OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 25 van 1.715 resultaten
    recensie
    Marketing
    16 april 2019
    Paul Kruijssen
    3-4 minuten leestijd
    Met de titel van zijn boek Marketingplan op 1A4 geeft Ment Kuiper de indruk dat een marketingplan kort en succesvol kan zijn en dan ook echt ‘voor je’ kan werken.
    recensie
    Marketing
    11 april 2019
    Thomas Cech
    3-4 minuten leestijd
    In Dit is nu marketing zet Seth Godin op toegankelijk wijze uiteen hoe hij aankijkt tegen hedendaagse marketing. Waar gaat het vak in essentie over? Waar is het naartoe ontwikkeld? Hoe moet het effectief ingezet worden? Wat is de rol van marketing binnen de maatschappelijke context?
    interview
    Marketing
    9 april 2019
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    In haar nieuwe boek Extreem klantgericht legt auteur en spreker Daniëlle de Jonge – naast het commerciële aspect - veel nadruk op het belang van maatschappelijke impact. ‘Zeventig procent van de Nederlandse klanten – zowel zakelijk als consumenten – verwacht dat een leverancier iets doet aan maatschappelijke impact.’
    recensie
    Marketing
    4 april 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Bedrijven laten kansen liggen als het om ‘moment marketing’ gaat. Events zijn een goed middel om een community van mensen te creëren rondom een merk. Maar dan moet je er wel in slagen om iedereen in je doelpubliek op een persoonlijke manier te begeesteren. Moment Marketing beschrijft hoe je dat voor elkaar krijgt.
    nieuws
    Marketing
    28 maart 2019
    Bertrand Weegenaar
    Guy Kawasaki behoort tot één van de grootste influencers op sociale media. Hij is tevens investeerder, evangelist van Canva (social media editing tool) en Mercedes-Benz, en auteur van een reeks van marketing- en start-up boeken. Zijn 15de boek inmiddels is Wise Guy. Geen marketingboek, alhoewel Guy uitvoerig praat over zijn saleservaring en zijn leven als brand-evangelist. Geen entrepreneurboek, alhoewel Guy laat doorschemeren nog heel druk te zijn als investeerder en adviseur.
    interview
    Marketing
    27 maart 2019
    Paul Groothengel
    5-6 minuten leestijd
    Marketingcoach en -docent Ment Kuiper stond aan de wieg van honderden marketingplannen. In Marketingplan op 1 A4 laat hij zien hoe je, geïnspireerd door de Canvas-methode van Alexander Osterwalder een overtuigend marketingplan schrijft.
    preview
    Marketing
    25 maart 2019
    Carolien Vader
    3-5 minuten leestijd
    Carolien Vader van Bladendokter.nl en The Big Story schreef Content Playbook, een boek waarin ze uitlegt hoe je tot een goede redactionele formule komt. In haar preview vraagt ze zich af waarom zoveel redacties hun huidige strategische en uitvoerende plannen niet drastisch omgooien.
    recensie
    Marketing
    15 maart 2019
    Mylene Bouwman
    3-4 minuten leestijd
    Data is HOT. Er wordt van online marketeers verwacht dat ze hierover mee kunnen praten en ook als student moet je mee met datagedreven online marketing. Maar hoe doe je dit nu echt?
    recensie
    Marketing
    13 maart 2019
    Quintus Hegie
    3-4 minuten leestijd
    Met het boek (De 5 groeidrivers van) Digital Marketing Pinball van Daniël Markus ga je zeker weten binnen 8 uur een nieuwe online marketing topscore behalen.
    preview
    Marketing
    12 maart 2019
    Patrick Petersen
    3-4 minuten leestijd
    De geschiedenis van Electronic Commerce is opzienbarend. Het gaat namelijk terug tot de jaren zeventig en technisch gezien gaan betaalde elektronische transacties terug tot ver in de jaren zestig met de vinding EDI.
    recensie
    Marketing
    1 maart 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Als we het hebben over Meaningful marketing, dan wringt daar iets volgens Bart Lombaerts. Het boek Meaningful Marketing geeft volgens de ondertitel antwoord op dit schisma tussen merk en consument.
    recensie
    Marketing
    28 februari 2019
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Plannen maken hoort er bij. Ook op het gebied van marketing en communicatie. Toch verdwijnen veel marketing- en communicatieplannen ongebruikt in de la. Zonde van alle tijd en energie. Daarom is er nu het boek Marketingplan op 1 A4 van Ment Kuiper.
    recensie
    Marketing
    27 februari 2019
    Jacques Koster
    3-4 minuten leestijd
    Marketingplan op 1 A4 heeft als subtitel: ´Een succesvolle klantgerichte strategie ontwikkelen die echt werkt´. Op het omslag heeft het er alle schijn van dat dit het zoveelste boek is dat gouden bergen belooft.
    recensie
    Internet en social media
    25 februari 2019
    Hanneke Tinor-Centi
    Alleen in Nederland zijn er al bijna tien miljoen actieve gebruikers van Facebook. Het is ook een platform dat nog altijd door veel ondernemers wordt onderschat.
    recensie
    Marketing
    22 februari 2019
    Eric van Arendonk
    recensie
    Marketing
    14 februari 2019
    Ger van den Buijs
    1-2 minuten leestijd
    Bart Lombaerts maakt met Meaningful marketing betekenismarketing toegankelijk voor een breed publiek. Dat is een prestatie, want sommige auteurs zijn zo activistisch dat ze het grootste deel van de lezers doen afhaken.
    recensie
    Internet en social media
    11 februari 2019
    Geert Vandamme
    2-3 minuten leestijd
    Welke kritiek facebook ook krijgt, je klanten zijn er aanwezig. In België alleen al wordt het aantal gebruikers op zes miljoen geschat en voor Nederland ligt dat cijfer veel hoger.
    recensie
    Marketing
    28 januari 2019
    Richard Lannoye
    6-8 minuten leestijd
    In 2017 verscheen het opzienbarende boek ‘The future of shopping’ van J. Snoecks en Pauline Neerman; beiden al jarenlang experts in de retail. De reden voor het schrijven van dit boek is volgens de auteurs ‘om de retailers weer beter aansluiting te laten krijgen met de consument van vandaag en morgen’.
    recensie
    Marketing
    28 januari 2019
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Waardevolle eenvoud gaat over het beoordelen, ontwerpen en verbeteren van producten, diensten en processen voor de klant. De auteur maakt voor zijn aanpak gebruik van een eenvoudige matrix in de vorm van een kwadrantenmodel.
    recensie
    Marketing
    23 januari 2019
    Dymph Neeteson
    3-4 minuten leestijd
    Hoera, het is zover! Ik heb eindelijk het boek Content! Zuurstof voor je klanten van Antal de Waij uit. Na het lezen van het boek zou je -volgens de achterflap- alle informatie moeten hebben om een contentstrategie te bouwen. Klopt dit? Ja, wat mij betreft wordt deze belofte zeker waargemaakt.

      Personen

        Trefwoorden