maart 2020
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Marion Debruyne (decaan Vlerick Business School en professor in marketing en innovatie) en Koen Tackx (professor strategische marketing Vlerick business School) schreven het boek Customer innovation. Het is een volledig aangepaste versie van de uitgave met dezelfde titel uit 2014.
    interview
    Marketing
    12 maart 2020
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Het ligt niet aan de smartphone dat we zo snel zijn afgeleid, maar aan onszelf, zegt de Amerikaanse denker Nir Eyal. In Indistractable biedt hij een manier om de diepere oorzaken van ons concentratiegebrek te lijf te gaan. ‘Met een to-do-lijstje kom je er niet.’
    recensie
    Marketing
    10 maart 2020
    Dymph Neeteson
    3-5 minuten leestijd
    Dymph Neeteson las Thuis ben ik niet zo leuk! Van Jos Burgers: ‘Ik had nog veel meer over dit onderwerp willen lezen. Meer feitjes, meer onderzoekjes, meer voorbeelden...' Een review.
    recensie
    Marketing
    10 maart 2020
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Een organisatie waar jouw klanten echt warm voor lopen en waar ze graag bij willen horen. Wie wil dat niet? Dat lukt alleen als je de klantbeleving (CX) structureel en consistent verbetert. In De CX Travel Guide lees je hoe dat aanpakt.
    preview
    Marketing
    2 maart 2020
    Bert van Wassenhove
    3-4 minuten leestijd
    Artificiële Intelligentie AI) is een van de meest besproken technologische evoluties op dit moment. Daarom sta ik even stil bij wat die technologie kan betekenen voor het marketingvak. Laat mij beginnen met een korte inleiding over wat AI nu eigenlijk is. 
    recensie
    Marketing
    20 februari 2020
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Aandachtsmarketing van Klaas Weima gaat in op de rol van aandacht in het marketingcommunicatie domein. Het is een degelijk basis marketingboek met een interessante invalshoek en een praktisch canvas met leuke aanvullende podcasts.
    recensie
    Marketing
    17 februari 2020
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Het doel van een marketeer is de aandacht trekken. Iets wat steeds moeilijker wordt. Prikkels zijn overal. Mailtjes stromen binnen, WhatsApp-groepen staan geen moment stil en de tijdlijnen van social media staan bomvol met content.
    recensie
    Marketing
    13 februari 2020
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    De onweerstaanbare kracht van marketing is de grappige ondertitel van Alchemie. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap van het woord onweerstaanbaar hebben ze weinig met elkaar gemeen.

      Personen

        Trefwoorden