OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 24 van 1.715 resultaten
    recensie
    Marketing
    9 juli 2019
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    In Nederland worden veel events georganiseerd. Van beurzen, seminars en congressen tot theater- en muziekvoorstellingen, films en concerten. Met iedere keer weer de vraag: hoe krijg ik de zaal vol? Hans Groen geeft het antwoord in het boek Volle zalen.
    interview
    Marketing
    9 juli 2019
    Justin van Lopik
    5-7 minuten leestijd
    Sterk merk in de zorg gaat over het belang van het ontwikkelen van een goed verhaal dat past bij wat je doet. En hoe zorgorganisatie Pluryn dat de afgelopen jaren heeft aangepakt. Marian Draaisma: 'Onderzoek regelmatig hoe je merk ervoor staat.'
    column
    IT-management / ICT
    3 juli 2019
    1-2 minuten leestijd
    Het is weer zover, wat nemen we mee op vakantie? Het is altijd een dilemma om te kiezen tussen een vakboek of een leesboek. Misschien is er een boek dat leuk is om te lezen, maar toch een vakboek is?
    recensie
    Marketing
    1 juli 2019
    Quintus Hegie
    7-10 minuten leestijd
    In Krachtige SEO neemt SEO-specialist Frederik Vermeire je mee in hoe je SEO goed kunt inzetten voor de bedrijfswebsite. Vermeire neemt krachtig stelling: het is nog steeds belangrijk om aandacht aan SEO te besteden.
    recensie
    Marketing
    26 juni 2019
    Ger van den Buijs
    2-3 minuten leestijd
    Ik vind het lastig dit boek te typeren. Het is rommelig, maar er zitten wel enkele goede inzichten in. Seth Godin is één der groten in marketingland, dus wie ben ik dan om kritisch te zijn? Maar als ik eerlijk ben viel het boek me een beetje tegen.
    recensie
    Marketing
    24 juni 2019
    Ger van den Buijs
    1-2 minuten leestijd
    Een prachtig cadeau. Dit boek is zo mooi vormgegeven dat het zich bijzonder goed leent als geschenk. En ook inhoudelijk mag het boek er zijn. Moment Marketing haakt aan bij een trend van nieuwe vormen van marketing die ontstaan, omdat de oude minder effectief worden.
    interview
    Marketing
    19 juni 2019
    Ronald Buitenhuis
    5-6 minuten leestijd
    Het Chinese retailplatform Alibaba heeft meer dan een miljard algoritmes draaien. Om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen.  Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van technologie. Cor Molenaar, hoogleraar emarketing, schrijft in Het einde van concurrentie? over de tanende macht van GE, Amsterdam dat het niet begrepen heeft, Bladel als merk, en Bol.com dat feitelijk niet meer is dan een oud warenhuis op internet.
    interview
    Marketing
    15 juni 2019
    Ronald Buitenhuis
    4-5 minuten leestijd
    Na de crisis zijn we allemaal druk, druk, druk. Toch slagen we er nauwelijks in om mooie marges en prima rendementen te halen. Dat is raar. ‘Met alleen een grote klantenkring schiet je niks op', zegt bestsellerauteur Jos Burgers. ‘Je moet een fanclub hebben.’
    recensie
    Marketing
    11 juni 2019
    Mylene Bouwman
    2-3 minuten leestijd
    Extreem klantgericht van Daniëlle de Jonge schept een beeld van hoe je zelf meer inzicht kan krijgen in jouw klanten, ze net dat stukje extra aandacht kan geven om de gunfactor te krijgen en hoe je altijd aan hun verwachtingen voldoet.
    preview
    Marketing
    4 juni 2019
    Hans Groen
    3-4 minuten leestijd
    In Nederland wordt heel veel georganiseerd. Er zijn veel zalen en veel stoelen te vullen. Mensen beginnen vaak enthousiast met de organisatie van een evenement, een seminar bijvoorbeeld.
    preview
    Marketing
    23 mei 2019
    Daniëlle de Jonge
    3-5 minuten leestijd
    Daniëlle de Jonge geeft je in Extreem klantgericht volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Een preview.
    column
    Algemeen management
    18 mei 2019
    Daniëlle de Jonge
    5-7 minuten leestijd
    Bijna 11 miljoen hits op Google. Met wisselende inhoud: van positieve tips om het te realiseren tot en met oproepen à la ‘Stop daar nou toch eens mee!’. Op social media buitelen de voor- en tegenstanders van het topic over elkaar heen.
    recensie
    Marketing
    16 mei 2019
    Arjan te Lintelo
    3-4 minuten leestijd
    Het vakgebied verkoop is al geruime tijd behoorlijk aan het veranderen. Dit zal iedereen die binnen een organisatie werkt die met klanten te maken heeft herkennen en beamen.
    recensie
    Marketing
    14 mei 2019
    Cees Kappert
    3-5 minuten leestijd
    Laat ik deze recensie beginnen met te zeggen dat ik van oudsher een fan van Seth Godin ben. Sinds de jaren negentig heb ik met enige regelmaat boeken van hem gelezen, startend met Permission Marketing – turning strangers into friends, and friends into customers.
    interview
    Communicatie en media
    8 mei 2019
    Bert Peene
    4-5 minuten leestijd
    Als organisaties in alle facetten agile moeten worden, zoals de managementliteratuur momenteel beweert, kan communicatie niet achterblijven. Dat geldt niet alleen voor de communicatieafdeling en de professionals die daar werken, maar voor het hele denken over de meerwaarde van communicatie in, door en van de organisatie. Betteke van Ruler bedacht daartoe de metafoor van het Communicatiehuis die ze in Communicatie in positie in 3 stappen toelicht. Zelf te ontwerpen door de communicatieprofessionals in constructieve dialoog met iedere collega die aan communicatie doet. Met iedereen dus.
    recensie
    Marketing
    6 mei 2019
    Jacques Koster
    2-3 minuten leestijd
    De subtitel van Extreem klantgericht is: Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties. En als je het uit hebt, dan denk je: ja, klopt. Slim. Logisch. Natuurlijk. Vanzelfsprekend!
    recensie
    Marketing
    3 mei 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Wil je als bedrijf succesvol zijn dan draait het tegenwoordig om maatschappelijke impact, commerciële slagkracht en waardevolle klantrelaties. Dat is de boodschap van Danielle de Jonge in haar boek Extreem klantgericht.
    recensie
    Marketing
    2 mei 2019
    Aukje Adams
    3-4 minuten leestijd
    Kan communicatie zonder menselijke interactie? In het boek Marketingcommunicatie in 14 stappen reiken de auteurs een heldere en speelse methode aan om meer grip op de snel veranderende marketingcommunicatie te krijgen.
    recensie
    Marketing
    19 april 2019
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    Het verschil tussen een goede en een slechte klantbeleving wordt vooral bepaald door de persoonlijke betrokkenheid van de mensen binnen de organisatie. Dat schrijft Harald Pol in De reis door het Rijk van Koning Klant.
    recensie
    Marketing
    16 april 2019
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Over de ontwikkeling van het marketingvak wordt veel geschreven. Marketinggoeroe Seth Godin doet acht jaar na zijn laatst verschenen boek ook weer een duit in het marketingzakje met Dit is nu marketing. Daarin lezen we dat marketing niet meer gaat over wie het hardst om aandacht roept, maar dat het gaat om de wereld beter te maken.

      Personen

        Trefwoorden