OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 23 van 1.715 resultaten
    interview
    Marketing
    13 november 2019
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Bert van Wassenhove schreef met De marketingbijbel - Voor een digitale wereld een standaardwerk over online marketing. Op een hele overzichtelijke manier legt hij uit hoe het marketingvak is veranderd de laatste jaren en vooral hoe je het nu moet aanpakken.
    nieuws
    Marketing
    8 november 2019
    Bas Hakker
    7-10 minuten leestijd
    Onlangs presenteerde Klaas Weima zijn boek Aandachtsmarketing in het Rijksmuseum. Wij waren bij de uitreiking van het eerste exemplaar en natuurlijk ook bij de leerzame Masterclass. Het onderwerp? Hoe vang ik als merk en bedrijf de aandacht van de consument?
    interview
    Marketing
    6 november 2019
    Bas Hakker
    7-9 minuten leestijd
    Met Aandachtsmarketing schreef Klaas Weima een boek voor marketeers en ondernemers die graag hun klanten willen bereiken. Hoe je dat doet? Dan let je op de zes aandachtstrekkers en volg je de stappen van het Verdiende aandacht Canvas.
    preview
    Marketing
    6 november 2019
    MT/Sprout
    1-2 minuten leestijd
    Hij is er, het nieuwste deel in de serie Sprout Groeigidsen: Zo bouw je een Killer Groeistrategie. Een handzame gids voor ondernemers die de sokken erin willen zetten. En dat begint natuurlijk met een sterke strategie. Geen wonder dat ook deze gids een instant bestseller zal worden.
    recensie
    Marketing
    5 november 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Stop met het uitstrooien van online content op media die niet van jezelf zijn. Leid je publiek naar je eigen contentplatform met verhalen die er toe doen. Dat is de boodschap van Cor Hospes in De power van een contentplatform.
    recensie
    Marketing
    24 oktober 2019
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Eerlijk gezegd: ik heb in tijden niet zo'n goed (content)marketing boek gelezen. En ik lees veel. Na het lezen van Bingemarketing van Carlijn Postma stond ik direct aan om mijn strategieën voor klanten naar een hoger level te tillen. Namelijk richting bingewatchable content.
    nieuws
    Marketing
    23 oktober 2019
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Nir Eyal weet hoe dat moet, aandacht vasthouden. Als hoogleraar en auteur van 'Hooked, Hoe je mensen verslingerd maakt aan je product' (2010) heeft Nir Eyal het playbook geschreven voor ondernemers in de attentie economie. Die van likes, comments en continue aandacht. Eén van zijn studenten richtte gebaseerd op deze theorieën een klein bedrijf op rondom foto’s. Instagram werd een succes.
    preview
    Marketing
    22 oktober 2019
    Klaas Weima
    2-3 minuten leestijd
    Klaas Weima toont in Aandachtsmarketing aan de hand van nieuw wetenschappelijk onderzoek en voorbeelden uit de praktijk hoe je wél aandacht voor jouw merk krijgt. Een preview.
    preview
    Marketing
    19 oktober 2019
    Rory Sutherland
    2-4 minuten leestijd
    Stel dat je in de boardroom van een grote drankenfirma zit en belast bent met het ontwikkelen van een nieuw product dat het marktaandeel van Coca-Cola als de op één na populairste niet- alcoholische koude drank ter wereld* naar de kroon moet steken.
    preview
    Marketing
    7 oktober 2019
    Aart Lensink
    3-4 minuten leestijd
    Na tien jaar contentmarketing en zeker honderd jaar reclame is het tijd voor een spetterend huwelijksfeest. Content en Reclame horen bij elkaar. Over de toenadering van deze twee disciplines gaat het nieuwe boek van Aart Lensink.
    recensie
    Marketing
    3 oktober 2019
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Bladendokter Carolien Vader schreef met Content Playbook volgens eigen zeggen een levend document dat van tijd tot tijd wordt herzien. Een gids die de contentmarketeer of redactie helpt bij het ontwerpen van een bladformule; ook voor online.
    recensie
    Marketing
    19 september 2019
    Sigrid van Iersel
    2-3 minuten leestijd
    Alleen met heldere keuzes over je identiteit en intentie bouw je een sterk mediamerk. In haar Content Playbook doet ‘bladendokter' Carolien Vader stap voor stap uit de doeken hoe je dat precies doet. Een zeer welkom handboek voor bladenmakers en andere mediamakers.
    interview
    Marketing
    16 september 2019
    Pierre Pieterse
    6-8 minuten leestijd
    Cor Hospes schreef met De power van een contentplatform een boek dat wel eens voor een revolutie in de marketingwereld kan zorgen. Als je deze wetten immers gaat naleven dan verbind je zomaar de werelden van makers, marketeers en klanten met elkaar (en dat werd eens tijd).
    recensie
    Marketing
    2 september 2019
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    Het nieuwe boek Het einde van concurrentie? van hoogleraar Cor Molenaar neemt ons mee naar de nieuwe economische realiteit die voor een groot deel wordt beheerd door platformen.
    nieuws
    Marketing
    2 september 2019
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Hij heeft al een titel of 20 op zijn naam staan. Vertaald in vele talen. Seth Godin. Met 25 jaar marketingervaring bij grote organisaties als Yahoo en uiteraard vanuit zijn eigen bedrijf. Hij heeft belangrijke termen als Permission Marketing uitgewerkt.
    recensie
    Marketing
    2 september 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    In Merkdisruptie lees je welke 100 merken de komende jaren gaan verdwijnen en waarom. De reden is simpel. Het zijn namelijk niet de grootste of sterkste merken die overleven, maar de merken die zich het beste weten aan te passen aan de veranderende tijd. Veranderingen die door 15 megatrends worden aangejaagd.
    recensie
    Marketing
    28 augustus 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Een merkenboek voor de zorg is opmerkelijk, want zoveel merken zie je in de zorg niet. Power to the people - Sterk merk in de zorg is zo'n boek.
    recensie
    Marketing
    25 juli 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Merkdisruptie gaat over 100 merken die gaan verdwijnen, de 15 megatrends die dit veroorzaken en een 1 strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs, brand-director Jeroen Cremer, merkstrateeg Frank Haveman en media-ondernemer Richard Otto zijn in staat geweest om diverse externe ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor merken.
    recensie
    Marketing
    18 juli 2019
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    In Digital Marketing Pinball verklaart auteur Daniël Markus de groeisuccessen van winnende ecommerce bedrijven aan de hand van 5 drivers. Met heldere, begrijpelijke voorbeelden, neemt hij de lezer mee door het praktische speelveld van online testen, leren en opschalen.
    recensie
    Marketing
    15 juli 2019
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Carolien Vader is al jarenlang consultant voor redacties en uitgevers. Een vrouw met verstand van zaken dus. Haar royale kennis bundelde Vader in het Content Playbook. In haar boek legt Vader haarfijn uit hoe je tot een goede redactionele formule komt.

      Personen

        Trefwoorden