OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 25 van 1.715 resultaten
recensie
Marketing
16 april 2019
Paul Kruijssen
3-4 minuten leestijd
Met de titel van zijn boek Marketingplan op 1A4 geeft Ment Kuiper de indruk dat een marketingplan kort en succesvol kan zijn en dan ook echt ‘voor je’ kan werken.
recensie
Marketing
11 april 2019
Thomas Cech
3-4 minuten leestijd
In Dit is nu marketing zet Seth Godin op toegankelijk wijze uiteen hoe hij aankijkt tegen hedendaagse marketing. Waar gaat het vak in essentie over? Waar is het naartoe ontwikkeld? Hoe moet het effectief ingezet worden? Wat is de rol van marketing binnen de maatschappelijke context?
interview
Marketing
9 april 2019
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
In haar nieuwe boek Extreem klantgericht legt auteur en spreker Daniëlle de Jonge – naast het commerciële aspect - veel nadruk op het belang van maatschappelijke impact. ‘Zeventig procent van de Nederlandse klanten – zowel zakelijk als consumenten – verwacht dat een leverancier iets doet aan maatschappelijke impact.’
recensie
Marketing
4 april 2019
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Bedrijven laten kansen liggen als het om ‘moment marketing’ gaat. Events zijn een goed middel om een community van mensen te creëren rondom een merk. Maar dan moet je er wel in slagen om iedereen in je doelpubliek op een persoonlijke manier te begeesteren. Moment Marketing beschrijft hoe je dat voor elkaar krijgt.
nieuws
Marketing
28 maart 2019
Bertrand Weegenaar
Guy Kawasaki behoort tot één van de grootste influencers op sociale media. Hij is tevens investeerder, evangelist van Canva (social media editing tool) en Mercedes-Benz, en auteur van een reeks van marketing- en start-up boeken. Zijn 15de boek inmiddels is Wise Guy. Geen marketingboek, alhoewel Guy uitvoerig praat over zijn saleservaring en zijn leven als brand-evangelist. Geen entrepreneurboek, alhoewel Guy laat doorschemeren nog heel druk te zijn als investeerder en adviseur.
interview
Marketing
27 maart 2019
Paul Groothengel
5-6 minuten leestijd
Marketingcoach en -docent Ment Kuiper stond aan de wieg van honderden marketingplannen. In Marketingplan op 1 A4 laat hij zien hoe je, geïnspireerd door de Canvas-methode van Alexander Osterwalder een overtuigend marketingplan schrijft.
preview
Marketing
25 maart 2019
Carolien Vader
3-5 minuten leestijd
Carolien Vader van Bladendokter.nl en The Big Story schreef Content Playbook, een boek waarin ze uitlegt hoe je tot een goede redactionele formule komt. In haar preview vraagt ze zich af waarom zoveel redacties hun huidige strategische en uitvoerende plannen niet drastisch omgooien.
recensie
Marketing
15 maart 2019
Mylene Bouwman
3-4 minuten leestijd
Data is HOT. Er wordt van online marketeers verwacht dat ze hierover mee kunnen praten en ook als student moet je mee met datagedreven online marketing. Maar hoe doe je dit nu echt?
recensie
Marketing
13 maart 2019
Quintus Hegie
3-4 minuten leestijd
Met het boek (De 5 groeidrivers van) Digital Marketing Pinball van Daniël Markus ga je zeker weten binnen 8 uur een nieuwe online marketing topscore behalen.
preview
Marketing
12 maart 2019
Patrick Petersen
3-4 minuten leestijd
De geschiedenis van Electronic Commerce is opzienbarend. Het gaat namelijk terug tot de jaren zeventig en technisch gezien gaan betaalde elektronische transacties terug tot ver in de jaren zestig met de vinding EDI.
recensie
Marketing
1 maart 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Als we het hebben over Meaningful marketing, dan wringt daar iets volgens Bart Lombaerts. Het boek Meaningful Marketing geeft volgens de ondertitel antwoord op dit schisma tussen merk en consument.
recensie
Marketing
28 februari 2019
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Plannen maken hoort er bij. Ook op het gebied van marketing en communicatie. Toch verdwijnen veel marketing- en communicatieplannen ongebruikt in de la. Zonde van alle tijd en energie. Daarom is er nu het boek Marketingplan op 1 A4 van Ment Kuiper.
recensie
Marketing
27 februari 2019
Jacques Koster
3-4 minuten leestijd
Marketingplan op 1 A4 heeft als subtitel: ´Een succesvolle klantgerichte strategie ontwikkelen die echt werkt´. Op het omslag heeft het er alle schijn van dat dit het zoveelste boek is dat gouden bergen belooft.
recensie
Internet en social media
25 februari 2019
Hanneke Tinor-Centi
Alleen in Nederland zijn er al bijna tien miljoen actieve gebruikers van Facebook. Het is ook een platform dat nog altijd door veel ondernemers wordt onderschat.
recensie
recensie
Marketing
14 februari 2019
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Bart Lombaerts maakt met Meaningful marketing betekenismarketing toegankelijk voor een breed publiek. Dat is een prestatie, want sommige auteurs zijn zo activistisch dat ze het grootste deel van de lezers doen afhaken.
recensie
Internet en social media
11 februari 2019
Geert Vandamme
2-3 minuten leestijd
Welke kritiek facebook ook krijgt, je klanten zijn er aanwezig. In België alleen al wordt het aantal gebruikers op zes miljoen geschat en voor Nederland ligt dat cijfer veel hoger.
recensie
Marketing
28 januari 2019
Richard Lannoye
6-8 minuten leestijd
In 2017 verscheen het opzienbarende boek ‘The future of shopping’ van J. Snoecks en Pauline Neerman; beiden al jarenlang experts in de retail. De reden voor het schrijven van dit boek is volgens de auteurs ‘om de retailers weer beter aansluiting te laten krijgen met de consument van vandaag en morgen’.
recensie
Marketing
28 januari 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Waardevolle eenvoud gaat over het beoordelen, ontwerpen en verbeteren van producten, diensten en processen voor de klant. De auteur maakt voor zijn aanpak gebruik van een eenvoudige matrix in de vorm van een kwadrantenmodel.
recensie
Marketing
23 januari 2019
Dymph Neeteson
3-4 minuten leestijd
Hoera, het is zover! Ik heb eindelijk het boek Content! Zuurstof voor je klanten van Antal de Waij uit. Na het lezen van het boek zou je -volgens de achterflap- alle informatie moeten hebben om een contentstrategie te bouwen. Klopt dit? Ja, wat mij betreft wordt deze belofte zeker waargemaakt.